Sommarföräldrar 2017

Är det standard med så tidigt ultraljud där du bor?
Jag gör oxå UL nästa vecka men det är för att kolla att moderkakan inte fäster i ärret. Blir vaginalt ultraljud då oxå och det är jag redan helt uppskruvad över...
Ingen aning? Är uppskriven 19/1 iaf och vill minnas att hon sa UL då och hälsosamtal idag. :)

Tjejen med koll.... :up: Slutprovet gick som förväntat, inget vidare, skrev upp mig direkt på omprov på måndag för säkerhets skull. Delprovet igår gick fint iaf, så allt annat är avklarat som planerat.
Sen kom jag en dag för tidigt till MVC :p Ska dit imorgon samma tid, måste ha varit så inne i allt annat att jag snurrat till det alldeles. Det gjorde förvisso inget, min kompis jobbade så hon fixade så jag fick ta lite prover och fick med mig en bok hem, så rätt mycket inför morgondagens besök är redan avklarat. :laugh:

Tydligen är det hälsosamtal imorgon, inskrivning nästa vecka och sen fick jag en tid för KUB och UL den 2/2 på sjukhuset, så det var helt rätt att det var för tidigt med UL redan nu. Såå, jag hade typ noll koll på nånting, inget ovanligt förvisso men pinsamt när det blir så uppenbart för omgivningen.:rofl:

Efter MVC så var jag på fika med en höggravid kompis, hon har 2 veckor kvar till BF och berättade med stor inlevelse om allt jag har att vänta som höggravid. Känns fantastiskt att veta att jag har allt sånt framför mig (läckande tuttar, bebisen ligger och trycker så det känns som att den ska komma ut genom fiffin när man står upp, osv osv). ;)

Jobbat 7-19 idag. Första dagen efter julledigt. Heeeeelt slut som artist idag. Skönt att sambon tog läggning av sonen innan jag kom hem så jag bara kunde slänga mig i soffan med en pizza bit och typ andas.
Mår illa och är frusen och så är det full (snö)storm ute. Låter som taket ska blåsa av..:nailbiting:

Nära vänner till mig och sambon fick sitt andra barn häromdagen. Hemma i badrummet :nailbiting: Gick fort så de hann inte ens ta sig hemifrån.. Blev lite nöjd att jag vill propsa på planerat snitt den här gången :angel:

Woho, fick mail i morse om att jag klarade även gårdagens prov så nu är matten klar. Fruktansvärt skönt så nu ligger vägen öppen för mina planer att söka in till sjuksköterska i höst. :)
Grattis! Men menar du att du ska göra ansökningen i höst eller att du ska börja plugga i höst?

Nu är jag inskriven. Jag har valt samma barnmorska som under förra graviditeten. Hon var så himla bra! :love:

Precis som förra gången har jag lite förhöjt blodtryck och högt hb, så jag kommer få extra koller av läkare och BM och förmodligen ett eller två TUL.
Åh jag vill också ha en barnmorska :)
Får jag fråga vad dom räknar som förhöjtblodtryck i Sverige? Enligt allt jag läst ligger jag lite högt men min BM tycker att det är normalt.. Minns inte siffrorna precis (och journalen ligger ute i bilen som står ute i snöstormen) ;) men dom ligger liksom på den övre delen iaf...

Åh jag vill också ha en barnmorska :)
Får jag fråga vad dom räknar som förhöjtblodtryck i Sverige? Enligt allt jag läst ligger jag lite högt men min BM tycker att det är normalt.. Minns inte siffrorna precis (och journalen ligger ute i bilen som står ute i snöstormen) ;) men dom ligger liksom på den övre delen iaf...
Jag har tjuvläst i din tråd, hon verkar inte så rolig din BM. Min BM är så bra, inga pekpinnar (förutom idag att jag måste minska min arbetsbelastning och stress på jobbet men där är vi eniga). Mitt blodtryck nu var 120/90. Det är undertrycket som är för högt, det borde vara under 80. Ligger oftast på 120-140/80-90, har alltid gjort. Det är inte skyhögt men lite förhöjt.

Jag har tjuvläst i din tråd, hon verkar inte så rolig din BM. Min BM är så bra, inga pekpinnar (förutom idag att jag måste minska min arbetsbelastning och stress på jobbet men där är vi eniga). Mitt blodtryck nu var 120/90. Det är undertrycket som är för högt, det borde vara under 80. Ligger oftast på 120-140/80-90, har alltid gjort. Det är inte skyhögt men lite förhöjt.
Nej hon är tyvärr inte så rolig... men de var himla roligt på sista kollen när hon meddela att min sambo var tvungen o komma med på samtalet som är i vecka 36 (han har varit med på 3 av 5 möten hittills, vi försöker alltid få till tider så han kan vara med men ibland går de inte) att upplysa henne om att i vecka 36 om allt går som de ska kommer inte hon vara min BM längre, kändes lite som en smyghämd. Då ska jag kolla mina papper imorgon, tror dock inte att mitt undertryck var så högt. Kan alldeles för lite om människokroppen, har stenkoll på hästarna, skrivit buppsats i ämnet puls och mjölksyramätningar där och så kan jag inte ens vad en normalpuls på människan är utan att googla, hehe.

Tack för svaret iaf Känner att kan vara bra o ha extra mycket koll själv när BM lever på stenåldern. (Öh så tråkigt inlägget blir när man skriver på telefonen och smilisarna inte vill funka... du får tänka in dom på rätt ställen!)

Sovit kass och vaknar med dåligt morgonhumör och gnälliga hanhundar som ligger och piper.
Har 45 min på mig att plocka ur diskmaskinen och ställa in berget som är odiskat. Känns ungefär som att nån skulle be mig springa ett maraton.

Försöker tänka att det ju hade varit ännu värre om jag dessutom kräktes. Men det är liksom svårt att tänka tankar på kräk eftersom det ger mig hjärtklappning . Borde man trösta sig med något riktigt gott till lunch?

Sovit kass och vaknar med dåligt morgonhumör och gnälliga hanhundar som ligger och piper.
Har 45 min på mig att plocka ur diskmaskinen och ställa in berget som är odiskat. Känns ungefär som att nån skulle be mig springa ett maraton.

Försöker tänka att det ju hade varit ännu värre om jag dessutom kräktes. Men det är liksom svårt att tänka tankar på kräk eftersom det ger mig hjärtklappning . Borde man trösta sig med något riktigt gott till lunch?
Det borde man! Nåt riktigt gott :d

Jag är sugen på Semlor och ska unna mig en Semla från bageriet där vi bor :love:

Jag kräks, och kräks.
Igår natt var katastrof, sonen vakna flera gånger i timmen och varje gång jag vakna av honom började jag må illa och var tvungen att springa till toaletten och kräkas :crazy::wtf:. Efter att ha varit ock kräkts 6 gånger under natten bröt jag ihop :( mådde illa hela dagen sen på jobbet..

Det borde man! Nåt riktigt gott :d

Jag är sugen på Semlor och ska unna mig en Semla från bageriet där vi bor :love:

Jag kräks, och kräks.
Igår natt var katastrof, sonen vakna flera gånger i timmen och varje gång jag vakna av honom började jag må illa och var tvungen att springa till toaletten och kräkas :crazy::wtf:. Efter att ha varit ock kräkts 6 gånger under natten bröt jag ihop :( mådde illa hela dagen sen på jobbet..
Din stackare!
Tur det går över...

Hua era stackare som mår så dåligt! Visst mår jag också illa men inte alls så farligt längre, så länge jag äter... :angel: Här är en till som har skickat iväg sambon att köpa semlor! Sugen så jag kan smälla av på att smälla i mig ett par stycken... :D Ska nog unna mig att sova en liten stund till faktiskt, är färdig med hästarna för ett tag framöver och har ju inget plugg längre. Borde förvisso städa men eftersom sambon bygger för fullt här hemma så ser det ändå för j*vligt ut, en utmärkt anledning för att låta bli. :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 131
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
633
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 090
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka