Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Jag ger i nappflaska. Pipmuggarna är rejält motstånd eller för mkt på en gång. Ibland får hon dricka ur glas- men mest för att det är spännande ;) Det mesta åker ju ut igen.
Kanske man skulle prova med pipmugg igen- nu har hn ju fattat gallopen

Hon får i nappflaska, ibland får hon smaka lite från vårt glas också, det tycker hon är kul. Provade pipmuggen, men den förstod hon sig inte alls på :) Jag upplever dessutom att magen hennes håller igång bättre när hon får vatten med maten.

Tuva blir jättearg om hon inte får vatten till maten... Då kniper hon igen munnen som ett streck och sträcker sig mot flaskan/pipmuggen. Så hon har ju fattat var det kommer ifrån iaf :)

Tuvs sitter också upp nu. Så bra att jag faktiskt vågar gå och göra annat och inte passa på henne hela tiden (såklart under uppsikt, men behöver inte vara cm ifrån henne längre). Kanske är det Bumbon som har hjälpt till. Hon gillar iaf att sitta i sin fortfarande :)

Jag sätter M på lekfilt och fårskinn samt har två stora kuddar bakom henne så jag vågar lämna henne där och fixa lite i köket eller i vardagsrummet, så jag har koll på henne, men är inte så nära att jag skulle hinna ta henne om hon kantrar ;)

Smakisarna hittills har bestått av frysta kuber potatispure och potatismorot och varit helt okej :) Smakade typ som hemmagjort, okryddat potatismos.

Sitter själv gör inte vår bebis än (verkar helt ointresserad av att lära sig också, det duger fint att sitta i knät på nån vuxen), men däremot förflyttar sig meddelst rullning. Så lämna obevakad går bort, rätt var det är har man en bebis som rullat bort till soffbordet och slagit i ett bordsben eller så. Eller tappar balansen och drar huvudet i golvet.

Det stora projektet just nu annars är Lära Sig Krypa. Benen går bra, men armtekniken lämnar lite att önska än så länge. ;)

Ah, men det är ju bra att veta. Jag har försökt frysa någon matlåda med potatis någon gång och det har ju blivit äckel-päckel av det.

Jag tycker era barn är jättetidiga med allt... Ebba sitter när hon känner för det. Men speciellt stadig direkt på golvet är hon inte.... Och varför sitta när man kan stå??? Med stöd förstås!!!
Rullar rundor gör hon och kommer lite bakåt ibland men oftast är hn där jag lämnar henne- på golvet alltså. Krypa har hon inte en aning om att hon ska lära sig o gåstolen står stilla.

Min bäbis pratar bara- hela tiden. Och flyttar saker fram o tillbaka. Tittut är också kul.

ah, vår är istället inte speciellt intresserad av att vända på sig. Har gjort det någon gång från mage till rygg, men inte mer.

Vi går på babysim och där får de lära sig att sparka med benen = ta sig framåt och hon blir lite frustrerad och förbannad när det inte går lika lätt på golvet ;) Benen går som bara den, men resten lämnar lite att önska ;).

Här vänds det inte heller spec mkt... Mkt mer intressant att bara sitta still och sträcka sig efter saker :)

Jag tycker era barn är jättetidiga med allt...

Jag tror alla barn är tidiga med nåt, min är ju knappast särskilt särskilt tidig med maten t ex, och hålla huvudet uppe när man ligger på mage kom också förhållandevis jättesent. Rulla kom däremot tidigt, fast det har krävts mycket enveten övning innan det blev snits på rullningarna, förut blev det ofta någon arm kvar som gjorde det svårt att komma runt sista biten. :angel:

Jo- rulla runt med stil har vi lärt oss här hemma med.
Det går allra snabbast om hon tar tag i båda fötterna och vänder ;)

Men tids nog så sliter jag de grå- när jag inser att jag inte alls har varit förberedd på vad sm komma skall...

Lite säkerhetssaker till skåp och lådor är ju en bra julklapp ;)

*kl*

Åh va stora alla bebisar har blivit. M blev 3 månader igår så här är smakisar en bit bort fortfarande, fast jag längtar tills han kan börja äta mat. Har då som plan att undvika burkmat o göra själv, känns sundare o mer självklart när jag har rotfrukter så nära till hands (min mor odlar o säljer kravgrönsaker), sen tar det inte så lång tid att förbereda maten till bebis. Ska försöka att förbereda en del genom att göra storkok o frysa in oxå. Fick förresten tipset att blanda i palsternacka i potatispurén då blir den bättre när man fryser den.

M har börjat komma på hur handen ska styras för att han ska kunna "ta" i saker o ting. Kan ligga hur länge som helst i babygymmet i och slå o ta på grejerna som hänger där.

Var på stan igår o skulle köpa en vintermössa till M blev rent ut sagt förvånad då det knappt fanns någon mössa till pojkar att uppbringa på vare sig Lindex o HM. Har man en tjej är det inga problem för allt som finns är Hello Kitty och/eller rosa.
Är det bara jag som tycker att klädutbudet är mer flickvänligt än pojkvänligt om man går på butikerna o kollar???

Men H&M har ju jättesöta mössor till killar med. Här är det nästan lika mycket av varje. Min favorit på just hennes är Tigermössan i brunt. Men så vill man ju att det ska passa med overallerna med förstås.
Idag trillar det ner snö här :) Jag gillar snö mer än regn iaf. Allt blir så ljust fint. Får prva dra E lite i pulkan vi har fått sen. Tyvärr är det ingen med "säte" i men en stund ska väl gå bra i vilket fall... Undrar bara hur jag ska ha henne varm i en liten plastbit ;) Kanske dags att inviga finoverallen idag :)

Själv har jag en djävulsk huvudvärk idag. :( Har haft sen kl 3 i natt. Jobbigt. Vet inte m det berr på att jag sover dåligt eller om det är medicinerna som djävlas bara ibland. Skittrist.

148098_1668083298638_1133984997_1752596_4920198_n.jpg

Man ser ju inte att där är en stol bakom fårskinnet. O inte blev det ngt vidare stöd heller då. Ryggen var för kort på stolen med skinn. Men hellre en varm bäbis :)

Är det bara jag som tycker att klädutbudet är mer flickvänligt än pojkvänligt om man går på butikerna o kollar???

Jag har inte tänkt på det, men vi har å andra sidan just en rosa mössa. Tycker de flesta bebisar passar i det, plus att rosa funkar bra med andra färger, så man behöver inte ha olika mössor till olika overaller.

Villervalla har jättefina mössor i olika färger annars.

Tyvärr har Villervalla ingen rosa ;) Vi har en röd. Är nog den som sitter bäst faktiskt :)

Tja, enligt Bubbaz har ju alla butiker massor med rosa mössor, så en rosa mössa borde alltså vara ganska lätt att få tag på?;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 134
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
62 362
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar