Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhh nej! Nu räcker det med förkylningar tycker jag!
Be BM svepa hinnorna om det går, så kanske det händer någonting.

Hemorojder :down: suck! Jag fick det nu efter förlossningen. Vette fan om inte den gör ondare än där jag blivit sydd. Mardröm att gå på toaletten :arghh::nailbiting: tacka vet jag movicol, annars hade det varit en skräckupplevelse varje gång. Vågar ju inte direkt ta i..
#Det är glammigt att va högravid/nyförlöst
Hög igenkänningsfaktor på det där alltså, sablar vad fräsch man känner sig av det där avslaget också, kombinerat med stygnen... Tack och lov kan jag gå på toa utan större problem men kroppen har en del att ta igen när det kommer till muskulatur i de nedre delarna...:cool:

Hög igenkänningsfaktor på det där alltså, sablar vad fräsch man känner sig av det där avslaget också, kombinerat med stygnen... Tack och lov kan jag gå på toa utan större problem men kroppen har en del att ta igen när det kommer till muskulatur i de nedre delarna...:cool:

Ja dom där musklerna lyser med sin frånvaro, märks särskilt när man nyser O_o

Varning för gnäll!!!

Vaknade med halsont - verkligen inte ok eftersom jag ju redan haft min sjuka förra veckan. Även sambon är nu förkyld.

Jag har jätteont i muskelfästet precis ovanför magen. Det är helt klart överansträngt eftersom det bränner som f*n! Min mage är dessutom extreeeemt trög - hej hemorojder!

Nu är jag så pass pessimistisk att jag är helt inställd på att jag kommer bli igångsatt denna gången också. Varför skulle denna bebisen vilja komma ut innan, liksom:meh:? Ska till BM i eftermiddag och få en tid.

Nej, jag är inte bitter :grin:!

Några positiva saker är åtminstone att sonen är frisk och bebisen verkar trivas i magen. Dessutom kommer jag bli superöverraskad och glad om hen faktiskt kommer ut på egen hand :D
Usch, stackare, kommer ihåg så väl hur extremt dåligt jag mådde sista tiden innan förlossningen, man behöver verkligen inte fler krämpor då. Hoppas det lugnar sig och att bebis kommer ut inom avtalad tid!

@Omega Tänk så olika det kan vara, 2 veckor utan en rejäl bajsblöja! Här är vi glada om det går två blöjbyten utan en riktig laddning. :p Nu ställer så klart antibiotikan till det en del för vår kille men han har haft en ruskigt aktiv mage ända sen start. Mååånga blöjor, med både kiss och bajs blir det.

Hur ofta äter era bebisar om natten?
Vi kör fortfarande lite "hålltider" nattetid (släppt det dagtid dock) men har glesat ut intervallerna till 4 timmar och lillknodd vaknar oftast innan larmet. Han är väldigt punktlig av sig (inte så konstigt kanske då han har världens största rutinmänniska till mamma) och brukar äta cirka 21 vid läggning, sen 00, 03 och 05/06 då han har en gnällperiod innan vi somnar om till cirka 07.
Tycker det funkar helt OK, tar ju lite tid iom att jag går upp åtminstone de första passen men sambon är guld och byter blöja antingen innan eller efter varje pass. :)
Vi har typ samma nattmönster. Beror lite på när vi lägger oss men ca 01-03-05-07.
Brukar kunna amma och sova vidare första 2 ggr och sen vid 5 blir det blöjbyte för då är han lite snackig.

Liggamma funkar inte så bra här. Så mycket meck att få oss i rätt position tycker jag och jag kan liksom inte slappna av.
Hade velat få till det med honom i nästet men det blir som ett gympass för mina armar... Vet inte om mina bröst är lite för oflexibla...

På tal om gympass så körde jag ett litet pass i hallen häromdagen. Det var utfall kombinerat med pazdelrörelser med en handduk som paddel. Herregud vad otränad jag är. Fick träningsvärk överallt. Så den övningen får jag göra mer!

Vi har typ samma nattmönster. Beror lite på när vi lägger oss men ca 01-03-05-07.
Brukar kunna amma och sova vidare första 2 ggr och sen vid 5 blir det blöjbyte för då är han lite snackig.

Liggamma funkar inte så bra här. Så mycket meck att få oss i rätt position tycker jag och jag kan liksom inte slappna av.
Hade velat få till det med honom i nästet men det blir som ett gympass för mina armar... Vet inte om mina bröst är lite för oflexibla...

På tal om gympass så körde jag ett litet pass i hallen häromdagen. Det var utfall kombinerat med pazdelrörelser med en handduk som paddel. Herregud vad otränad jag är. Fick träningsvärk överallt. Så den övningen får jag göra mer!

Åh träna :love: Jag längtar efter att få ta ut kroppen rejält, få komma tillbaka till mig själv.

Men jag är ändå mäkta imponerad över hur snabbt min kropp återhämtat sig denna gång, 10kg ner på 5dagar, magen har dragit ihop sig helt (såklart mjukare än vanligt) och jag har 4kg kvar till startvikt.
Förra gången tog allt mycket längre tid och jag tyckte återhämtningen tog så lång tid.
Visserligen gick jag inte upp lika mycket den här gången som sist.

Åh träna :love: Jag längtar efter att få ta ut kroppen rejält, få komma tillbaka till mig själv.

Men jag är ändå mäkta imponerad över hur snabbt min kropp återhämtat sig denna gång, 10kg ner på 5dagar, magen har dragit ihop sig helt (såklart mjukare än vanligt) och jag har 4kg kvar till startvikt.
Förra gången tog allt mycket längre tid och jag tyckte återhämtningen tog så lång tid.
Visserligen gick jag inte upp lika mycket den här gången som sist.
Du gjorde ks förra gången va?
Jag tror att det tar mer tid då. Jag skyller på det i varje fall. Efter 3 ks undrar jag om jag någonsin kommer visa mig i bikini igen mer än för sambon som bär skulden delvis...

Jag gick en timmes promenad i förrgår, så skönt! Jag har varit så öm i bäckenbotten så jag har inte kommit ut tidigare men nu kom vi ut hela familjen. Inte ont någonstans :) Barnen premiäråkte tillsammans i löparvagnen och det gick fint, båda somnade. Min man visade mig fina stigar i närheten där vi bor som jag inte kunnat gå tidigare eftersom jag var så gravid när vi flyttade hit. Jag är väldigt pepp på att få springa och utforska mer så småningom.

Jag tragglar på med knipövningar och mammamage-appen också. Försöker träna varje dag. Det börjar helt klart hända saker med magen :up: Nästa helg tänker jag börja med några "riktiga" övningar från Olga Rönnlunds bok parallellt med appen. Utöver det stretchar jag säte och rygg som är mina problemområden, för att få ordning på hållningen. Jag bara älskar att få "återta" kroppen efter en graviditet!

Jag gick en timmes promenad i förrgår, så skönt! Jag har varit så öm i bäckenbotten så jag har inte kommit ut tidigare men nu kom vi ut hela familjen. Inte ont någonstans :) Barnen premiäråkte tillsammans i löparvagnen och det gick fint, båda somnade. Min man visade mig fina stigar i närheten där vi bor som jag inte kunnat gå tidigare eftersom jag var så gravid när vi flyttade hit. Jag är väldigt pepp på att få springa och utforska mer så småningom.

Jag tragglar på med knipövningar och mammamage-appen också. Försöker träna varje dag. Det börjar helt klart hända saker med magen :up: Nästa helg tänker jag börja med några "riktiga" övningar från Olga Rönnlunds bok parallellt med appen. Utöver det stretchar jag säte och rygg som är mina problemområden, för att få ordning på hållningen. Jag bara älskar att få "återta" kroppen efter en graviditet!
Lånar lite av din positiva inställning där. Jag tvivlar på att jag kommer lyckas återta någon kropp och det är ju en dålig inställning...
Försöker se det positiva i att jag inte har ont i ryggen. Trots att magmusklerna inte finns och troligen inte kommer gå ihop heller så känns ryggen bra. Så nån slags funktion finns ju kvar:)

Ursäkta frågan från en novis men när är det lagom att börja träna så smått igen? Måste man känna sig helt återställd eller hur känsligt är det? Känner också att jag vill börja komma igång så smått och få ihop de där magmusklerna men vill inte överanstränga stygnen.

Älskar också att få "återta" kroppen!
Har också laddat ner mammamage-appen och ska dra igång med den också tänkte jag. Läst på lite om knipövningar, slarvade helt ärligt med det efter stora sonen. För att jag tyckte det inte behövdes då, jag hade koll på bäckenbottenmusklerna, men nu är de definitivt påverkade efter en vaginalförlossning.

Jag ska unna mig nya träningskläder, nya löparskor etc efter den här sämsta graviditeten ,som en present till mig själv. Det känns det som jag är värd :love:

Ursäkta frågan från en novis men när är det lagom att börja träna så smått igen? Måste man känna sig helt återställd eller hur känsligt är det? Känner också att jag vill börja komma igång så smått och få ihop de där magmusklerna men vill inte överanstränga stygnen.

Undrar jag med och funderar på om det ens finns nåt vettigt svar. men jag tänker att man får känna efter hur det känns.
Hårdare träning kommer jag vänta med tills jag känner att magmusklerna har gått tillbaka, och fått ok på en efterkontroll
Men knipövningar och lättare övningar för att få ihop muskeldelningen kommer jag smyga igång med direkt jag känner att det känns bättre med avslag och stygn etc..

Grattis till alla er som fått bebis sedan jag skrev sist (för alldeles för länge sedan), och heja @Rhinos , kämpa på!

Här går det bra, lillkillen är nu drygt 10 veckor och har vuxit som ett litet ogräs :cool:, är nu uppe på ca 6,5 kg/60 cm. Vi flaskar ju eftersom amningen inte funkade och det går generellt bra. Kräks en del men hanterbart och haft lite magknip ett par gånger men med hjälp av pysventil har vi löst det också. Han sover oftast 00-03/04-08 ungefär men har ett par tre nätter nu sista veckan sovit 00-07:30, mamman jublar :D.
Sista veckan har vi märkt av vad jag tror är ett utvecklingssprång där han varit lite orolig och gnällig på kvällarna men inget värre än att det gått att trösta och lugna med närhet och flaska.

Jag har återhämtat mig efter förlossningen bortsett från 6-7 extrakilon och fantastiskt dålig kondition, försöker komma ut och gå åtminstone varannan dag. Har ett motionsspår här i samhället som är tillräckligt bra underlag för att kunna gå med barnvagn och ganska kuperat så där flåsar jag mig runt åtminstone 3,5 km med barnvagnen medans sambon och hunden springer milen. Har också fått tillbaka mensen (nackdelen med flaskmatning) i nån sorts syndaflodsvariant :eek:, hoppas verkligen den tänker återgå till hur den var före graviditeten med 2 dagar ordentlig blödning, 2 dagar mindre och sen färdigt. Ska på efterkontroll nästa vecka och skaffa mig nån form av preventivmedel också, inga fler barn här på ett tag!

Tänkte jag skulle försöka komma igång och gå på lite barncafé och sånt men jag är verkligen ingen "barnmänniska" så det tar emot lite, känns inte riktigt som min grej. Måste dock försöka skaffa mig ett umgänge här där vi bor, har gott om kompisar i staden där jag bodde förut men dit är det 7 mil så inget man sitter och åker varje dag direkt.
Skulle egentligen gärna börjat jobba nån dag i veckan och få aktivera hjärncellerna lite men det funkar tyvärr inte med sambons jobb.

+ @Rosen-Knoppen Jag tränade med MammaMage-appen förra gången och har för mig att jag började tidigt med det. Det är väldigt skonsam träning som inte påfrestar bäckenbotten.

Åhh nej! Nu räcker det med förkylningar tycker jag!
Be BM svepa hinnorna om det går, så kanske det händer någonting.

Hemorojder :down: suck! Jag fick det nu efter förlossningen. Vette fan om inte den gör ondare än där jag blivit sydd. Mardröm att gå på toaletten :arghh::nailbiting: tacka vet jag movicol, annars hade det varit en skräckupplevelse varje gång. Vågar ju inte direkt ta i..
#Det är glammigt att va högravid/nyförlöst
Ja, det tycker jag med. Får se vad BM säger i eftermiddag :). Sonen tycker det ska bli kul att åka dit åtminstone. Hon har ju en superrolig bil som han kan leka med ;).

Jag levde på lactulos förra graviditeten och tiden efter, det var verkligen min räddning. Denna graviditeten har magen faktiskt varit helt ok, men de senaste dagarna har det verkligen rasat.

Ja, verkligen glammigt :arghh:, haha!

Tack alla som svarat om era bebisars syskon. Låter lovande att de flesta verkar ha tagit det bra :). Min magkänsla säger att det kommer gå bra här med (sonen är snart 2,5 år) och han pratar bara positivt om bebisen. Men jag förväntar mig såklart att han kommer reagera på något sätt. Hoppas och tror att nyckeln är att ge honom mycket närhet och uppmärksamhet.

Jag körde också på lactulos första 2-3 veckorna efter förlossningen, sen rättade magen till sig och blev mindre trög samtidigt som underlivet började återta sitt normaltillstånd hyfsat. Hade dock lite ont i musen till och från enstaka dagar i kanske 6 veckor.

Grattis till alla er som fått bebis sedan jag skrev sist (för alldeles för länge sedan), och heja @Rhinos , kämpa på!

Här går det bra, lillkillen är nu drygt 10 veckor och har vuxit som ett litet ogräs :cool:, är nu uppe på ca 6,5 kg/60 cm. Vi flaskar ju eftersom amningen inte funkade och det går generellt bra. Kräks en del men hanterbart och haft lite magknip ett par gånger men med hjälp av pysventil har vi löst det också. Han sover oftast 00-03/04-08 ungefär men har ett par tre nätter nu sista veckan sovit 00-07:30, mamman jublar :D.
Sista veckan har vi märkt av vad jag tror är ett utvecklingssprång där han varit lite orolig och gnällig på kvällarna men inget värre än att det gått att trösta och lugna med närhet och flaska.

Jag har återhämtat mig efter förlossningen bortsett från 6-7 extrakilon och fantastiskt dålig kondition, försöker komma ut och gå åtminstone varannan dag. Har ett motionsspår här i samhället som är tillräckligt bra underlag för att kunna gå med barnvagn och ganska kuperat så där flåsar jag mig runt åtminstone 3,5 km med barnvagnen medans sambon och hunden springer milen. Har också fått tillbaka mensen (nackdelen med flaskmatning) i nån sorts syndaflodsvariant :eek:, hoppas verkligen den tänker återgå till hur den var före graviditeten med 2 dagar ordentlig blödning, 2 dagar mindre och sen färdigt. Ska på efterkontroll nästa vecka och skaffa mig nån form av preventivmedel också, inga fler barn här på ett tag!

Tänkte jag skulle försöka komma igång och gå på lite barncafé och sånt men jag är verkligen ingen "barnmänniska" så det tar emot lite, känns inte riktigt som min grej. Måste dock försöka skaffa mig ett umgänge här där vi bor, har gott om kompisar i staden där jag bodde förut men dit är det 7 mil så inget man sitter och åker varje dag direkt.
Skulle egentligen gärna börjat jobba nån dag i veckan och få aktivera hjärncellerna lite men det funkar tyvärr inte med sambons jobb.
Usch den där syndafloden ser jag inte fram emot! Senast höll sig mensen borta i 4 månader men jag kanske inte har lika mycket tur nu. Avslaget är i alla fall över nu :)

Tack alla som svarat om era bebisars syskon. Låter lovande att de flesta verkar ha tagit det bra :). Min magkänsla säger att det kommer gå bra här med (sonen är snart 2,5 år) och han pratar bara positivt om bebisen. Men jag förväntar mig såklart att han kommer reagera på något sätt. Hoppas och tror att nyckeln är att ge honom mycket närhet och uppmärksamhet.

Jag tror också att man får räkna med någon reaktion. Stora sonen har under helgen haft det väldigt jobbigt och varit orolig, mycket ledsen, allt varit fel, vill vara nära. Ena dagen dög bara jag och bebis fick vara mycket hos sin pappa (sonen köpte dock att lillebror behövde ha mat) och igår var det bara bara pappa som gällde. Sitta mycket i knät och gosa och bara vara nära. Mycket frågor från storebror "mamma.. du min mamma?" "Min pappa?" "Lillebrors pappa också?" Han vill försäkra sig om att vi eller lillebror inte försvinner någonstans..
Men framåt kvällen igår kändes han gladare och ville att lillebror skulle köra tåg med honom på vardagsrumsgolvet :love:
Och han är väldigt kärleksfull mot honom och vill ha honom i knät och kramas..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 780
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 141
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
798
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar