Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Ja! Men jag hade velat ha just en villervalla eftersom jag tycker den sitter bra över öronen :)
Hade funkat med en vit med :)

Tycker om Villervallasakerna.

Var på stan igår o skulle köpa en vintermössa till M blev rent ut sagt förvånad då det knappt fanns någon mössa till pojkar att uppbringa på vare sig Lindex o HM. Har man en tjej är det inga problem för allt som finns är Hello Kitty och/eller rosa.
Är det bara jag som tycker att klädutbudet är mer flickvänligt än pojkvänligt om man går på butikerna o kollar???

Håller helt och hållet med! Tycker det är urkasst i massor av butiker fort det gäller killkläder!
Milton kan inte ha rosa mössa han passar verkligen inte i det. Men vi har köpt en svart och grå randig på Åhlens med en stjärna på! Den funkar bra men snart är den nog för liten :( Funderar på att köpa pälsmössan som finns på H&M åt honom när han växt ur den han har nu! För han va helt gudomligt söt i den! :)

Men HM har väl både brun, rosa och blå mössor, randiga, iaf här!
Jag tyckte alla var fina men det blev för en gångs skull en rosa till M :)

Har inte kollat mössor så mkt eftersom vi har en som funkar nu!
Men andra kläder! Iofs har det blivit lite bättre nu mot för 3-4mån sen. Då va det helkasst!
Nu finns det iaf någonting! :)

Hihi! Jag hittar hur mkt som helst precis överallt!!!
Idag har Ebba stl 74 på sig för första gången... Det är nog snart dags... Hua! Vad händer med min lilla flicka??? Fast jag känner inte samma seperatinsångest som i början...

Nu har jag en hel undersängenlåda med kläder som är urväxta- stl 50+56 och lite klänningar i 62.
Min systers kompis ville kolla o köpa lite men nu så bara blev jag helt löjlig o vet inte vad jag vill ha bort....

Nu håller vi ju på att åka till sida 2 igen ju....

Ebba somnade sent ikväll så jag undrar när hon vill äta nattmål... Verkar som om det är lite oroligt med henne. Rutinerna är inte riktigt som de brukar. Hon har ju följt sitt schema ett tag nu.

Försökte göra egen spagetti o köttfärssås idag men det gick inte så bra... Det ville inte bli så finfördelat trots mixerstav + lite vatten...
Men spagettibitar gick ner iaf :)

Antagligen så vaknar hn ju säkert 1 g extra nu när hon inte åt så mkt. Men men. Bara det finns en förklaring är det ju helt ok. Vällingen tg slut snabbt idag iaf. Ibland får man nästan truga i slutet...

Malcom fick sina första sprutor igår, själva sprutan gick ganska bra han skrek o grät lite men då har ju mamma mirakelbotet - bröst! Det var nästan värre att ta bort plåstret idag. Lite tristare var att han fick feber o som fortfarande varar :( blev dessutom ganska gnällig på kvällen o mycket lojare än vanligt. Tycker iof att han piggnat till sig lite nu under em men det är lite. Dessutom började han tokkräkas idag igen, förmodligen pga att han inte är pigg, bara för att jag var så lycklig på BVC igår över att han kräkningar minskat den sista tiden.
Men han har då gått upp ordentligt i vikt iaf. 5675 gr o 63 cm lång så det har gett resultat att byta ut ett mål mot ersättning, funderar på att prova byta ut ett mål till för att se om han sover bättre på nätterna. Upplever att han sovit sämre, vaknat oftare för att äta, den senaste tiden.

Stackars liten. Fast det är ju för en bra sak.
Vera som blir 3 månader idag :banana:, ska få sina sprutor på Tisdag..... Jag bävar mest över att jag är så sprut-rädd själv, jag funderar på om jag ska be maken följa med.

Annars går allt framåt. Vera har börjat göra små gurglande ljud när hon skrattar, hon lyckas smaka på saker hon har i händerna som hon kan hålla i en liten stund själv.
Roligast tycker hon nog att storasyster är när hon hoppar i sängen :D
Vera har dessutom börjat sova i vagnen och fortsätter att sova fast jag stannar vagnen, det har hon inte gjort tidigare.
Hon har också lugnat ner sig lite med att äta så ofta på natten. Från att ha varit 2 timmar mellan målen så äter hon nu nästan på klockslagen: ca 18,30 somnar, 00, 03 och 06 och då tycker hon oftast att det är dags att gå upp. Vi har försökt lägga henne senare, men hon vaknar vid 6 ändå och är istället trött och gnällig hela morgonen tills hon har sovit i fatt. Så vi får snällt gå upp. :p

Ebba kräktes också otroligt mycket innan. Tycker det har blivit bättre nu när hon äter lite riktig mat men man får väl inte ropa hej ännu...
Dethar legat "kräk"trasor överallt. I sängen, i spjälsängen, i soffan. Men man har kommit i o springa o byta dom titt som tätt... Men nu har jag nog alla i gardroben för tillfället :)

Det värsta tycker jag är att när man lägger dom på babyträffar så kanske de kräker ner hs andra. Visst- man kan inte hjälpa det men det är inte kul. Jag brukar alltid ha egen filt med mig men de tycker ju att jag är löjlig då...

Angående sprutorna så har jag hört att ju mer irritation desto bättre effekt- om det är sant vet jag inte men E har inte märkts av febermässigt nån av gångerna. Hon var väldigt öm på benen vid 5mån. Så öm att man inte kunde ha henne sittandes på armen. Då fick hon en alvedon innan hn somnade sen märktes inget dagen efter.

Bollen- Om du inte gillar sprutor hur står du till att "hålla fast" ditt barn när det skriker? Jag tror inte att det är något barn som inte blir ledsen men det har gått över snabbt för mina.
Det går jättefort! Men känner di dig jätteosäker så kanske det är bra om sabon är med..
Jag har ju absolut noll nålfobi men kan ju förstå barnen för de kan ju inte förstå vad sm händer.

Hålla fast när det skriker?? Menar du under tiden som sprutorna ges?
Det har jag väl inget större problem med mer än att det känns taskigt fast jag vet varför det görs. Tyvärr kan man ju inte förmedla det till barnet.

Jag ska se om min man kan bli frisläppt från skrivbordet ;) Men det ska nog inte vara ett problem.

Kanske gör sockerlösning och tar med.

Ja jag menar att du "håller fast" barnet medans de får sprutorna. Ena gången togs E:s i två omgångar. Nu sist så tog 2 olika varsitt ben.
Och så håller du barnet stilla i famnen. Är ju inte så smart och svimma då...

Men nu vet jag ju inte hur känslig du är :) Du kanske kan se kanyler utan att svimma :)

*kl*

Trött, trött, trött.. Har ju hört talas om upptankningar men denna verkar aldrig ta slut. Han äter och äter nätterna igenom, och har kombinerat det med att vilja gå upp en - två timmar tidigare dessutom de sista nätterna. Visste jag inte innan vad trötthet var så vet jag det åtminstone nu!

Är han inne i en växa-period kanske? Eller är ätandet mer "snuttbetonat"?

*kl*
Min tjej har slutat äta ur flaska. I början gick det, sen gick det ibland, men nu är det kört. Vi har provat båda två, olika tider, men nej. Hon blir bara arg.
Och på söndag ska jag kolla på hästar på Globen. Hur ska det gå? Ska maken, stackarn, behöva sitta utanför och jag springer ut i pausen... suck.
Någon som har några tips? Går det över om vi fortsätter att försöka?

Däremot var jag på återbesök på kliniken i veckan. Då somnade hon i bilen när vi åkte hemifrån, sov under hela besöket och vaknade när vi rullade in på stallplan med hästen. Fantastiskt!! Hon sov alltså nära 6h. Gullunge :love:

Här har du en till som äter mycket på nätterna! Ja inte jag då utan M...
Hon vaknar även en massa för nappinstoppning däremellan, så om jag inte stod upp skulle det nog finnas risk för att någon skulle tro att jag hörde hemma på bårhuset.

Imorgon bitti har vi dessutom fått hos närakuten för att kontrollera Ms navel som det antagligen blivit infektion i. Den är röd och hon har högre temp än normalt så sjukvårdsrådgivningen tyckte vi skulle kolla upp det.

Jag undrar lite vad ni andra använder för p-metod nu, om ni använder någon alltså. Jag äter minipiller, men är inte nöjd, så jag funderar på att gå tillbaka till mina gamla p-piller eller kanske vågar jag sätta in en kopparspiral så slipper jag hormonpåverkan. Inte lätt det här!

Jag har kopparspiral och jag är jätte nöjd! Visst jag blöder mkt men det gjort jag innan också så!
Så skönt att slippa ha något man måste komma ihåg varje dag!

*kl*
Annars så blir Milton 4månader imorgon! :) Det har han firat hela veckan genom att ha svårt att somna alt. somnar-vaknar och skriker-somnar-vaknar och skriker osv... Sen vaknat vid 4 el 5 och varit vaken 1-1,5h innan han kunnat somna om så det har inte blivit så mkt sömn här heller men nu inatt har de faktiskt varit som det brukar förut :bow: Fast han ville gå upp 7 ist för 8 men man kan ju inte begära allt för mkt. :p

Imorgon blir det dessutom potatis till Milton! :)

Jag ska sätta in en kopparspiral! Vägrar få i miger hormoner nu... Mår så himla dåligt av p-piller och andra hormonpmedel.

Igår var vi i Globen hela dagen. Var där med en kompis som är "rädd" för barn Hon blev helt imponerad av Tuva-bus (vilket jag faktiskt också blev). Lilltjejen satt glatt i mitt knä å kollade in läget hela passet. Växlade mellan att kolla hästarna på banan, till Jumbotronen, till att kolla in alla människor runtomkring. Hon gav ifrån sig små glädjetjut då och då och somnade i min famn i kanske 20 minuter, innan hon vaknade och var lika glad igen :) Vi tog en sväng på mässan också, då satt hon i selen och charmade folk :) Vi avslutade med att käka sen lunch inne i Globen shopping och hon satt snällt i en barnstol och mumsade majskrokar :) Hon slocknade dock så fort vi satte oss i bilen. När vi kom hem var hon vaken en stund, fick mat och vi badade och busade lite. Sen somnade hon vid ca sju och sov helt oavbrutet till halv åtta imorse. Det ska tydligen hände mycket i lill-fis värld :)

M är också inne i en äta-massor-period. I natt började han dessutom tjafsa en massa vid amningen det var som om bröstet inte dög helt enkelt. Fick lov att ge ersättning tillslut, samma i morse. :confused: hoppas det går bättre nu till "lunch". Hade ju inte tänkt sluta amma riktigt än... :cry:

Jag äter minipiller eftersom jag ammar fortfarande. Får se vad det blir sen..

Zazzarazz - Va kul att vara på Globen o att lillan oxå tyckte om det :) Får se om vi ska dra ihop ett gäng o åka ner nästa år.

M är också inne i en äta-massor-period. I natt började han dessutom tjafsa en massa vid amningen det var som om bröstet inte dög helt enkelt. Fick lov att ge ersättning tillslut, samma i morse. :confused: hoppas det går bättre nu till "lunch". Hade ju inte tänkt sluta amma riktigt än... :cry:

Precis så gjorde Milton. Han började rata bröstet mer och mer och vart toknöjd när han fick flaskan! Du får försöka övertyga honom om att bröstet är bra igen! Hur man nu gör det vet jag dock inte!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 134
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
62 208
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar