Sv: Sommarmammor 2010 del 3
*kl*
Åh va stora alla bebisar har blivit. M blev 3 månader igår så här är smakisar en bit bort fortfarande, fast jag längtar tills han kan börja äta mat. Har då som plan att undvika burkmat o göra själv, känns sundare o mer självklart när jag har rotfrukter så nära till hands (min mor odlar o säljer kravgrönsaker), sen tar det inte så lång tid att förbereda maten till bebis. Ska försöka att förbereda en del genom att göra storkok o frysa in oxå. Fick förresten tipset att blanda i palsternacka i potatispurén då blir den bättre när man fryser den.
M har börjat komma på hur handen ska styras för att han ska kunna "ta" i saker o ting. Kan ligga hur länge som helst i babygymmet i och slå o ta på grejerna som hänger där.
Var på stan igår o skulle köpa en vintermössa till M blev rent ut sagt förvånad då det knappt fanns någon mössa till pojkar att uppbringa på vare sig Lindex o HM. Har man en tjej är det inga problem för allt som finns är Hello Kitty och/eller rosa.
Är det bara jag som tycker att klädutbudet är mer flickvänligt än pojkvänligt om man går på butikerna o kollar???