Sommarföräldrar 2017

Det undrar jag också, vi har dessutom otur att sonen sover dåligt till och från. Och är på mig som ett plåster, ska ligga nära, helst på mig. Vill somna i sin säng men vaknar på natten och vill komma in till oss..
Gissar att jag kommer vara extremt trött :D:cautious: Men också att sonen kommer ty sig mer till sambon nattetid när det kommer en till som stjäl mammas uppmärksamhet.
Planen blir en 120säng i nya barnrummet så att jag och bebis kan lägga oss där om sonen kommer in på natten och så får sonen och pappa ligga kvar i sängen. Så slipper vi störa varandra allihopa. Dela upp oss helt enkelt :D
Hoppas ju på att sonen kommer börja sova bättre och längre i sitt rum, ska börja försöka få honom att ligga kvar när han vakna. Får bli en massa spring första nätterna men det blir nog bättre om vi bara tar kampen. Men nu har det tagit emot eftersom jag kräks även på natten så fort jag blir väckt så har honom brevid så att han sover bättre och jag slipper vakna och behöva kräkas :yuck:
Vi har en 120-säng till sonen och har haft det ganska länge. Dels för att han bökar runt för mycket för att sova i spjälsängen och dels för att vi råkade ha en säng över :P. Det är verkligen toppen. Lätt att lägga när man kan ligga bredvid och det är inte hela världen om man själv somnar för då sover man bekvämt :). Nu sover han i och för sig mest i vår säng men tanken är att han ska få flytta in i sitt rum så snart vi kommit iordning i lägenheten :).

Jag är mer än halvvägs och har inte ens börjat fundera på det :angel: Kanske dax att man iaf får börja tänka längre än till förlossningen :D
Haha, eller så lever man i förnekelse och tar smällen när den kommer, om den kommer ;). Jag tänker helt tvärtom från dig - har inga tankar alls på förlossningen medan tiden efter är det jag mest hat i huvudet.

Haha, eller så lever man i förnekelse och tar smällen när den kommer, om den kommer ;). Jag tänker helt tvärtom från dig - har inga tankar alls på förlossningen medan tiden efter är det jag mest hat i huvudet.
Haha jag utgår helt enkelt från att förlossningen blir som.med första. Så inget att oroa sig över :D

Ta det lugnt med shoppandet du, du kommer få köpa MASSOR med kläder efter de där tre första månaderna ;)

Jag har nästan inte fått några kläder till dottern utan det mesta har jag köpt. I de minsta storlekarna köpte jag det mesta second hand men från strl 68/74 började priserna på begagnat vara så högt att det inte var lönt (möjligtvis på ytterplagg). Nu reashoppar jag uteslutande, plagg som jag spanat in och handplockar när det kommer ett erbjudande. Men det blir ändå mycket pengar totalt.

Men det är ju såå svårt att ta det lugnt med det! :nailbiting:;) Sambon hoppas på att det börjar tillverkas rosa kläder med kattungar och föl på i min storlek så att jag kan köpa till mig själv istället för i alla möjliga storlekar till bebis :D

Börjar få trångt i byxorna ...
Bara krypa till korset och köpa gravid byxor. Går i mysbrallor hemma men det är väl bra att kunna ha nån typ av kläder om man skulle få för sig att göra nåt nångång.
Tyckte ridbyxorna gick igen bra i morse men de lägger sig under kulan och lämnade ilrött intryckt märke. Sexigt värre:cautious:

Jag har haft gravidbyxor i två månader nu, hehe.. :o Men det är så värt det, de är så sköna jämfört med vanliga som man försöker med diverse hemmalösningar till, enligt mig. Längtar dock tills det blir varmare och en (jag) kan gå i tights hela tiden. Jag är alldeles för frusen av mig för att våga göra det nu, men har köpt två par mama tights billigt från H&M och de är jättesköna :)

• Gilla
Reactions: Ray
Jag har inte börjat använda gravbyxor än, är ju visserligen bara v.12. Kan knäppa mina byxor utan problem fortfarande, men gissar att jag inte gått upp speciellt mycket iom att jag kräks och äter pytte potioner när jag väl får i mig nåt.
Men ingen bebismage än iaf.

Ska köpa mig ett par gravbyxor tänker jag, för magen lär väl braka iväg närsom, men har aldrig varit mycket för HMs gravbyxor. Dom sitter helt enkelt inget bra på mig..
Vart kan man mer köpa byxor? Såndär förlängare till vanliga jeans vart finns det?

Jag har inte börjat använda gravbyxor än, är ju visserligen bara v.12. Kan knäppa mina byxor utan problem fortfarande, men gissar att jag inte gått upp speciellt mycket iom att jag kräks och äter pytte potioner när jag väl får i mig nåt.
Men ingen bebismage än iaf.

Ska köpa mig ett par gravbyxor tänker jag, för magen lär väl braka iväg närsom, men har aldrig varit mycket för HMs gravbyxor. Dom sitter helt enkelt inget bra på mig..
Vart kan man mer köpa byxor? Såndär förlängare till vanliga jeans vart finns det?
Jag är snart v 14 och det sa pang denna veckan. Kan fortfarande knäppa men det är inte skönt.
Finns mycket på nätet. Tänkte nog beställa ngt. Har étt par sen förra vintern från HM men skulle vilja ha ngn annan modell.

Det där med överlevnadsstrategi för tiden efter att bebisen kommit.. Jag har ju inga barn sedan tidigare så förstår att det blir skillnad jämfört med om man har ytterligare en eller flera hemma att ta hänsyn till och hinna med. Men jag oroar mig nog lite ändå! Mest är jag exalterad och ser fram emot den tiden, och eftersom bebis är beräknad till 9/6 så kommer min sambo först kunna vara hemma med oss i två veckor som alla pappor får vara här och sedan ta semester och vara hemma ytterligare fyra veckor, vilket känns så skönt. Oroar mig nog mest för hur jag ska orka med att ta hand om djuren.. Hästen får gå på bete och leva livet, men om det skulle hända något, att han skadar sig eller liknande och inte kan gå så, vem tar hand om honom då? :nailbiting: Och mina katter, som förvisso är ganska low maintenance men som ju ändå är/varit mina bebisar fram tills nu?! Den stora sover med mig, i min famn, varje natt, somnar med honom i armarna och vaknar likadant på morgonen (:love:). Den lilla har blivit som ett barn sedan jag blev gravid, klänger på mig hela tiden, hänger mig i benen (snubblar på honom jämt..), vill helst att jag ska vara med när han ska äta, vill bara vara ute extremt korta stunder innan han ska in och "kolla till mig".. De är underbara, om än lite knäppa ;), undrar så hur de ska ta nytillskottet. Någon med erfarenhet av katter och ny bebis? Är även orolig att de ska lägga sig på bebisen när den sover så att den inte får luft..

Jag är snart v 14 och det sa pang denna veckan. Kan fortfarande knäppa men det är inte skönt.
Finns mycket på nätet. Tänkte nog beställa ngt. Har étt par sen förra vintern från HM men skulle vilja ha ngn annan modell.
Ja jag tänker att det snart säger pang :D Det gjorde det sist med, runt v.15-16.. Men gissar på tidigare den här gången..
Får googla lite tror jag :D

• Gilla
Angående kläder så är jag i ett mellanläge där de flesta av mina vanliga kläder inte passar men jag fyller ännu inte ut mina gravidkläder. Jag försöker använda mycket klänningar med strumpbyxor men det passar sig inte alltid och jag har inte så många som är tillräckligt fina för jobbet.

Ett stort irritationsmoment är att mina bröst vuxit FYRA storlekar sedan jag plussade. Jag har samma BH:ar nu som när jag var höggravid förra gången (hade då gått upp 15-20 kg, nu kanske 3 kg) och kommer snart växa ur dem. Vad tusan gör jag då? Har alltså gått från F- till I-kupa (GG i brittiska storlekar) och måste skicka efter från England eftersom det inte finns det jag vill ha i svenska butiker...

Jag tycker det är så svårt att klä sig fint som gravid. Jag är inte så bra på kläder annars heller men min stil som gravid är absolut öken.
Jag överlever genom att bara titta i spegel från axlar och uppåt... Och tänka att jag ska ta igen det och vara välklädd sedan. Köpa nya kläder sedan...
Men det händer ju inte har jag insett.
Tighta byxor är ju rätt bra för att hitta någon slags siluett. Långa linnen som inte lämnar glipa... Men sen blir allt som ett tält ovanpå det .
Jag kan inte skryta med några boobs heller. Det är samma A/B kupa som vanligt... Magen blir alltid blickfång på något vis.

Här är en till med bröst som växer okontrollerat, sambon är överförtjust... Upptäckte häromdagen att de växer olika också! Vänster bröst är gigantiskt medan höger är mer normalt. Gått från B- till C-kupa och kommer snart få öka ännu mer tror jag... Blir lite bekymrad över er som säger att magen kommer börja ta fart snart, jag har bara 2 par byxor som passar redan nu. :nailbiting:

Jag kör på leggings/jeggings alla dagar i veckan! :up: Oftast med klänning eller långt linne/skjorta i kombo med olika koftor och tröjor.

Och tuttarna ja. Stora, ömma och redan lite läckande. :nailbiting:

Har haft det innan men tyckte det var lite obekvämt? Hoppas det funkar bättre för dig!

Idag har det funkat iaf. Finns ju inga arbetsbyxor för gravida så det är inte lätt att lösa på annat sätt, fast jag har typ minsta storleken som fanns så jag kan nog hitta större storlek sen och i värsta fall vika upp lite i benen, det är ju inte vanliga storlekar utan samma som jeans med midja + benlängd.

• Gilla
Det där med överlevnadsstrategi för tiden efter att bebisen kommit.. Jag har ju inga barn sedan tidigare så förstår att det blir skillnad jämfört med om man har ytterligare en eller flera hemma att ta hänsyn till och hinna med. Men jag oroar mig nog lite ändå! Mest är jag exalterad och ser fram emot den tiden, och eftersom bebis är beräknad till 9/6 så kommer min sambo först kunna vara hemma med oss i två veckor som alla pappor får vara här och sedan ta semester och vara hemma ytterligare fyra veckor, vilket känns så skönt. Oroar mig nog mest för hur jag ska orka med att ta hand om djuren.. Hästen får gå på bete och leva livet, men om det skulle hända något, att han skadar sig eller liknande och inte kan gå så, vem tar hand om honom då? :nailbiting: Och mina katter, som förvisso är ganska low maintenance men som ju ändå är/varit mina bebisar fram tills nu?! Den stora sover med mig, i min famn, varje natt, somnar med honom i armarna och vaknar likadant på morgonen (:love:). Den lilla har blivit som ett barn sedan jag blev gravid, klänger på mig hela tiden, hänger mig i benen (snubblar på honom jämt..), vill helst att jag ska vara med när han ska äta, vill bara vara ute extremt korta stunder innan han ska in och "kolla till mig".. De är underbara, om än lite knäppa ;), undrar så hur de ska ta nytillskottet. Någon med erfarenhet av katter och ny bebis? Är även orolig att de ska lägga sig på bebisen när den sover så att den inte får luft..
Jag har erfarenhet av katt och bebis! Vår katt beter sig på liknande sätt som du beskriver att dina gör. Jag är verkligen hans människa och har alltid velat goda med mig i soffan och även sova med mig. Gärna så tätt som det bara går. När jag var gravid var det bästa han visste att ligga på min mage.

När sonen kom var han skeptisk. Han ogillade inte sonen men ville helst inte vara nära - bebisen hade ju ett rörelsemönster som var helt omöjligt för katten att läsa av och därmed var det säkrast att hålla sig borta (enligt katten). Det var någon vecka där i början som han inte gosade alls med mig men efter ett tag tog hans gosbehov över och han utmanade sin skepsis mot sonen och började kela med mig igen.

Det tog dock ett bra tag innan han ville sova med mig igen eftersom sonen sov bredvid mig i sängen så jag kunde liggamma, men såsmåningom kom han tillbaka även där och efter några månader var han precis som vanligt.

Vad gäller att katten skulle lägga sig på bebisen så har vår katt aldrig visat någon tendens att göra det. Det har han varit för skeptisk mot. Idag är katten helt bekväm med sonen och har lärt sig hans sätt att vara, men han lägger sig aldrig på sonen när han sover. Och skulle han göra det så är sonen så pass stor nu att han puttar undan honom.

Var och klippte av mig håret idag och passade samtidigt på att köpa lite mer lösa kläder. Det blev ett par träningstights och en stretch-kjol bland annat. Kommer verkligen sakna min "gamla" kropp sen när jag blir större... Har aldrig någonsin haft komplex för vikten innan men nu är jag riktigt nojig.

Orkat hålla igång "som vanligt" idag, dvs full rulle mellan 06 och typ nu. Landade hemma för en liten stund sen och snart blir det sängen för klockan ringer 04.45 imorgon. Happy days.

På tal om katter så har vår ena stallkatt blivit totalt knäpp sen jag blev gravid. Hon har alltid varit väldigt social men nu... vissa dagar bara skriker hon rakt ut när hon ser mig och kommer springande. :confused: Vart jag än står och går där ute så har jag en tjock Daisy i hasorna..

20+4 idag och min första craving har infunnit sig: citrusfrukter, ffa grapefrukt men även apelsin :love:.

I övrigt mår jag som förut bra med lite känningar i ländrygg och ischias om jag inte är försiktig. Började med Niferex häromdagen eftersom mitt hb sjunkit vid besök hos bm förra veckan, fick världens magknip och illamående som höll i sig i några timmar härom morgonen och misstänker Niferexen för detta, nån som fått ont i magen utan förstoppning av järntabletter? Har ätit Duroferon förut vilket gjorde mig lindrigt förstoppad men fick aldrig ont i magen då.

Har fortfarande mina vanliga byxor men med gummisnodd i knappen. Har svårt för resårer som klämmer men måste ju ha långkalsonger så det får gå vare sig jag vill eller ej...
Grabben därinne ägnar sig åt vild gymnastik om dagarna, häftigt att känna och inte jobbigt ännu :)

Idag har det funkat iaf. Finns ju inga arbetsbyxor för gravida så det är inte lätt att lösa på annat sätt, fast jag har typ minsta storleken som fanns så jag kan nog hitta större storlek sen och i värsta fall vika upp lite i benen, det är ju inte vanliga storlekar utan samma som jeans med midja + benlängd.

Jag lyckades gräva fram ett par byxor i strl 44 i gemensamma kläder garderoben. De kan jag fortfarande stänga :D så slipper för att ha "gravidbyxorna" ett par veckor ännu! :laugh: "gravidbyxorna" är typ ljusblå bomullsbyxor med resår i midjan, typ pyjamasbyxor har fått smeknamnet eftersom typ alla gravida använder dom när de inte kan passa sina egna längre.
Otroligt sköna om sommaren men kommer frysa i dom ifall jag ska ha dom redan..

Annars har jag det bra, känner av fogarna lite efter att jag har ridit men inte när jag sitter på hästen som tur är. Dock är jag otroligt törstig hela tiden och blir så täppt i näsan när jag ska sova. :down: Vaknat mitt i natten både igår och dag av att det var öken i munnen.. :crazy:

Jag har erfarenhet av katt och bebis! Vår katt beter sig på liknande sätt som du beskriver att dina gör. Jag är verkligen hans människa och har alltid velat goda med mig i soffan och även sova med mig. Gärna så tätt som det bara går. När jag var gravid var det bästa han visste att ligga på min mage.

När sonen kom var han skeptisk. Han ogillade inte sonen men ville helst inte vara nära - bebisen hade ju ett rörelsemönster som var helt omöjligt för katten att läsa av och därmed var det säkrast att hålla sig borta (enligt katten). Det var någon vecka där i början som han inte gosade alls med mig men efter ett tag tog hans gosbehov över och han utmanade sin skepsis mot sonen och började kela med mig igen.

Det tog dock ett bra tag innan han ville sova med mig igen eftersom sonen sov bredvid mig i sängen så jag kunde liggamma, men såsmåningom kom han tillbaka även där och efter några månader var han precis som vanligt.

Vad gäller att katten skulle lägga sig på bebisen så har vår katt aldrig visat någon tendens att göra det. Det har han varit för skeptisk mot. Idag är katten helt bekväm med sonen och har lärt sig hans sätt att vara, men han lägger sig aldrig på sonen när han sover. Och skulle han göra det så är sonen så pass stor nu att han puttar undan honom.

Det låter ju som att det blev väldigt bra för er och er katt! :) Jag hoppas att mina också "kommer tillbaka", för jag misstänker att de kommer att vara skeptiska till en början. Den ena gillar inte barn desto mer heller, han tycker nog att de är oberäkneliga i rörelsemönstret precis så som du säger. Han är dock snäll och gör ju inget mot dem men vill helst inte vara för nära. Jag tänker att det antingen blir så att de försvinner lite eller att de tycker att det är mysigt efter en stund och vill ligga i spjälsängen typ.. Vi får väl se hur det blir helt enkelt, men hoppas att de vänjer sig så som din verkar ha gjort! Vill inte förlora den mysiga kontakt jag har med dem.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 160
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar