Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första natten hemma. Valde att åka hem igår efter 14h.. Saknade stora sonen så.
Som reagerat jätte fint på lillebror :love: "bror min lillebror"

Första natten gick över förväntan.
Den här lilla killen för helt annat än stora sonen var. Stora sonen ammade non stop från början. Satt fast vid bröstet 1h för att sen ligga klistrad på en tills det var dags att äta igen.

Men den här lille verkar så tillfreds med livet. Han snuttar ett par minuter och sen ligger han nöjd och tittar eller somnar av sig själv där han ligger.
Ammade vid 23. Sen sov lillebror till 03.15.. Ammade 5minuter. Bajsade och bytte blöja. Ammade 5min och sov sen till 06.30 :love:
Guld första natten med ett barn på varje sida om sig.. :love:

Vi får se när det vänder :rofl:

Kommer med förlossningsberättelse senare tänkte jag :grin:

Har haft feber hela natten och fruktansvärd huvudvärk. Känns otroligt otajmat, och hoppas resten av familjen slipper bli smittade. Nu är jag glad över att inte känna några förvärkar, bebisen får gärna vänta tills jag är frisk :P.

Har haft feber hela natten och fruktansvärd huvudvärk. Känns otroligt otajmat, och hoppas resten av familjen slipper bli smittade. Nu är jag glad över att inte känna några förvärkar, bebisen får gärna vänta tills jag är frisk :P.

Åh nej.. Krya på dig! Hoppas du blir frisk fort!
Är så glad att jag hann bli frisk, hade inte orkat med en förlossning förkyld..

Tack alla! Jag ska hålla mig så stilla som möjligt och försöka sova. Mannen jobbar hemifrån idag så han kan ta hyfsat mkt ansvar över sonen :).

• Gilla
Reactions: Ray
Besök av BVC idag på morgonen. Lillen hade gått upp 35 gram sen i tisdags så hon tyckte det var bra att vi fortsätter hålla lite koll på amningstiderna men att vi kan glesa ut intervallerna till åtminstone 3 timmar så han hinner bli hungrig. Sen flyttade hon fram nästa besök på BVC så att vi kan väga om honom i mitten av nästa vecka ungefär. Han har ju passerat födelsevikten trots att han var så stor, och sen tror jag att han kanske gick upp lite fortare än vad han annars skulle gjort på grund av sonden, så jag är faktiskt inte jätteorolig då han verkar nöjd och glad och blir piggare för varje dag.

I natt ringde inte mitt larm som det skulle men han vaknade efter 3,5 timme, vrålhungrig! Sen igen efter 2,5 timme cirka och åt ordentligt då med. Mellan 03-05 var han lite gnällig, pigg som en mört och ville gärna ligga hos mig. Tror vi fick åtminstone 6 timmars vettig sömn iaf så nu känner man sig riktigt pigg. :)

Min sambo alltså... Gissa vem som tog med sig ungen ut i vagnen för att ha honom bredvid medan pappa jobbar. Något säger mig att det blir pappas grabb det där.:p

Mysigt!
Svea "pratar" mer och mer och kan ligga och skratta och prata med mig jättemycket så kommer sambon och vill vara med och så tvärtystnar hon och ger honom en blick à la- och vem tror du att du är.... Brukar komma ett leende efter ett tag men hon fortsätter inte att prata som innan. Stackars sambon tycker det är lite tungt. :cautious: Men när han byter blöja och tar pyjamas på om natten så får han också en pratstund, mamma ska bara inte vara för nära... :yuck:

Nu är sonen snorig och har sovit dåligt. Dock ingen, eller väldigt lätt, feber så det verkar som att han kommer hyfsat lindrigt undan han med. Nu hoppas jag bara att mannen klarar sig också så att han är frisk när det är dags :)

Vi verkar, peppar peppar, ha kommit tillrätta med lillemans kräkningar. Vi har bytt ersättning (från Hipp till NAN HA) och börjat ge Minifom och Sempers magdroppar. De sistnämnda är jag tveksam till om de gör någon nytta men de skadar väl inte heller. Dagarna med magknip är färre nu och ibland, främst på eftermiddagarna, sover lillkillen flera timmar i sträck i vagnen. Så lyxigt! Fast när man försöker få något gjort, ex äta middag, vaknar han nästan garanterat och vill bli upplockad :p

Växer gör han också. 4440 g väger han nu och är 54,5 cm lång. De flesta bodies i strl 50 börjar bli för korta. Jag hade planerat för en lite lugnare tillväxt - har köpt en Mini Rodini onesie från deras förra julkollektion i strl 56/62. Vi får nog fira en tidig jul i år :D

Vi verkar, peppar peppar, ha kommit tillrätta med lillemans kräkningar. Vi har bytt ersättning (från Hipp till NAN HA) och börjat ge Minifom och Sempers magdroppar. De sistnämnda är jag tveksam till om de gör någon nytta men de skadar väl inte heller. Dagarna med magknip är färre nu och ibland, främst på eftermiddagarna, sover lillkillen flera timmar i sträck i vagnen. Så lyxigt! Fast när man försöker få något gjort, ex äta middag, vaknar han nästan garanterat och vill bli upplockad :p

Växer gör han också. 4440 g väger han nu och är 54,5 cm lång. De flesta bodies i strl 50 börjar bli för korta. Jag hade planerat för en lite lugnare tillväxt - har köpt en Mini Rodini onesie från deras förra julkollektion i strl 56/62. Vi får nog fira en tidig jul i år :D
Men vad bra!
Vi ger oxå Nan ha när det blir flaska :)

Här var det en jobbigt natt med ledsen liten som bara kom till ro hängande på mammas tutte och genast vaknade om han bytte famn eller försökte smygas ner i säng. Pappa försökte bära runt men det blev bara mer och mer skrik...
Kom till mammas famn och snuttade snyftande sig till sömns- bara för att vakna och tjuta när jag la ner honom i nästet.
Slutligen blev det att sova sked med hans lilla huvud på armen... Där sov han fint och jag inte så bra....Men mysigt med bebishår i näsan.

Ni som har ett eller flera äldre barn, hur har de reagerat på att få ett syskon? :)
Min stora är ju väldigt stor. Hon är glad och stolt men mest fokuserad på sitt liv såklart. Hon har gärna lillebror i knät och myser så länge han är glad och visar stolt upp honom för alla.
Ingen avundsjuka alls. Han är liten och hon är stor och det är inte mycket med det. Hon är i den åldern när kompisar är viktigare och viktigare.

Min stora är ju bara 2 år 2 månader.
Han har reagerat hittills väldigt bra. Han sitter gärna med lillebror i knät, klappar och kramar. Man får vara med och passa så det inte blir för hårt bara. Han har hittills bara reagerat svartsjukt 1 gång, det var när hans älskade faster höll lillebror. Då bröt han ihop och grät och ville sitta i hennes knä.

Men vi har verkligen försökt ge honom jätte mycket uppmärksamhet och kärlek sen vi kom hem. I och med att det var så rörigt innan också med pappa som var sjuk och jag inte orka..

• Gilla
Reactions: Ray

Åh bebis fick en sån onesie igår av farmor :love: så fin! Han fick en till Mini Rodini onesie med lejon på :love:

Ni som har ett eller flera äldre barn, hur har de reagerat på att få ett syskon? :)

Min stora blir 2 om lite drygt en månad. Han är hittills världens snällaste storebror! Aldrig visat något tecken på svartsjuka än och alltid väldigt försiktig runt lillebror:love:
Det gulligaste som finns är när han är mitt uppe i lek och plötsligt släpper allt han håller på med för att gå och gosa med lillebrorsan en stund, för att sen återgå till sin lek:D
Han sitter gärna med bredvid när man ammar och klappar sin bror på huvudet också:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 991
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar