@Omega den känslan har jag ofta.
Sitter och argumenterar med mig själv om jag ska palla rida... När jag gör det är det roligt och bra men eftersom man inte har så höga mål denna säsong är det som att det lätt blir svårt att komma upp.
Jag ska tävla dressyr i mars i v 22 och det borde jag ju träna till med tanke på att det är lag och allt...Men samtidigt vet har inte om jag kommer kunna rida vettigt och sitta ner i ökningar och sånt.
Men ja- igår var det galopp i snön och idag blir det ridhus för det är träning på söndag och risken finns att jag inte pallar rida i morgon och i onsdags (lösgalopperade) red jag inte heller och inte i måndags... Du hör ju...
Jag håller med, det ÄR roligt när man väl kommit sig iväg, men det är oerhört svårt att ta sig till det stadiet.. Min häst har dessutom blivit så himla fäst vid sina hagkompisar på senaste tiden, vilket gör att det är mycket jobbigare än vanligt att gå och hämta in honom och göra i ordning. Ridningen går väl helt ok när det väl är gjort. Han följer snällt med in, men sen står han och skriker efter dem och trampar runt i boxen, är inte van vid att han håller på så, därför känns det jäääättejobbigt
Jag tog mig faktiskt iväg i fredags trots allt! Även om det "bara" blev löslongering i typ 15 min igen..
Ouff sitta i ökningar.... Slutade sitta ner i traven runt vecka 15 tror jag. Har iofs en väldigt skumpig herre.
Har också svårt med ridmotivationen. Stoet har jag ställt av (hon är ju ändå dräktig... plus ganska istadig och jobbig - inte värt risken känner jag). Valacken krigar jag mig upp på 3-4 dagar/vecka. Hoppas innerligt att motivationen blir bättre med vädret för just nu är det lite motigt.
Häromdagen skulle jag och sambo på bio så jag bytte bort mockningen och jag var så superlycklig hela dagen. Min kollega undrade "är det för att du ska på bio eller är du bara glad att du slipper åka till stallet efter jobbet"
3-4 dagar i veckan tycker jag är bra, jag skulle i dagsläget vara helt nöj med det! Jag har hjälp två dagar i veckan de flesta veckor numera, sedan försöker jag själv göra något vettigt två dagar så att han i alla fall får gå fyra dagar, men som sagt, motivationen är det sådär med. Hoppas också att vädret blir bättre snart och att det hjälper en att orka lite mer
Får också så himla dåligt samvete när jag ska få stallhjälp och kommer på mig själv med att gå omkring och vara så himla lycklig över att jag kan gå hem och vila efter jobbet istället för att åka till stallet. Jag har ju världens bästa häst liksom, borde vara glad över det istället