Sommarföräldrar 2017

Jag har börjat spana in en del på Tradera faktiskt, men har avhållit mig från att handla än så länge. Kanonbra sida, finns ju mycket nytt där till väldigt låga priser. :)

Ja!
Jag har en gräns på 10kr/plagg därifrån :p

Tänkte nog fortsätta när han blir större och istället lägga mer pengar på ytterkläderna.

(Och, skulle det mot förmodan skita sig ändå nu på slutet har jag bestämt mig för att skänka bort allt till lämpliga personer/hjälporganisationer/etc i sinom tid. Även vagn och babyskydd.)

Ja!
Jag har en gräns på 10kr/plagg därifrån :p

Tänkte nog fortsätta när han blir större och istället lägga mer pengar på ytterkläderna.

(Och, skulle det mot förmodan skita sig ändå nu på slutet har jag bestämt mig för att skänka bort allt till lämpliga personer/hjälporganisationer/etc i sinom tid. Även vagn och babyskydd.)
Bara för det så vann jag en budgivning på ett klädpaket i storlek 56 för 40:-, 4 plagg så det blir ju 10:-/plagget precis. Våra första bebiskläder ever. :D

Jag vet nog inte vad jag gör med våra saker om nåt skulle hända, antagligen ge bort dem till kompisen eller bättre behövande. Att skänka bort till hjälporganisationer är ju en kanonbra idé, även senare om bebisen har vuxit ur sina kläder.

jag har det mesta i klädväg sen sonen så om jag ska köpa nåt blir nåt jag verkligen vill ha, fast inte förrens efter rul.

Jag blev sjukskriven i torsdags 100% i två veckor och därefter 50% i yttligare två veckor. Sån lättnad, att bara kunna fokusera på mig på dagtid utan ångest för jobb som blir lidande osv.

jag har det mesta i klädväg sen sonen så om jag ska köpa nåt blir nåt jag verkligen vill ha, fast inte förrens efter rul.

Jag blev sjukskriven i torsdags 100% i två veckor och därefter 50% i yttligare två veckor. Sån lättnad, att bara kunna fokusera på mig på dagtid utan ångest för jobb som blir lidande osv.
För att du mår så illa eller?
Måste vara en pärs att jobba då- tur man kan få bli sjukskriven.

Nästa fråga...
Har ni nån speciell amningsfåtölj?

Vi har en fåtölj uppe men den är inte så skön att sitta i längre stunder, sen har vi soffan men den är horribel (plan Ikea-soffa). funderar på om det kan vara värt att investera i en Lamino-fåtölj eller om det finns nån billigare modell som håller samma komfort? Har sneglat på en sån i flera år och nu har jag plötsligt en utmärkt anledning till att få med sambon på tåget. :)

Nästa fråga...

Vi har en fåtölj uppe men den är inte så skön att sitta i längre stunder, sen har vi soffan men den är horribel (plan Ikea-soffa). funderar på om det kan vara värt att investera i en Lamino-fåtölj eller om det finns nån billigare modell som håller samma komfort? Har sneglat på en sån i flera år och nu har jag plötsligt en utmärkt anledning till att få med sambon på tåget. :)
Haha... härlig du är!!
Aldrig tänkt på tanken...Möjligen en amningskudde för det verkar Nice när man är höggravid. Måste googla detta ;)

Haha... härlig du är!!
Aldrig tänkt på tanken...Möjligen en amningskudde för det verkar Nice när man är höggravid. Måste googla detta ;)
Haha men det är ju jätteviktigt! :p Jag som lätt får ont i ryggen även utan att vara gravid tänker att när man ska sitta länge och mycket så är det bra med en ergonomisk fåtölj. :p Jag får stora problem med ländryggen när jag sitter i vår soffa och jag hatar fåtöljen vars sittdyna lätt flyttar sig om man ändrar position i den. Laminon däremot kan man ju växa fast i, speciellt med fotpall till. :) En sån kudde ska jag spana in, den lär ju också underlätta för ryggen.
(Sen kan det givetvis vara så att jag gärna vill slänga ut sambons gamla fåtölj och nu har jag en bra anledning till det. ;))

• Gilla
Reactions: Ray
Haha men det är ju jätteviktigt! :p Jag som lätt får ont i ryggen även utan att vara gravid tänker att när man ska sitta länge och mycket så är det bra med en ergonomisk fåtölj. :p Jag får stora problem med ländryggen när jag sitter i vår soffa och jag hatar fåtöljen vars sittdyna lätt flyttar sig om man ändrar position i den. Laminon däremot kan man ju växa fast i, speciellt med fotpall till. :) En sån kudde ska jag spana in, den lär ju också underlätta för ryggen.
(Sen kan det givetvis vara så att jag gärna vill slänga ut sambons gamla fåtölj och nu har jag en bra anledning till det. ;))
Klart du ska ha en fåtölj.
Med fotpall. Att växa fast i!

Nästa fråga...

Jag vill ha en fåtölj men sambon tycker vi ska vänta o se hur det funkar..! Jag vill köpa nuuu :angel:

Nästa fråga...

Jag är skeptisk till om Lamino är så bra att amma i, den är ju så smal och med hårda armstöd. Men det är en himla bra och snygg stol annars.

Jag kommer inte amma utan flaskmata, men positionen blir ungefär samma. Jag matar helst i soffan. Funderar på att kosta på med en amningskudde den här gången. Har också köpt en gungstol att sitta och gunga bebis i :D

Jag ska för övrigt få överta min mormors Pernilla-fåtölj (Bruno Mathsson) när vi flyttar till huset. I den ska vi sitta nästa höst framför öppna spisen med en sovande bebis på bröstet :love:

Nästa fråga...

Ska köpa en Strandmon på Ikea. Har provsuttit länge med värkande bäcken. Hoppas sitta i den och läsa för V sen också :heart

Jag är skeptisk till om Lamino är så bra att amma i, den är ju så smal och med hårda armstöd. Men det är en himla bra och snygg stol annars.

Jag kommer inte amma utan flaskmata, men positionen blir ungefär samma. Jag matar helst i soffan. Funderar på att kosta på med en amningskudde den här gången. Har också köpt en gungstol att sitta och gunga bebis i :D

Jag ska för övrigt få överta min mormors Pernilla-fåtölj (Bruno Mathsson) när vi flyttar till huset. I den ska vi sitta nästa höst framför öppna spisen med en sovande bebis på bröstet :love:
Åh men den såg ju jättemysig ut också! Är den bredare än Laminon kanske?
Gungstol har vi också funderat på, mina svärföräldrar har en jätteskön som står framför vedspisen. Tyvärr blir jag illamående om jag gungar för länge i den :crazy: , och jag tror tyvärr inte att den skulle passa in i vårt hem lika bra som Laminon, man ska ju gärna vilja använda den även när bebis blivit större. :)

Jag vill ha en fåtölj men sambon tycker vi ska vänta o se hur det funkar..! Jag vill köpa nuuu :angel:
Han låter som min sambo, är det ett vanligt manligt drag kanske? :p Standardfrasen när jag vill spontanköpa nåt: "ska vi suga på den karamellen lite till?". Den driver mig till vansinne varje gång :mad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 090
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka