Sommarföräldrar 2017

Jag mår..bra!!! Tabletterna mot illamående fungerar bra på förmiddagarna, jag kan fungera normalt under arbetstid. Känner när de börjar gå ur kroppen och då tar jag en ny tablett. Får ta max 4 om dagen. Tog var 4e timme igår och det gick bra.

Men på eftermiddagen verkar det som om kroppen inte vill samarbeta. Då mår jag illa igen.. Kvällarna är helt klart värst.

Här tror jag att jag har ätit nåt dåligt eftersom jag har mått rätt illa de senaste dagarna, men på ett annat sätt än innan. Igår mådde jag riktigt kasst och fick ont i magen, kändes nästan som matförgiftning. Mår lite bättre idag men känner att mage inte är helt i balans ännu.
Ska på inskrivning imorgon på BVC. :)

Nu har vi skrivit kontrakt :D
Det blir bråda dagar nu att besikta huset, fixa lägenheten för försäljning, söka ny förskoleplats (huset ligger granne med en förskola så hoppas få plats där), jämföra banker, planera renoveringar mm. Tillträde blir på skärtorsdagen så flyttlasset går i påskhelgen :)

Provar att uppdatera listan från mobilen...

Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
18/6 - Julmust 35 år första barnet
19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
11/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)

Augusti
10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
16/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
29/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet (Sthlm)

Lägger till mig själv på listan :)

Juni

9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
9/6 - Omega, 26 år, första barnet

Juli

Augusti

Nu har vi skrivit kontrakt :D
Det blir bråda dagar nu att besikta huset, fixa lägenheten för försäljning, söka ny förskoleplats (huset ligger granne med en förskola så hoppas få plats där), jämföra banker, planera renoveringar mm. Tillträde blir på skärtorsdagen så flyttlasset går i påskhelgen :)

Om resten av lägenheten är lika snyggt som köket kommer det gå superlätt att sälja lägenheten (jag tycker ditt kök lätt är det snyggaste som nånsin visats på buke)

Om resten av lägenheten är lika snyggt som köket kommer det gå superlätt att sälja lägenheten (jag tycker ditt kök lätt är det snyggaste som nånsin visats på buke)
Tack :D
Köket är vårt mest genomarbetade rum men resten är också fint. Det är bara en miljard saker ivägen just nu som skymmer det fina men vi ska fixa flyttkartonger i helgen och börja bära ut till garaget :D

Inskrivningen avklarad. Nu är det UL 2/2 som gäller, tänkte lägga in mig på listan efter det. Preliminärt bf nu är 16/8, jag går in i v 11 idag. :) Järndepåerna såg bra ut iaf, men jag får göra om de övriga blodproverna inför KUB på måndag, vi var en dag för tidiga sist. Gör inte mig nåt för den delen bara jag slipper stick i fingret.

Inskrivningen avklarad. Nu är det UL 2/2 som gäller, tänkte lägga in mig på listan efter det. Preliminärt bf nu är 16/8, jag går in i v 11 idag. :) Järndepåerna såg bra ut iaf, men jag får göra om de övriga blodproverna inför KUB på måndag, vi var en dag för tidiga sist. Gör inte mig nåt för den delen bara jag slipper stick i fingret.
Hade oxå inskrivning och blodprov för Kub idag. Hatar känslan i armen innan de sticker... Det känns ju knappt men jag är superspänd inför allt som heter sjukhus eller tandläkare... Stick i fingret går bättre:D

Jag har haft en liten blödning idag. Oron slår till direkt. Kom rött blod på pappret imorse, sen brun flytning men nu avstannat helt. Pratade med MVC men hon som svarade där tyckte att så länge det inte blöder lika mycket som vanlig mens så behöver det inte kollas. Om det inte kommer något mer alls kan jag nog stå ut, men fortsätter det att småblöda vill jag nog kolla, får väl se hur jag ska kunna få till det i så fall. Är i vecka 17.

Jobbigt @Humla, hoppas det inte är någon fara!

Jag gjorde VUL förrförra veckan pga blödningar (flera gånger gammalt blod och sen en rejäl skvätt färskt i v 8-9). Då såg allt bra ut. Jag frågade min BM om vad blödningarna kan bero på och hon sa att det är svårt att säga och att det är jättevanligt att ha mindre blödningar.

När har du RUL?

• Gilla
Reactions: Ray
Jobbigt @Humla, hoppas det inte är någon fara!

Jag gjorde VUL förrförra veckan pga blödningar (flera gånger gammalt blod och sen en rejäl skvätt färskt i v 8-9). Då såg allt bra ut. Jag frågade min BM om vad blödningarna kan bero på och hon sa att det är svårt att säga och att det är jättevanligt att ha mindre blödningar.

När har du RUL?
Jag hade en liten blödning tidigt, tror det var i v 8, som var ungefär som den här, och det var ingen fara i alla fall. Jag har tre veckor kvar till RUL nu.
Barnmorskan jag pratade med idag var inne på känsliga slemhinnor.

Juni
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)
9/6 - Omega, 26 år, första barnet

Juli

Augusti

RUL idag. :) Liten var inte lika medgörlig som vid KUB men det gick ganska fort ändå och allt såg bra ut. :) Annars har jag blivit förkyld, känns väldigt onödigt... :mad:

@Humla jag ser nu i listan att du bor i Stockholm. Om du är orolig kan du prova att kontakta Ultragyn eller Urogyn (finns säkert fler ställen också) och se om du kan få boka tid för UL. Jag gjorde mitt VUL på Ultragyn. Jag fick tid samma dag jag ringde, ingen remiss behövdes och det kostade som ett vanligt läkarbesök. Jag vet dock inte hur långt in i graviditeten man kan gå utan att behöva remiss.

@Humla jag ser nu i listan att du bor i Stockholm. Om du är orolig kan du prova att kontakta Ultragyn eller Urogyn (finns säkert fler ställen också) och se om du kan få boka tid för UL. Jag gjorde mitt VUL på Ultragyn. Jag fick tid samma dag jag ringde, ingen remiss behövdes och det kostade som ett vanligt läkarbesök. Jag vet dock inte hur långt in i graviditeten man kan gå utan att behöva remiss.
Tack för tipset! Lite brun flytning i förmiddags men sen inget mer. Jag avvaktar just nu, får se hur det går.

Jag har haft en liten blödning idag. Oron slår till direkt. Kom rött blod på pappret imorse, sen brun flytning men nu avstannat helt. Pratade med MVC men hon som svarade där tyckte att så länge det inte blöder lika mycket som vanlig mens så behöver det inte kollas. Om det inte kommer något mer alls kan jag nog stå ut, men fortsätter det att småblöda vill jag nog kolla, får väl se hur jag ska kunna få till det i så fall. Är i vecka 17.

Förstår precis hur du känner med oron, den kommer direkt! Jag har haft precis så som du, bruna flytningar och även några mindre blödningar under olika veckor i graviditeten. Om det är till någon tröst för dig så kan jag berätta att det inte har varit någon fara någon av gångerna, bebis verkar må bra och jag är i vecka 21 idag :) Det är jättesvårt att släppa oron, men det verkar inte vara så ovanligt med mindre blödningar.

Jisses så knubbig jag har blivit såg jag i spegeln idag.:eek: Det har satt sig överallt, på höfterna, låren och ovansidan av magen. Jobbar ju i stallet varje dag men det är knappast tillräckligt för att kompensera upp för mängden käk jag proppar i mig.
Sover fortfarande helst middag ett par timmar på dagen om det går.

Lyckades hålla mig vaken hela dagen igår men fick fasligt ont i ryggen på eftermiddagen istället. Illamåendet är helt OK så länge jag äter regelbundet. Är för det mesta sugen på frukt och grönt men det hindrade inte en nutella-semla från att slinka ner i dag och i fredags var det en restaurangdessert...:angel:

Sambon retas med mig om att jag bara använder graviditeten som ett svepskäl för att vräka i mig mat och att jag inte alls är gravid egentligen (vi har rätt rå ton här hemma så no offence taken från min sida). ;)

Sambon retas med mig om att jag bara använder graviditeten som ett svepskäl för att vräka i mig mat och att jag inte alls är gravid egentligen (vi har rätt rå ton här hemma så no offence taken från min sida). ;)
Så låter det här hemma med. Jag kontrade med att där är ett monster i magen som äter upp större delen av det :laugh: Det förnekade han fram tills han såg rörelserna genom magen för första gången :rofl:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 090
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka