Igår morse kom vår lilla kille Ultraljudsuppskattningen av vikten stämde ganska bra, vägde precis under 4kg. Återkommer med mer info när det lugnat sig lite här.
Grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår morse kom vår lilla kille Ultraljudsuppskattningen av vikten stämde ganska bra, vägde precis under 4kg. Återkommer med mer info när det lugnat sig lite här.
Grattis!!! Äntligen! Hoppas du återhämtar dig snabbt!Igår 07:25 kom äntligen vår lilla pojk När det väl kom igång gick det väldigt snabbt. Allt har gått bra men fick opereras direkt efter pga blödning och lite krångel att få ut moderkakan, ugick bra men förlorade över 2000 gram blod så HB på runt 70 idag och har nyss fått järninjektion. Mår annars bra förutom öm efter att de sytt lite och väldigt snurrig när jag står upp så jag håller mig i sängen.
Grattis! Då kom han strax innan vår, som kom 7.59 igår.Igår 07:25 kom äntligen vår lilla pojk När det väl kom igång gick det väldigt snabbt. Allt har gått bra men fick opereras direkt efter pga blödning och lite krångel att få ut moderkakan, ugick bra men förlorade över 2000 gram blod så HB på runt 70 idag och har nyss fått järninjektion. Mår annars bra förutom öm efter att de sytt lite och väldigt snurrig när jag står upp så jag håller mig i sängen.
Jag fick suddigare syn och fick höra att även det berodde på att man svullnade.Ibland är det så konstiga saker som hänger ihop med graviditet. Tydligen kan man få förändrad syn också när man är gravid, enligt min optiker. Hur tusan kan ÖGAT bli påverkat?
Oroskänslan är såklart inte kul. Jag vaknar i och för sig inte av att jag är orolig men däremot drömmer jag väldigt mycket. I natt vaknade jag av en mardröm och då får jag lite olustig känsla pga det. Är tydligen inte ovanligt att man drömmer mer som gravid heller.
Grattis och hoppas du återhämtar dig snabbt och bra!Igår 07:25 kom äntligen vår lilla pojk När det väl kom igång gick det väldigt snabbt. Allt har gått bra men fick opereras direkt efter pga blödning och lite krångel att få ut moderkakan, ugick bra men förlorade över 2000 gram blod så HB på runt 70 idag och har nyss fått järninjektion. Mår annars bra förutom öm efter att de sytt lite och väldigt snurrig när jag står upp så jag håller mig i sängen.
Jag fick suddigare syn och fick höra att även det berodde på att man svullnade.
Nä jag vet, har också läst det där om synen, jättekonstigt.Ibland är det så konstiga saker som hänger ihop med graviditet. Tydligen kan man få förändrad syn också när man är gravid, enligt min optiker. Hur tusan kan ÖGAT bli påverkat?
Oroskänslan är såklart inte kul. Jag vaknar i och för sig inte av att jag är orolig men däremot drömmer jag väldigt mycket. I natt vaknade jag av en mardröm och då får jag lite olustig känsla pga det. Är tydligen inte ovanligt att man drömmer mer som gravid heller.
Jättegrattis @Humla !
@Fritidsryttare jag har oxå lock för öronen till och från. Fullkomligt normalt irriterande.
Jag har börjat svälla... fotlederna är helt plufsiga på kvällen. Tårna liknar korvar...
Hade också svårt att stå och gå morgonen efter FL utan att ha förlorar så mkt blod. Det är nog bara så. Hormoner, organ som "faller på plats", den extra blodmängden och vätskan som ska ut osv. Tryckkänslan i bäckenbotten var obehaglig också. Det blev allt bättre och var på banan efter ett par dagar.Grattis! Då kom han strax innan vår, som kom 7.59 igår.
Hoppas du återhämtar dig snabbt! Jag är också snurrig och yr, men av lite mer oklar anledning då jag inte förlorat särskilt mkt blod. Är bättre idag i alla fall, kunnat stå upp tillräckligt länge för att kunna duscha i alla fall.
Jag sväller mer efter ... Jättekul. Sist vägde jag 2kg mindre när jag kom hem efter förlossningen jämfört med när jag åkte in.Måste bara säga att det är fantastisk vad snabbt man sväller av efter förlossningen. Tyckte att jag blivit så tjock på slutet, fötterna såg ut som fotbollar, vaderna var enorma, kunde inte nå runt handlederna...
Min sambo ba "jag tycker inte det ser annorlunda ut"......... men 1-2 dygn efter förlossningen var jag så glad över att ha fotleder och fotknölar igen! Enorm skillnad även om magen fortfarande ser ut som 5-månadersgravid 2 v efter förlossningen... men det känns helt ok!
Ibland är det så konstiga saker som hänger ihop med graviditet. Tydligen kan man få förändrad syn också när man är gravid, enligt min optiker. Hur tusan kan ÖGAT bli påverkat?