Sommarföräldrar 2017

Så låter det här hemma med. Jag kontrade med att där är ett monster i magen som äter upp större delen av det :laugh: Det förnekade han fram tills han såg rörelserna genom magen för första gången :rofl:
Haha min stallägare frågade lite försynt om jag fortfarande räknar med att jobba som planerat, jag "blir ju större" menade han på. Jo tack, större har jag blivit, men det är knappast pyret som tar plats just nu. :D

Var iväg och tog nya KUB-prover nu på morgonen. När sköterskan var färdig lyckades nålen vrida sig på något vis i kärlet när hon skulle dra ut den, fy f*n vad obehagligt/ont.... Brukar inte vara känslig men det var inte så trevligt. :crazy:

Järnet låg på 120 och blodsockret var något högt men OK. Jag hade käkat frukost en liten stund innan bara. :)

Ni andra som är i första trimestern fortfarande, hur har ni det med energi och ork? Även ni som kommit lite längre får gärna svara.

Jag upplever att den värsta tröttheten gått över men jag blir helt slut om jag gör något fysiskt. Igår fick jag lägga mig och sova efter att ha varit ute på barnvagnspromenad. Jag kan alltså inte träna alls för då orkar jag inte jobba och inte leka med dottern. Är oerhört glad att jag inte har djur som kräver tillsyn! Blodstatus är bra och jag sover bra.

• Gilla
Reactions: Ray
Ni andra som är i första trimestern fortfarande, hur har ni det med energi och ork? Även ni som kommit lite längre får gärna svara.

Jag upplever att den värsta tröttheten gått över men jag blir helt slut om jag gör något fysiskt. Igår fick jag lägga mig och sova efter att ha varit ute på barnvagnspromenad. Jag kan alltså inte träna alls för då orkar jag inte jobba och inte leka med dottern. Är oerhört glad att jag inte har djur som kräver tillsyn! Blodstatus är bra och jag sover bra.
Efter en jobbvecka är jag däckad hela helgen och precis på banan igen nu på måndag.
Oftast tycker jag min ork tar slut om jag sovit dåligt- tar några nätter att komma i kapp då. Har sömnen varit bra är jag nästan som vanligt tycker jag men sambon håller nog inte med...
Jag har ganska fysiskt aktiva dagar när jag jobbar och även i normal tillstånd kan jag somna i tv soffan periodvis.
Har varit tröttare mina andra graviditeter. Smugit in och smyg sovit på golvet vid datorn och sånt :angel:.

Jag tyckte att den värsta tröttheten gav med sig ungefär för en månad sedan (idag gått in i vecka 18) Under en dryg månad innan det tyckte jag inte att jag orkade någonting utöver att jobba. Tvingade mig oftast till att ta en liten promenad på vägen hem, för hade jag kommit hem var det kört.
Nu har det som sagt känts bättre ett tag, även om jag varit något tröttare än vanligt på kvällarna. Men så förra veckan kände jag mig helt slut igen. Började dock på ny arbetsplats förra veckan så det kan bero på det också.

Tar jag stallet på morgonen, vilket jag oftast gör, och håller igång från 06 - 11/12 cirka så behöver jag ofta lägga mig och vila efteråt i ett par timmar, då brukar jag knölsova i typ 1,5 timme. Idag släppte jag "bara" ut hästarna kl 07.30 och sen dess har jag varit hemma. Då orkar jag plötsligt både städa och laga mat som vanligt utan att bli helt färdig. Tar stalljobbet framåt kvällen istället, tror att det passar min dygnsrytm bättre just nu.

Den extrema tröttheten och illamåendet har släppt, men jag kan ju inte påstå att jag är så värst pigg. Å andra sidan är jag aldrig det så här års, november - februari är min period av dvala under året, resterande månader går i 110 sen. :)

Jag upplevde att den värsta tröttheten släppte kring vecka 12.

Nu snart i vecka 20 är jag pigg! RUL på torsdag och vi har fortfarande inte bestämt oss för om vi vill veta kön. :nailbiting:

Jag är i andra trimestern nu, vecka 21, men svarar ändå :)
Jag var helt slut största delen av första trimestern. Spelade ingen roll hur mycket jag sov eller något sådant, orkade knappt någonting på jobbet vilket blev väldigt tufft, och tvingade mig själv till att orka ta hand om hästen efter jobbdagens slut. Det gick på något sätt, men var inte en rolig period som så. Kunde sova 10 timmar en natt och komma till jobbet som en zombie och knappt orka ringa ett telefonsamtal.. Utnyttjade vilorummet varje eftermiddag.
Nu, i andra trimestern, har det varit mycket bättre. Jag är fortfarande tröttare än vanligt men ingenting emot första trimestern. Orkar med arbetet och hemmet, men fortfarande svårt att orka aktivera hästen eller ta mig iväg på annan träning. Blir helt slut av att t ex gå någon timme i butiker, så pass att jag i princip behöver sova en stund efteråt.

Jag får väl våga hoppa in och skriva här nu när jag är i v.14:)
Jag har inga problem med orken, inte märkt någon skillnad när jag hopptränat heller. Men kan dock ibland bli ovanligt flåsig av att tex gå i trappor? Lite skumt. Visste inte att jag var gravid förrens i v. 9 det säger väl allt ;)
Är inte tröttare på något sätt och kör på som vanligt men tänker på att inte stressa m.m. Är noga med att äta lite oftare och mycket frukt då jag inte alltid varit det innan graviditeten, kunde lätt gå 5-6 timmar mellan måltider förut tex.
Har inte gått upp något än, isåfall 0,5 kg, vet ej då jag inte brukar väga mig. Det börjar dock synas en liten mage nu...

6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)
9/6 - Omega, 26 år, första barnet
18/6 - Julmust 35 år första barnet
19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
11/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)
30/7 - Manhattan_2006, 31 år, första barnet

Augusti
10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
16/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
29/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet (Sthlm)

usch jag är helt död, utan att överdriva. Jag känner mig som en zombie som nätt och jämt klarar igenom arbetsdagen. Och så ska man klara av att vara mamma och sambo sen när man kommit hem också, men jag orkar ingenting. Stackars sambon får ta allt där hemma, laga mat, tvätta, diska och det mesta med sonen.
Illamåendet är kaos igen..

usch jag är helt död, utan att överdriva. Jag känner mig som en zombie som nätt och jämt klarar igenom arbetsdagen. Och så ska man klara av att vara mamma och sambo sen när man kommit hem också, men jag orkar ingenting. Stackars sambon får ta allt där hemma, laga mat, tvätta, diska och det mesta med sonen.
Stackare!! Ligger själv och vilar en stund nu på dagen och är SÅ glad över att jag kan... Hoppas det blir bättre framöver.

Usch- hoppas du mår bättre snart. Inte kul när det är så.

Efter att slitit med att gå ner efter förra graviditeter hela sommaren gav jag upp. Döm om min förvåning när jag utan att må illa och med aptit som en häst gått ner till den där målvikten nu.
Jätteskumt hur kroppen verkar göra precis som den vill?
Tänker att jag ska aldrig mer gå på diet. Fullkomligt värdelöst för mig. Med klyftpotatis och brea sås är jag både mätt och går ner i vikt. Chips och dipp istället för gurkstavar.
Eller. Är det avsaknaden av vin som gör det? Hemska tanke :arghh:

Efter att slitit med att gå ner efter förra graviditeter hela sommaren gav jag upp. Döm om min förvåning när jag utan att må illa och med aptit som en häst gått ner till den där målvikten nu.
Jätteskumt hur kroppen verkar göra precis som den vill?
Tänker att jag ska aldrig mer gå på diet. Fullkomligt värdelöst för mig. Med klyftpotatis och brea sås är jag både mätt och går ner i vikt. Chips och dipp istället för gurkstavar.
Eller. Är det avsaknaden av vin som gör det? Hemska tanke :arghh:
Åh nu blev jag hungrig! Klyftpotatis är typ det bästa jag vet!

Nu är vårt nya hus besiktat med bara några mindre grejer att anmärka på, och vi har träffat den första av tre mäklare som har chansen att få sälja vår lägenhet. Om det blir han vi träffade ikväll beror helt på hur hans offert ser ut. Vi gillar hans upplägg, det sticker ut (på ett bra sätt).

Jag sjukade mig idag och imorgon. Kände att det inte var värt det. Fullkomligt dränerad på energi, dessutom lös i magen pga av järntabletterna så sprungit på toaletten. Måste hitta ett alternativ till tabletterna, avskyr blutsaft men får nog helt enkelt pina i mig. Måste ju få upp det låga järnvärdet, som säkert bidrar till känslan av att springa ett maratonlopp i sirap..

Jag sjukade mig idag och imorgon. Kände att det inte var värt det. Fullkomligt dränerad på energi, dessutom lös i magen pga av järntabletterna så sprungit på toaletten. Måste hitta ett alternativ till tabletterna, avskyr blutsaft men får nog helt enkelt pina i mig. Måste ju få upp det låga järnvärdet, som säkert bidrar till känslan av att springa ett maratonlopp i sirap..

Har du testat flera sorter på järntabletter? Hade Niferex innan (sedan inskrivningen pga låga värden) och hade konstant ont i magen, bytte på eget bevåg för ett tag sedan till Duroferon med samma mängd järn i och magontet försvann och magen funkar lite bättre (problem åt andra hållet på mig dock). Synd bara jag inte testade att byta innan men glad jag ändå chansade till sist. Tänkte att det inte borde vara så stor skillnad men det var det visst.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 090
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka