Sommarföräldrar 2017

@Omega den känslan har jag ofta.
Sitter och argumenterar med mig själv om jag ska palla rida... När jag gör det är det roligt och bra men eftersom man inte har så höga mål denna säsong är det som att det lätt blir svårt att komma upp.

Jag ska tävla dressyr i mars i v 22 och det borde jag ju träna till med tanke på att det är lag och allt...Men samtidigt vet har inte om jag kommer kunna rida vettigt och sitta ner i ökningar och sånt.
Men ja- igår var det galopp i snön och idag blir det ridhus för det är träning på söndag och risken finns att jag inte pallar rida i morgon och i onsdags (lösgalopperade:p) red jag inte heller och inte i måndags... Du hör ju...

Jag håller med, det ÄR roligt när man väl kommit sig iväg, men det är oerhört svårt att ta sig till det stadiet.. ;) Min häst har dessutom blivit så himla fäst vid sina hagkompisar på senaste tiden, vilket gör att det är mycket jobbigare än vanligt att gå och hämta in honom och göra i ordning. Ridningen går väl helt ok när det väl är gjort. Han följer snällt med in, men sen står han och skriker efter dem och trampar runt i boxen, är inte van vid att han håller på så, därför känns det jäääättejobbigt :p

Jag tog mig faktiskt iväg i fredags trots allt! Även om det "bara" blev löslongering i typ 15 min igen..

Ouff sitta i ökningar.... Slutade sitta ner i traven runt vecka 15 tror jag. Har iofs en väldigt skumpig herre.

Har också svårt med ridmotivationen. Stoet har jag ställt av (hon är ju ändå dräktig... plus ganska istadig och jobbig - inte värt risken känner jag). Valacken krigar jag mig upp på 3-4 dagar/vecka. Hoppas innerligt att motivationen blir bättre med vädret för just nu är det lite motigt.

Häromdagen skulle jag och sambo på bio så jag bytte bort mockningen och jag var så superlycklig hela dagen. Min kollega undrade "är det för att du ska på bio eller är du bara glad att du slipper åka till stallet efter jobbet" :crazy:

3-4 dagar i veckan tycker jag är bra, jag skulle i dagsläget vara helt nöj med det! Jag har hjälp två dagar i veckan de flesta veckor numera, sedan försöker jag själv göra något vettigt två dagar så att han i alla fall får gå fyra dagar, men som sagt, motivationen är det sådär med. Hoppas också att vädret blir bättre snart och att det hjälper en att orka lite mer :)

Får också så himla dåligt samvete när jag ska få stallhjälp och kommer på mig själv med att gå omkring och vara så himla lycklig över att jag kan gå hem och vila efter jobbet istället för att åka till stallet. Jag har ju världens bästa häst liksom, borde vara glad över det istället :o

Åh, jag känner mig så himla låg nu! Lite pga verkliga händelser, men tror också att det är gravidhormoner som spökar, jag märker att jag har mycket svårare att släppa saker än vad jag vanligtvis har.

En verklig händelse som kanske är rimlig att känna sig ledsen för är att min goa häst under två gånger förra veckan betett sig oacceptabelt. Det svåra är att jag inte var med när dessa händelser inträffade och han har inte visat någonting när jag varit där. Jag litar dock till 100% på stallägaren, som är den som tyvärr fick vara med om sakerna (+ medryttaren), hon har redogjort så gott hon kunnat för vad som verkligen skett, jag har bara så svårt att ta till mig det (även om jag naturligtvis tar det på stort allvar).
Vad tror ni om följande: I fredags var jag ut och träffade min häst, körde lite löslongering på banan, sedan myste vi på en stund, han fick lite godis och släpptes tillbaka till hagen (där han har ny hagkompis som han tycker är sådär, saknar de gamla som nu går i hagen bredvid). Han stod länge vid grinden och såg efter mig och gick inte förrän jag körde iväg med bilen. Senare samma kväll får jag ett meddelande av stallägaren där det står att han varit riktigt otrevlig. Vid intag hade hon släppt in honom i boxen, bara slängt över grimskaftet över halsen medan hon hanterade hans nya hagkompis (står också i boxen bredvid numera) som hade bökat lite. Efter ca 10 min hade hon gått tillbaka till min häst för att ta bort grimskaft och byta täcke som vanligt. Han hade då tydligen stått tryckt mot bakre boxväggen med huvudet upp i luften och inte velat äta (han är annars världens matvrak, fanns till och med kraftfoder kvar i krubban). När hon gick närmare så hade han med all tydlighet visat att han inte ville att hon skulle var där, till slut vänt rumpan emot henne och "sparkat rejält bakut". Hon hann undan som tur är. Hon ville/kunde sedan inte gå in till honom för att göra klart men hon ringde inte mig då hon inte tyckte att en gravid kvinna skulle gå in till honom då, så hon hade ringt medryttaren (som står henne nära) istället. Denne hade då kommit dit och stått i boxdörren och pratat med honom ett längre tag innan han försiktigt hade kommit fram och då kunde hon fixa klart honom för natten utan större problem. Jag fick sedan mess om vad som hänt. Blev jätteledsen förstås, absolut inte okej att han beter sig så, det hade ju kunnat gå illa. Det är bara så himla konstigt, han har aldrig visat några tendenser till att ens lyfta bakbenet och hota. De andra är lika förvånade som jag, det kom dock fram att han, tidigare i veckan, börjat backa mot dem på ridbanan när medryttaren tömkörde och började öka kraven lite. Han hade inte sparkat då men de hade blivit oroliga att han skulle göra det så de hade låtit honom bestämma lite, eller hur man nu ska uttrycka det, sänkt kraven helt enkelt.
Jag känner mig helt förstörd över detta. Han brukar absolut inte bete sig så här, han brukar vara uppskattad av andra i stallet för att han är lätt att hantera och snäll, om än lite sur vid matsituationer. Jag vill verkligen inte att någon ska råka illa ut pga min häst, är bara så otroligt konfunderad över det hela. Kan tillägga att han var helt normal morgonen därefter och jag tog sedan in honom själv på kvällen, medan stallägaren tog de andra hästarna, och då var han jättelugn och trevlig.

Förlåt för megalångt inlägg :(, men har någon av er varit med om något liknande eller har några råd? Känns extra jobbigt att detta kommer nu i och med graviditeten..

Edit: Kanske borde startat en egen tråd om detta istället för att lägga in det här, sorry..

Åh, jag känner mig så himla låg nu! Lite pga verkliga händelser, men tror också att det är gravidhormoner som spökar, jag märker att jag har mycket svårare att släppa saker än vad jag vanligtvis har.

En verklig händelse som kanske är rimlig att känna sig ledsen för är att min goa häst under två gånger förra veckan betett sig oacceptabelt. Det svåra är att jag inte var med när dessa händelser inträffade och han har inte visat någonting när jag varit där. Jag litar dock till 100% på stallägaren, som är den som tyvärr fick vara med om sakerna (+ medryttaren), hon har redogjort så gott hon kunnat för vad som verkligen skett, jag har bara så svårt att ta till mig det (även om jag naturligtvis tar det på stort allvar).
Vad tror ni om följande: I fredags var jag ut och träffade min häst, körde lite löslongering på banan, sedan myste vi på en stund, han fick lite godis och släpptes tillbaka till hagen (där han har ny hagkompis som han tycker är sådär, saknar de gamla som nu går i hagen bredvid). Han stod länge vid grinden och såg efter mig och gick inte förrän jag körde iväg med bilen. Senare samma kväll får jag ett meddelande av stallägaren där det står att han varit riktigt otrevlig. Vid intag hade hon släppt in honom i boxen, bara slängt över grimskaftet över halsen medan hon hanterade hans nya hagkompis (står också i boxen bredvid numera) som hade bökat lite. Efter ca 10 min hade hon gått tillbaka till min häst för att ta bort grimskaft och byta täcke som vanligt. Han hade då tydligen stått tryckt mot bakre boxväggen med huvudet upp i luften och inte velat äta (han är annars världens matvrak, fanns till och med kraftfoder kvar i krubban). När hon gick närmare så hade han med all tydlighet visat att han inte ville att hon skulle var där, till slut vänt rumpan emot henne och "sparkat rejält bakut". Hon hann undan som tur är. Hon ville/kunde sedan inte gå in till honom för att göra klart men hon ringde inte mig då hon inte tyckte att en gravid kvinna skulle gå in till honom då, så hon hade ringt medryttaren (som står henne nära) istället. Denne hade då kommit dit och stått i boxdörren och pratat med honom ett längre tag innan han försiktigt hade kommit fram och då kunde hon fixa klart honom för natten utan större problem. Jag fick sedan mess om vad som hänt. Blev jätteledsen förstås, absolut inte okej att han beter sig så, det hade ju kunnat gå illa. Det är bara så himla konstigt, han har aldrig visat några tendenser till att ens lyfta bakbenet och hota. De andra är lika förvånade som jag, det kom dock fram att han, tidigare i veckan, börjat backa mot dem på ridbanan när medryttaren tömkörde och började öka kraven lite. Han hade inte sparkat då men de hade blivit oroliga att han skulle göra det så de hade låtit honom bestämma lite, eller hur man nu ska uttrycka det, sänkt kraven helt enkelt.
Jag känner mig helt förstörd över detta. Han brukar absolut inte bete sig så här, han brukar vara uppskattad av andra i stallet för att han är lätt att hantera och snäll, om än lite sur vid matsituationer. Jag vill verkligen inte att någon ska råka illa ut pga min häst, är bara så otroligt konfunderad över det hela. Kan tillägga att han var helt normal morgonen därefter och jag tog sedan in honom själv på kvällen, medan stallägaren tog de andra hästarna, och då var han jättelugn och trevlig.

Förlåt för megalångt inlägg :(, men har någon av er varit med om något liknande eller har några råd? Känns extra jobbigt att detta kommer nu i och med graviditeten..

Edit: Kanske borde startat en egen tråd om detta istället för att lägga in det här, sorry..

Usch svårt det där när de börjar agera olikt mot vad de brukar..
Kan det vara så att han testar lite nya gränser, iom ny kompis i hagen? Ont någonstans?
Eller kanske att incidenten i paddocken under tömkörningen spelade roll, att dom lät honom bestämma istället för att upprätta hålla kraven... han koppla ihop att man kan slippa krav på olika sätt..

svårt det där, man skulle ibland bara vilja kunna läsa deras tankar..

Avvakta och se är väl allt man kan göra..
Hoppas det löser sig!!

Jag har absolut varit med om att hästar kunnat bete sig jäkligt knepigt ut ur det blå och man egentligen inte hittar någon anledning.
Utan att spekulera i orsak tänker jag att det nog är viktigt just nu att alla som hanterar hösten gör likadant och har samma regler.
Om stallägaren har problem med täckesbyte kan hon ju binda upp den i gången då och om medryttaren ska tömköra ska hon kanske vara själv på ridbanan . Helt enkelt förhindra att sånna beteenden kommer.

Har varit med om en ponny som efter några år i samma verksamhet började sparka efter de andra under lektionstid. Genom konsekvent uteslutande av att ens få komma i närheten av de andra så slutade beteendet efter något år. Teorier om nya hästar i flocken, sadelkoll, tänder etc men inget som nån kunde sätta fingret på.
Februari är en typisk månad när hästar kan börja bli knepiga tycker jag dessutom. Ljuset kommer tillbaka och verkar sätta grillor i huvudet på många. Gör inte en höna av en fjäder men som sagt- diskutera hur ni ska hålla den på rätt linje så det inte blir en vana.

Har han jobbats mindre och har överskottsenergi, eller nåt annat som gör att han är missnöjd med nåt? Min ena märr kan göra precis så där, men sparkar aldrig. Hon kan få för sig att inte komma in i hagen eller att vända rumpan till i boxen. Det är hennes sätt att tala om att hon är missnöjd med nåt, t.ex i stallmiljön där hon stod innan eller som nu senast när vi hade varit hos veterinären så vände hon sig om morgonen därpå och skulle tjura för hon trodde väl jag skulle släpa iväg henne på en 6 timmars resa igen.

Förra ägaren körde havretaktiken när hon gjorde så, dvs försökte locka fram henne. Hon hade rätt mycket bekymmer med sånt beteende, antagligen för att hästen fattat att det lönade sig.
Jag blir tvärförbannad istället, och hos mig har det nästan aldrig hänt förutom under perioden när hon stod i det andra stallet, men där trivdes hon aldrig med miljön. Jag bytte tillbaka till hemmastallet och beteendet upphörde helt, fredagens demonstration fäster jag ingen vikt vid.

Med det sagt så vet jag också att min inte sparkar, det är givetvis komplett livsfarligt när de kommit på det beteendet. Min teori är att om hästen är smart så lärde han sig snabbt av incidenten på banan.
Jag hade nog utgått från att han velat tala om nåt, även om det är ett mindre lämpligt sätt att göra det på.

Usch svårt det där när de börjar agera olikt mot vad de brukar..
Kan det vara så att han testar lite nya gränser, iom ny kompis i hagen? Ont någonstans?
Eller kanske att incidenten i paddocken under tömkörningen spelade roll, att dom lät honom bestämma istället för att upprätta hålla kraven... han koppla ihop att man kan slippa krav på olika sätt..

svårt det där, man skulle ibland bara vilja kunna läsa deras tankar..

Avvakta och se är väl allt man kan göra..
Hoppas det löser sig!!

Jag har funderat på om han testar lite i och med den nya kompisen. Det har varit en hel del hagbyten på sista tiden för att få det att funka, nuvarande kompis är på tillfälligt besök och åker om en vecka igen, då kommer min få komma tillbaka till de andra han gick med innan. Har funderat på om han blivit stressad av dessa byten, han hinner ju inte riktigt lära känna någon innan det har bytts. Om ca en vecka återgår det till det vanliga igen dock och ska förhoppningsvis förbli så sedan.

Skulle verkligen vilja kunna läsa tankar i detta fall, ja! Jag får kanske avvakta, samtidigt som man förstås måste ta det på allvar när han gick så pass långt som att sparka..

Jag har absolut varit med om att hästar kunnat bete sig jäkligt knepigt ut ur det blå och man egentligen inte hittar någon anledning.
Utan att spekulera i orsak tänker jag att det nog är viktigt just nu att alla som hanterar hösten gör likadant och har samma regler.
Om stallägaren har problem med täckesbyte kan hon ju binda upp den i gången då och om medryttaren ska tömköra ska hon kanske vara själv på ridbanan . Helt enkelt förhindra att sånna beteenden kommer.

Har varit med om en ponny som efter några år i samma verksamhet började sparka efter de andra under lektionstid. Genom konsekvent uteslutande av att ens få komma i närheten av de andra så slutade beteendet efter något år. Teorier om nya hästar i flocken, sadelkoll, tänder etc men inget som nån kunde sätta fingret på.
Februari är en typisk månad när hästar kan börja bli knepiga tycker jag dessutom. Ljuset kommer tillbaka och verkar sätta grillor i huvudet på många. Gör inte en höna av en fjäder men som sagt- diskutera hur ni ska hålla den på rätt linje så det inte blir en vana.

Det är lite så jag känner, att jag inte vill göra en höna av en fjäder, samtidigt som jag ju vill visa stallägaren att jag tar det på allvar och att hon inte ska behöva utsättas för sådant beteende. Det var dock verkligen ur det blå, så man blir så chockad.. Det har inte hänt igen sedan i fredags i alla fall, men men..

Har han jobbats mindre och har överskottsenergi, eller nåt annat som gör att han är missnöjd med nåt? Min ena märr kan göra precis så där, men sparkar aldrig. Hon kan få för sig att inte komma in i hagen eller att vända rumpan till i boxen. Det är hennes sätt att tala om att hon är missnöjd med nåt, t.ex i stallmiljön där hon stod innan eller som nu senast när vi hade varit hos veterinären så vände hon sig om morgonen därpå och skulle tjura för hon trodde väl jag skulle släpa iväg henne på en 6 timmars resa igen.

Förra ägaren körde havretaktiken när hon gjorde så, dvs försökte locka fram henne. Hon hade rätt mycket bekymmer med sånt beteende, antagligen för att hästen fattat att det lönade sig.
Jag blir tvärförbannad istället, och hos mig har det nästan aldrig hänt förutom under perioden när hon stod i det andra stallet, men där trivdes hon aldrig med miljön. Jag bytte tillbaka till hemmastallet och beteendet upphörde helt, fredagens demonstration fäster jag ingen vikt vid.

Med det sagt så vet jag också att min inte sparkar, det är givetvis komplett livsfarligt när de kommit på det beteendet. Min teori är att om hästen är smart så lärde han sig snabbt av incidenten på banan.
Jag hade nog utgått från att han velat tala om nåt, även om det är ett mindre lämpligt sätt att göra det på.

Jao, han har nog jobbats lite mindre med tanke på min ork och foglossningar, men ändå inte jättelite. Han har definitivt varit med om sådana här perioder av mindre arbete förut utan att bete sig så här, även om han kan få överskottsenergi. Den brukar försvinna efter ett par dagars ordentligt jobb.

Jag "visste" också att min aldrig sparkar.. :( Han har verkligen aldrig någonsin gjort det så vitt jag vet. I alla fall inte under de tre år jag känt honom. Har god kontakt med förra ägaren som, innan jag tog över, ägde honom i 11 år, och hon menar också att han aldrig sparkat eller hotat på sådant sätt. Jag skulle inte blivit lika förvånad om han hade försökt bita (inte för att det är okej, men det är mer hans stil i så fall). Detta gör mig såå förvirrad. Och tillsammans med det att han inte åt och stod och var skärrad i boxen när detta inträffade. Vi vet inte alls varför han var skärrad, verkade inte finnas någon anledning.

Tack till er alla tre som svarat på mitt långa inlägg! :heart Skönt att få fundera lite med andra, tar gärna emot fler tips om någon har på lager!

Tänker ang stall ägaren att om han/hon har hand om att ta in och byta täcke får ju hon göra det på ett säkert sätt och ta din först innan hon knäppt av grimskaftet?
Det är ju en enkel åtgärd:)
Varför måste din häst byta hagkompis?

Han hade då tydligen stått tryckt mot bakre boxväggen med huvudet upp i luften och inte velat äta (han är annars världens matvrak, fanns till och med kraftfoder kvar i krubban). När hon gick närmare så hade han med all tydlighet visat att han inte ville att hon skulle var där, till slut vänt rumpan emot henne och "sparkat rejält bakut".

Trampat på grimskaftet när han sänkt huvudet, blivit skittädd när han "ryckt sig själv" i nacken och sedan misstänksam mot allt för att han inte förstod var det onda kom ifrån. Så skulle min känsliga kunnat reagera, tror jag.

(Equilina, smygläser tråden :p)

Vaknade med världens nästäppa idag och känsligt tandkött. Nästa i raden på graviditetssymptom, jag kan verkligen pricka av dem punkt för punkt varje vecka i princip. :p

Magen skiftar i storlek, tyckte den höll sig ganska liten under förmiddagen men efter en promenad med hunden såg den helt enorm ut. Kan fortfarande inte med säkerhet skilja på om det är fett eller bebis som putar men antar att det är det sistnämnda eftersom det dykt upp så fort. :o

En positiv nyhet är att sambon med största sannolikhet får fast jobb som styrman efter denna vändan. De går dessutom över på norskt kontrakt vilket innebär bättre villkor än de danska. Från 2 veckors föräldraledighet till 12 månader. :up:

Hoppas det löser sig med hästen @Omega!

Kul med sambons jobb @Fritidsryttare! Nyfiken fråga, är han på sjön eller flygare? Min man är ex-pilot :)

Budgivningen är igång på vår lägenhet och det går bra! Det har hunnit ramla in ett par bud och priset har redan gått upp 20%. Ikväll är andra visningen och imorgon fortsätter budgivningen :nailbiting:
Min sambo är styrman på sjön. :) Jätteroligt med budgivningen ju, hoppas det rasslar till ordentligt!

Fick hem ett par gravdibyxor igår och tusan vad skönt det är att ha på sig dem idag. Jag kan få på mig mina vanliga byxor men de är inte särskilt bekväma, så byxorna var ett välkommet inslag för mitt välbefinnande ;).

Magen börjar synas nu så nästa vecka ska jag berätta för chefen. Går in i v. 13 på torsdag så det känns rimligt.

Tröttheten har börjat ge med sig något, men somnar fortfarande som en stock när jag sak lägga sonen runt kl 20-20.30. Sedan är det helt omöjligt för mig att ta mig upp.

Tänker ang stall ägaren att om han/hon har hand om att ta in och byta täcke får ju hon göra det på ett säkert sätt och ta din först innan hon knäppt av grimskaftet?
Det är ju en enkel åtgärd:)
Varför måste din häst byta hagkompis?

Jo, det skulle nog vara bra om hon kunde ta min först med tanke på detta, ska fråga henne hur hon gör nu :) Vi är bara fyra hästar i stallet och hon tar in två och två, min hästs box kommer före den andras så det har väl blivit att hon släpper in min och sedan går vidare med den andra, blir lite svårt att släppa den först. Svårt att beskriva hur stallet är byggt dock :)

Det var bara tre hästar innan den som min går med nu kom för någon vecka sedan (och den stannar bara tillfälligt). Då gick de alla tre ihop och det fungerade bra. Min var högst i rang i hagen. Sen när den nya kom så ville inte den ägaren att den skulle gå ihop med alla om jag förstått det rätt, så stallägaren tog en av sina ponnyer och satte med den och min och den andra ponnyn blev kvar i hagen bredvid. Detta funkade dock inte så hon provade byta ponny men det gick inte heller. En dag gick alla de tre andra ihop och min själv men det var inte heller bra, funkade inte med den nya hästen och ponnyerna helt enkelt. Provade då sätta min med den nya och ponnyerna för sig, vilket har gått bra men min har definitivt tråkigare om dagarna då han inte gillar den andra hästen lika mycket som han gillar ponnyerna. Han tolererar den dock så det fungerar.
Det är väl av dessa anledningar min behövt byta. Nu när den andra åker nästa vecka så blir det väl naturligt för oss att sätta ihop våra tre igen har vi tänkt :)

Trampat på grimskaftet när han sänkt huvudet, blivit skittädd när han "ryckt sig själv" i nacken och sedan misstänksam mot allt för att han inte förstod var det onda kom ifrån. Så skulle min känsliga kunnat reagera, tror jag.

(Equilina, smygläser tråden :p)

Ja, det skulle kanske kunna vara något sådant enkelt. Man hoppas ju det i alla fall. Det låter liksom inte riktigt som att min häst skulle reagera så, men vem vet, det är ju möjligt. Tack för input :)

Igår var medryttaren ut med sin dotter som fick rida och de var supernöjda, hästen betedde sig utmärkt och var den snälla nybörjarhäst han oftast är :)

Skulle ner med tvärt och glömde nycklarna, provat att få fatt i sambon nu i en timmes tid utan att lyckas och behöver verkligen snart en toalett.. perfekt start på en ledig dag....

Åh nej, den gravidas mardröm! Har du ingen mack eller restaurang i närheten?

Äntligen inne i värmen igen! Har en mack inte så långt bort men var klädd i foppatofflor och joggingbyxor och det är runt nollan ute så var inte alltför sugen på att gå ut utanför trapphuset utan att veta när jag kunde komma in igen… ;)
Sambon ringde tillbaka iaf och jobbar som tur var bara ca en 15 bort. Hade suttit i möte med telefonen på ljudlös och blev lite rädd när han hade typ 50 missade samtal från mig :angel:.
Tur det inte var om ett par månader och det var födsel på gång, får nog ta ett snack om att ha telefonen med sig när det närmar sig! :D

Aaahh Mardröm :D:crazy: @MalanMjöl

Var med om liknande sak min förra graviditet,
kom hem från jobbet en eftermiddag och hade vrål ont i ryggen, det här var ganska sent i graviditeten så magen var relativt stor. La mig på golvet för att avlasta ryggen liten. Men då fick jag så vansinigt ont att jag inte kunde ta mig därifrån. Fruktansvärt kissnödig var jag också. Där låg jag, kissnödig och ont i ryggen och såg ut som en sköldpadda och kom ingenstans. Jag ringer sambon tänker jag, och kommer i samma sekund på att min telefon ligger på köksbordet. Så där fick jag ligga till sambon sluta och kom hem :D Tog inte allt för lång tid men kändes som en evighet

Aaahh Mardröm :D:crazy: @MalanMjöl

Var med om liknande sak min förra graviditet,
kom hem från jobbet en eftermiddag och hade vrål ont i ryggen, det här var ganska sent i graviditeten så magen var relativt stor. La mig på golvet för att avlasta ryggen liten. Men då fick jag så vansinigt ont att jag inte kunde ta mig därifrån. Fruktansvärt kissnödig var jag också. Där låg jag, kissnödig och ont i ryggen och såg ut som en sköldpadda och kom ingenstans. Jag ringer sambon tänker jag, och kommer i samma sekund på att min telefon ligger på köksbordet. Så där fick jag ligga till sambon sluta och kom hem :D Tog inte allt för lång tid men kändes som en evighet

Usch låter nästan värre, jag hade ju inte direkt ont, mer än att jag tyckte synd om mig själv.
Jag skulle ju sååå mycket idag men har helt fastnat här framför datorn.. :(
Beställt hem lite tyger iaf så ska försöka sy några små byxor, fick en symaskin i julklapp som ju ska användas :D

Tips från coachen: ska du krocka bilen någon dag så är dagen du säljer din lägenhet en ganska bra dag att göra det på. Självrisk 3500 kr vs några hundra tusen upp i budgivningen :cool: Det var kofångaren och spolarvätsketanken som tog smällen. Inga personskador.

Nu går dottern runt och säger "vilken tur bilen gått sönder". Jag försöker förklara att det heter otur :laugh:

Tips från coachen: ska du krocka bilen någon dag så är dagen du säljer din lägenhet en ganska bra dag att göra det på. Självrisk 3500 kr vs några hundra tusen upp i budgivningen :cool: Det var kofångaren och spolarvätsketanken som tog smällen. Inga personskador.

Nu går dottern runt och säger "vilken tur bilen gått sönder". Jag försöker förklara att det heter otur :laugh:

Schysst inställning :rofl:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar