Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Han ÄTER. Ja, ibland vet jag ärligt talat inte vad han gör för jag somnar om direkt jag lagt honom på plats. Men tutten duger inte, det är äta han vill.

Julia är också inne i en period då hon äter massor på nätterna. Har vaknat nästan varannan timme och ätit sista veckan. Lite jobbigt då jag har svårt att somna om snabbt. På dagarna äter hon dessto mindre, är nyfiken på allt och har svårt att koppla av och äta om vi är ute på äventyr. Jag hade också med mig J till Globen i går, och det gick jättebra. Hon var vaken nästan hela dagen så i dag har de varit en trött tjej.

Vi verkar ha ett gäng hungriga bäbisar i tråden! Som tur är sover H bra på dagarna, märks ju på honom också att det tar på krafterna.

*kl*

Idag har det hänt något som inte hänt förut! Milton tröck i sig hela 220ml ersättning i sängen innan han kunde somna!! Innan har han ätit mellan 60-120ml per gång och som absolut max 165ml! Så är helt chockad över hur han fick i sig allt. Han har ätit lite dåligt sista tiden(verkat hungrig men endå inte ätit så mkt eller inte velat ha alls) så får hoppas att det hungern och suget som hoppat igång nu igen! Håller även tummarna för att vi får en bra natt nu igen efter att natten till idag va nästan så som det brukar vara! :)

Ebba äter efter många om och men 150vatten + pulver i ersättning. Välling går ner 2dl +pulver ganska lätt...
Det mättar tyvärr inte längre.

Fast hon har ätit jättebra nu i många dagar. Gröt, välling, middag och majskrokar. Dagarna känns som om vi har fått ett jättebra flyt nu :)

Ska inte välling mätta mer än ersättning?

Vi har precis börjat med nr2 men tycker inte att jag märker så mkt skillnad mot ettan!
Hoppas på att han ska komma igång bra med maten nu! Vi ska ju börja imorgon :banana:

Såna nätter har vi för jämnan typ. Det började när M var 3,5 månad och pågår fortfarande, inte skoj alls!

Hur var det att sätta in kopparspiralen? Jag har också alltid haft ganska mycket mens och är rädd att det ska bli massor.

Zazza, vad roligt att det funkade så bra med Tuva i Globen! Jag hoppade över det i år, men glädjs över att det sänds så mycket därifrån. Imorgon kl 14.30 är det jag som sitter bänkad framför küren på svt play :)

Bubbaz, Det var även så för oss med amningen. Ganska precis efter 3-månadersdagen så dög inte bröstet längre, det var total hysteri och stress för oss båda så vi gav upp.

M är också inne i en äta-massor-period. I natt började han dessutom tjafsa en massa vid amningen det var som om bröstet inte dög helt enkelt. Fick lov att ge ersättning tillslut, samma i morse. :confused: hoppas det går bättre nu till "lunch". Hade ju inte tänkt sluta amma riktigt än... :cry:

Vår bebis hade också en sån period, för oss funkade det att ge nappen istället när det bara blev slagsmål med tutten.

Jag kände inngenting när den sattes in! Hade inte heller tagit ipren innan som dom rekommenderar för att mjuka upp! Dom spreyar med sån sprey man fick när man blev sydd, om du vart det! Kände inget konstigt sen heller! Lite mensvärk någon dag efteråt inget annat! Min bm sa iaf att du blöder nog ingen mer mängd utan kanske en till dag ist! Jag är helnöjd iaf!

Jag tror jag såg dig och J utanför Skaras monter, men var inte säker och ville inte stirra, så jag vågade inte testa och säga hej...

Ang sömn. T sover ju hela nätterna och ganska långt in på mornarna nu (vi vaknade typ nyss...) Men all denna nattsömn leder till att hon nästan aldrig sover något på dagarna, så jag får aldrig något gjort hemma... Vår lgh ser ut som ett bombnedslag för vi leker å fixar å donar hela tiden. Det blir aldrig en lugn stund att bara plocka, för nuförtiden vill lilltjejen ha uppmärksamhet så gott som all vaken tid... Menmen, det är ju skönt att få sova på nätter och när hon blir tillräckligt stor får hon hjälpa till å hålla ordning, eller nåt :)

Man ser nog lite konstig ut när man putsar fönster kl 22 och sådär men det är mitt nya liv ;)
Jag har blivit ganska duktig på att plocka när hon sover på kvällen. Men jag har tur. E har börjat sova dagtid igen. En lur på fm och en ganska lång på em. FAst nu lägger hon sig inte lika tidigt iofs. Gnäller vid 18 men sen så tar hon en powernap och är igång till 21 ungefär. Sover sen till 8 för det mesta.

Jag därimot blir aldrig färdig att sova ;) Förutom fre morg när jag sov till kl 12 :)

De kan nog stämma. Jag var inne en snabbis med barnvagnen i annexet. I dag har jag varit i Globen själv. Har varit borta från J från 10-17, så nu har hon fått så mkt pussar. Känns konstigt att vara utan henne en hel dag, men samtidigt skönt att de fungerar.

Låter bra! Jag ska ringa bm imorgonbitti :)

Idag har jag fått upp en ljusgardin i köket som jag saknade innan så nu är adventsfixandet klart sånär som på ljus till staken, hade bara två hemma, får köpa nya imorgon! Vi hade även Mathildas farmor här på lite mat ikväll, mysigt! Hon åker på semester i två veckor nu så det var skönt att hinna ses lite.

Alla verkar ha haft mysiga helger iaf :)
Här har vi varit väldigt lata. Hela lördagen hade vi besök men gjorde inte ett knop. Igår åkte vi till Ikea- tog lite tid att ta sig hem ;)
Vi som bara skulle hitta på något...
Struntade i öppna förskolan idag- vi brukar ha träff mån morgon men jag kände inte för att leta fram bilen ur snön... Tänkte köpa lite julklappar någon dag men det flyttar jag nog också framför mig ;) haha
Ebba börjar blir riktigt duktig med ätandet nu. Vi har ätit gröt och mat varje dag. Lite majskrokar när vi fikar. Kändes lite stort att kunna äta på Ikea tillsammans med henne. Hon satt dessutom i kundvagnen med lite stöd runt sig :)

Lätta för barnet att hålla i, smälter i munnen, inte så mkt smak och barnet lär sig väll att den försvinner i munnen! Dessutom verkar det inte finnas många barn som inte gillar dom! Lagomt tidsfördriv

vi ger henne för att hon ska ha något att göra när vi sitter och äter middag. Eftersom vi inte matar henne samtidigt som vi äter, utan gör det en stund innan eller en stund efter :) Hon gillar dom dessutom grymt mycket, kastar sig efter dem när man erbjuder dem :)

Vi el. jag mest har faktiskt haft en del att göra i helgen! På lördagen va vi ute på hemligt uppdrag först och sen efter det va vi på barnkalas, men vi kom så sent att alla hade hunnit gått hem! Men det gjorde inget!

På söndagen så va det julmarknad i stan och jag skulle hjälpa till och leda på barnridningen! Då jag va jäktad hemmifrån så glömde jag mössa å raggsockor! Första timmen gick bra men sen sjönk temperaturen hastigt och då vart det kallt! Va en isbit när det äntligen va slut! Mot kvällen så va det sen -20 ute och det är lika kallt ute nu. Burr!

Fast jag sörje lite när jag såg alla barnvagnar! Hade velat gå där med Milton ist för att bara vara vid ponnyridningen :( Tur det kommer igen nästa år!

Vi ska strax dra oss ner mot babycafét. Vill inte veta hut mkt snö det har blivit på bilen nu då det vräkte ner nyss och nu snöar det lite lagom! Men men det är bara att gräva sig fram!

Bubbaz, Det var även så för oss med amningen. Ganska precis efter 3-månadersdagen så dög inte bröstet längre, det var total hysteri och stress för oss båda så vi gav upp.

Nu ska jag väl inte hoppas för mycket men det verkar som om han gett med sig o accepterar bröstet igen. Tror att han mest blir sur när det inte rinner till så som han vill, han har haft en period då han ätit lite mer ersättning då jag varit lite på vift en del dar. Verkar dessutom som om han "ätit upp dom" för nu känns det som om maten räcker längre åt honom o han blir mindre sur.

Igår var jag o syrran o skrev in oss på Babysim. Ska bli så otroligt spännande att pröva med killarna :bump:. Någon fler som testat babysim eller tänkt testa?

Här har vi julpyntat lite i helgen. Blev lite sur när jag upptäckte att julstjärnan var trasig o ena adventsljustaken inte fungerade så igår åkte jag på Rusta o köpte massa nytt :D. Även om jag är lite emot julhysterin med all dess shopping så kändes det riktigt skönt!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 134
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 182
· Visningar
62 211
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023