Jag känner ungefär samma som dig, minus att jag inte ens överväger tävlingar
Jag tog hem min häst från stall med bra träningsmöjligheter förra helgen, sedan dess har han i princip stått.. Tror att vädret och årstiden spelar in också, men det är även tyngre med magen som, för mig i alla fall, börjar komma i vägen och ont i rygg/bäcken. Inspirationen är det alltså mycket dåligt med, men har kommit till insikt om att det kanske är okej att det är så nu (fråga mig igen om några veckor när jag har en galen understimulerad häst
). Tänker att det handlar om hur din häst är/vad den klarar av? Så som
@Fritidsryttare skrev här ovanför, har man en specifik anledning till att hålla igång hästen så känner man ju av pressen, men om hästen inte mår dåligt av att ta det lugnare så mår man nog bra av att försöka släppa på kraven. Tror att många hästmänniskor är så vana vid att ställa höga krav på sig själva och vad man ska orka med, men graviditet är en särskild tid i livet och det GÅR faktiskt att "komma igen"/få hästen i form/osv efteråt
Detta blev nog lika mycket ett svar på ditt inlägg som ett försök till pepp åt mig själv, jag försöker för fullt att släppa på det dåliga samvetet. Jag tror i alla fall att det bästa är att försöka släppa alla måsten, du kan åka iväg på tävling om du vill, men det är ju faktiskt inte nödvändigt om det inte känns kul just nu, hästen är ju oftast lika glad av en tur i skogen