Sommarföräldrar 2017

På tal om katter så har vår ena stallkatt blivit totalt knäpp sen jag blev gravid. Hon har alltid varit väldigt social men nu... vissa dagar bara skriker hon rakt ut när hon ser mig och kommer springande. :confused: Vart jag än står och går där ute så har jag en tjock Daisy i hasorna..

Hehe :D Jag tror att de helt enkelt är så smarta och känsliga att de känner av att det är något på gång. Mina är ju som sagt också mer på mig än innan jag blev gravid, en av dem i alla fall. Min häst började vara försiktig med min mage i början (han är världens buffel annars..) så jag tolkade in att han fattade att något var på gång, men nu har han slutat bry sig igen.. :meh: Men han är ju en valack.. Tänker på något sätt att ston, honkatter, tikar osv borde kunna relatera bättre :D;)

Hehe :D Jag tror att de helt enkelt är så smarta och känsliga att de känner av att det är något på gång. Mina är ju som sagt också mer på mig än innan jag blev gravid, en av dem i alla fall. Min häst började vara försiktig med min mage i början (han är världens buffel annars..) så jag tolkade in att han fattade att något var på gång, men nu har han slutat bry sig igen.. :meh: Men han är ju en valack.. Tänker på något sätt att ston, honkatter, tikar osv borde kunna relatera bättre :D;)
Djuren känner nog väldigt mycket mer än man tror, min labbetik har börjat sova med huvudet på min mage på nätterna nästan direkt båda graviditeter. Något hon aldrig gör normalt sett.

Haha ja, något känner de helt klart av! Den andra katten har inte ändrat sig nämnvärt, så det verkar ändå vara lite individuellt, båda är steriliserade så vet inte hur mycket hormoner som kan vara i omlopp heller. :) Hästarna har jag inte märkt nåt på, de borde ju definitivt ha märkt mer eftersom alla utom en gått i avel. Hunden är också sig lik (för tillfället skitjobbig eftersom hon är i höglöp och ingenting duger...). Däremot brukar både hunden och hästarna vara _väldigt_ rara när det kommer små barn till stallet, bebisar är de extra försiktiga med. :)

Haha ja, något känner de helt klart av! Den andra katten har inte ändrat sig nämnvärt, så det verkar ändå vara lite individuellt, båda är steriliserade så vet inte hur mycket hormoner som kan vara i omlopp heller. :) Hästarna har jag inte märkt nåt på, de borde ju definitivt ha märkt mer eftersom alla utom en gått i avel. Hunden är också sig lik (för tillfället skitjobbig eftersom hon är i höglöp och ingenting duger...). Däremot brukar både hunden och hästarna vara _väldigt_ rara när det kommer små barn till stallet, bebisar är de extra försiktiga med. :)

Jaa, jag tror att de känner av något :) Min häst och min ena katt är också väldigt fina mot småbarn. Hästen är det nog mest på grund av att han tycker att de är lite konstiga och verkar tänka att det är bäst att inte röra sig så mycket så att man uppmuntrar dem på något sätt :D så han står snällt och håller sig lugn kring barn. Katten tycker att de är ooooerhört spännande! Men lite läskiga ändå. Han vill gärna leka med dem (och med deras leksaker :angel:). Den andra katten tycker, som sagt, inte att barn är så värst spännande..

På tal om hästen.. Ska man orka ta sig iväg till stallet idag?! Borde ju definitivt. Eller..?
Har helinackordering på ett superbra ställe, vet att han får den bästa omvårdnaden. Hans schema denna vecka har sett ut som följande: Måndag: Jag löslongerade. Tisdag: Medryttaren (har nyss skaffat, känns jättebra :love:) tömkörde, han hade varit rätt jobbig men hon är noggrann och hade jobbat sig igenom det. Onsdag: Vilodag (han fick en ny kompis i hagen så jag ville inte ta honom därifrån direkt för att motionera, utan ville att de skulle få vänja sig vid varandra). Torsdag: Medryttaren red ut en sväng i skogen.
Och nu är det fredag då. Jag har jobbat över ALLA dagar denna vecka och är helt slut. Imorgon tänkte jag antingen rida ut eller köra ett pass på banan, jag är ledig och kan alltså ta mig ut medan det är ljust, känns så mycket lättare då.
Detta dåliga samvete alltså! :crazy: Och blir så leds på mig själv, det låter verkligen som att stallet/hästen är en sån stor börda när jag pratar om det och inte som att det är mitt största intresse. Jag älskar mitt häst över allt annat :heart, men har så svårt att ta mig iväg och göra något vettigt med honom nu!

Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägg, skriva av mig kanske, hoppas det är ok.

@Omega den känslan har jag ofta.
Sitter och argumenterar med mig själv om jag ska palla rida... När jag gör det är det roligt och bra men eftersom man inte har så höga mål denna säsong är det som att det lätt blir svårt att komma upp.

Jag ska tävla dressyr i mars i v 22 och det borde jag ju träna till med tanke på att det är lag och allt...Men samtidigt vet har inte om jag kommer kunna rida vettigt och sitta ner i ökningar och sånt.
Men ja- igår var det galopp i snön och idag blir det ridhus för det är träning på söndag och risken finns att jag inte pallar rida i morgon och i onsdags (lösgalopperade:p) red jag inte heller och inte i måndags... Du hör ju...

Ouff sitta i ökningar.... Slutade sitta ner i traven runt vecka 15 tror jag. Har iofs en väldigt skumpig herre.

Har också svårt med ridmotivationen. Stoet har jag ställt av (hon är ju ändå dräktig... plus ganska istadig och jobbig - inte värt risken känner jag). Valacken krigar jag mig upp på 3-4 dagar/vecka. Hoppas innerligt att motivationen blir bättre med vädret för just nu är det lite motigt.

Häromdagen skulle jag och sambo på bio så jag bytte bort mockningen och jag var så superlycklig hela dagen. Min kollega undrade "är det för att du ska på bio eller är du bara glad att du slipper åka till stallet efter jobbet" :crazy:

Jag var på RUL igår. Allt såg bra ut :) De ändrade inte BF utan sa bara att måtten stämde bra överens med tidigare datering och då räknade de inte fram något nytt datum.
Jag hade inte känt några tydliga rörelser innan, vid ett tillfälle för några dagar sedan hade jag funderat på om det var bebisen jag kände bara. Men under ultraljudet, när jag såg den sparka, så kunde jag plötsligt känna rörelserna också. Och både igår kväll och idag har jag nu känt tydliga sparkar, de går till och med att känna på utsidan. Jag kan inte förstå att jag inte lyckats känna något tidigare, trots att jag verkligen har känt efter.
Men kul att känna nu i alla fall :)

Jag behöver inte bekymra mig mer över ridningen iaf... Var nere med ridhästen igår för att kolla upp benet där hon fick en sparkskada och ligamenten runt hasen har fått sig en kyss så hon ska vila åtminstone 2 månader. Eftersom betäckningssäsongen är igång vid det laget så blir det så att hon får vila fram till augusti ändå, och skulle hon mot förmodan bli dräktig så får hon gå på mammaledighet, hon har ett behagligt liv måste jag säga. ;)

Mått illa till och från hela dagen, kanske straffet för gårdagen då jag åt alldeles för dåligt. Fixade stallet på morgonen och sen åkte jag hem och vilade lite innan jag satte igång att städa huset. Såååå skönt att bara städa efter sig själv eftersom sambon är borta och inte kan grisa ner.:love:
Var ute på en långpromenad med hunden också och hade egentligen tänkt avsluta dagen med att åka ut och borsta hästarna men fick lite ont både i magen och ryggen sista biten av promenaden så tror det blir att stanna hemma istället. :)

Trist med hästen @Fritidsryttare men ändå OK timing när det nu skulle vara…

Idag känner jag mig bara tjock :( var en sväng på gymmet och insåg att min mage är rejält stor nu jämfört med för typ en månad sedan, känns som den växer jättemycket dagligen… *suck* och det lär ju bara bli värre… :wtf:

Ouff sitta i ökningar.... Slutade sitta ner i traven runt vecka 15 tror jag. Har iofs en väldigt skumpig herre.

Har också svårt med ridmotivationen. Stoet har jag ställt av (hon är ju ändå dräktig... plus ganska istadig och jobbig - inte värt risken känner jag). Valacken krigar jag mig upp på 3-4 dagar/vecka. Hoppas innerligt att motivationen blir bättre med vädret för just nu är det lite motigt.

Häromdagen skulle jag och sambo på bio så jag bytte bort mockningen och jag var så superlycklig hela dagen. Min kollega undrade "är det för att du ska på bio eller är du bara glad att du slipper åka till stallet efter jobbet" :crazy:
Jag är bara v 14 än... Och min gliiider fram vilket är positivt för nedsättningen men negativt för betygen:laugh:

Vecka 15 nu och jag har ont i magen. Typ som en stickande smärta som påminner lite om mensvärk ner mot livmodern. Växtvärk? :confused:
Blev akut kissnödig under eftermiddagen igår, kan det lilla pyret redan nu öva på att hitta min urinblåsa? Sprang på toa konstant kändes det som men det kom liksom inget.

Vecka 15 nu och jag har ont i magen. Typ som en stickande smärta som påminner lite om mensvärk ner mot livmodern. Växtvärk? :confused:
Blev akut kissnödig under eftermiddagen igår, kan det lilla pyret redan nu öva på att hitta min urinblåsa? Sprang på toa konstant kändes det som men det kom liksom inget.

Man kan få typ mensvärk när livmodern växer :) jag gissade att jag var gravid redan innan det ens gick att plussa eftersom jag plötsligt blev konstant kissnödig! I normalfallet brukar jag inte kissa på nätterna men bara dagar efter ÄL så fick jag börja springa på toa, både dagtid och nattetid. Sen om det är din lilla som sparkar/trycker på blåsan kan jag inte svara på men är inget konstigt skulle jag vilja påstå :)

Man kan få typ mensvärk när livmodern växer :) jag gissade att jag var gravid redan innan det ens gick att plussa eftersom jag plötsligt blev konstant kissnödig! I normalfallet brukar jag inte kissa på nätterna men bara dagar efter ÄL så fick jag börja springa på toa, både dagtid och nattetid. Sen om det är din lilla som sparkar/trycker på blåsan kan jag inte svara på men är inget konstigt skulle jag vilja påstå :)
Jag kissar också en massa mer än normalt, går upp på natten osv, men igår var det mer som att nåt stötte till blåsan för det gick i vågor eller vad man ska säga, kanske är bebis då. :) Ja, det måste nästan vara växtvärk för det påminner lite om känslan första veckorna, den ska tydligen gå in i en väldig växtfas nu också så det känns naturligt om än inte speciellt skönt :angel:

Jag kissar också en massa mer än normalt, går upp på natten osv, men igår var det mer som att nåt stötte till blåsan för det gick i vågor eller vad man ska säga, kanske är bebis då. :) Ja, det måste nästan vara växtvärk för det påminner lite om känslan första veckorna, den ska tydligen gå in i en väldig växtfas nu också så det känns naturligt om än inte speciellt skönt :angel:

Kan nog vara, hittade nån bild nån gång på blåsan och den får det väldigt trångt under livmodern kan man säga :p men jag är tex mer kissnödig när jag står/går än när jag sitter så antar att blåsan hamnar under mer tryck då!

Kan nog vara, hittade nån bild nån gång på blåsan och den får det väldigt trångt under livmodern kan man säga :p men jag är tex mer kissnödig när jag står/går än när jag sitter så antar att blåsan hamnar under mer tryck då!
Det låter logiskt för det var som värst när jag promenerade med hunden, trodde nästan jag skulle kissa på mig ett par gånger :o

Jag var ute och sprang en längre runda i torsdags och det som var jobbigast var trycket på urinblåsan, sååå kissnödig. Intressant är att jag blivit jättebra på att hålla mig. Jag kan sova en hel natt (ibland) trots överfull blåsa på motgonen. Misstänker att det inte är helt sunt?

Idag joggade jag igen. Jätteskönt att kunna komma ut och röra sig :)

Inte konstigt att jag haft ont i magen, helt plötsligt har det bara sagt poff! Det var t.o.m svårare att knäppa termobyxorna på kvällen än på morgonen igår, återstår att se om det över huvud taget går idag...

Mår mer illa än vad jag gjort på länge och är helt håglös, kanske för att den lille växer för fullt eller nåt. Energibristen kan iofs lika gärna bero på vädret, jämngrått skitväder kombinerat med snö och is och en kall nordanvind på det gör att jag ockuperar mig inomhus. Det ska äntligen lätta framöver så hoppas bli piggare då, har märkt att mitt humör är extremt väderberoende.

Härligt med byxor... Det blir liksom så tydligt. .. Annars går det så sakta i början att man liksom vänjer sig och tycker man är som vanligt :laugh:
Extremt så för mig nu eftersom jag var höggravid för ett år sen och jämfört med det känner jag mig jätteslank. .. Och magen var minsann inte platt när jag plussade heller så det är lätt att tycka man är som vanligt.
Men byxorna talar sitt tydliga språk:up:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 160
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar