Sommarföräldrar 2017

Jag känner mig mest bara tjock nu. Som tidigare så passar få av mina vanliga kläder medans gravidkläderna sitter bylsigt och väldigt osmickrande. Det lär vara så ett par veckor tills magen sätter fart. Har också börjat känna av fogarna, både fram och bak. Attans!

Jag har fått för mig att jag bara måste ha en ny barnvagn. En Easywalker Mosey+! Jag får nog åka in och klämma på den någon dag. Har jag tur motsvarar den inte alls förväntningarna, så kan jag släppa de tankarna :p
Ska ni köra på syskonvagn eller åkbräda?

Haha sant, tyngdpunkten är fördelad lite olika.. Å andra sidan har de vissa bekymmer de också, varit med om både ston och tackor som rullat sig och sen inte kommer upp. De blir liksom strandade som skalbaggar på rygg, hade en sån incident förra sommaren som jag trodde skulle gå illa med ett sto. Riktigt så illa har inte vi det, men allt är ju klart relativt, tror de har det rätt tungt de med faktiskt. :)
Vänta du tills du ska vända dig i sängen sista veckorna... De stackars stoet kommer te sig otroligt smidig... :p

Min magr börjar också få en liten kula. Men helt annorlunda än jag hade med sonen i början. Den var liten och nätt mitt fram på magen medans den här breder ut sig runt magen, även om den här liten ännu.. Jag fick aldrig nån sådär jätte megamage med sonen och hoppas på liks den här gången. Jag slapp bristningar (på magen iaf, sen att låren ser ut som dom blivit rivna av en tiger) och kunde ha mina vanliga linnen ända fram till han kom.

Idag har varit en fruktansvärd dag. Jag har kräkts och kräkts och kräkts och det bara fortsätter komma, allt jag stoppar i mig kommer upp igen. Förra veckan hade det lugnats sig och jag mått mest extremt illa. Men nu är jag igång igen, fick stanna hemma från ett kalas idag och skicka sambon och sonen ensamma..
Kräkandet låter otroligt jobbigt! Konstigt hur naturen är funtad som tycker man ska kräkas av att vara gravid. Känns inte som det finns någon vettig poäng med det alls?

Ska ni köra på syskonvagn eller åkbräda?
Åkbräda eller bärdon tror jag, som vardagslösning. Och sen ska vi uppdatera vår Thule Chariot till en 2-barnsvagn för om man ska på utflykt. Har vi riktig tur får H plats på förskolan som ligger närmsta granne (!) med vårt nya hus och då behövs ingen vagn till och från förskolan.

Tyckte jag läste att du var inne på Bumbleride Indie Twin, stämmer det? Har du varit och klämt på den?

Vänta du tills du ska vända dig i sängen sista veckorna... De stackars stoet kommer te sig otroligt smidig... :p

Tänkte också på det. Kände mig exakt så på slutet sist, som en strandad skalbagge på rygg:D kunde verkligen bara ligga på rygg, låg jag på sida så låste sig mitt bäcken och jag kunde inte röra mig förrän jag lyckats knäcka loss det. Det gjorde både ont och det är typ den obehagligaste känsla jag vart med om!
Och att ligga platt på rygg en hel natt är inte heller skönt. Har aldrig uppskattat att sova på mage så mycket som efter förlossningen:p

• Gilla
Reactions: Ray
Åkbräda eller bärdon tror jag, som vardagslösning. Och sen ska vi uppdatera vår Thule Chariot till en 2-barnsvagn för om man ska på utflykt. Har vi riktig tur får H plats på förskolan som ligger närmsta granne (!) med vårt nya hus och då behövs ingen vagn till och från förskolan.

Tyckte jag läste att du var inne på Bumbleride Indie Twin, stämmer det? Har du varit och klämt på den?

Nej den finns inte i butik här. Verkar bara finnas i Stockholm så vi får nog beställa och klämma när dem kommit hem.

Kräkandet låter otroligt jobbigt! Konstigt hur naturen är funtad som tycker man ska kräkas av att vara gravid. Känns inte som det finns någon vettig poäng med det alls?
Nej det har ju inte det, ingen poäng alls kan man tycka.
Min läkare försökte så fint förklara för mig att jag skulle tänka som att jag var överkänslig/allergisk mot hormonerna och det är kroppen sätt att säga det det är nåt främmande i kroppen den inte tycker om genom att kräkas. Så man kan tänka att jag är allergisk mot att vara gravid. Jävla onödigt kan tyckas..

Nej det har ju inte det, ingen poäng alls kan man tycka.
Min läkare försökte så fint förklara för mig att jag skulle tänka som att jag var överkänslig/allergisk mot hormonerna och det är kroppen sätt att säga det det är nåt främmande i kroppen den inte tycker om genom att kräkas. Så man kan tänka att jag är allergisk mot att vara gravid. Jävla onödigt kan tyckas..
Ja det låter ju ännu märkligare...
Det finns väl bara hos arten homosexuella sapiens detta med gravidallergi dessutom?
Jobbigt hur som helst!

Tänkte också på det. Kände mig exakt så på slutet sist, som en strandad skalbagge på rygg:D kunde verkligen bara ligga på rygg, låg jag på sida så låste sig mitt bäcken och jag kunde inte röra mig förrän jag lyckats knäcka loss det. Det gjorde både ont och det är typ den obehagligaste känsla jag vart med om!
Och att ligga platt på rygg en hel natt är inte heller skönt. Har aldrig uppskattat att sova på mage så mycket som efter förlossningen:p
Hela sängen gungade när jag och alla kuddar skulle vända mig från ena sidan till den andra. Fick ont på nolltid så vände mig säkert varje kvart. Hamnade jag på rygg snarkade jag:o

Ja det låter ju ännu märkligare...
Det finns väl bara hos arten homosexuella sapiens detta med gravidallergi dessutom?
Jobbigt hur som helst!
Jag diskuterade den saken med min BM-kompis och jag tycker det är _jättekonstigt_ rent ut sagt hur konstig naturen är i detta fallet. Hon berättade att många bebisar har svårt att få i sig tillräckligt med mat via amning enbart, och att det är knepigt för många med amningsteknik osv. Detta gäller även helt friska och normala barn. I min värld är det helt knäppt att friska ungar av naturen äter för dåligt så att de kanske hade gått under om de inte fick extra hjälp och näring? Finns nog inte en enda frisk djurbebis som inte har det som främsta uppgift att käka liksom.

Samma det här med er stackare som lider av alla kräkningar och skit, det är också helt förunderligt i min värld hur kroppen kan vara allergisk mot nåt som borde vara det mest naturliga som finns?:confused:

Jag diskuterade den saken med min BM-kompis och jag tycker det är _jättekonstigt_ rent ut sagt hur konstig naturen är i detta fallet. Hon berättade att många bebisar har svårt att få i sig tillräckligt med mat via amning enbart, och att det är knepigt för många med amningsteknik osv. Detta gäller även helt friska och normala barn. I min värld är det helt knäppt att friska ungar av naturen äter för dåligt så att de kanske hade gått under om de inte fick extra hjälp och näring? Finns nog inte en enda frisk djurbebis som inte har det som främsta uppgift att käka liksom.

Samma det här med er stackare som lider av alla kräkningar och skit, det är också helt förunderligt i min värld hur kroppen kan vara allergisk mot nåt som borde vara det mest naturliga som finns?:confused:
Intressant- och har det inte lite med avelsurvalet att göra?
Vi överlever ändå. .. Lite som bulldoggar som måste ha kejsarsnitt. De hade ju inte överlevt om inte människan hjälpte till.

Vi förökar oss trots att vi kanske är lite defekta:p
Obs att jag skriver detta med glimten i ögat;)
Själv hade jag varit död om jag bodde i naturen och inte fört mina defekta gener vidare...

Intressant- och har det inte lite med avelsurvalet att göra?
Vi överlever ändå. .. Lite som bulldoggar som måste ha kejsarsnitt. De hade ju inte överlevt om inte människan hjälpte till.

Vi förökar oss trots att vi kanske är lite defekta:p
Obs att jag skriver detta med glimten i ögat;)
Själv hade jag varit död om jag bodde i naturen och inte fört mina defekta gener vidare...
Haha alltså jo, nåt sånt måste det ju vara, men friska bebisar som inte äter? Vad är det för grymt spratt av naturen att göra så? Jag har verkligen för mig att jag läst nånstans att vi människor är de sämst lämpade djuren för att föda fram ungar, tror det har med att axlarna är så stora i förhållande till bäckenet eller nåt sånt.

Haha alltså jo, nåt sånt måste det ju vara, men friska bebisar som inte äter? Vad är det för grymt spratt av naturen att göra så? Jag har verkligen för mig att jag läst nånstans att vi människor är de sämst lämpade djuren för att föda fram ungar, tror det har med att axlarna är så stora i förhållande till bäckenet eller nåt sånt.
Vi har ju så ofantligt stort huvud för att kunna vara så smarta oxå...

Vi har ju så ofantligt stort huvud för att kunna vara så smarta oxå...
Usch ja, huvudet är ju helt gigantiskt i proportion till resten av kroppen i början av graviditeten. Såg nåt program där man tog upp att schimpanserna påminner jättemycket om oss genetiskt, men vår hjärna har en förmåga att växa mer än deras, vilket påverkar utvecklingen i fosterlivet. Kan det vara Lennart Nilssons dokumentär Ett barn blir till som jag tänker på?

Usch ja, huvudet är ju helt gigantiskt i proportion till resten av kroppen i början av graviditeten. Såg nåt program där man tog upp att schimpanserna påminner jättemycket om oss genetiskt, men vår hjärna har en förmåga att växa mer än deras, vilket påverkar utvecklingen i fosterlivet. Kan det vara Lennart Nilssons dokumentär Ett barn blir till som jag tänker på?
Har sett nåt liknande. Där tog de upp att just att vi har så svåra förlossningar gör att vi behöver ta hand om varandra mer än andra djur. Och innan vi kunde göra det hade vi inte lika stora huvuden och kom ut lite lättare....

Har sett nåt liknande. Där tog de upp att just att vi har så svåra förlossningar gör att vi behöver ta hand om varandra mer än andra djur. Och innan vi kunde göra det hade vi inte lika stora huvuden och kom ut lite lättare....
Det visste jag faktiskt inte, vad intressant! Nörd som man är börjar jag ju fundera på exakt när och av vilken orsak vår hjärna började växa ifrån schimpanserna... Men den diskussionen hör inte riktigt hemma här :D

Jaha, ska strax åka in till förlossningen... Fick en blödning nu på morgonen men förutom en lite större klump med tillhörande blod har det inte kommit något mer. De var inte oroliga på förlossningen och jag har fått vänta hemma ca 1.5 h så jag kommer in efter skiftbyte. Som vanligt får man ju skrämselhicka så fort det kommer blod men nu lugnar jag mig ganska snabbt i alla fall. Däremot är mannen på kurs i Stockholm så det är ju lite extra nervöst att man måste klara att ta sig till sjukhuset själv och inte har något moraliskt stöd om det skulle vara något allvarligt.

Jaha, ska strax åka in till förlossningen... Fick en blödning nu på morgonen men förutom en lite större klump med tillhörande blod har det inte kommit något mer. De var inte oroliga på förlossningen och jag har fått vänta hemma ca 1.5 h så jag kommer in efter skiftbyte. Som vanligt får man ju skrämselhicka så fort det kommer blod men nu lugnar jag mig ganska snabbt i alla fall. Däremot är mannen på kurs i Stockholm så det är ju lite extra nervöst att man måste klara att ta sig till sjukhuset själv och inte har något moraliskt stöd om det skulle vara något allvarligt.

Usch stackare! Håller tummar och tår att allt ser fint ut. Jag hade blödning med sonen, så jag vet den där första spontana känslan.

Tur du är cool!
Har en vän som hade riktiga störtblödningar lite innan v 20. Alltså av modell allt blir blodigt... De fick aldrig helt ordning på vad det var men allt gick bra. Riktigt läskigt!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård
  • Annonsera mera VII

Omröstningar