Sommarföräldrar 2017

Tips från coachen: ska du krocka bilen någon dag så är dagen du säljer din lägenhet en ganska bra dag att göra det på. Självrisk 3500 kr vs några hundra tusen upp i budgivningen :cool: Det var kofångaren och spolarvätsketanken som tog smällen. Inga personskador.

Nu går dottern runt och säger "vilken tur bilen gått sönder". Jag försöker förklara att det heter otur :laugh:

Sötnos :love: Håller med @lil-sis .. Schysst inställning!
Hoppas det gick bra i krocken.

Jag har fått en ny energi, om det beror på att den värsta tröttheten har lagt sig eller om vädret gör sitt..
Mår fortfarande illa men det blir på nåt sätt mer lätthanterligt när solen skiner..

• Gilla
Reactions: Ray
Åh men den såg ju jättemysig ut också! Är den bredare än Laminon kanske?
Gungstol har vi också funderat på, mina svärföräldrar har en jätteskön som står framför vedspisen. Tyvärr blir jag illamående om jag gungar för länge i den :crazy: , och jag tror tyvärr inte att den skulle passa in i vårt hem lika bra som Laminon, man ska ju gärna vilja använda den även när bebis blivit större. :)
Du har kanske redan fått de svar du vill ha/behöver men jag tar mig friheten att svara också :)

Jag tycker att en riktigt bra amningsfåtölj är guld värd. Den jag hade gick både gunga med och att fälla så att man kunde sova i den. En stor och bra amningskudde utgjorde pricken över i:ett.

När bebisen somnade vid amningen så var det bara att fälla fåtöljen och sova. Har tillbringat många sköna timmar sovandes i den :D

Du har kanske redan fått de svar du vill ha/behöver men jag tar mig friheten att svara också :)

Jag tycker att en riktigt bra amningsfåtölj är guld värd. Den jag hade gick både gunga med och att fälla så att man kunde sova i den. En stor och bra amningskudde utgjorde pricken över i:ett.

När bebisen somnade vid amningen så var det bara att fälla fåtöljen och sova. Har tillbringat många sköna timmar sovandes i den :D
Jag har också funderat på det där med fällbar fåtölj! Laminon vi sneglade på i närheten såldes tyvärr men jag tror att du är nåt på spåren så vi ska utöka sökandet tänkte jag. Skönt att det verkar som att en fåtölj kommer komma till nytta iaf, det är mycket pengar att lägga på en möbel. :)

Hu vilket illamående jag fick nu under kvällen, inte det vanliga som ligger och pyr utan mer som att man faktiskt är nära att spy. :yuck: Det hade varit så typiskt mig att börja kräkas när illamåendet har gått över för de flesta. :p
Funderar på om det kan vara magkatarr för det sitter så högt upp. Brukar aldrig bli illamående av det annars men det kan ju ändra sig kanske.

Jag kan fortfarande knäppa termobyxorna men det är knappt, de sitter dock som ett andra skinn över rumpan, så där tight att jag kom på mig själv med att nästan skämmas för det ser inte klokt ut.:D Knäppte upp dem istället och de satt jättebra med uppknäppt knapp och neddragen gylf. Tackar gudarna för att jag kan gå runt och drälla där ute utan att stöta på en kotte för jag ser inte så glamorös ut. :p

Hu vilket illamående jag fick nu under kvällen, inte det vanliga som ligger och pyr utan mer som att man faktiskt är nära att spy. :yuck: Det hade varit så typiskt mig att börja kräkas när illamåendet har gått över för de flesta. :p
Funderar på om det kan vara magkatarr för det sitter så högt upp. Brukar aldrig bli illamående av det annars men det kan ju ändra sig kanske.

Jag kan fortfarande knäppa termobyxorna men det är knappt, de sitter dock som ett andra skinn över rumpan, så där tight att jag kom på mig själv med att nästan skämmas för det ser inte klokt ut.:D Knäppte upp dem istället och de satt jättebra med uppknäppt knapp och neddragen gylf. Tackar gudarna för att jag kan gå runt och drälla där ute utan att stöta på en kotte för jag ser inte så glamorös ut. :p
Hela förra vintern hade jag mina överdragsbyxor som har resår i midjan och är rätt rymligare, och oknäppta ridbrallor. Supersnyggt :up:
Har man långa tröjor under så funkar det ju...

Förkyld och supertrött.
Och dåligt samvete för att jag lät otrevlig när en liten kompis ville följa dottern hem från fritids. Hade två extra med igår och de hade jäkligt roligt och det har vi fortfarande inte lyckats städa efter. .. Jag pallade inte och då blir det genast sura miner och dumma du och varför då. Och tillslut bara kommer det en groda ur munnen och nu tror väl stackars flickan att jag inte tycker om just henne.

Fan inte lätt att bete sig ibland. Förlåt:down:

Hårsnodd är grymt i de läget ;) jag kan fortfarande i vecka 30 ha ridbyxorna med snodd, bara bytt till en lite längre o dom sitter lik bra :) De funkar inte med några av min andra byxor dom åker ner så dant då... tror de har o göra med hur Höga dom är i midjan :idea: Höga byxor sitter bättre än de låga :D

Idag går jag in i v.13 (12+0) och i eftermiddag är det dags för Kub :nailbiting:

Ser allt bra ut så blir det till att börja beställa lite nya kläder till den här kroppen, gravjeans osv :D Jag behöver också nya skidbyxor, ska till svärfars lägenhet i härjedalen över påsk och behöver ha nåt att ha nåt mig, får bli ett par billiga :D

I natt drömde jag att sambon gjorde slut med mig för att jag var för tjock... kom ihåg att jag blev ledsen som blev lämnad med hus och allting.:p Herregud dessa graviddrömmar alltså.

• Gilla
Idag går jag in i v.13 (12+0) och i eftermiddag är det dags för Kub :nailbiting:

Ser allt bra ut så blir det till att börja beställa lite nya kläder till den här kroppen, gravjeans osv :D Jag behöver också nya skidbyxor, ska till svärfars lägenhet i härjedalen över påsk och behöver ha nåt att ha nåt mig, får bli ett par billiga :D
Åker oxå till fjällen över påsk men har byxor med hängslen så det är bara att låta bli att knäppa...

Överdragsbyxor med resår, oknäppta ridbyxor och lång tröja över är det som gäller här med! :D Och bara gravidbyxor till vardags, har slängt upp alla vanliga byxor på översta fyllan i garderoben dit jag inte når utan pall. Ska bli skönt när det blir varmare och frusna jag vågar ha tights och klänning!

Igår red jag!!! Var jättehärligt medan det varade, men rygg- och bäckensmärtorna efteråt alltså.. :crazy: De håller tyvärr fortfarande i sig. Jag känner mig som världens mes som inte klarar någonting utan att få ont trots att jag "bara" är i vecka 24. Känns som att alla kan rida i åtminstone två månader till, men jag börjar verkligen fundera på om det är dags att lägga av nu och enbart köra arbete från marken med hästen, och så får medryttaren rida de två dagar hon har. Kanske att jag kan ta mig någon skrittur då och då..

@Omega tycker inte v24 är fy skam alls. Finns många som slutar långt innan.
Beror ju på hur mycket obekvämlighet man tänker utsätta sig för i vissa fall. Jag får just med ridningen känslan att så länge man gör det varannan dag i varje fall så går det men rider man mindre får man grym träningsvärk i alla muskler som ska stabilisera fogar.
Jag red mer i graviditet två och då kunde jag fortsätta längre faktiskt!

Åker oxå till fjällen över påsk men har byxor med hängslen så det är bara att låta bli att knäppa...

Mina har tyvärr inga hängslen och sitter tajt över rumpa och lår, dom har inte suttit optimalt sen innan sonen så får köpa ett par nya. Det är synd att sambon är nästan 30cm längre än mig och ungefär 40kg tyngre annars hade jag snott ett par av hans skidbyxor, men det kommer vara gigantiska även med en mage och några kilo till.. :D

• Gilla
Överdragsbyxor med resår, oknäppta ridbyxor och lång tröja över är det som gäller här med! :D Och bara gravidbyxor till vardags, har slängt upp alla vanliga byxor på översta fyllan i garderoben dit jag inte når utan pall. Ska bli skönt när det blir varmare och frusna jag vågar ha tights och klänning!

Igår red jag!!! Var jättehärligt medan det varade, men rygg- och bäckensmärtorna efteråt alltså.. :crazy: De håller tyvärr fortfarande i sig. Jag känner mig som världens mes som inte klarar någonting utan att få ont trots att jag "bara" är i vecka 24. Känns som att alla kan rida i åtminstone två månader till, men jag börjar verkligen fundera på om det är dags att lägga av nu och enbart köra arbete från marken med hästen, och så får medryttaren rida de två dagar hon har. Kanske att jag kan ta mig någon skrittur då och då..

V.24 tycker jag ändå är länge, jag fick ge upp i v.14 med sonen pga av extremt gravidillamående, kräkningar och kraftiga sammadragningar. I samma veva fick jag ta bort min älskade valack och sen kom jag aldrig igång igen efter sonen kommit. Sömnbrist och annat kom ivägen. Men nu i efterhand har jag kommit på att det nog var sorgen efter valacken som låg och spökade.
Har 2 nya hästar tillsammans med min mamma och syster och hade precis börjat få tillbaka suget nu när jag blev gravid med hoppsan och så kom återigen en graviditet ivägen. Så jag fick sluta innan jag ens hann börja.
Så var nöjd med v.24 :)

Den här gången finns suget kvar mer hos mig, förra gången dog det totalt.
Nu blir det lättare att åka till stallet också, både nu och sen när bebis kommit. Mina föräldrar bor på gården så jag kan släppa in sonen (och sen bebis) på kvalitets tid hos mormor och morfar. Så jag kan få tid med hästarna :)

Jag har förövrigt börjat känna av fogarna, sist kommdet i v.18-19 med besked.
Nu i v.13 värker det i höfter, ländrygg och ljumskarna.
Tror det har triggats igång av att jag börjat promenera. Sonen har precis bytt förskola till en som ligger 13minuter bort om man går. Så har gått och lämnat honom den här veckan och det känns på kvällarna. Det hugger i höfterna helt plötsligt så jag vill skrika rätt ut..

@Omega tycker inte v24 är fy skam alls. Finns många som slutar långt innan.
Beror ju på hur mycket obekvämlighet man tänker utsätta sig för i vissa fall. Jag får just med ridningen känslan att så länge man gör det varannan dag i varje fall så går det men rider man mindre får man grym träningsvärk i alla muskler som ska stabilisera fogar.
Jag red mer i graviditet två och då kunde jag fortsätta längre faktiskt!

Ja, varannan dag har jag ju inte lyckats med på ett tag.. :angel:
Visst kan jag få lite träningsvärk efter ett ordentligt pass, men det är mest smärta i ländrygg/bäcken vilket är det som blir besvärligt. Du har nog helt rätt i att det kan spela in hur mycket man ridit kontinuerligt under graviditeten, jag får nog erkänna mig besegrad när det gäller det! Vissa veckor har jag hållit igång bra, men verkligen inte jämt..

V.24 tycker jag ändå är länge, jag fick ge upp i v.14 med sonen pga av extremt gravidillamående, kräkningar och kraftiga sammadragningar. I samma veva fick jag ta bort min älskade valack och sen kom jag aldrig igång igen efter sonen kommit. Sömnbrist och annat kom ivägen. Men nu i efterhand har jag kommit på att det nog var sorgen efter valacken som låg och spökade.
Har 2 nya hästar tillsammans med min mamma och syster och hade precis börjat få tillbaka suget nu när jag blev gravid med hoppsan och så kom återigen en graviditet ivägen. Så jag fick sluta innan jag ens hann börja.
Så var nöjd med v.24 :)

Den här gången finns suget kvar mer hos mig, förra gången dog det totalt.
Nu blir det lättare att åka till stallet också, både nu och sen när bebis kommit. Mina föräldrar bor på gården så jag kan släppa in sonen (och sen bebis) på kvalitets tid hos mormor och morfar. Så jag kan få tid med hästarna :)

Härligt att du kan få lite barnvakt på nära håll medan du umgås med hästarna, det skulle jag vilja ha möjlighet till! :)
Förstår att det blev svårt att komma igång när du fick ta bort en älskad häst, skulle nog ta mig lång tid att bearbeta sorgen tror jag. Kanske inte så mycket annat att göra då än att vänta på att suget återkommer, för det brukar ju ändå göra det så småningom!

Jag ska försöka tänka att det inte är så illa om jag behöver sluta rida nu. Pratade med min stallägare nyss och nämnde att jag börjat få så ont efter ridning, då frågar hon om hon ska ta och rida min häst någon dag per vecka så han får mer motion i alla fall. Hon är underbar :love:

• Gilla
Jag har förövrigt börjat känna av fogarna, sist kommdet i v.18-19 med besked.
Nu i v.13 värker det i höfter, ländrygg och ljumskarna.
Tror det har triggats igång av att jag börjat promenera. Sonen har precis bytt förskola till en som ligger 13minuter bort om man går. Så har gått och lämnat honom den här veckan och det känns på kvällarna. Det hugger i höfterna helt plötsligt så jag vill skrika rätt ut..

Tror också att det kan triggas av promenader, upplevt samma själv. Svårt när man rekommenderas att promenera av BM. Det är säkert bra att ta promenader, men man måste kanske anpassa tempo och sådant efter graviditeten. Så himla obehagligt när det hugger så där och man bara vill skrika rakt ut :crazy:

Kuben såg bra och med låg risk för kromosomavvikelser :D Blev flyttad 2 dagar bakåt så jag hamna sist i listan :D

6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)
9/6 - Omega, 26 år, första barnet

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
11/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)
20/7-Pannkaka 40 år första barnet
30/7 - Manhattan_2006, 31 år, första barnet

Augusti
10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
16/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
30/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet (Skaraborg)
31/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet (Sthlm)

Kuben såg bra och med låg risk för kromosomavvikelser :D Blev flyttad 2 dagar bakåt så jag hamna sist i listan :D

6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)
9/6 - Omega, 26 år, första barnet

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
11/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)
20/7-Pannkaka 40 år första barnet
30/7 - Manhattan_2006, 31 år, första barnet

Augusti
10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
16/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
30/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet (Skaraborg)
31/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet (Sthlm)
Skönt att det inte blev en dag till så du hade behövt byta tråd :D
Skönt med bra resultat!

Här kom vi precis in efter en långpromenad till stallet och tillbaka, på tal om motion. :D Kroppen har varit på osedvanligt bra humör hela dagen faktiskt, det var mest fötterna som strejkade lite i slutet.

På tal om något helt annat så upptäckte jag något högst olustigt idag som jag inte har kunnat släppa.. Vi bor mitt emot ett stort obebyggt gammalt industriområde där det nu har börjat planeras och förberedas för fullt för ett helt nytt bostadsområde, stans nya simhall ska bl.a placeras ute hos oss. Jag är ute och går där i området snudd på dagligen med hunden och jag har sagt huur många gånger som helst till sambon att jag är övertygad om att de kommer hitta ett lik där i krokarna när de börjar gräva. Så svårt att förklara men jag har verkligen haft den starka övertygelsen om att det är ett perfekt ställe att dumpa en kropp på.

För typ 2 veckor sedan så var jag och sambon ute och gick vår vanliga promenad när jag uppmärksammade ett blåvitt band undanskymt i skogen. De har börjat röja upp i skogen inför bygget, så egentligen är det inget konstigt med avverkningsband men vi blev nyfikna för jag fick för mig att det var en polisavspärrning, och visst var det det.
Vi klampade naturligtvis inte runt där, utan höll tyst om det men jag har kikat i lokalpressen sen dess och det har varit knäpptyst. Tills idag då det dök upp i flödet på Facebook att de funnit likdelar som man tror kommer från en kvinna som försvann i området för 8 år sedan. Teorin då var att hon hade mördats av sin ex man, som efter försvinnandet dömdes för grov kvinnofridskränkning men han kunde aldrig dömas för mordet eftersom man saknade kropp.

Så fruktansvärt olustigt, både att det hittades så nära oss (max 500 meter), men kanske framför allt för att jag hela tiden har hävdat att det ligger nåt där i området. Är verkligen inte vidskeplig, men ibland börjar man ju undra ,det är ju inte så att jag går runt och inbillar mig att det ligger lik till höger och vänster i vanliga fall..

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar