Sommarföräldrar 2022

Men verkligen oväntat, jag var i chock och kunde knappt tro att det var sant :confused:

Jag ser att jag bara klagar om allt. Jag har världens goaste, finaste lilla bebis som jag aldrig skulle vilja vara utan, det är bara att det blir ofta för mycket i kombination med allt annat. Känns tråkigt att jag mest bara vill att han ska bli större just nu. Jag försöker se det fina i den här tiden och vara i nuet, men det är definitivt svårare den här gången än när storebror var bebis när jag kände att jag räckte till mycket bättre psykiskt och fick mer återhämtning. Jag tyckte att bebistiden med storebror var den bästa tiden jag haft i livet så det är rätt stor kontrast mot den här gången.

Men dessa bebishänder alltså, finns det något mysigare? Små och varma och så mjuka och knubbiga. Jag skulle vilja ha något fint kort på dem. Jag måste försöka fixa det.

Du får klaga! Och behöver absolut inte be om ursäkt för det. Att ha barn är det svåraste som finns och att få dem att sova är om möjligt ännu svårare. Vår nu 3-åring låter lite som er bebis, det var bedrövligt och allt kändes så otroligt jobbigt. Sömnbrist är inte att leka med Så jag känner verkligen med dig. Det blir bättre ❤️
 
Haha åå nu får jag flashbacks, jag brukade sitta på pilatesbollen och låtsas rida ett dressyrprogram med honom i selen. 😂 Inridning i trav, studs studs, galopp - stööörre studs! Och så vidare. 😂
Alltså dessa barn, vad gör de med oss :laugh:
Du får klaga! Och behöver absolut inte be om ursäkt för det. Att ha barn är det svåraste som finns och att få dem att sova är om möjligt ännu svårare. Vår nu 3-åring låter lite som er bebis, det var bedrövligt och allt kändes så otroligt jobbigt. Sömnbrist är inte att leka med Så jag känner verkligen med dig. Det blir bättre ❤️
:heart :heart :heart
 
Vi låg hela natten i sängen inatt. 😳 Han sov från 20.30 till 03, då åt han. Sedan vaknade han till vid 05 och kissade och blöjan läckte så jag fick byta blöja och body i sängen och tänkte att det var kört. Men NEJ, han somnade om vid bröstet! Typ det bästa som hänt mig. 🤷‍♀️

Efter den drömnatten var det fullt ös på morgonen och han hittade sin röst ordentligt och låter högt och illa. Som en skräcködla typ. 😅
 
Men verkligen oväntat, jag var i chock och kunde knappt tro att det var sant :confused:

Jag ser att jag bara klagar om allt. Jag har världens goaste, finaste lilla bebis som jag aldrig skulle vilja vara utan, det är bara att det blir ofta för mycket i kombination med allt annat. Känns tråkigt att jag mest bara vill att han ska bli större just nu. Jag försöker se det fina i den här tiden och vara i nuet, men det är definitivt svårare den här gången än när storebror var bebis när jag kände att jag räckte till mycket bättre psykiskt och fick mer återhämtning. Jag tyckte att bebistiden med storebror var den bästa tiden jag haft i livet så det är rätt stor kontrast mot den här gången.

Men dessa bebishänder alltså, finns det något mysigare? Små och varma och så mjuka och knubbiga. Jag skulle vilja ha något fint kort på dem. Jag måste försöka fixa det.
Vi har fått en bebis med jätte händer med Långa smala pianofingrar :) var svårt att få kort men!

Han är väldigt smal antar det är de som gör dem ännu mer ”långsmala”
 

Bifogade filer

  • 29CB6A93-5A06-4D61-8A82-03CE88D6EC80.webp
    29CB6A93-5A06-4D61-8A82-03CE88D6EC80.webp
    121 KB · Visningar: 33
Varför gillar (gillade) ingen av mina tre barn spjälsängen? Cajsa har inga problem att ligga ensam i vår stora säng, men att ligga ensam i spjälsängen, som står med öppen sida mot vår säng, det går inte 🤯
 
Varför gillar (gillade) ingen av mina tre barn spjälsängen? Cajsa har inga problem att ligga ensam i vår stora säng, men att ligga ensam i spjälsängen, som står med öppen sida mot vår säng, det går inte 🤯
De respekterar att den är en plats för nappar, vattenflaskor, kläder, kräkhanddukar, glasögon, blöjor och extrakuddar. Ja det är i alla fall vad den används till här. 😂
 
Åh neeej, bebis har åkt på sin första förkylning 😭 Hon var fortsatt tröttare än vanligt under dagen (men toppenglad väl vaken 😂), och under natten kom nästäppan och hon har haft svårt att amma. Ligger och sover nu med normal andning så täppan verkar vara som värst vid matning.

Ni som haft förkylda bebisar, vad är era bästa tips? Ska testa att droppa mjölk i näsan på henne nu när det är ljust ute, och bara ta det lugnt och låta henne äta och sova så mycket hon vill, gör ont i mammahjärtat ❤️

Är snorsug en "must have"?
 
Åh neeej, bebis har åkt på sin första förkylning 😭 Hon var fortsatt tröttare än vanligt under dagen (men toppenglad väl vaken 😂), och under natten kom nästäppan och hon har haft svårt att amma. Ligger och sover nu med normal andning så täppan verkar vara som värst vid matning.

Ni som haft förkylda bebisar, vad är era bästa tips? Ska testa att droppa mjölk i näsan på henne nu när det är ljust ute, och bara ta det lugnt och låta henne äta och sova så mycket hon vill, gör ont i mammahjärtat ❤️

Är snorsug en "must have"?
Vi ääälskar Physiomer baby, ”nässpray” med havsvatten. Det är lite tryck i! Spraya först och amma sen, så sväljer de ner slem och havsvatten. Det har funkat bra för tvillingarna! Har aldrig använt snorsug, varken till femåringen eller tvillingarna.
 
Vi ääälskar Physiomer baby, ”nässpray” med havsvatten. Det är lite tryck i! Spraya först och amma sen, så sväljer de ner slem och havsvatten. Det har funkat bra för tvillingarna! Har aldrig använt snorsug, varken till femåringen eller tvillingarna.

+ 1 på den!

Vår bebis har varit förkyld ett par gånger och jag tycker det har funkat jättebra att ha sittdelen till vagnen när han ska sova, så han kommer upp med huvudändan lite. Borde ju gå att amma lite mer upprätt också kanske? Så att huvudet kommer upp och på så sätt gör det lättare för bebis att amma.
 
Vi ääälskar Physiomer baby, ”nässpray” med havsvatten. Det är lite tryck i! Spraya först och amma sen, så sväljer de ner slem och havsvatten. Det har funkat bra för tvillingarna! Har aldrig använt snorsug, varken till femåringen eller tvillingarna.
Och +2 på den!

Bebis har redan hunnit med tre förkylningar, blott två månader gammal. Det är tufft att vara lillebror! De två första förkylningarna var väldigt snabbt avklarade men den som pågår nu är hemsk. Så mycket slem och hosta som tar evigheter att bli av med verkar det som. Både för bebis, storebror och mig. Men ja den havsvattensprayen är bra före amning. Här har bebis sovit i babyskyddet de värsta nätterna. Vet ju om rekommendationen om att de inte ska sitta så länge i det, men han verkar inte ha varit obekväm alls och har kunnat hosta/kräkas upp slemmet bättre. På dagarna har jag burit honom mycket i sele. Ibland sover han inomhus i barnvagn på dagarna (liggdelen) och då har jag helt enkelt kört upp framhjulen på några vikta filtar och låst vagnen så har det ju blivit lite högläge i huvudändan.
 
Tack för alla tips! ❤️ Sambon har fått shoppa utifrån era rekommendationer och vi jobbar på här hemma med mycket amning och vila och försöker fokusera på ställningar där hon inte är helt horisontell. Förhoppningsvis går det över ganska snabbt, man tycker ju så synd om henne som får kämpa med snuvan ❤️
 
Ni som har storasyskon till era bebisar, vad gör ni med bebisen när ni är vakna? Sitter ni med bebisen hela tiden och pratar/visar leksaker etc? Vet inte om jag ska ha dåligt samvete att jag sätter bebis i babysittern en del under vaken tid så hon får titta på mig och storebror
 
Ni som har storasyskon till era bebisar, vad gör ni med bebisen när ni är vakna? Sitter ni med bebisen hela tiden och pratar/visar leksaker etc? Vet inte om jag ska ha dåligt samvete att jag sätter bebis i babysittern en del under vaken tid så hon får titta på mig och storebror

Bebis får sitta i babysitter eller ligga på en filt eller nåt jättemycket här hemma och titta på oss, storasyskonen är ju bästa underhållningen 😃
 
Ni som har storasyskon till era bebisar, vad gör ni med bebisen när ni är vakna? Sitter ni med bebisen hela tiden och pratar/visar leksaker etc? Vet inte om jag ska ha dåligt samvete att jag sätter bebis i babysittern en del under vaken tid så hon får titta på mig och storebror
De både sitter i babysitter och ligger på filt, även när vi lagar mat/tvättar/städar. De är vakna ganska mkt och sover oftast bara kortare stunder eller när vi går promenad. Så skulle vi bara leka med bebisar skulle varken hemmet eller storebror få uppmärksamhet 🙈 dock hade jag önskat mer armar och tid!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 447
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 694
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp