Nästa person med krämpor! Jag ligger inne på förlossningen men väntar på skjuts hem. Jag började nämligen kräkas i morse och fick inte behålla någon vätska utan kräktes ca en gång i timmen.
Vid tredje kräkningen slog det mig att jag inte visste hur bebisen hade det och började känna efter. Jag kände knappt några rörelser och de jag kände var svaga. Jag lade mig på sidan och drack kall saft och något mer liv blev det därinne men inte alls som vanligt. Förlossningen tyckte att jag skulle ligga i en timme till och knuffa mycket på magen och dricka kallt, men det hjälpte inte så mycket. Jag kräktes en fjärde gång och kände mig ganska medtagen.
Ringde igen och jag fick komma in "om jag ville".
Såklart jag ville! I sjukhusentrén var alla toaletter upptagna och jag kräktes i en papperskorg.
Inte mitt stoltaste ögonblick.
Efter en bra stund i ctg och dropp påkopplat palperade den mycket trevliga läkaren min mage och jag hade ett typiskt symptom på att det kunde vara något med blindtarmen. Sedan gjorde han ul för att se att allt var bra med bebisen, och det var det.
In på patientrum eftersom de ville att jag skulle stanna över natten och så väntan på kirurg och ytterligare ul. När kirurgen väl kom tyckte han att det snarare var gastrit men skickade mig ändå på ul.
Summan av kardemumman blev att det troligtvis var gastrit orsakat av marängsviss i går kväll och atr bebisen blivit slö för att jag var så medtagen av att inte få behålla något. Jag känner mig ganska mör, men det är bättre fart i magen och det är det viktigaste.