Sommarföräldrar 2017

Stackars er som mår så illa! :down:
VI har varit till RUL över två omgångar imorse då liten envisades med att hela tiden ligga mer eller mindre som en fällkniv och inte vilja visa sig i profil :p Envis ungen från start, var samma vid KUB. Blev iväg skickad för att köpa en kall läsk och gå en runda innan dom provade igen. Gick lite bättre andra gången och de fick till de sista mätningarna iaf.
Allt såg bra ut och båda omgångarna tyckte de att det liknande en tjej. :)

Uppdaterar listan men har vi inte en nyare efter alla nya er kommit till, denna låg låångt tillbaka. :)
Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet
18/6 - Julmust 35 år första barnet
19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
11/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)

Augusti
16/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
29/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet (Sthlm)

Jag känner tydliga sparkar varje dag nu mest på kvällarna dock. Lagom irriterande när man ska sova för jag kan inte bli enig med mig själv om det kittlas eller inte kittlas :yuck: :D, tänker det bara blir värre med tiden… :nailbiting:

Tycker så otroligt synd om er som kräks, @Rosen-Knoppen, @Comatose m.fl. Jag har klarat mig lika lindrigt som @Fritidsryttare, lätt illamående som botas med att äta. Kolsyrad dryck verkar också trigga illamåendet så det måste jag sluta med.

Jag är också himla sugen på semlor men ska försöka komma mig för att baka egna. Jag blir alltid så besviken på köpesemlor, torr bulle och för lite mandelmassa.

Jag knatar på i v9 och det känns länge länge kvar. Men mår bra i stort. Tröttheten golvade mig förra veckan och nu är fokus på hur jag hushåller med den energi som finns och vad jag vill göra av den.
Har häst- och där vill jag lägga energi eftersom det ger mig så mycket! Två hundar som kräver nån slags rastning i koppel. En 7 årig dotter. Ett heltidsarbete. Och en sambo och ett hus.
Förra året förlorade vi vår efterlängtade lillasyster och länge kände jag att jag aldrig, aldrig skulle göra om det. Nu känns det lite som att hoppa fallskärm från månen.

Imorgon blir första besöket hos BM och det känns otroligt märkligt. Men det är ett nytt år och en ny start!

Jag är så GLAD för din/er skull! Har tänkt på dig många gånger och vill bara säga att du är så modig! Känns fånigt att skriva, det finns liksom inte ord efter vad du gått igenom de senaste åren, men jag önskar av hela mitt hjärta att det går bra denna gång! :heart:heart:heart:heart

Jag är så GLAD för din/er skull! Har tänkt på dig många gånger och vill bara säga att du är så modig! Känns fånigt att skriva, det finns liksom inte ord efter vad du gått igenom de senaste åren, men jag önskar av hela mitt hjärta att det går bra denna gång! :heart:heart:heart:heart
Tack:heart
Även om det nu känns fånigt att skriva är det värmande att läsa! Och visst kan man tycka att det borde vara vår tur nu...

Jag lider med alla er som mår illa och kräks. Jag är SÅ jäkla glad att jag verkar slippa det denna gången. Har dessutom bara gått upp 0,5 kg hittills och med sonen hade jag vid det här laget redan gått upp runt 3 kg. Men det var pga att jag mådde så illa och var tvungen att äta konstant för att hålla det i schack. Och när jag mådde illa var det inte frukt och sallad som gällde, utan jag knaprade salta kex och drack drickyoghurt typ.

Jag har iaf pratat med min gamla BM och ska på inskrivning på tisdag. Såklart så fanns det bara tid då och det är min första arbetsdag efter föräldraledigheten. Det innebar att jag fick berätta för chefen eftersom jag behöver sluta lite tidigare. Hon blev såklart jätteglad för min skull, så det var rätt skönt att ha det ut världen. Sen bokade BM också in ett UL den 23:e för att dubbelkolla att allt ser okej ut och att det verkligen är en liten där inne, trots att jag nästan känner mig ogravid nu.

Har haft en riktigt skräpvecka. Dels sov jag uselt söndag och tisdag natt och så har jag ju börjat jobba igen så det blir allmänt lite sömn. I övrigt har vi köpt hus och har varit oerhört stressad över det. Först beslutsångest om vi verkligen ville ha det och hur mycket det var värt att ge och sedan en lång utdragen budgivning där jag hade ett litet sammanbrott i stallet när allt bara kändes hopplöst. Hästen tittade mycket misstänksamt på mig när jag klängde på honom. :p Min hovslagare hörde dessutom av sig en vecka innan skoning om att hon inte vill sko min häst mer då hon fått problem med ryggen. :cry: Vaccineringen i veckan blev inte heller av då hästen hade kolikkänningar när veterinären kom så det blev kolikbehandling istället...

Det börjar i alla fall ordna upp sig nu. Vi fick huset till slut, hovslagartid är ordnad på kliniken så har jag lite mer tid på mig att leta ny hovslagare och hästen är bättre även om han fortfarande dricker dåligt. Igår var det fullt upp med jobb, kontraktskrivning och storstädning av lägenheten inför värdering och stallet som avslutning på dagen. Just nu får jag sammandragningar vid minsta stress typ så i helgen ska jag bara lata mig.

För övrigt går jag in i v 20 idag. :nailbiting: Över lag mår jag bra även om fogarna har börjat klaga lite igen, speciellt efter minst en timmes promenerande med kolikhäst på isig väg. Ryggen hotade med att ge upp tidigare i veckan med men det ordnade upp sig igen. :)

Har haft en riktigt skräpvecka. Dels sov jag uselt söndag och tisdag natt och så har jag ju börjat jobba igen så det blir allmänt lite sömn. I övrigt har vi köpt hus och har varit oerhört stressad över det. Först beslutsångest om vi verkligen ville ha det och hur mycket det var värt att ge och sedan en lång utdragen budgivning där jag hade ett litet sammanbrott i stallet när allt bara kändes hopplöst. Hästen tittade mycket misstänksamt på mig när jag klängde på honom. :p Min hovslagare hörde dessutom av sig en vecka innan skoning om att hon inte vill sko min häst mer då hon fått problem med ryggen. :cry: Vaccineringen i veckan blev inte heller av då hästen hade kolikkänningar när veterinären kom så det blev kolikbehandling istället...

Det börjar i alla fall ordna upp sig nu. Vi fick huset till slut, hovslagartid är ordnad på kliniken så har jag lite mer tid på mig att leta ny hovslagare och hästen är bättre även om han fortfarande dricker dåligt. Igår var det fullt upp med jobb, kontraktskrivning och storstädning av lägenheten inför värdering och stallet som avslutning på dagen. Just nu får jag sammandragningar vid minsta stress typ så i helgen ska jag bara lata mig.

För övrigt går jag in i v 20 idag. :nailbiting: Över lag mår jag bra även om fogarna har börjat klaga lite igen, speciellt efter minst en timmes promenerande med kolikhäst på isig väg. Ryggen hotade med att ge upp tidigare i veckan med men det ordnade upp sig igen. :)
Men åh vad drygt med hästen.
För några år sen var jag på klinik med en häst för häst utredning och det drog ut på tiden och då fick hästen kolik och det blev dropp istället ...

Gah, jag har hittat en gård i stan som jag blivit helt frälst i! 9,4 hektar mark, stall för 9 hästar och fräscht bostadshus i lagom storlek och i trä (vi har svurit över det nuvarande mååånga gånger då det är putsfasad och svindyrt att renovera...). Dessutom ett jättefint litet gårdshus som man kan hyra ut och kanonläge, nära stan men ändå på landet. Problemet är priset... 4,75 mille... Dock har de inte lyckats sälja det, det har legat ute i flera omgångar.

Jag hade hoppats på 4 miljoner för vårt när det är någorlunda färdigt till sommaren, och det ligger precis i utkanten av stan, har stadsskylten precis bortanför tomten. 750 000:- till känns väl mastigt men gården hade passat oss perfekt, även om sambon hellre flyttar upp till Norrland, något jag motsätter mig starkt. :D

Hej!
Jag har inte hunnit läsa igenom tråden, men skulle jättegärna hoppa in här! Har en del bekanta att prata graviditet med och en del att prata häst med men i princip ingen att kunna prata om både och med, och det börjar kännas behövligt! :)
Jag är 26 år (kommer hinna bli 27 dock) och gravid i vecka 20 med första barnet. Bf 9 juni!
Hoppas det är okej att hoppa in här!

Imorgon får vi veta om det finns något där inne eller inte. Läskigt.

I övrigt fint väder och jag hoppas hinna ett redigt dressyrpass idag och börja känna lite på LA:4 programdelar som vi ska testa på här i vår. Konstaterar nöjt att man bara ökar galoppen på långsidorna men att man ska rygga på medellinjen.

Red ut i snöstorm i onsdags :angel: och har legat däckad med dunderförkylning resten av veckan. Men har äntligen blivit människa igen. :D Väntar fortfarande på att få känna tydliga fosterrörelser. Om kvällarna kan jag ibland känna något suspekt men det går liksom inte att säga definitivt.

Vecka 19 imorgon, så kom igen bebben - tillkännage dig! :bump:

Välkommen @Omega!

Vad spännande med huset. :up:
Jag har märkt att man som gravid sneglar lite oftare än vanligt på Hemnet. :angel:

Red ut i snöstorm i onsdags :angel: och har legat däckad med dunderförkylning resten av veckan. Men har äntligen blivit människa igen. :D Väntar fortfarande på att få känna tydliga fosterrörelser. Om kvällarna kan jag ibland känna något suspekt men det går liksom inte att säga definitivt.

Vecka 19 imorgon, så kom igen bebben - tillkännage dig! :bump:

Välkommen @Omega!

Tack Ryttla!
Jag är i vecka 20 nu (19+3) och kände den första ordentliga rörelsen igår, så det kommer nog snart ska du se! :D Har känt rörelser i någon vecka redan, men mer sådant som faktiskt kunnat vara något annat, igår var det en riktig liten spark! Lycklig blev man!

Detta kanske har diskuterats i tråden redan, men som ny så tar jag mig friheten att fråga ändå ;)
Har ni några planer för hur länge ni tänker rida?
Förstår att man kanske bara bör ta det som det kommer, men funkar ganska dåligt för mig att inte ha någon slags plan :D Bebis är turligt nog planerad till 9/6 och min häst är van vid långt sommarbete från tidigare ägare (har tagit mig två somrar nu att få honom att någorlunda acceptera att man inte bara kan gå och slöa i flera månader ;) ) så han kommer inte att protestera mot att gå på bete juni-augusti. Problemet är väl att jag redan nu börjar känna mig så rädd i vissa situationer. Är verkligen nojig och vill förstås inte att något ska hända med bebis. Hoppa har jag slutat med då det inte känns bra och han blir väldigt taggad vid hoppning. Är dock livrädd för att ramla av och det tar en bra stund av varje ridpass innan jag klarar av att släppa dessa tankar. Har möjlighet att sätta på bete redan från 1/5 då de andra hästarna i stallet troligen kommer att gå ute dygnet runt redan då, men känns som att det blir väldigt länge.. Kan tillägga att det vanligtvis funkar bra med längre bete för min häst, när han alltså går ute dygnet runt, utan övrig motion. Till vardags, när han står på box, behöver han dock motioneras på ett eller annat vis 5-6 gånger per vecka för att inte bli totalt understimulerad och bökig att hantera.
Hur tänker ni kring detta?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 141
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 090
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka