Här kom vi precis in efter en långpromenad till stallet och tillbaka, på tal om motion.
Kroppen har varit på osedvanligt bra humör hela dagen faktiskt, det var mest fötterna som strejkade lite i slutet.
På tal om något helt annat så upptäckte jag något högst olustigt idag som jag inte har kunnat släppa.. Vi bor mitt emot ett stort obebyggt gammalt industriområde där det nu har börjat planeras och förberedas för fullt för ett helt nytt bostadsområde, stans nya simhall ska bl.a placeras ute hos oss. Jag är ute och går där i området snudd på dagligen med hunden och jag har sagt huur många gånger som helst till sambon att jag är övertygad om att de kommer hitta ett lik där i krokarna när de börjar gräva. Så svårt att förklara men jag har verkligen haft den starka övertygelsen om att det är ett perfekt ställe att dumpa en kropp på.
För typ 2 veckor sedan så var jag och sambon ute och gick vår vanliga promenad när jag uppmärksammade ett blåvitt band undanskymt i skogen. De har börjat röja upp i skogen inför bygget, så egentligen är det inget konstigt med avverkningsband men vi blev nyfikna för jag fick för mig att det var en polisavspärrning, och visst var det det.
Vi klampade naturligtvis inte runt där, utan höll tyst om det men jag har kikat i lokalpressen sen dess och det har varit knäpptyst. Tills idag då det dök upp i flödet på Facebook att de funnit likdelar som man tror kommer från en kvinna som försvann i området för 8 år sedan. Teorin då var att hon hade mördats av sin ex man, som efter försvinnandet dömdes för grov kvinnofridskränkning men han kunde aldrig dömas för mordet eftersom man saknade kropp.
Så fruktansvärt olustigt, både att det hittades så nära oss (max 500 meter), men kanske framför allt för att jag hela tiden har hävdat att det ligger nåt där i området. Är verkligen inte vidskeplig, men ibland börjar man ju undra ,det är ju inte så att jag går runt och inbillar mig att det ligger lik till höger och vänster i vanliga fall..