Rosen-Knoppen
Trådstartare
Det känns ju som att jag har rena i-landsproblemet, ska inte klaga egentligen för det är ju toppen att jag har käk, men det är bökigt och jäkligt irriterande att se den där mjölken överallt. Här blir det bara värre när knodd käkar oftare som i förrgår. Ju mer han äter desto mer producerar mina bröst så idag läcker de konstant trots att jag just pumpat ur 120 ml och 200 ml kl 08.
Det där med när livet kommer emellan, rutinerna är ju fruktansvärt sköra har man märkt, det krävs inte mycket för att rucka på alltihop. Känner igen det där med bökande bebis, tycker det är rätt charmigt men inte på småtimmarna. Hoppas ni får en bättre kväll och natt idag.
Fast det är jobbigt, det låter som du har precis som jag hade med äldre sonen. Överproduktion såtillvida att man skulle kunna amma två tvillingpar och ändå ha mjölk över.
Det var enormt jobbigt, och jag fick sånt problem med svamp av fukten.
Den här gången är brösten mer med på banan och läcker lite sådär lagom, har en väldigt stark utskrivningsreflex så det läcker ur mungipan på mini.
Det tips jag fick med äldre sonen av en amningsrådgivare var att blockamma. Googla på det om du vill veta mer. Jag tyckte det hjälpte. Man ammar samma bröst under en längre tidsintervall. Detta för att reglera mängden.
Så klaga på! För jag minns hur handikappad jag kände mig, mjölken spruta och det var blöt överallt..