Detta kanske har diskuterats i tråden redan, men som ny så tar jag mig friheten att fråga ändå
Har ni några planer för hur länge ni tänker rida?
Förstår att man kanske bara bör ta det som det kommer, men funkar ganska dåligt för mig att inte ha någon slags plan Bebis är turligt nog planerad till 9/6 och min häst är van vid långt sommarbete från tidigare ägare (har tagit mig två somrar nu att få honom att någorlunda acceptera att man inte bara kan gå och slöa i flera månader ) så han kommer inte att protestera mot att gå på bete juni-augusti. Problemet är väl att jag redan nu börjar känna mig så rädd i vissa situationer. Är verkligen nojig och vill förstås inte att något ska hända med bebis. Hoppa har jag slutat med då det inte känns bra och han blir väldigt taggad vid hoppning. Är dock livrädd för att ramla av och det tar en bra stund av varje ridpass innan jag klarar av att släppa dessa tankar. Har möjlighet att sätta på bete redan från 1/5 då de andra hästarna i stallet troligen kommer att gå ute dygnet runt redan då, men känns som att det blir väldigt länge.. Kan tillägga att det vanligtvis funkar bra med längre bete för min häst, när han alltså går ute dygnet runt, utan övrig motion. Till vardags, när han står på box, behöver han dock motioneras på ett eller annat vis 5-6 gånger per vecka för att inte bli totalt understimulerad och bökig att hantera.
Hur tänker ni kring detta?
Är du rädd skulle jag sluta nu.
Jag tänkte rida tills jag inte kom upp längre och storleksmässigt skulle min mage inte vara ett problem (30+6) men fogarna sade hell no typ i v 10
Ponny har vilat sedan augusti. Hoppas kunna promenera igång i mitten av april.