Sommarföräldrar 2017

Hurdå har han inget jobb att gå tillbaka till, om han är föräldraledig? Så kan ju inte arbetsgivaren göra, någon form av kontrakt har han väl? Om han tjänar mindre än du är det väl dessutom snarare smartare att han är hemma mer än du? Det är mitt tips!
Maken är inte fast anställd, han är egenföretagaee som tar uppdrag åt andra. Uppdragsgivare inom branschen finns knappt så när har nu fått jobba åt en under lång tid är det värt att hålla fast vid det. Han vet att uppdraget kommer att vara för en lång tid framöver. Om maken tar ledigt en period får någon annan set uppdrag han har nu och då finns inget att komma tillbaka till. Och det har alltid varit _svårt_ att hitta nya uppdrag som varar mer än ett par veckor - vilket gör att vår ekonomi blir instabil och oftast ganska knackig.

Det är inget lätt läge och vi ser ingen bra lösning i dagsläget.

Maken är inte fast anställd, han är egenföretagaee som tar uppdrag åt andra. Uppdragsgivare inom branschen finns knappt så när har nu fått jobba åt en under lång tid är det värt att hålla fast vid det. Han vet att uppdraget kommer att vara för en lång tid framöver. Om maken tar ledigt en period får någon annan set uppdrag han har nu och då finns inget att komma tillbaka till. Och det har alltid varit _svårt_ att hitta nya uppdrag som varar mer än ett par veckor - vilket gör att vår ekonomi blir instabil och oftast ganska knackig.

Det är inget lätt läge och vi ser ingen bra lösning i dagsläget.
Nej det låter ju dumt att lämna jobb när verkligheten ser sån ut. Samtidigt så vet man aldrig hur framtiden ser ut och förutsättningar kan alltid ändras!

Vem köper skitet som finns i min garderob? Jag går och trycker in tröjor som inte kommer passa förrän till advent och inser att jag aldrig kommer tycka om att ha dom på:angel:
Vad ska jag ha det i garderoben för och må dåligt för att det inte passar- bara för att sen ändå inte ha det eftersom det ändå inte passar .
Nej. Jättemega rens ska här bli. Bort bort bort med all dålig energi. Och sluta köpa saker bara för det är billigt.
Jag behöver en make over från topp till tå. Total renovering utifrån och in!! Det är snålhet- bara snålhet som gör att jag ser ut som en urtvättad gammal nopprig handduk med hundhår på .
Pust. Bara tanken gör att jag behöver vila på soffan dock...

Vem köper skitet som finns i min garderob? Jag går och trycker in tröjor som inte kommer passa förrän till advent och inser att jag aldrig kommer tycka om att ha dom på:angel:
Vad ska jag ha det i garderoben för och må dåligt för att det inte passar- bara för att sen ändå inte ha det eftersom det ändå inte passar .
Nej. Jättemega rens ska här bli. Bort bort bort med all dålig energi. Och sluta köpa saker bara för det är billigt.
Jag behöver en make over från topp till tå. Total renovering utifrån och in!! Det är snålhet- bara snålhet som gör att jag ser ut som en urtvättad gammal nopprig handduk med hundhår på .
Pust. Bara tanken gör att jag behöver vila på soffan dock...
Ska vi bilda klubb?? :angel:

• Gilla
Reactions: Ray
Visst- men det är stränga utseende och fräschetskrav. Inga äppelkindande pigga välsminkade människor får vara med. :D
Nejnej! Det var ni tydliga med och det passar mig perfekt! :D! Lallar mest runt i underställ och fleecetröja. Kan knappast klassa det som snygg pigg och fräsch ;)

• Gilla
Min kalender börjar fyllas på så sakteliga. Mars - oktober brukar alltid vara helt hysteriska och i år lär inte vara något undantag. Jag har varit rätt aktiv i helgen och nu känner jag av fogarna tror jag? En molande smärta nere vid blygdbenet typ när jag går.
Tyvärr blir aptiten lidande när jag har mycket att göra så jag har slarvat med maten, kanske inte helt optimalt i detta läget.
Gick in i vecka 16 igår och magen fortsätter sinexpansion på nåt märkligt sätt. Ser ingen större skillnad i spegeln men byxorna talar sitt tydliga språk. Ska bli spännande när jag börjar känna rörelser och så, men det dröjer nog nån månad till. :)

Min kalender börjar fyllas på så sakteliga. Mars - oktober brukar alltid vara helt hysteriska och i år lär inte vara något undantag. Jag har varit rätt aktiv i helgen och nu känner jag av fogarna tror jag? En molande smärta nere vid blygdbenet typ när jag går.
Tyvärr blir aptiten lidande när jag har mycket att göra så jag har slarvat med maten, kanske inte helt optimalt i detta läget.
Gick in i vecka 16 igår och magen fortsätter sinexpansion på nåt märkligt sätt. Ser ingen större skillnad i spegeln men byxorna talar sitt tydliga språk. Ska bli spännande när jag börjar känna rörelser och så, men det dröjer nog nån månad till. :)
Herregud min v 16 står rakt ut som en strut:laugh: Har svårt att greppa hur den ens ska kunna bli större utan att jag ramlar på näsan... Fick titta på V 35 bild på mage och inse att jo- den kommer bli mycket större och på något vis håller man balansen :o

Herregud min v 16 står rakt ut som en strut:laugh: Har svårt att greppa hur den ens ska kunna bli större utan att jag ramlar på näsan... Fick titta på V 35 bild på mage och inse att jo- den kommer bli mycket större och på något vis håller man balansen :o
Haha! Har inte tittat mig i spegeln på några dagar men visst har min också växt, nu ser man en svag rundning. Det är nog mest själva känslan av att jag är en flodhäst som är jobbig. Hade på mig jeans igår som för 2 månader sen var för stora, men jag höll ju på att smälla av! Fick knäppa upp dem omgående när jag satte mig ner och pustade och stånkade som en dåre. Toabesöken ska vi inte ens tala om, halva besöket gick åt till att försöka knäppa byxorna igen. :D Jag lär ju bli galen sen när jag är stor på riktigt.:o

Haha! Har inte tittat mig i spegeln på några dagar men visst har min också växt, nu ser man en svag rundning. Det är nog mest själva känslan av att jag är en flodhäst som är jobbig. Hade på mig jeans igår som för 2 månader sen var för stora, men jag höll ju på att smälla av! Fick knäppa upp dem omgående när jag satte mig ner och pustade och stånkade som en dåre. Toabesöken ska vi inte ens tala om, halva besöket gick åt till att försöka knäppa byxorna igen. :D Jag lär ju bli galen sen när jag är stor på riktigt.:o
Allvarligt talat kommer du bli större än du någonsin trodde var möjligt. ..
Har ett par byxor jag fortfarande knäpper- de går under magen och magen liksom strutar ut ovanför. Skitsnyggt!

Jag känner mig mest bara tjock nu. Som tidigare så passar få av mina vanliga kläder medans gravidkläderna sitter bylsigt och väldigt osmickrande. Det lär vara så ett par veckor tills magen sätter fart. Har också börjat känna av fogarna, både fram och bak. Attans!

Jag har fått för mig att jag bara måste ha en ny barnvagn. En Easywalker Mosey+! Jag får nog åka in och klämma på den någon dag. Har jag tur motsvarar den inte alls förväntningarna, så kan jag släppa de tankarna :p

Allvarligt talat kommer du bli större än du någonsin trodde var möjligt. ..
Har ett par byxor jag fortfarande knäpper- de går under magen och magen liksom strutar ut ovanför. Skitsnyggt!
:nailbiting: Nä men jag tänker nog att så länge jag inte har ont så får jag väl bli stor. Det värsta måste ju vara att vara gigantisk och ha ont överallt, det slipper jag gärna.:) Kommer ha gott sällskap där jag vaggar fram iaf av alla tackor och stona som också är högdräktiga. Får väl trösta mig med att min unge inte väger ens en tiondel av vad ett föl gör.:angel:

:nailbiting: Nä men jag tänker nog att så länge jag inte har ont så får jag väl bli stor. Det värsta måste ju vara att vara gigantisk och ha ont överallt, det slipper jag gärna.:) Kommer ha gott sällskap där jag vaggar fram iaf av alla tackor och stona som också är högdräktiga. Får väl trösta mig med att min unge inte väger ens en tiondel av vad ett föl gör.:angel:
Fast dom har ju fyra ben...
Och behöver inte knyta skor eller ta av sockarna. ..

Fast dom har ju fyra ben...
Och behöver inte knyta skor eller ta av sockarna. ..
Haha sant, tyngdpunkten är fördelad lite olika.. Å andra sidan har de vissa bekymmer de också, varit med om både ston och tackor som rullat sig och sen inte kommer upp. De blir liksom strandade som skalbaggar på rygg, hade en sån incident förra sommaren som jag trodde skulle gå illa med ett sto. Riktigt så illa har inte vi det, men allt är ju klart relativt, tror de har det rätt tungt de med faktiskt. :)

Min magr börjar också få en liten kula. Men helt annorlunda än jag hade med sonen i början. Den var liten och nätt mitt fram på magen medans den här breder ut sig runt magen, även om den här liten ännu.. Jag fick aldrig nån sådär jätte megamage med sonen och hoppas på liks den här gången. Jag slapp bristningar (på magen iaf, sen att låren ser ut som dom blivit rivna av en tiger) och kunde ha mina vanliga linnen ända fram till han kom.

Idag har varit en fruktansvärd dag. Jag har kräkts och kräkts och kräkts och det bara fortsätter komma, allt jag stoppar i mig kommer upp igen. Förra veckan hade det lugnats sig och jag mått mest extremt illa. Men nu är jag igång igen, fick stanna hemma från ett kalas idag och skicka sambon och sonen ensamma..

Jag har sovit dåligt två nätter i rad nu. Vaknar upprepade gånger av att jag ligger på rygg och ryggen värker, vältrar över på sidan och somnar om men efter en stund är jag tillbaka på rygg igen... Förhoppningsvis är det bara tillfälligt. Annars känner jag mig allmänt smidig när jag ska upp från liggande ställning, jag får liksom ta fart för att komma upp, hur ska det gå när jag blir ännu större. :nailbiting:

• Gilla

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg

Omröstningar