Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänker på er och ett lilla dotter då och då. Stor kramJag knatar på i v9 och det känns länge länge kvar. Men mår bra i stort. Tröttheten golvade mig förra veckan och nu är fokus på hur jag hushåller med den energi som finns och vad jag vill göra av den.
Har häst- och där vill jag lägga energi eftersom det ger mig så mycket! Två hundar som kräver nån slags rastning i koppel. En 7 årig dotter. Ett heltidsarbete. Och en sambo och ett hus.
Förra året förlorade vi vår efterlängtade lillasyster och länge kände jag att jag aldrig, aldrig skulle göra om det. Nu känns det lite som att hoppa fallskärm från månen.
Imorgon blir första besöket hos BM och det känns otroligt märkligt. Men det är ett nytt år och en ny start!
Åh grattisNu hoppar jag också in i tråden Var hos gyn idag och gjorde VUL, och fick se ett liiitet liiitet hjärta flimra på skärmen. Enligt min beräkning är jag i v. 9+4, enligt VUL 9+1. Inskrivning på torsdag. Det här blir andra barnet. Vi har sedan tidigare en tjej född september -14.
Kul med en så aktiv tråd!
Vad roligt att vi blir fler och fler i sommartråden!
Jag är förkyld och extra trött nu. Funderar på influensavaccinet, har ni eller ska ni vaccinera er? Min BM rådde mig (och sambon) att vaccinera efter vecka 16.
Går in i vecka 18 imorgon. 2 veckor tills RUL.
Jag var inne på att vaccinera mig innan jul men det blev inte av. Jag fick influensa i påskas och var sängliggande en hel vecka, det vill jag inte drabbas av igen. Men man ska väl helst vaccinera sig innan influensan börjar gå och här härjar den för fullt redan, bl a på dotterns förskola.Vad roligt att vi blir fler och fler i sommartråden!
Jag är förkyld och extra trött nu. Funderar på influensavaccinet, har ni eller ska ni vaccinera er? Min BM rådde mig (och sambon) att vaccinera efter vecka 16.
Dom säger på nyhetetna att det är extra mycket flunsa i vinter!Vad roligt att vi blir fler och fler i sommartråden!
Jag kände sparkar på utsidan för en liten stund sedan. Jag trodde jag kände pulsen i magen först men den var så stark och oregelbunden så jag var tvungen att känna med handen och det var någon som sparkade vilt där inne. Det höll på både länge och väl, skulle precis gå och hämta mannen men då slutade det.
Hur känns en sammandragning? Antar att det inte går att missa sen när magen är större men nu när den fortfarande är lite plufsig runt naveln och inte så "definierad"?Häftigt! Jag försöker komma ihåg att känna efter om jag kan märka något men än så länge så har jag inte märkt något… Har små sammandragningar och lite lokal stickande mensvärksaktigt emellanåt men känner inga rörelser. RUL på fredag så hoppas att allt ser bra ut!
Välkomna till alla nya i tråden!
Hur känns en sammandragning? Antar att det inte går att missa sen när magen är större men nu när den fortfarande är lite plufsig runt naveln och inte så "definierad"?
Jag gick in i v 18 idag och kände precis som du för nån vecka sedan, sen sa det liksom poff och plötsligt syntes det mycket mer. Har mina vanliga kläder men med en gummisnodd i knappen, börjar också tycka att det är obekvämt när resårer hamnar över magen under naveln för där är det relativt spänt och hårt nu och då skär det in. Känner som små muskelryckningar som kommer i "stim" några ggr under dagen i området där livmodern är, är dock osäker på om det är fosterrörelser eller just muskelryckningar. Det är hursomhelst ett nytt fenomen, kom första gången för några dagar sedan, men jag antar att magen skulle kunna få för sig att muskelryckningar är bra när den växer .Jag går snart in i vecka 18 och tucker inte det händer någoting. Flera veckor har det känts likadannt. Jag kan ha mina vanliga byxor men det är skönt att knäppa upp knappet på kvällen. Jag tror inte jag gått upp något alls sedan vägning hos bm för en månad sedan. Jag kissar ett par gånger varje natt och äter mindre men oftare än vanligt. Jag brukar också känna att det ömmar i magen men inga fosterrörelser. Jag börjar fundera på om den lever. Borde det inte hända mer så i fall? Någon förändring från vecka till vecka. Hur känner ni andra som är ungefär lika långt som jag.händer det någoting?
Jag gick in i v 18 idag och kände precis som du för nån vecka sedan, sen sa det liksom poff och plötsligt syntes det mycket mer. Har mina vanliga kläder men med en gummisnodd i knappen, börjar också tycka att det är obekvämt när resårer hamnar över magen under naveln för där är det relativt spänt och hårt nu och då skär det in. Känner som små muskelryckningar som kommer i "stim" några ggr under dagen i området där livmodern är, är dock osäker på om det är fosterrörelser eller just muskelryckningar. Det är hursomhelst ett nytt fenomen, kom första gången för några dagar sedan, men jag antar att magen skulle kunna få för sig att muskelryckningar är bra när den växer .
Nytt sedan någon vecka är också en väldigt tydlig bula under naveln på morgonen, innan dess var den bara där nån enstaka gång när jag var extremt kissnödig men nu syns den tydligt varje morgon. På kvällarna ser jag mer plufsig och småfet ut när jag ligger ner men magen sjunker inte längre in som den gjorde när den var icke-gravid.
Puh, slutprov på en mattekurs jag läst upp idag. Skrev sista delprovet igår, det var det jag missade när jag mådde som sämst. Delprovet kändes rätt OK, men räknar nästan med att inte klara slutprovet (pessimist, javisst). Tänker att jag har klarat allt det andra, det är inte hela världen om jag behöver göra om det sista eftersom jag inte hunnit plugga riktigt till det (inte alls, rättare sagt).
Ska till BVC för inskrivning i eftermiddag. Fick lite noja för glömde använda rakhyveln i duschen... på första hälsosamtalet behöver man inte klä av sig och så väl? Känns lagom awkward i så fall för dagen. Om en vecka är det dags för UL, det ska bli spännande.
Puh, slutprov på en mattekurs jag läst upp idag. Skrev sista delprovet igår, det var det jag missade när jag mådde som sämst. Delprovet kändes rätt OK, men räknar nästan med att inte klara slutprovet (pessimist, javisst). Tänker att jag har klarat allt det andra, det är inte hela världen om jag behöver göra om det sista eftersom jag inte hunnit plugga riktigt till det (inte alls, rättare sagt).
Ska till BVC för inskrivning i eftermiddag. Fick lite noja för glömde använda rakhyveln i duschen... på första hälsosamtalet behöver man inte klä av sig och så väl? Känns lagom awkward i så fall för dagen. Om en vecka är det dags för UL, det ska bli spännande.
Är det standard med så tidigt ultraljud där du bor?Puh, slutprov på en mattekurs jag läst upp idag. Skrev sista delprovet igår, det var det jag missade när jag mådde som sämst. Delprovet kändes rätt OK, men räknar nästan med att inte klara slutprovet (pessimist, javisst). Tänker att jag har klarat allt det andra, det är inte hela världen om jag behöver göra om det sista eftersom jag inte hunnit plugga riktigt till det (inte alls, rättare sagt).