Sommarföräldrar 2017

En annan sak... Min mage, det spänner och drar i den som av träningsvärk (omöjligt med tanke på min inaktivitet sista veckorna....). Både uppe och nere spänner det, framför allt om jag nyser gör det nästan ont, på samma sätt som när man gått ett hårt core-pass dagen innan.
Tycker magen börjar växa oroväckande ned mot byxlinningen också. Det "ska" vara tarmarna men så långt ner, i höjd med troskanten...? Har alltid haft rätt platt mage men det har verkligen börjat ändra sig..lär vara stor som ett hus innan det här är över. :angel:

Min mage är också stor redan och jag vet att det bara är EN liten skrutt där inne. Men läser man så ska ju magen inte alls synas så väl i v. 15-16 men min kropp har tydligen inte läst alla gravidsidor. Blir intressant att se om kollegorna kommer fråga något imorgon, varit borta från jobbet ett par veckor.

Tycker jag ett par gånger känt en liten rörelse mot handen även om det är väldigt tidigt men kan nästan inte vara något annat. En gång har jag känt ett bubblande/sprattlande.

Jag mår annars väldigt bra nu, en aning tröttare än vanligt (men är ganska hyper normalt sätt) och magen krånglar. Men bytte ut min niferex mot duroferon häromdagen och det verkar hjälpa väldigt mycket! Igår red jag en runda på överpeppad häst som helst ville bocka redan i traven (nej, det blev ingen galopp :p) och idag blev det löprunda på runt 11 km. Är tacksam att jag inte har några krämpor i kroppen än, lite långsammare går det i löpningen pga den högre pulsen och lite tyngre (vätskefyllda gissar jag) muskler men inga känningar av fogar eller annat tack och lov.

Min mage är också stor redan och jag vet att det bara är EN liten skrutt där inne. Men läser man så ska ju magen inte alls synas så väl i v. 15-16 men min kropp har tydligen inte läst alla gravidsidor. Blir intressant att se om kollegorna kommer fråga något imorgon, varit borta från jobbet ett par veckor.

Tycker jag ett par gånger känt en liten rörelse mot handen även om det är väldigt tidigt men kan nästan inte vara något annat. En gång har jag känt ett bubblande/sprattlande.

Jag mår annars väldigt bra nu, en aning tröttare än vanligt (men är ganska hyper normalt sätt) och magen krånglar. Men bytte ut min niferex mot duroferon häromdagen och det verkar hjälpa väldigt mycket! Igår red jag en runda på överpeppad häst som helst ville bocka redan i traven (nej, det blev ingen galopp :p) och idag blev det löprunda på runt 11 km. Är tacksam att jag inte har några krämpor i kroppen än, lite långsammare går det i löpningen pga den högre pulsen och lite tyngre (vätskefyllda gissar jag) muskler men inga känningar av fogar eller annat tack och lov.
Hade jag bara varit i vecka 15, men jag är i vecka 9. :D Kom hem ikväll och fick en smärre chock när jag såg mig i stora spegeln. Jag var rätt vältränad i höstas men nu, herregud! Har ju inte orkat göra nånting verkligen och det börjar synas. Jag flåsar som en dåre och har gjort sen vecka 7 typ. Skulle gå upp för en klack (litet berg) när vi var iväg. Vanligtvis brukar det gå rätt bra men nu fick jag ta mååånga pauser, även på de vanliga promenaderna flåsar jag. Det är riktigt pinsamt faktiskt men jag har gått ner mig totalt de här veckorna. :o Avis på dig som har gått längre och fortfarande orkar springa, jag hade ju avlidit. :D

Hade jag bara varit i vecka 15, men jag är i vecka 9. :D Kom hem ikväll och fick en smärre chock när jag såg mig i stora spegeln. Jag var rätt vältränad i höstas men nu, herregud! Har ju inte orkat göra nånting verkligen och det börjar synas. Jag flåsar som en dåre och har gjort sen vecka 7 typ. Skulle gå upp för en klack (litet berg) när vi var iväg. Vanligtvis brukar det gå rätt bra men nu fick jag ta mååånga pauser, även på de vanliga promenaderna flåsar jag. Det är riktigt pinsamt faktiskt men jag har gått ner mig totalt de här veckorna. :o Avis på dig som har gått längre och fortfarande orkar springa, jag hade ju avlidit. :D
Fast det behöver inte vara så att du gått ner dig, det finns en period i början av graviditeten där ett av symptomen faktiskt är andfåddhet. Jag hade det också, klarade inte av att gå uppför trappan till ovanvåningen utan att behöva göra en paus och dra efter andan när jag stod uppe. Det släpper sen igen, du kanske inte kommer tillbaka till max tränad men det blir avsevärt bättre.:laugh::banghead:

Fast det behöver inte vara så att du gått ner dig, det finns en period i början av graviditeten där ett av symptomen faktiskt är andfåddhet. Jag hade det också, klarade inte av att gå uppför trappan till ovanvåningen utan att behöva göra en paus och dra efter andan när jag stod uppe. Det släpper sen igen, du kanske inte kommer tillbaka till max tränad men det blir avsevärt bättre.:laugh::banghead:
Jo, jag vet, jag har också läst det. :) Oavsett så har jag beslutat mig för att lyssna på kroppen, vill den vila och äta så får den väl göra det de här månaderna, det är ju en rätt begränsad period det handlar om. Känns skönt iaf att jag rört mig mer på de 2 timmarna jag varit hemma har rört mig mer under tiden jag skötte om hästarna än vad jag gjort den senaste veckan i princip. :)

Håller med @BobberiBoo, jag hade också en period i början där jag verkligen inte orkade någonting. Det släppte igen omkring v. 12. Är fortfarande lite tröttare än vanligt och definitivt slappare (men det har visst inte enbart med graviditeten att göra… :angel:) men mycket bättre än omkring v. 9-11.
Känner ibland av mina fogar :( men hoppas det inte blir värre än det är nu, ser fram emot 3 veckors semester men är lite rädd för att inte kunna rida när vi kommer tillbaka och jag har varit borta från det i 3 veckor...

Håller med @BobberiBoo, jag hade också en period i början där jag verkligen inte orkade någonting. Det släppte igen omkring v. 12. Är fortfarande lite tröttare än vanligt och definitivt slappare (men det har visst inte enbart med graviditeten att göra… :angel:) men mycket bättre än omkring v. 9-11.
Känner ibland av mina fogar :( men hoppas det inte blir värre än det är nu, ser fram emot 3 veckors semester men är lite rädd för att inte kunna rida när vi kommer tillbaka och jag har varit borta från det i 3 veckor...
Skönt att läsa att det är fler och att det förhoppningsvis blir bättre! Hade gärna kommit igång lite med ridningen iaf så att jag inte tappar all bålmuskulatur. :) Tack och lov så kände jag bara av mina fogar i ett par dagar och sen dess ingenting, hoppas så att de håller sig i skinnet och att dina blir bättre! Skönt med semester iaf. :)

Skönt att läsa att det är fler och att det förhoppningsvis blir bättre! Hade gärna kommit igång lite med ridningen iaf så att jag inte tappar all bålmuskulatur. :) Tack och lov så kände jag bara av mina fogar i ett par dagar och sen dess ingenting, hoppas så att de håller sig i skinnet och att dina blir bättre! Skönt med semester iaf. :)

Been there, done that :p

i v. 7 - v. 11-12 så var jag helt död typ. Jag sprang lite då med men det var en riktig plåga och det var t o m en eller tv veckor jag inte sprang alls vilket aldrig hänt innan. Så jag kan trösta dig med att det för mig iaf blev bättre runt v. 12. Ja pulsen är hög förstås men musklerna börjar kännas mer normala, i början var det som man sprungit ett maraton en timme före, helt färdig i hela kroppen.

min mage svällde upp tidigt men runt v. 13-14 så sa det verkligen poff och den blev ännu större. Är också van att vara vältränad. Kan trösta dig lite till med att min tränare i löpning säger att kvinnor brukar bli bättre efter de fött barn så jag väljer att lita HELT på det (jag som är i mitt livs form och precis börjat prestera riktigt bra i löpningen och är smått uppgiven av hur kass jag känner mig nu).

Riktigt kul med bf samma dag (eventuellt)! Jag mår ju också förhållandevis bra, jag har inte spytt nåt än iallafall, men det kanske ändrar sig framöver.:p Jag vet flera som mått kalas hela graviditeten, varav den ena väntade tvillingar, så verkar inte helt ovanligt och jag avundas dem verkligen. :) Spydde du 3 gånger per dag sist så tycker jag det är dig väl förunnat att må bra denna gången. ;)

Ja, visst är det så. Det är många som mår bra hela graviditeten och man vet ju också att varje graviditet inte behöver vara lik den andra. Kanske att det är en liten tjej där inne den här gången eftersom det är så annorlunda?! Jag har liksom vart inställd på att må dåligt igen och blir stor som ett hus igen. Men som sagt, glad så länge jag får må bra och vikten inte skenar iväg direkt. Det var lite kämpigt att bli av med sist..

På vågen syns ingenting än direkt. Men magen är SÅ svullen på kvällarna och jag känner mig också väldigt plufsig då. Men vet att det var så med sonen och att magen lugnar ner sig igen om någon vecka eller så:)

Jag är i v.7 (snart 8) pch jag känner igen det där, jag känner mig heeeelt död!! Blir ju inte mycket piggare av att ha en 1,5åring hemma.
Har börjat kräkas och må illa en massa också. Sjukt jobbigt på morgonen när man har en liten som klänger på sig (mammig när han är trött) och som står brevid en när man kräks och gråter för att han inte vet vad som händer.. :crazy:

Ont i fogarna har jag rejält också, bådar inte gott!:banghead:

Jag är i v.7 (snart 8) pch jag känner igen det där, jag känner mig heeeelt död!! Blir ju inte mycket piggare av att ha en 1,5åring hemma.
Har börjat kräkas och må illa en massa också. Sjukt jobbigt på morgonen när man har en liten som klänger på sig (mammig när han är trött) och som står brevid en när man kräks och gråter för att han inte vet vad som händer.. :crazy:

Ont i fogarna har jag rejält också, bådar inte gott!:banghead:
Usch så jobbigt! :( Jag har bara mig själv att ta hand om (bortsett från hästarna då), måste ju vara jättejobbigt att ha en till liten att lägga fokus på, är inte avundsjuk och hoppas det går över snart!

Totalt dränerad på energi idag, mår inte så illa och sov riktigt gott i natt men vaknade med huvudvärk och känner mig lätt i huvudet, som man gör när man har lågt blodsocker. Känns nästan som att jag ska svimma korta stunder.

Sambon hjälpte till i stallet under protest (hatar hästar), tack gode gud för det för det var tungt nog ändå...Hade nog börjat gråta av trötthet om jag skulle göra allt själv.
Har ändå tvingat mig själv att städa huset o tvätta lite, ska iväg och handla om en stund, ska bara uppbåda energin till det först...

Jag knatar på i v9 och det känns länge länge kvar. Men mår bra i stort. Tröttheten golvade mig förra veckan och nu är fokus på hur jag hushåller med den energi som finns och vad jag vill göra av den.
Har häst- och där vill jag lägga energi eftersom det ger mig så mycket! Två hundar som kräver nån slags rastning i koppel. En 7 årig dotter. Ett heltidsarbete. Och en sambo och ett hus.
Förra året förlorade vi vår efterlängtade lillasyster och länge kände jag att jag aldrig, aldrig skulle göra om det. Nu känns det lite som att hoppa fallskärm från månen.

Imorgon blir första besöket hos BM och det känns otroligt märkligt. Men det är ett nytt år och en ny start!

Jag knatar på i v9 och det känns länge länge kvar. Men mår bra i stort. Tröttheten golvade mig förra veckan och nu är fokus på hur jag hushåller med den energi som finns och vad jag vill göra av den.
Har häst- och där vill jag lägga energi eftersom det ger mig så mycket! Två hundar som kräver nån slags rastning i koppel. En 7 årig dotter. Ett heltidsarbete. Och en sambo och ett hus.
Förra året förlorade vi vår efterlängtade lillasyster och länge kände jag att jag aldrig, aldrig skulle göra om det. Nu känns det lite som att hoppa fallskärm från månen.

Imorgon blir första besöket hos BM och det känns otroligt märkligt. Men det är ett nytt år och en ny start!

Vad spännande med bm besök. Jag har första besöket och inskrivning om 1 vecka.

Är också totalt dränerad på energi idag.. Tur i oturen att sonen har ögoninflammtion och förkylning, tog gladeligen på mig vabben idag. Han är lika trött han och gosar gärna med bok i soffan varvat med Pippi Långstrump. Nu leker han lite själv i sitt rum så jag passar på att dega i soffan..

Följde er historia förra året och ville bara säga ett stort grattis till den nya graviditeten och att ni funnit modet att försöka igen. Förstår att det varit mörkt och hoppas detta får bli ljuset i tunneln för er!
Stor kram och lyckönskningar!!

Följde er historia förra året och ville bara säga ett stort grattis till den nya graviditeten och att ni funnit modet att försöka igen. Förstår att det varit mörkt och hoppas detta får bli ljuset i tunneln för er!
Stor kram och lyckönskningar!!
Tack! Jag hoppas det blir så:)

Nu hoppar jag också in i tråden :) Var hos gyn idag och gjorde VUL, och fick se ett liiitet liiitet hjärta flimra på skärmen. Enligt min beräkning är jag i v. 9+4, enligt VUL 9+1. Inskrivning på torsdag. Det här blir andra barnet. Vi har sedan tidigare en tjej född september -14.

Kul med en så aktiv tråd! :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 116
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
633
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 087
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka