Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nojar också över vikten. Har sedan graviditetens början gått upp 6 kg i v. 29 vilket känns lagom, om det inte hade varit för att jag började på +7 redan innan. Så egentligen ligger jag på +13 från normalvikten

Samtidigt känner jag lite whatever. Går ju inte göra mycket åt just nu ändå.
Nej, det är ju inte mycket att göra åt. Jag kommer ju inte börja banta, direkt. :D Är väl mest att jag trodde att jag skulle hålla mig till samma vikt eller mindre, med tanke på att jag inte varit lika hungrig och sugen den här graviditeten (vad jag minns - minnet kan ju svika ;)).

Mår så sjukt dåligt ikväll! Migränkänning, illamående utan dess like, ont i ryggen, ischiaskänning.. blä!!!
Vill bara att det här ska vara över nu! :arghh:
Ska till specen imorgon så då får de kolla blodtrycket. Det var ok i måndags men som jag mår bu börjar jag undra. Tar nog med lite morgonurin till dom också :meh:.
Hoppas nästan på en liten havandeskapsförgiftning så att dom sätter igång mig. Eller inte, men mår rätt eländigt :(.

En till som känner sig bajs. Kommer inte denna ungen med ett plopp fattar jag inte vad man har foglossning för. Dessutom sovit två nätter på vänster sida (kan ju inte ens vända mig i sängen mera) så inflammationen i höften har blossat upp igen

En till som känner sig bajs. Kommer inte denna ungen med ett plopp fattar jag inte vad man har foglossning för. Dessutom sovit två nätter på vänster sida (kan ju inte ens vända mig i sängen mera) så inflammationen i höften har blossat upp igen
Kan tipsa om glidlakan. Hade inte överlevt utan!! Kombinerar dessutom med att sova i silkig underklänning.
Både lakan och underklänning kommer att finnas i väskan som ska med till BB! :)

Jag vill ha vitlöksbröd! Nu!!
Funderar över hur orimligt där är att väcka sambon och få honom att fixa det. :devil:
Förmodligen väldigt orimligt.. :cool:
Bildgooglar vitlöksbröd istället. Tortyr. :cautious:

Inte för att jag gillar vitlöksbröd, men inte ett dugg orimligt att be sambon fixa :angel::p.
Hade nog kunnat gjort det om han inte sprungit en halvmara i kuperad terräng igår kväll. :) Han såg lite sliten ut när han kom hem.

Mår så mycket bättre idag, och har ätit köpefrukost. Smoothie och god macka. Så nu är livet lite lättare igen. :up:
Ska strax bege mig till specen för tillväxtultraljud. :)

Usch den där njuren spökar fortfarande litegrann. Speciellt på jobbet där jag inte är still någonting utan ständigt går/böjer mig osv. Ska till BM idag och se vad hon säger.

Återbesök på neo idag. Liten fick ok-stämpel i rumpan av läkaren och vi är nu helt utskrivna från neo :).
På måndag ska jag ringa BVC och boka tid, så får vi se hur snart de vill ha dit oss.

2720 gram tung idag, vuxit nån mm på längden bara (drygt 49,5 cm) och en cm större i huvudomfång än för två veckor sen.

I natt sov han i sitt babynest i min säng, vi sov bägge bättre än nån natt tidigare. Jag kunde kolla till honom utan att sätta mig upp tex. Sov tre timmar från det vi lade oss till första amningen, sen 1,5-2 timmar tills vi gick upp vid 10.30.

Migränkänningar igen, ny aura. Har egentligen inte migrän med aura. Fick första som 20 åring och följande vid 33. Har dock annat variant av migrän och både mamma,syster och min bror får aura.
Men nu två på en vecka. Borde man vara orolig? Blodtrycket varit okej då jag mätt hemma (runt 125/75) medans på mvc legat på 135-140/80. Gissar på stressen

Migränkänningar igen, ny aura. Har egentligen inte migrän med aura. Fick första som 20 åring och följande vid 33. Har dock annat variant av migrän och både mamma,syster och min bror får aura.
Men nu två på en vecka. Borde man vara orolig? Blodtrycket varit okej då jag mätt hemma (runt 125/75) medans på mvc legat på 135-140/80. Gissar på stressen
Nån äggvita i urinen? Jag skulle ringa specen om du är orolig.

Är det stressen med flytten tror du? Jag hade nog ringt BM och rådfrågat iaf.

Jag har också haft lite migränkänning idag. Blev bländad av solen och sen ville flimret inte släppa och periferiseendet på vänstra ögat försvann. Jag hade väldigt lågt blodsocker när det hände och hade tagit ut mig lite väl mycket. Hjälpte sambon med det sista fixet med altandäcket. Jag funderade på att ringa förlossningen där ett tag, men det blev bättre av att vila en timme i ett mörkt sovrum. Skönt det i alla fall.
Jag äter tillskott med magnesium som sägs sänka blodtrycket och det har varit bra hittills. Får se på onsdag när det är BM besök igen.

BM idag. Mätte magen för första gången, SF-mått på 25 i vecka 25. Hjärtljuden lät jättebra :) allt annat var bra förutom lite högt blodtryck, som jag ofta får första gången de mäter för jag blir så stressad av att det ofta är sprutor/ Stick o finger samtidigt och jag är sjukt spruträdd :( ska tillbaka på tisdag för en extra koll.

Idag har jag skickat iväg sambon och sonen till en djurpark med sonens kusiner, faster och farmor och farfar. Det är heeelt knäpptyst hemma :bow:. I förmiddag ska jag bara ligga på soffan och titta på precis vad jag vill på tv. Eftermiddagen blir det en tur till blomsterhandeln med mamma för att köpa blommor och jord till mina krukor ute. Det ska bli så mysigt! Ångrar inte en sekund att jag stannar hemma :D

Jag håller på att dö värmedöden. Att spola fötterna i kallvatten är skönt och i natt fick jag duscha svalt innan jag kunde somna. Men nu ska jag ut och samla lite steg ändå. Det kanske fläktar lite ute iaf. Mer mulet än igår så jag kan ju hoppas.

Nästa person med krämpor! Jag ligger inne på förlossningen men väntar på skjuts hem. Jag började nämligen kräkas i morse och fick inte behålla någon vätska utan kräktes ca en gång i timmen.

Vid tredje kräkningen slog det mig att jag inte visste hur bebisen hade det och började känna efter. Jag kände knappt några rörelser och de jag kände var svaga. Jag lade mig på sidan och drack kall saft och något mer liv blev det därinne men inte alls som vanligt. Förlossningen tyckte att jag skulle ligga i en timme till och knuffa mycket på magen och dricka kallt, men det hjälpte inte så mycket. Jag kräktes en fjärde gång och kände mig ganska medtagen.

Ringde igen och jag fick komma in "om jag ville". :crazy: Såklart jag ville! I sjukhusentrén var alla toaletter upptagna och jag kräktes i en papperskorg. :meh: Inte mitt stoltaste ögonblick.

Efter en bra stund i ctg och dropp påkopplat palperade den mycket trevliga läkaren min mage och jag hade ett typiskt symptom på att det kunde vara något med blindtarmen. Sedan gjorde han ul för att se att allt var bra med bebisen, och det var det. :heart In på patientrum eftersom de ville att jag skulle stanna över natten och så väntan på kirurg och ytterligare ul. När kirurgen väl kom tyckte han att det snarare var gastrit men skickade mig ändå på ul.

Summan av kardemumman blev att det troligtvis var gastrit orsakat av marängsviss i går kväll och atr bebisen blivit slö för att jag var så medtagen av att inte få behålla något. Jag känner mig ganska mör, men det är bättre fart i magen och det är det viktigaste. :heart

Nästa person med krämpor! Jag ligger inne på förlossningen men väntar på skjuts hem. Jag började nämligen kräkas i morse och fick inte behålla någon vätska utan kräktes ca en gång i timmen.

Vid tredje kräkningen slog det mig att jag inte visste hur bebisen hade det och började känna efter. Jag kände knappt några rörelser och de jag kände var svaga. Jag lade mig på sidan och drack kall saft och något mer liv blev det därinne men inte alls som vanligt. Förlossningen tyckte att jag skulle ligga i en timme till och knuffa mycket på magen och dricka kallt, men det hjälpte inte så mycket. Jag kräktes en fjärde gång och kände mig ganska medtagen.

Ringde igen och jag fick komma in "om jag ville". :crazy: Såklart jag ville! I sjukhusentrén var alla toaletter upptagna och jag kräktes i en papperskorg. :meh: Inte mitt stoltaste ögonblick.

Efter en bra stund i ctg och dropp påkopplat palperade den mycket trevliga läkaren min mage och jag hade ett typiskt symptom på att det kunde vara något med blindtarmen. Sedan gjorde han ul för att se att allt var bra med bebisen, och det var det. :heart In på patientrum eftersom de ville att jag skulle stanna över natten och så väntan på kirurg och ytterligare ul. När kirurgen väl kom tyckte han att det snarare var gastrit men skickade mig ändå på ul.

Summan av kardemumman blev att det troligtvis var gastrit orsakat av marängsviss i går kväll och atr bebisen blivit slö för att jag var så medtagen av att inte få behålla något. Jag känner mig ganska mör, men det är bättre fart i magen och det är det viktigaste. :heart
Usch, ogilla på allt förutom att ni nu verkar må bättre.

Vad otäckt. Krya på dig!

Fick ju också höra att jag skulle ligga på vänster sida i två timmar när jag ringde för minskade fosterrörelser. Fick förklara att tio rörelser på två timmar var lite även när han sov, så då fick ju vi också komma in.

Tror kroppen börjar förbereda sig inför vad som komma skall, är sjukt hungrig hela tiden och är bara sugen på kolhydrater! Funkar sådär ihop med illamåendet så nu sitter jag i soffan och spyr i en hink. :yuck:
Sjukt trött men kan inte gå och lägga mig innan jag slutat kräkas pga måste få morfinet att stanna i kroppen för att kunna ligga i sängen längre än nån timme. Just nu är jag bara less!! :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 588
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 536
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar