Sommarföräldrar 2017

Vi kollade och det ser ut till att vara en tjej. Jag var för nyfiken för att inte kolla :p när möjligheten fanns.

Angående kläder så har vi redan fått lägenheten fyllt med ärvda kläder och saker från sambons syster som har en kille och en tjej. Det var innan vi gjorde RUL så här finns en sopsäck med pojkkläder, en med flickkläder och en blandat (och nej vi har egentligen inte plats till det i våran 2:a… :yuck:). Där är en del Rosa i flicksäcken så kommer försöka blanda det lite med pojkkläderna. Lär knappt behöva köpa något nytt det första halvåret men det kommer jag ju nog inte helt kunna hålla mig ifrån iaf :angel:.

Det är ju just det där, att hålla sig från att köpa :angel: Vi behöver egentligen inte heller köpa nåt nytt (vad gäller kläder, annat behöver vi..) säkert de första tre månaderna, men jag vill ju få klä min bebis i sånt jag köpt till hen som jag tycker om, vill få gå och shoppa bland de pyttesmå kläderna i butikerna, detta är verkligen något jag drömt om att få göra en dag :love: Min sambo tycker att det är helt onödigt och att "man skaffar inte barn för att klä upp dem". Nej, det gör man naturligtvis inte, men jag ser inget fel i att vilja köpa eget till sitt barn. Vi kommer glatt använda sådant vi ärvt också!

Har någon beställt gratis baby box, och isåfall när i graviditeten gjorde ni det? Har kollat runt lite på gratis babyboxar men känner att det är kanske lite tidigt att beställa jag är ju "bara" i vecka 16 än.

Jag har spytt som en gris hela förmiddagen och mår fortfarande illa som tusan. "Hoppas" att det bara är maten jag ätit för det här är inget vidare. Lider med er som spytt regelbundet, jag har inte gjort det förrän idag. :(

Idag har vi varit på RUL och allt såg bra ut , så skönt :heart Det är otroligt vad detaljerat man ändå kan se och mysigt att få se den lilla igen. Moderkakan satt i framvägg vilket förvånade mig eftersom jag känt rörelser sedan v. 15 men hon sa att det är för jag är smal som jag känt så tidigt. Moderkakan satt ganska nära livmodersmunnen så jag ska dit i v. 32 och kolla så den inte lägger sig framför som extra säkerhetskoll. Om jag får mycket sammandragningar av ridningen så tyckte hon jag ska ta det lugnt med det för det kan dra moderkakan närmare men hittills så har jag inte känt av något vid ridningen.
Vi fick idag också veta att det är en liten pojk :heart:love:

Jag har spytt som en gris hela förmiddagen och mår fortfarande illa som tusan. "Hoppas" att det bara är maten jag ätit för det här är inget vidare. Lider med er som spytt regelbundet, jag har inte gjort det förrän idag. :(
Åh din stackare :( lider med dig, själv har jag spytt som en gris sen dag 1 typ, men nu verkar det vara på "bättringsvägen". Har fått behålla det jag åt i går och idag än så länge. Är i v.16 nu så det känns på tiden att mitt illamående ska sluta.

6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)
9/6 - Omega, 26 år, första barnet

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
11/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)
20/7-Pannkaka 40 år första barnet
30/7 - Manhattan_2006, 31 år, första barnet

Augusti
10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
16/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
29/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet (Sthlm)
30/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet (Skaraborg)

Dags för mig att bekänna färg. Har smugit lite i kulisserna men eftersom jag var på inskrivning igår tyckte jag nu det var dags att sålla mig till tråden.

Plussade i mellandagarna men har haft fullt upp med nytt jobb, flytt, inskolning och vabb så har knappt hunnit tänka på att vi väntar barn. Jag har egentligen inga större gravidkrämpor heller vilket spär på känslan ;). Igår blev det däremot lite verkligare så ska bli kul att grotta ber sig lite här på buke.

Jag mår som sagt bra men är väldigt trött och är konstant hungrig. Tänker på nästa måltid redan när jag sitter och äter den första. Tröttheten är egentligen helt ok men eftersom sonen inte tar hänsyn till mitt tillstånd innebär det att sambon får dra ett större lass hemma. Vi flyttade runt årsskiftet och skulle egentligen behöva få iordning i nya hemmet men det får helt enkelt gå lite långsamt. Förlägger allt pyssel på helgerna när vi båda har ork. Det går långsamt men så får det va :).

Har någon beställt gratis baby box, och isåfall när i graviditeten gjorde ni det? Har kollat runt lite på gratis babyboxar men känner att det är kanske lite tidigt att beställa jag är ju "bara" i vecka 16 än.

Det gjorde jag tidigt! Hämtade ut fyra av fem boxar efter KUB (vecka 12-13 eller vad det var). :D

Det är ju just det där, att hålla sig från att köpa :angel: Vi behöver egentligen inte heller köpa nåt nytt (vad gäller kläder, annat behöver vi..) säkert de första tre månaderna, men jag vill ju få klä min bebis i sånt jag köpt till hen som jag tycker om, vill få gå och shoppa bland de pyttesmå kläderna i butikerna, detta är verkligen något jag drömt om att få göra en dag :love: Min sambo tycker att det är helt onödigt och att "man skaffar inte barn för att klä upp dem". Nej, det gör man naturligtvis inte, men jag ser inget fel i att vilja köpa eget till sitt barn. Vi kommer glatt använda sådant vi ärvt också!
Ta det lugnt med shoppandet du, du kommer få köpa MASSOR med kläder efter de där tre första månaderna ;)

Jag har nästan inte fått några kläder till dottern utan det mesta har jag köpt. I de minsta storlekarna köpte jag det mesta second hand men från strl 68/74 började priserna på begagnat vara så högt att det inte var lönt (möjligtvis på ytterplagg). Nu reashoppar jag uteslutande, plagg som jag spanat in och handplockar när det kommer ett erbjudande. Men det blir ändå mycket pengar totalt.

Tack @pannkaka ..Jag spydde "bara" 3 gånger så jag är så lyckligt lottad att jag inte ens borde klaga. :p Då är det betydligt värre för dig och andra som lidit av det här i flera veckor, jag hade varit sååå ynklig!

Varit sängliggande hela dagen för känner mig fortfarande rätt mör, trist då sambon åkte ut på fem veckors jobb idag och i morse var jag pigg som en mört så vi skulle ha gjort nåt...
Lyckades ta i så att de små fina blodkärlen runt ögonen tog stryk, det ser ut som att nån skvätt pyttesmå färgstänk runt ögonen på mig, ser lite konstigt ut. :p
Lycka till för den delen att försöka intyga folk att man drabbats av matförgiftning när de vet att man är gravid...:grin:

Vi har inte beställt och tror inte vi ska göra det heller. Om vi hittar någon riktigt bra kan jag tänka mig det men min erfarenhet säger mig att det bara är en handfull av sakerna man får som vi faktiskt kommer använda. Har fortfarande halva eller oöppnade provförpackningar efter sonen, och då beställde vi bara en babybox.

Fast om du vill beställa tycker jag nog inte att det är för tidigt i v. 16 ;).

• Gilla
Reactions: Ray
Dags för mig att bekänna färg. Har smugit lite i kulisserna men eftersom jag var på inskrivning igår tyckte jag nu det var dags att sålla mig till tråden.

Plussade i mellandagarna men har haft fullt upp med nytt jobb, flytt, inskolning och vabb så har knappt hunnit tänka på att vi väntar barn. Jag har egentligen inga större gravidkrämpor heller vilket spär på känslan ;). Igår blev det däremot lite verkligare så ska bli kul att grotta ber sig lite här på buke.

Jag mår som sagt bra men är väldigt trött och är konstant hungrig. Tänker på nästa måltid redan när jag sitter och äter den första. Tröttheten är egentligen helt ok men eftersom sonen inte tar hänsyn till mitt tillstånd innebär det att sambon får dra ett större lass hemma. Vi flyttade runt årsskiftet och skulle egentligen behöva få iordning i nya hemmet men det får helt enkelt gå lite långsamt. Förlägger allt pyssel på helgerna när vi båda har ork. Det går långsamt men så får det va :).

Åh grattis! :love:

Börjar få trångt i byxorna ...
Bara krypa till korset och köpa gravid byxor. Går i mysbrallor hemma men det är väl bra att kunna ha nån typ av kläder om man skulle få för sig att göra nåt nångång.
Tyckte ridbyxorna gick igen bra i morse men de lägger sig under kulan och lämnade ilrött intryckt märke. Sexigt värre:cautious:

Börjar få trångt i byxorna ...
Bara krypa till korset och köpa gravid byxor. Går i mysbrallor hemma men det är väl bra att kunna ha nån typ av kläder om man skulle få för sig att göra nåt nångång.
Tyckte ridbyxorna gick igen bra i morse men de lägger sig under kulan och lämnade ilrött intryckt märke. Sexigt värre:cautious:
Jag köpte sån där förlängare till jobbarbyxorna som jag ska inviga imorn , tror det ska funka och se hyfsat respektabelt ut.

• Gilla
Reactions: Ray
Och kanske framförallt: När ska man få sova? Nu sover sonen bra på nätterna, men är desto piggare på dagen. Med nästa barn kan jag ju inte passa på att sova när bebisen sover för det är så sonen är som piggast! :nailbiting:

Det undrar jag också, vi har dessutom otur att sonen sover dåligt till och från. Och är på mig som ett plåster, ska ligga nära, helst på mig. Vill somna i sin säng men vaknar på natten och vill komma in till oss..
Gissar att jag kommer vara extremt trött :D:cautious: Men också att sonen kommer ty sig mer till sambon nattetid när det kommer en till som stjäl mammas uppmärksamhet.
Planen blir en 120säng i nya barnrummet så att jag och bebis kan lägga oss där om sonen kommer in på natten och så får sonen och pappa ligga kvar i sängen. Så slipper vi störa varandra allihopa. Dela upp oss helt enkelt :D
Hoppas ju på att sonen kommer börja sova bättre och längre i sitt rum, ska börja försöka få honom att ligga kvar när han vakna. Får bli en massa spring första nätterna men det blir nog bättre om vi bara tar kampen. Men nu har det tagit emot eftersom jag kräks även på natten så fort jag blir väckt så har honom brevid så att han sover bättre och jag slipper vakna och behöva kräkas :yuck:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 157
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist

Omröstningar