Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick sämre syn under min första graviditet och det gick inte tillbaka mellan graviditeterna. Inte så att jag ser jättedåligt, men märkbart sämre. Har av lathet inte gått till optikern.. Hoppas på att det ska försvinna efter denna graviditet. Hoppas kan man ju alltid!:D Men har också förstått det som att det har med vätska och att det gör att man får tryck i ögat.
Min optiker berättade om en kollega till honom som behövde glasögon med högre styrka efter första barnet. Efter andra fick hon såpass bra syn att hon slapp glasögon och efter tredje var synen lika dålig som efter första igen.

Så avundsjuk på alla som har sina små på utsidan nu! :love:

Jag är så sjukt taggad på förlossningen och att få tillbaka min vanliga kropp igen. Längtar efter att sova på mage, kunna gå en rask promenad med hunden och kunna busa med sonen klokt igen, kunna knyta skorna utan att riskera att få syrebrist, för att inte tala om att rida ordentligt igen.. Är dock glad att jag ens kan skritta ut i skogen ännu! Men mest av allt längtar vi såklart efter lillebror/lillasyster:love:

• Gilla
Reactions: Ray
Min optiker berättade om en kollega till honom som behövde glasögon med högre styrka efter första barnet. Efter andra fick hon såpass bra syn att hon slapp glasögon och efter tredje var synen lika dålig som efter första igen.

Då finns det hopp ändå! För jag tycker faktiskt att jag ser liiite bättre nu igen. Men min mamma fick skaffa glasögon efter sin första graviditet och har behövt ha dem sedan dess...

Jag har bara antagit att det är en vaxpropp eftersom det bildats onormalt mycket vax just i det örat som är drabbat, men vaxet kan ju vara sekundärt och att det är vätska eller slemhinnorna som ställer till det i grunden, det känns rätt logiskt nu när jag tänker på det.

Angående när jag vaknar så kan jag inte alls koppla det till nån specifik tankeverksamhet, tvärtom är hjärnan helt blank men jag har nån krypande känsla i kroppen att jag absolut måste ställa mig upp typ. Så fort jag står upp försvinner den. Funderar på om det har att göra med örat också, att det slår helt lock i sömnen och att jag då omedvetet får panik och vaknar. De nätter det har hänt har jag upplevt större problem med örat när jag ska somna också.
Testa med lite nässpray innan du går och lägger dig. Öron-näsa-hals hänger ju ihop så det kan funka. Jag kommer inte ihåg vilken som är ok när man är gravid men jag skulle kunna tänka mig att det är nezeril:)

Vaknade i morse av att jag hade ont där nere. Riktigt ont. I typ 10 min.
Sen försvann det.
Tänkte att det var huvudet som skulle fixeras men ser ingen dkillnad på magen nu.

Testa med lite nässpray innan du går och lägger dig. Öron-näsa-hals hänger ju ihop så det kan funka. Jag kommer inte ihåg vilken som är ok när man är gravid men jag skulle kunna tänka mig att det är nezeril:)
Tack för tipset! Har faktiskt testat det en gång på inrådan av en bekant men det hade heller inget resultat mer än väldigt marginellt så det lutar nog mer och mer åt att det är slemhinnorna eller vätska i öronen som ställer till det för mig. :)

Jag sväller mer efter ... Jättekul. Sist vägde jag 2kg mindre när jag kom hem efter förlossningen jämfört med när jag åkte in.
Och folk jag mötte trodde jag var gravid.
Jag hade inte heller nån 10-kilosdropp. 4-5 kg ner ett par dagar efter FL. Och ser som sagt fortfarande ganska gravid ut....

• Gilla
Jag hade inte heller nån 10-kilosdropp. 4-5 kg ner ett par dagar efter FL. Och ser som sagt fortfarande ganska gravid ut....
Själv ser man ju tydlig skillnad på magen men andra verkar ha svårt att upptäcka det...
Min är ju som ett stridsspjut nu och sen som en slapp häng...

Testat att pumpa för första gången, fick ut nästan 60 ml totalt. Ingen aning om det är något man blir mätt på som baby men en start iaf. :p Måste dock köpa en mindre tratt, mina bröstvårtor är för små för den som kom med..Nu återstår att se om hon vill tillåta sambon att ge henne flaska...

Inleder vecka 36 med att vakna av lätt molande mensvärk... Hade riktigt ont i nedre delen av magen igår kväll, men det var för att bebis låg och tryckte huvudet ner mot alla ligament tror jag. Pendlade mellan att hugga till och att krampa ner i benet. Pigg och glad bebis iaf, jag är inte riktigt lika pigg..

När är det läge att ringa in till förlossningen för en koll? Tänker på mensvärken. Har ju haft lite 'skum' känsla till och från i några dagar och en kund påpekade igår att magen sjunkit ner rejält. Tror ju inte det är på g egentligen men när man googlar så står det att de ofta vill att man kollar upp det.

Inleder vecka 36 med att vakna av lätt molande mensvärk... Hade riktigt ont i nedre delen av magen igår kväll, men det var för att bebis låg och tryckte huvudet ner mot alla ligament tror jag. Pendlade mellan att hugga till och att krampa ner i benet. Pigg och glad bebis iaf, jag är inte riktigt lika pigg..

När är det läge att ringa in till förlossningen för en koll? Tänker på mensvärken. Har ju haft lite 'skum' känsla till och från i några dagar och en kund påpekade igår att magen sjunkit ner rejält. Tror ju inte det är på g egentligen men när man googlar så står det att de ofta vill att man kollar upp det.
Är man orolig och vill kolla så är man alltid välkommen tänker jag.
Men ofta har man ju molvärk i veckor innan något händer- särskilt första gången.
Första gången hade jag först den mysiga slemproppen :wtf: och sen oregelbunden mensvärk i någon vecka till. Ringde in när jag blev less och fick komma på koll och var typ 1 eller 2 cm öppen:meh:. Men var i v 42 så jag fick stanna ändå vilket jag är glad för!

Är man orolig och vill kolla så är man alltid välkommen tänker jag.
Men ofta har man ju molvärk i veckor innan något händer- särskilt första gången.
Första gången hade jag först den mysiga slemproppen :wtf: och sen oregelbunden mensvärk i någon vecka till. Ringde in när jag blev less och fick komma på koll och var typ 1 eller 2 cm öppen:meh:. Men var i v 42 så jag fick stanna ändå vilket jag är glad för!
Jag är inte orolig alls, så länge bebis rör sig som vanligt, men när man läser om förvärkar/sammandragningar så verkar det stå lite olika. Allt ifrån att det är helt normalt till att man bör ringa in till förlossningen för en koll, vet inte riktigt vad man ska gå efter.

Är nog lite extra observant också då sambon är ute på jobb och har några dagars leveranstid.
Mensvärken försvinner när jag är uppe men jag känner hur hela bäckenbottenmuskulaturen är väldigt ansträngd på något vis, så bebis har nog krupit längre ner. Känner mig öm och dan i hela det området men så länge det inte utvecklas till regelrätta värkar med jämna intervaller så känns det rätt onödigt att göra annat än att vänta, de stannar ändå inte förlossningen om det är på g sa min BM till mig förra veckan. Slemproppen är intakt tror jag, om jag inte misstagit den för vanliga flytningar men det känns rätt osannolikt.

Jag är inte orolig alls, så länge bebis rör sig som vanligt, men när man läser om förvärkar/sammandragningar så verkar det stå lite olika. Allt ifrån att det är helt normalt till att man bör ringa in till förlossningen för en koll, vet inte riktigt vad man ska gå efter.

Är nog lite extra observant också då sambon är ute på jobb och har några dagars leveranstid.
Mensvärken försvinner när jag är uppe men jag känner hur hela bäckenbottenmuskulaturen är väldigt ansträngd på något vis, så bebis har nog krupit längre ner. Känner mig öm och dan i hela det området men så länge det inte utvecklas till regelrätta värkar med jämna intervaller så känns det rätt onödigt att göra annat än att vänta, de stannar ändå inte förlossningen om det är på g sa min BM till mig förra veckan. Slemproppen är intakt tror jag, om jag inte misstagit den för vanliga flytningar men det känns rätt osannolikt.
Mitt minne av den är att det inte gick att missta sig. :D
Å andra sidan är det väl inte alla som märker av den? Men min var verkligen ett jätte jätte slem monster typ....

Mitt minne av den är att det inte gick att missta sig. :D
Å andra sidan är det väl inte alla som märker av den? Men min var verkligen ett jätte jätte slem monster typ....
Min försvann successivt över några dagar men nej, jag var heller inte i tvivel om vad det var :p:yuck:

• Gilla
Grattis till er som fått era bebisar sedan jag var inne här i tråden sist (haft ett rätt långt internetuppehåll)! Verkar ha blivit många pojkar :)

Själv myser jag på med sonen. Han har hunnit bli en hel månad gammal nu! Haft familj på besök i typ 1,5 vecka sammanlagt, de sista åkte hem imorse. Har varit jättekul, men också påfrestande. Man märker det mer när de väl åkt, att det är skönt att vara själva igen. Jag och sambon har liksom saknat sonen fast han varit i samma rum, bara det att det är andra som hållit honom hela tiden känns det som.
Nu hoppas jag kunna börja ta hand om min häst lite igen. Hade tänkt vänta med att börja motionera honom till efter efterkontrollen i början av augusti, men det verkar inte funka. Känner mig lite orolig över att inte fått ok från läkare innan jag börjar, men samtidigt lär ju inte läkaren bedöma utifrån ridningen direkt.. ;)

Är helt öm i magen. Den är konstant stenhård och jag har mensvärk. Tror det är för att bebisen ligger i tvärläge och pressar som gör att livmodern är än mer irriterad..
Ont ont ont i revbenen och numera också ländryggen. Snart V.34 och jag känner mig mer än redo och klar med den här graviditeten..

Är helt öm i magen. Den är konstant stenhård och jag har mensvärk. Tror det är för att bebisen ligger i tvärläge och pressar som gör att livmodern är än mer irriterad..
Ont ont ont i revbenen och numera också ländryggen. Snart V.34 och jag känner mig mer än redo och klar med den här graviditeten..
Känner likadant :up:
Grunnar på Falsterbo eller inte. Kan inte bestämma mig för vad som.är bäst...
Å ena sidan min vanliga " å vad roligt att shoppa och träffa folk och se fina hästar" och å andra sidan " å vad drygt att gå runt med sammandragningar, få ont av att sitta obekvämt, inte ha någon häst att shoppa till och heller inte kunna ha några kläder inom rimlig framtid..."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 281
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 168
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar