Grattis till alla er som fått bebis sedan jag skrev sist (för alldeles för länge sedan), och heja
@Rhinos , kämpa på!
Här går det bra, lillkillen är nu drygt 10 veckor och har vuxit som ett litet ogräs
, är nu uppe på ca 6,5 kg/60 cm. Vi flaskar ju eftersom amningen inte funkade och det går generellt bra. Kräks en del men hanterbart och haft lite magknip ett par gånger men med hjälp av pysventil har vi löst det också. Han sover oftast 00-03/04-08 ungefär men har ett par tre nätter nu sista veckan sovit 00-07:30, mamman jublar
.
Sista veckan har vi märkt av vad jag tror är ett utvecklingssprång där han varit lite orolig och gnällig på kvällarna men inget värre än att det gått att trösta och lugna med närhet och flaska.
Jag har återhämtat mig efter förlossningen bortsett från 6-7 extrakilon och fantastiskt dålig kondition, försöker komma ut och gå åtminstone varannan dag. Har ett motionsspår här i samhället som är tillräckligt bra underlag för att kunna gå med barnvagn och ganska kuperat så där flåsar jag mig runt åtminstone 3,5 km med barnvagnen medans sambon och hunden springer milen. Har också fått tillbaka mensen (nackdelen med flaskmatning) i nån sorts syndaflodsvariant
, hoppas verkligen den tänker återgå till hur den var före graviditeten med 2 dagar ordentlig blödning, 2 dagar mindre och sen färdigt. Ska på efterkontroll nästa vecka och skaffa mig nån form av preventivmedel också, inga fler barn här på ett tag!
Tänkte jag skulle försöka komma igång och gå på lite barncafé och sånt men jag är verkligen ingen "barnmänniska" så det tar emot lite, känns inte riktigt som min grej. Måste dock försöka skaffa mig ett umgänge här där vi bor, har gott om kompisar i staden där jag bodde förut men dit är det 7 mil så inget man sitter och åker varje dag direkt.
Skulle egentligen gärna börjat jobba nån dag i veckan och få aktivera hjärncellerna lite men det funkar tyvärr inte med sambons jobb.