Sommarföräldrar 2017

Köpte en gravidkudde från NG Baby, när den slutat prassla är den toppen!
Tack för tipset! Kollade in Strandmon nu, tror tyvärr inte den kommer passa:( Det är samma modell som den nuvarande fåtöljen men Strandmon är 1000 ggr snyggare än sambons vinröda i sammetstyg som har 25 år på nacken. :p

Jag har periodvis ont i nedre delen av magen, på höger sida och ibland strålar det mot ländryggen. Nu har jag haft så sedan i fredags, mer eller mindre. Det är inte livmodern, känns mer kring äggstock/urinledare om jag ska gissa något.

Har haft lite besvär med sveda och urinträngningar sedan någon vecka tillbaka men urinprov visar inget på odling. Smärtade och sved rejält i underlivet när vi försökte ligga häromdagen. VC ger ingen antibiotika när odlingen inte visar något, de hänvisade mig till BM om besvären inte går över. Så min fundering är väl om det här är normala graviditetsbesvär?

Google föreslår nämligen att jag ska bli hysterisk över exempelvis njursten eller blindtarmsinflammation. :idea:

Allt såg ju bra ut på RUL i torsdags och bebisen kickar regelbundet så jag är inte orolig över det. Känns mer som ett problem för VC och inte BM? :confused:

Han låter som min sambo, är det ett vanligt manligt drag kanske? :p Standardfrasen när jag vill spontanköpa nåt: "ska vi suga på den karamellen lite till?". Den driver mig till vansinne varje gång :mad:

Äsch, det är bara för att de inte vill gå in på IKEA/annat möbelvaruhus :p Vilket jag iofs har full förståelse för. Senaste gångerna vi varit på IKEA tillsammans har det dock varit på särbons initiativ. Något han aldrig får en chans att glömma :D

Jag har periodvis ont i nedre delen av magen, på höger sida och ibland strålar det mot ländryggen. Nu har jag haft så sedan i fredags, mer eller mindre. Det är inte livmodern, känns mer kring äggstock/urinledare om jag ska gissa något.

Har haft lite besvär med sveda och urinträngningar sedan någon vecka tillbaka men urinprov visar inget på odling. Smärtade och sved rejält i underlivet när vi försökte ligga häromdagen. VC ger ingen antibiotika när odlingen inte visar något, de hänvisade mig till BM om besvären inte går över. Så min fundering är väl om det här är normala graviditetsbesvär?

Google föreslår nämligen att jag ska bli hysterisk över exempelvis njursten eller blindtarmsinflammation. :idea:

Allt såg ju bra ut på RUL i torsdags och bebisen kickar regelbundet så jag är inte orolig över det. Känns mer som ett problem för VC och inte BM? :confused:

VC vill inte ta i gravida om det är någonting med magregionen som är problemet

Jag ska ner och röntga benet på en av hästarna om 1.5 vecka. Hur funkar det när man är gravid? Får jag vara med i rummet eller måste nån annan hålla?

Jag ska till tandlälaren snart och grunnar på samma sak. Sist jag var där var jag väldigt gravid och fick ett blyskynke över magen. Nu känns det lite jobbigt att åka dit igen och påminna dom.
När man röntgar hästar brukar man ju ha en rymdräkt på som skyddar magen så det är nog minimal strålning som fostret utsätts för - men å andra sidan står det ju tydligt inga gravida... Jag hade bett ngn hålla...
Men jag tror inte en röntgen inverkar faktiskt...

Jag ska till tandlälaren snart och grunnar på samma sak. Sist jag var där var jag väldigt gravid och fick ett blyskynke över magen. Nu känns det lite jobbigt att åka dit igen och påminna dom.
När man röntgar hästar brukar man ju ha en rymdräkt på som skyddar magen så det är nog minimal strålning som fostret utsätts för - men å andra sidan står det ju tydligt inga gravida... Jag hade bett ngn hålla...
Jag brukar alltid få en dräkt på mig men känner väl att jag är så där sugen på att chansa. Är inte jättekänslig i övrigt men det är en sån sak som känns onödig att göra bara för att. Har kanske fått med mig sällskap ner och annars är jag övertygad om att de löser det.

När jag var gravid var jag hos tandläkaren. Det var ganska tidigt i graviditeten så det syntes inte så jag frågade. Min tandläkare sa att jag skulle få ett blyförkläde om jag ville men det var isf enbart för mina nervers skull. Nu för tiden är det så lite strålning i digital tandröntgen. Du utsätts för mer strålning under 1 timmes flygresa eller om du bor en vecka på västkusten.

Häströntgen ska jag däremot inte uttala mig om!

När jag var gravid var jag hos tandläkaren. Det var ganska tidigt i graviditeten så det syntes inte så jag frågade. Min tandläkare sa att jag skulle få ett blyförkläde om jag ville men det var isf enbart för mina nervers skull. Nu för tiden är det så lite strålning i digital tandröntgen. Du utsätts för mer strålning under 1 timmes flygresa eller om du bor en vecka på västkusten.

Häströntgen ska jag däremot inte uttala mig om!
Ok!
Låter logiskt!

Min tandläkare valde att inte röntga mina tänder och jag fick inte vara med när katten skulle röntgas heller! Dock har jag bra tänder så tandläkaren tyckte nog mer att det var onödigt att röntga när jag är gravid bara för att. Hade dom vart skit hade hon nog röntgat ändå! Fick en extratidninbokad till nästa sommar istället (går bara var tredje år annars).

6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)
9/6 - Omega, 26 år, första barnet
18/6 - Julmust 35 år första barnet
19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
11/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)
20/7-Pannkaka 40 år första barnet
30/7 - Manhattan_2006, 31 år, första barnet

Augusti
10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
16/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
29/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet (Sthlm

Hej :) Jag hoppar gärna in här. Väntar vårat första barn bf 6/7. 27 år, från Stockholm. Ska på RUL på onsdag och börjar bli sjukt nojig. Är i v. 18 nu och har haft väldigt mycket skumma hugg i livmoder och bäckenbotten sista veckan. Även lite känningar i höger SI-led efter ridning. Känner någon igen?

Hej :) Jag hoppar gärna in här. Väntar vårat första barn bf 6/7. 27 år, från Stockholm. Ska på RUL på onsdag och börjar bli sjukt nojig. Är i v. 18 nu och har haft väldigt mycket skumma hugg i livmoder och bäckenbotten sista veckan. Även lite känningar i höger SI-led efter ridning. Känner någon igen?
Välkommen!
Låter lite som sånna ligamentsdragningar kanske?
Gravid är att ha ont på konstiga ställen av konstiga anledningar tycker jag....

Välkomna, @pannkaka och @Elin_B! :banana:

VC vill inte ta i gravida om det är någonting med magregionen som är problemet

Har märkt det... :down:
Höll på att kräkas av smärta högt oppe i ryggen under natten till måndag. VC ryckte på axlarna så jag ringde MVC och fick tid hos läkare direkt. Var in dit idag och efter ultraljud misstänker de hydronefros (svullen njure pga. trycket från livmodern). Så jag ska få en remiss för utredning på sjukan. :wtf: Fick dock se en extra glimt av bebis när de nu ändå hade ultraljudet framme. :love:

Är smärtfri på dagarna, det är kvällar och nätter som är hemska. Jag fick rådet att stå på alla fyra när det gör som ondast. :angel::rofl:

Min graviditet kom som en rejäl chock kan jag säga, i snart 17 år har jag och min sambo fått veta av onkologen i lund och fertilitetsexperterna i Malmö att cellgifterna och strålningen gjort honom steril. Men nu väntar jag ett mirakel och det roligaste är att jag fick veta det bara 2 dagar innan julafton. Fick då åka in akut efter att jag inte kunnat äta och drick på över 3 veckor, fick inte behålla nått.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 090
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka