Som jag och min sambo pratat lite om, detta kan kanske ge hopp till andra i liknande situation.Vilken fantastisk historia
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som jag och min sambo pratat lite om, detta kan kanske ge hopp till andra i liknande situation.Vilken fantastisk historia
Som jag och min sambo pratat lite om, detta kan kanske ge hopp till andra i liknande situation.
Jag är också rätt nojjig, trots 1 graviditet i bakgrunden. Kanske just därför jag är lite nojjig, hade en jobbig graviditet sist och det verkar ha blivit likaså den här gången.Eftersom vi har sådan bakgrund och att jag är en "äldre" förstföderska så är jag så nojjig om allt. Vet inte hur många ggr jag ringt till mödravården om olika frågor och funderingar.
Jag är konstigt nog inte alls nojig. Jag var mer nojig men ändå förhållandevis avslappnad första graviditeten. Vi har vänner som förlorat ett nyfött barn och vänner som fått avbryta graviditeten halvvägs pga kromosomfel, men det är som en känsla i magtrakten att det händer inte oss. Jag förstår ju att det KAN hända oss likaväl som någon annan, men min magkänsla håller mig lugn.
Vad härligt att få komma iväg, vila och lite sol. Och vad härligt att känna rörelser.Jag sitter och väntar på frukost på Kanarieöarna och har det bra med Liten. Liten som inte är så liten längre, magen har vuxit som ogräs bara sen jag kom hit och nu är det ju ingen här iaf som tar fel på att jag är gravid. Skickar magbilder till sambon hemma så han är uppdaterad. Lär väl äntligen vara någon som frågar på jobbet nästa vecka när jag kommer hem vet att en kollega misstänker det men har inte vågat fråga imorgon går jag in i vecka 20 och på tisdag (åker hem söndag) är det RUL, ska bli spännande. Känner liten utanpå magen varje dag sedan v 15-16 men sista tiden blir det allt tydligare, så mysigt . Förutom ett evigt toa-springande har både flyg och vistelse här gått jättebra och jag bara njuter av att ta det lugnt och få paus från allt kaos hemma (mitt i renovering och mitt adhd ställer till det massa när saker inte är som vanligt). Roligt att följa er andra i tråden och kul med några nya
Vad härligt att få komma iväg, vila och lite sol. Och vad härligt att känna rörelser.
Jag har RUL i början på april. Känns långt borta just nu
Varit på KUB idag och fick se det lilla pyret sprattla runt. Allt såg fint ut, hjärtat slog som det skulle, hjärnhalvorna såg bra ut och nacken var fin. Fick ett värde på 1/8500, vilket kändes skönt. Den var cirka 6,5 cm så vi blev framflyttade 5 dagar, bf 11/8 nu.
Det var superhäftigt! Den låg och sparkade som den värsta sprattelgubbe! På hästarna är det mycket sämre bildkvalitet men här såg man tydligt varenda kroppsdel, förutom när jag fnissade till för då blev bilden suddigHärligt att det såg bra ut! Så härligt att få se den lilla!
Det var superhäftigt! Den låg och sparkade som den värsta sprattelgubbe! På hästarna är det mycket sämre bildkvalitet men här såg man tydligt varenda kroppsdel, förutom när jag fnissade till för då blev bilden suddig
Min såg mer ut som att den hade hicka, hela kroppen hoppade till på den, sjukt gulligt att se, kommer bli mindre skönt om det rörelsemönstret fortsätter genom hela graviditeten dockHaha, precis samma för mig, jag kunde inte hålla mig från att skratta när jag låg där så då hoppade ju bilden rejält varje gång Min lilla studsade upp och ner, kanske förklaring till att jag måste springa på toaletten konstant
Här erbjuds det bara om man är 35 eller äldre. Tror det vanliga är att man gör det om det erbjuds men inte annars?Jag tycker också att jag fått jättestor mage nu på kort tid! Har inte gått upp så mycket i vikt, men det har nog omfördelat sig lite i kroppen. Den 15 januari (i vecka 20) kände jag den första riktigt ordentliga sparken, hade då redan känt av inifrån i ett par veckor. Häromdagen var det riktig sparkfest där inne i magen, superhäftigt tycker jag, både jag och sambon ligger och fnissar när det händer (händer alltid på kvällen just när vi ska gå och lägga oss)
Tycker att tiden går sååå långsamt nu! Sambon utbrast häromdagen att han verkligen längtar så efter den lilla nu och jag känner mer för var dag som går att min längtan växer. Konstigt hur saker och ting kan förändras när man är gravid, jag har aldrig varit en särskilt barnkär person och var inte ens säker på att jag ville ha/kunde få. Nu längtar jag så oerhört!
Började fundera över en sak, hur vanligt är det att man gör KUB egentligen? Vi funderade inte ens över att göra det, men nu känns det som att alla jag pratar med har gjort det, jag börjar nästan fundera över varför vi lät bli, även om jag inte vet vad vi hade gjort med resultatet..
I Stockholm erbjuds alla, så vi valde att göra det. Men då pratade vi en del innan om just vad vi skulle göra med resultatet om det inte såg bra ut.Jag tycker också att jag fått jättestor mage nu på kort tid! Har inte gått upp så mycket i vikt, men det har nog omfördelat sig lite i kroppen. Den 15 januari (i vecka 20) kände jag den första riktigt ordentliga sparken, hade då redan känt av inifrån i ett par veckor. Häromdagen var det riktig sparkfest där inne i magen, superhäftigt tycker jag, både jag och sambon ligger och fnissar när det händer (händer alltid på kvällen just när vi ska gå och lägga oss)
Tycker att tiden går sååå långsamt nu! Sambon utbrast häromdagen att han verkligen längtar så efter den lilla nu och jag känner mer för var dag som går att min längtan växer. Konstigt hur saker och ting kan förändras när man är gravid, jag har aldrig varit en särskilt barnkär person och var inte ens säker på att jag ville ha/kunde få. Nu längtar jag så oerhört!
Började fundera över en sak, hur vanligt är det att man gör KUB egentligen? Vi funderade inte ens över att göra det, men nu känns det som att alla jag pratar med har gjort det, jag börjar nästan fundera över varför vi lät bli, även om jag inte vet vad vi hade gjort med resultatet..