Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår sa jag till min kompis att nu kändes det som att hon började få en liten dygnsrytm och var mer lugn och trött på natten än dagen. Det fick jag äta upp inatt :banghead: när hon vaknade kl 22 ocj efter det aldrig kom tillbaka till nestet och har legat och små ätit och vridit sig hela natten.. Nu är det tredje gången sen kl 8.30 hon somnar vid bröstet men de två tidigare försöker på att lägga ner henne har resulterat i vaken bebis.
Selen ligger ute i bilen men får nog snart ge upp och gå ut och hämta den om jag vill komma ur soffan idag :p hädanefter säger jag ingenting om hennes evt ruriner :angel:

Igår 07:25 kom äntligen vår lilla pojk ❤️ När det väl kom igång gick det väldigt snabbt. Allt har gått bra men fick opereras direkt efter pga blödning och lite krångel att få ut moderkakan, ugick bra men förlorade över 2000 gram blod så HB på runt 70 idag och har nyss fått järninjektion. Mår annars bra förutom öm efter att de sytt lite och väldigt snurrig när jag står upp så jag håller mig i sängen.

Igår 07:25 kom äntligen vår lilla pojk ❤️ När det väl kom igång gick det väldigt snabbt. Allt har gått bra men fick opereras direkt efter pga blödning och lite krångel att få ut moderkakan, ugick bra men förlorade över 2000 gram blod så HB på runt 70 idag och har nyss fått järninjektion. Mår annars bra förutom öm efter att de sytt lite och väldigt snurrig när jag står upp så jag håller mig i sängen.
Grattis!!! Äntligen! Hoppas du återhämtar dig snabbt!

Grattis! Då kom han strax innan vår, som kom 7.59 igår.
Hoppas du återhämtar dig snabbt! Jag är också snurrig och yr, men av lite mer oklar anledning då jag inte förlorat särskilt mkt blod. Är bättre idag i alla fall, kunnat stå upp tillräckligt länge för att kunna duscha i alla fall.

Ibland är det så konstiga saker som hänger ihop med graviditet. Tydligen kan man få förändrad syn också när man är gravid, enligt min optiker. Hur tusan kan ÖGAT bli påverkat?

Oroskänslan är såklart inte kul. Jag vaknar i och för sig inte av att jag är orolig men däremot drömmer jag väldigt mycket. I natt vaknade jag av en mardröm och då får jag lite olustig känsla pga det. Är tydligen inte ovanligt att man drömmer mer som gravid heller.
Jag fick suddigare syn och fick höra att även det berodde på att man svullnade.;)

Grattis och hoppas du återhämtar dig snabbt och bra!

Ibland är det så konstiga saker som hänger ihop med graviditet. Tydligen kan man få förändrad syn också när man är gravid, enligt min optiker. Hur tusan kan ÖGAT bli påverkat?

Oroskänslan är såklart inte kul. Jag vaknar i och för sig inte av att jag är orolig men däremot drömmer jag väldigt mycket. I natt vaknade jag av en mardröm och då får jag lite olustig känsla pga det. Är tydligen inte ovanligt att man drömmer mer som gravid heller.
Nä jag vet, har också läst det där om synen, jättekonstigt.O_o
För mig går det i perioder det där med drömmandet, har drömt mardrömmar periodvis, men det var mest i början. Sen har jag fortfarande en del väldigt konstiga drömmar, men inget som jag kan koppla till oroskänslan.

Jättegrattis @Humla !

@Fritidsryttare jag har oxå lock för öronen till och från. Fullkomligt normalt irriterande.

Jag har börjat svälla... fotlederna är helt plufsiga på kvällen. Tårna liknar korvar...

Måste bara säga att det är fantastisk vad snabbt man sväller av efter förlossningen. Tyckte att jag blivit så tjock på slutet, fötterna såg ut som fotbollar, vaderna var enorma, kunde inte nå runt handlederna...

Min sambo ba "jag tycker inte det ser annorlunda ut"......... men 1-2 dygn efter förlossningen var jag så glad över att ha fotleder och fotknölar igen! Enorm skillnad även om magen fortfarande ser ut som 5-månadersgravid 2 v efter förlossningen... men det känns helt ok!

Grattis! Då kom han strax innan vår, som kom 7.59 igår.
Hoppas du återhämtar dig snabbt! Jag är också snurrig och yr, men av lite mer oklar anledning då jag inte förlorat särskilt mkt blod. Är bättre idag i alla fall, kunnat stå upp tillräckligt länge för att kunna duscha i alla fall.
Hade också svårt att stå och gå morgonen efter FL utan att ha förlorar så mkt blod. Det är nog bara så. Hormoner, organ som "faller på plats", den extra blodmängden och vätskan som ska ut osv. Tryckkänslan i bäckenbotten var obehaglig också. Det blev allt bättre och var på banan efter ett par dagar.

Mitt största problem just nu är att jag får myror i benen väldigt lätt. Har en släng av restless leva i vanliga fall, men nu är det mkt värre. Åker tåg till jobbet varje dag och måste sitta still i 45 min enkel väg, och det börjar bli jobbigt. Det blir ännu värre när jag är trött och/eller är kissnödig :P. Känner mig inte så svullen, men kanske skulle prova stödstrumpor bara för att se om det blir bättre.

Såg precis att en bekant med bf typ 5 veckor innan mig fick bebis för 3 veckor sedan. Hjälp, det fick mig att inse att det kan bli bebis här också snart!
Fick inta sängläge efter jobbet, kroppen visade med all önskvärd tydlighet att nu hade den gjort sitt. Trött i bäckenbottenmuskulaturen...
Stackars hund, det blir inte mycket promenader för hennes del just nu, tack och lov är hon en soffpotatis av gigantiska mått och på väg in i lat (=ännu latare än vanligt).

• Gilla
Reactions: Ray
Måste bara säga att det är fantastisk vad snabbt man sväller av efter förlossningen. Tyckte att jag blivit så tjock på slutet, fötterna såg ut som fotbollar, vaderna var enorma, kunde inte nå runt handlederna...

Min sambo ba "jag tycker inte det ser annorlunda ut"......... men 1-2 dygn efter förlossningen var jag så glad över att ha fotleder och fotknölar igen! Enorm skillnad även om magen fortfarande ser ut som 5-månadersgravid 2 v efter förlossningen... men det känns helt ok!
Jag sväller mer efter ... Jättekul. Sist vägde jag 2kg mindre när jag kom hem efter förlossningen jämfört med när jag åkte in.
Och folk jag mötte trodde jag var gravid.

Jag fick sämre syn under min första graviditet och det gick inte tillbaka mellan graviditeterna. Inte så att jag ser jättedåligt, men märkbart sämre. Har av lathet inte gått till optikern.. Hoppas på att det ska försvinna efter denna graviditet. Hoppas kan man ju alltid!:D Men har också förstått det som att det har med vätska och att det gör att man får tryck i ögat.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 277
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar