Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har blivit förkyld
Ni som har barn sen innan, brukar bebis (helammas) lätt insjukna eller klarar dom sig? På 1177 stod det att man ska tänka på handhygien, tycke jag lät lite... patetiskt, vad hjälper det liksom?
Jo lite sent nu kanskeBf imon och jag börjar undra om det är för sent att ångra sig
Ja det där med förberedelser även om jag bara är i vecka 32 så vill jag också snart packa BB-väska osv. Idag beställde jag iaf lite amningskläder måste köpa babyskydd och ett skötbord att lägga över spjälsängen tänkte jag. Men energin just nu efter en arbetsdag är så låg att jag nästan bara orkar sitta i soffanJo lite sent nu kanske
Vi har fått ihop spjälsängen nu och alla kläder är tvättade och klara. Nu ska vi bara packa BB-väskan och organisera upp allt lite vid skötborden. Behöver inhandla lite smått som ammningsinlägg (vad är det ens för nåt....) och purelan eller vad det heter. Måste montera babyskyddet med. V 37 nu, känner mig lite stressad faktiskt. Drar det igång inatt så har vi problem
Ja packa på. Jag är tacksam att jag hade att en väska (nästan klart) när sambon fick åka hem och hämta saker när vi hamnade på neo.Ja det där med förberedelser även om jag bara är i vecka 32 så vill jag också snart packa BB-väska osv. Idag beställde jag iaf lite amningskläder måste köpa babyskydd och ett skötbord att lägga över spjälsängen tänkte jag. Men energin just nu efter en arbetsdag är så låg att jag nästan bara orkar sitta i soffan
Ja det förstår jag!! Man vet ju aldrig vad som kan hända.Ja packa på. Jag är tacksam att jag hade att en väska (nästan klart) när sambon fick åka hem och hämta saker när vi hamnade på neo.
Då hade jag sett till att inte somna.Det här med att byta blöja på natten. Storebror bajsade aldrig på nätterna så behövde därför aldrig byta pga det. Lillebror däremot bajsar. Men jag somnar alltid ifrån det. Typ han vill amma, bajsar under amningen så jag tänker att okej, vi ammar klart och så byter jag. Men somnar i stället
Känns ju inte riktigt bra (en normal natt äter han 21:30-02-05 ungefär) oftast mitt i natten han bajsar
Byt blöja innan han ammar? Då ligger han inte i det längre än från gången innan.Det här med att byta blöja på natten. Storebror bajsade aldrig på nätterna så behövde därför aldrig byta pga det. Lillebror däremot bajsar. Men jag somnar alltid ifrån det. Typ han vill amma, bajsar under amningen så jag tänker att okej, vi ammar klart och så byter jag. Men somnar i stället
Känns ju inte riktigt bra (en normal natt äter han 21:30-02-05 ungefär) oftast mitt i natten han bajsar
Du kanske kan amma en stund för att stilla värsta hungern, gå upp och byta när han bajsat och sen kan ni fortsätta och somna tillsammans? Så gjorde vi i nattDet här med att byta blöja på natten. Storebror bajsade aldrig på nätterna så behövde därför aldrig byta pga det. Lillebror däremot bajsar. Men jag somnar alltid ifrån det. Typ han vill amma, bajsar under amningen så jag tänker att okej, vi ammar klart och så byter jag. Men somnar i stället
Jag tyckte de sa på kursen att tvillingar ofta ligger en upp och en ner, möjligen att de vänder runt den andra när första kommit ut.. Vi pratade inte mer om det då ingen väntade tvillingar. Men det går nog bra det där. Heja heja!Var på sista planerade kollen igår. UL visade att barnen mår bra och är troligen normalstora. Men någon gång de senaste tre veckorna har tvilling 2 vänt sig till säte hur i helsike hon har lyckats med det är ju en bra fråga, det var ju liksom svårt att se något på UL nu då det är så trångt och armar och ben typ överallt.. Jaja, nr 1 låg iaf kvar djupt ner med huvudet så det ska ju gå med vaginalt ändå (men känns ju lite läskigt att nr 2 kan komma ut i säte).
Sedan vidare till läkare. Sa att jag inte ska gå mer än över helgen iaf. Erbjöd mig att kolla hur det ligger till där nere och göra hinnesvepning. Kollen visade typ öppen 5 cm! (Konstigt, med storebror var jag öppen 5 cm när jag kom in med jäkligt intensiva värkar.) Läkarn sa att vi skulle hem och vila och invänta värkar eftersom vi bor nära. Han trodde på barn senare under dagen. Det har ju dock inte hänt nåt (mer än massa slem) sedan dess.. Får väl hoppas på idag istället. Kom igen nu bebisarna!