Sommarföräldrar 2017

Jaha, ska strax åka in till förlossningen... Fick en blödning nu på morgonen men förutom en lite större klump med tillhörande blod har det inte kommit något mer. De var inte oroliga på förlossningen och jag har fått vänta hemma ca 1.5 h så jag kommer in efter skiftbyte. Som vanligt får man ju skrämselhicka så fort det kommer blod men nu lugnar jag mig ganska snabbt i alla fall. Däremot är mannen på kurs i Stockholm så det är ju lite extra nervöst att man måste klara att ta sig till sjukhuset själv och inte har något moraliskt stöd om det skulle vara något allvarligt.

Läskigt, hoppas allt ser bra ut!!

Min kropp har fått en ny vana av att vakna vid 3 tiden varje natt, har väldigt svårt för att somna om igen efter men är ändå inte jättetrött på morgonen. :meh:
Jobbar min sista vecka med kvällspass denna veckan (15.30-24) så hoppas jag kan sova lite längre nu, annars lär jag bli trött det brukar jag liksom vara i normala fall ändå!

Imorse sparkade hon så hela magen hoppade och jag kunde känna hur hon typ snurrade runt precis innanför huden, väldigt surrealistiskt! :D:eek:

24h utan att få behålla någonting nu.. Kräkts till och från hela natten, inte sovit en blund.. Får i mig lite nyponsoppa, några minuter senare kommer det upp igen..
Hoppas kunna gå behålls någonting inom kort, åtminstone vätska. Annars blir det nog akuten för att få vätska via dropp. Någonting jag sluppit hitills den här graviditeten..

Usch stackare! Håller tummar och tår att allt ser fint ut. Jag hade blödning med sonen, så jag vet den där första spontana känslan.

Tur du är cool!
Har en vän som hade riktiga störtblödningar lite innan v 20. Alltså av modell allt blir blodigt... De fick aldrig helt ordning på vad det var men allt gick bra. Riktigt läskigt!

Allt kommer som tur är ut samtidigt och sedan är det bra så då blir man ju lite lugnare, hade varit värre om det hållit på länge. Att bebis har levt rövare i magen under morgonen gör ju också att man inte är lika nervös. Den här gången har det väl kommit mest, jag skulle uppskatta det till knappt 0.5 dl klumpar och blod så inte jättefarligt.

Som väntat såg allt bra ut när jag var inne, skönt. :) Det är bitar av moderkakan som lossnar när den flyttar sig uppåt och sådant lugnar sig tydligen vartefter vilket var skönt att höra. Man kan ju hoppas at det inte händer igen.

• Gilla
Reactions: Ray
24h utan att få behålla någonting nu.. Kräkts till och från hela natten, inte sovit en blund.. Får i mig lite nyponsoppa, några minuter senare kommer det upp igen..
Hoppas kunna gå behålls någonting inom kort, åtminstone vätska. Annars blir det nog akuten för att få vätska via dropp. Någonting jag sluppit hitills den här graviditeten..

Fy vad jobbigt, :( hoppas det blir bättre snart.

Jag diskuterade den saken med min BM-kompis och jag tycker det är _jättekonstigt_ rent ut sagt hur konstig naturen är i detta fallet. Hon berättade att många bebisar har svårt att få i sig tillräckligt med mat via amning enbart, och att det är knepigt för många med amningsteknik osv. Detta gäller även helt friska och normala barn. I min värld är det helt knäppt att friska ungar av naturen äter för dåligt så att de kanske hade gått under om de inte fick extra hjälp och näring? Finns nog inte en enda frisk djurbebis som inte har det som främsta uppgift att käka liksom.

Samma det här med er stackare som lider av alla kräkningar och skit, det är också helt förunderligt i min värld hur kroppen kan vara allergisk mot nåt som borde vara det mest naturliga som finns?:confused:

Jag pumpade och första 2 dygnen pumpade jag ur totalt 4ml. Sonen å andra sidan åt 50ml var fjärde timma de första 2 dygnen (ersättning).. Det liksom inte riktigt ihop och jag förstår varför många bebisar är väldigt ledsna första tiden, de måste ju vara vrålhungriga :( Att de dessutom tenderar att gå ner i vikt första veckan anser jag stöder min hypotes. Sonen gick upp men så fick han också vad han behövde i ersättning tills mjölkproduktionen kom igång.

Jag har sovit dåligt två nätter i rad nu. Vaknar upprepade gånger av att jag ligger på rygg och ryggen värker, vältrar över på sidan och somnar om men efter en stund är jag tillbaka på rygg igen... Förhoppningsvis är det bara tillfälligt. Annars känner jag mig allmänt smidig när jag ska upp från liggande ställning, jag får liksom ta fart för att komma upp, hur ska det gå när jag blir ännu större. :nailbiting:

Precis samma för mig! Och vi är väl i samma vecka om jag minns rätt. Undrar också hur tusan det ska bli när man blir större!? :nailbiting: Har svårt nog att komma upp ur sängen vissa dagar som det är nu. Hamnar på rygg i sängen fast jag oftast somnar på sidan, och snarkar tydligen som en skogshuggare då enligt sambon, men är så sjukt täppt i näsan och har så varit hela graviditeten så det lär väl fortsätta tyvärr..

Jag har blivit tillfrågad om jag vill vara med på en grej i hösten. Det är en halvdag och barn är portförbjudet. Ska jag tro att jag kommer kunna lämna barnet en halvdag när den är ca tre månader gammal?

Jag har blivit tillfrågad om jag vill vara med på en grej i hösten. Det är en halvdag och barn är portförbjudet. Ska jag tro att jag kommer kunna lämna barnet en halvdag när den är ca tre månader gammal?

Om barnet accepterar flaska med ersättning eller utpumpad bröstmjölk är det antagligen inga problem alls (möjligtvis för dina bröst om du helammar :p ). Eller så får man ett barn som vägrar flaska, men det är ju omöjligt att veta innan. Jag hade tackat ja och sen får man väl avboka om det absolut inte fungerar när det väl är dags. Det är ju samma som att man kan bli sjuk. Men det blir ju väldigt tråkigt om man ett halvår i förväg ska behöva ta för givet att saker inte kommer att fungera. Såna där pyttebebisar brukar ju dessutom ändra uppfattning om saker å ting sådär tre gånger i veckan :p

Ja.
Om du vill så går det med största sannolikhet.

Tack allihopa. Jag blir inlagd och kvar, ovist hur länge dock. Men ska fortsätta med dropp och få vitamin injektioner i form av spruta..

Jag är i vecka 25 nu och tycker att jag känner mycket mindre fosterrörelser än tidigare, sedan någon vecka tillbaka. Blir så osäker på hur jag ska tolka detta, läser dels att man ska kontakta barnmorska om man tycker att det avtar (det har ju dock inte slutat, utan lite känns det fortfarande varje dag, men mindre än förut) och dels att det blir mindre plats i livmodern för barnet att slå kullerbyttor och sådant, så tänker att det kanske är en förklaring..!? Någon som vet något om detta? Vad tycker ni? Jag har tid till min barnmorska den 28/2.

Hur går det? Hoppas att du är bättre nu!

Jag är kvar på sjukhuset, mår fortfarande illa men har lyckats hålla dom där intensiva kräkningarna i schack, säkert droppet som bidrar till att blodsockernivån inte sjunker. Ska vara kvar under dagen så får vi se framåt kvällen om jag ska vara kvar under natten eller inte. Hade börjat utveckla svältkroppar i urinen så de vill se att jag får behålla vätska och evt lite mat..
Har fått B-vitaminsprutor som tas i rumpan, inte skönt kan jag lova!

Jag är kvar på sjukhuset, mår fortfarande illa men har lyckats hålla dom där intensiva kräkningarna i schack, säkert droppet som bidrar till att blodsockernivån inte sjunker. Ska vara kvar under dagen så får vi se framåt kvällen om jag ska vara kvar under natten eller inte. Hade börjat utveckla svältkroppar i urinen så de vill se att jag får behålla vätska och evt lite mat..
Har fått B-vitaminsprutor som tas i rumpan, inte skönt kan jag lova!

Tråkigt att du mår illa fortfarande men bra att du får hjälp i alla fall! Hoppas det lugnat sig till kvällen så att du får komma hem, men det är väl "lika bra" att ta emot all vård du kan på sjukhuset och inte stressa hem för tidigt. Kram till dig

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 099
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar