Sommarföräldrar 2017 del 3

Jag skrev att det var långsökt, men teorin verkar funka på knodd iaf. ;) Sambon håller dock med dig att det är olidligt varmt i huset, medan en annan tycker det är rätt skönt. :)
Haha, stackars sambon...
Har du så varmt i sovrummet oxå? Jag får mardrömmar när det blir så varmt i sovrummet. På sommaren är det svårt att få ner tempen här och då sover jag som en kratta...

Haha, stackars sambon...
Har du så varmt i sovrummet oxå? Jag får mardrömmar när det blir så varmt i sovrummet. På sommaren är det svårt att få ner tempen här och då sover jag som en kratta...
Nope, på ovanvåningen är det svalare. :) Det är just nere som jag försöker hålla varmt, våra golv blir rätt kalla och Knodd ligger på magen på golvet typ hela dagarna så det är inte konstigt om det drar kallt på honom. Märkte jätteskillnad när bergvärmepumpen började funka ordentligt, innan var han snorig konstant men nu är det ingenting. Vi har dock väldigt bra ventilation i huset så det blir inte den där stillastående varma luften utan man kan känna luften strömma från tilluftsventilerna.

Jag känner också igen mig med det här med träningen!
Jag har också som mål att träna 2gånger i veckan. Har också svårt att ta mig för träningen hemma. Det är så tråkigt.
Förra veckan tränade jag 1gång, cirkelfys, på Friskis. Sen fick jag inte till det att komma iväg nån mer gång.

Hade planer på att köra ett corepass men fick tänka om, hade ont i brösten och insåg ATG det corepass med mycket övningar på golvet inte skulle funka. Avslutade amningen i helgen. M ammade inte under 1 1/2 dygn i helgen, han ville helt enkelt inte. Vände bort huvudet och hade sig. Så då fick det bli tack och hej med amningen. Känns väl sådär. Både saknar det och inte.
Firade nästan 6månaders amning med en Semla! 6månader, det trodde jag aldrig.
Nån gång ska man ju sluta. Det positiva är ju att det inte blev någon grej för barnet:)
Jag var i gbg i lördags och har nojat över det länge- hur jag ska lyckas trappa ner amningen så det funkar. Var borta i 14 timmar och då fickjag gå in på toa och handmjölka en gång:D.
Nu känner jag ingen stress längre. Det gick ju bra liksom. Men min lilla ammar gärna och blir så glad när jag förbereder...Är nog mycket det som gör att jag fortsätter. Han är glad över mat oxå iofs. Ja, han är typ världens gladaste just nu. Allt är fantastiskt:love:.

Nope, på ovanvåningen är det svalare. :) Det är just nere som jag försöker hålla varmt, våra golv blir rätt kalla och Knodd ligger på magen på golvet typ hela dagarna så det är inte konstigt om det drar kallt på honom. Märkte jätteskillnad när bergvärmepumpen började funka ordentligt, innan var han snorig konstant men nu är det ingenting. Vi har dock väldigt bra ventilation i huset så det blir inte den där stillastående varma luften utan man kan känna luften strömma från tilluftsventilerna.
Ah- då förstår jag.
Vi har golvvärme så även om det bara är 19 så är golvet gosigt att ligga på!

Ah- då förstår jag.
Vi har golvvärme så även om det bara är 19 så är golvet gosigt att ligga på!
Jättestor skillnad då, här är golvet kyligt även fast innertemperaturen är hög. Jag märker när jag ligger på golvet att det är inte speciellt varmt alls, och sen med fläktarna som drar runt luften så är det inte så farligt som det låter med 23 grader. :)

• Gilla
Reactions: Ray
Väldigt långsökt kanske, men hur varmt har ni det i huset? Knodd var ju ofta småsnorig och hostig men inte riktigt sjuk. Sen jag höjde temperaturen i huset till typ 23-24 grader så är det borta! Igår morse var han snorig och hostig igen, och jag tyckte huset var kallt (20°), då hade sambon dragit ner termostaterna.:rage::rage: Jag drev upp värmen igen och idag är han helt snorfri!
Ja alltså vi har ju kallt, och speciellt på golven, men jag tror inte att han blir snorig av det. Han torkar alltid upp när vi kommer ut med vagnen. I så fall är det mer troligt att han reagerar på damm. Men mest troligt är att han plockar upp varenda smitta på storasysters förskola eftersom han är med dit i princip varje dag.

Vi mätte förresten golvtemperaturen under soffan till 13,5 grader härom veckan :angel: Dåligt isolerade golv, punkterade isolerglas i fönstren (byts om några veckor) och i luftvärmepumpens döda vinkel...

Ja alltså vi har ju kallt, och speciellt på golven, men jag tror inte att han blir snorig av det. Han torkar alltid upp när vi kommer ut med vagnen. I så fall är det mer troligt att han reagerar på damm. Men mest troligt är att han plockar upp varenda smitta på storasysters förskola eftersom han är med dit i princip varje dag.
Som jag skrev, det var långsökt, men knodd var likadan. Alltså inte sjuk i egentlig mening, men snorig och hostig framför allt på morgnarna, inte så mycket på dagarna när han var igång. :)

Nån gång ska man ju sluta. Det positiva är ju att det inte blev någon grej för barnet:)
Jag var i gbg i lördags och har nojat över det länge- hur jag ska lyckas trappa ner amningen så det funkar. Var borta i 14 timmar och då fickjag gå in på toa och handmjölka en gång:D.
Nu känner jag ingen stress längre. Det gick ju bra liksom. Men min lilla ammar gärna och blir så glad när jag förbereder...Är nog mycket det som gör att jag fortsätter. Han är glad över mat oxå iofs. Ja, han är typ världens gladaste just nu. Allt är fantastiskt:love:.

Ja så är det ju.. Hade nog gärna fortsatt om det inte vore för mjölkallergin. Men känns ohållbart när han var och varannan veckan får utslag och magsmärtor av så lite som spår av mjölk = jag vågar mig inte hemifrån för att jag inte vågar äta nåt ute.

Åh dom är så söta när dom blir sådär glada när man förbereder för amning, som en liten hundvalp som viftar på svansen.
M var så förut också innan han började få flaska, då föredrog han den. Inte konstigt, det går ju fortare och han slipper jobba för maten..

• Gilla
Ja så är det ju.. Hade nog gärna fortsatt om det inte vore för mjölkallergin. Men känns ohållbart när han var och varannan veckan får utslag och magsmärtor av så lite som spår av mjölk = jag vågar mig inte hemifrån för att jag inte vågar äta nåt ute.

Åh dom är så söta när dom blir sådär glada när man förbereder för amning, som en liten hundvalp som viftar på svansen.
M var så förut också innan han började få flaska, då föredrog han den. Inte konstigt, det går ju fortare och han slipper jobba för maten..
Det är ju vanvettigt gulligt. Och likheten med hundvalp som lärt sig viljen låda som är godis är ju slående :heart
Låter asjobbigt med mjölkallergin och du kommer nog tycka det känns som helt rätt beslut framöver. Att behöva passa allt man äter är varken lätt eller kul.

Har två små fotsulor i ansiktet och försöker somna om efter litens senaste uppvaknande. Sambon snarkar och jag siktar välriktade sparkar (mjuka men passivt aggressiva :angel:) mot honom med jämna mellanrum. Det hjälper föga! Han ligger på sin yttersta kant och jag ligger på min yttersta kant. Liten ligger som en räka i huvudänden men tar på något vis ändå upp hela sängen. Nåja. Ska åka till stallet när det blir ljust och sömn fick man väl tillräckligt av som tonåring? :idea:

Har två små fotsulor i ansiktet och försöker somna om efter litens senaste uppvaknande. Sambon snarkar och jag siktar välriktade sparkar (mjuka men passivt aggressiva :angel:) mot honom med jämna mellanrum. Det hjälper föga! Han ligger på sin yttersta kant och jag ligger på min yttersta kant. Liten ligger som en räka i huvudänden men tar på något vis ändå upp hela sängen. Nåja. Ska åka till stallet när det blir ljust och sömn fick man väl tillräckligt av som tonåring? :idea:
Det måste vara så. Synd bara att man inte förstod hur mycket man borde ha uppskattat sömnen då ;). Det hade varit skönt att ta in på hotell en natt och bara få soooova helt ostört i 8 timmar!

Absolut.. sömnkontot efter tonåren måste ju vara maximerat :angel:

Jag förstår dig :arghh: Min sambo snarkar ofta så det vibrerar i väggarna. Helt galet. Brukar också rikta in några sparkar med jämna mellan rum.

Vår mini har börjat röra sig mycket i sömnen. Helt plötsligt ligger han tvärsöver criben med benen ut i vår säng :D
Idag är han förkyld men vid gott mod. Storebror får vara ledig från förskolan, har inte orken att dra fram vagn och ståbräda i all dennna (oplogade) snö som fallit under natten.

Och mitt sto har blivit sjuk :cry: Rinner snor och hängig. Distriktarn var ute igår och tog prover för smittsamma sjukdomar. Hon är dräktig så oron finns ju såklart kring virus som kan påverka fostret, abortvirus etc :arghh:
Håll tummarna för att det inte är nåt allvarligt.

Och mitt sto har blivit sjuk :cry: Rinner snor och hängig. Distriktarn var ute igår och tog prover för smittsamma sjukdomar. Hon är dräktig så oron finns ju såklart kring virus som kan påverka fostret, abortvirus etc :arghh:
Håll tummarna för att det inte är nåt allvarligt.
Fy tusan, inte roligt... mardrömsscenario med sjuka dräktiga ston. Om det är nån tröst så klarar de mycket mer än man tror, stod med belastningsfång på min högdräktiga förra året. Ut kom ett rivjärn till fölunge, den piggaste jag haft, trots flertalet medicineringar på stoet.

Har hon feber? Är det ett "slutet" stall eller står hon bland tävlande och tränande hästar som åker mycket? Står de hyfsat isolerat så hade jag inte haft panik över smittsamma sjukdomar; beroende på symptom.

• Gilla
Skickade ut sambon och knodd på babyrytmik för en halvtimme sen. Då var det blåsigt men klart. Nu är det total snöstorm här... Känns så där kul att de ska köra hem.

Fy tusan, inte roligt... mardrömsscenario med sjuka dräktiga ston. Om det är nån tröst så klarar de mycket mer än man tror, stod med belastningsfång på min högdräktiga förra året. Ut kom ett rivjärn till fölunge, den piggaste jag haft, trots flertalet medicineringar på stoet.

Har hon feber? Är det ett "slutet" stall eller står hon bland tävlande och tränande hästar som åker mycket? Står de hyfsat isolerat så hade jag inte haft panik över smittsamma sjukdomar; beroende på symptom.

Hon hade lite feber igår morse men inget när distriktarn var ute.

Vi har några som är ute och tävlar och tränar mycket och de blir ju tyvärr påverkade. Tråkigt men vad ska man göra. Man vill ju inte sprida vidare några sjukdomar om det skulle vara smittsamt.

Skickade ut sambon och knodd på babyrytmik för en halvtimme sen. Då var det blåsigt men klart. Nu är det total snöstorm här... Känns så där kul att de ska köra hem.

Usch.. Vi har också ”snöstorm” här, för andra dagen i rad. Storebror fick vara hemma från förskolan. Vi myser i soffan istället och äter semla. Perfekt uppladdning för mitt träningspass ikväll :D

Hon hade lite feber igår morse men inget när distriktarn var ute.

Vi har några som är ute och tävlar och tränar mycket och de blir ju tyvärr påverkade. Tråkigt men vad ska man göra. Man vill ju inte sprida vidare några sjukdomar om det skulle vara smittsamt.
Lätt övergående feber borde inte vara nån större fara, förhoppningsvis är det bara ett lättare förkylningsvirus. Just den här månaden drar de lätt på sig skit, det är "vabbruari" även för häst. :D

Usch.. Vi har också ”snöstorm” här, för andra dagen i rad. Storebror fick vara hemma från förskolan. Vi myser i soffan istället och äter semla. Perfekt uppladdning för mitt träningspass ikväll :D
Vi är också hemma, men pga att storebror är snorig och hade lätt feber igårkväll. Ingen snöstorm här, men riktigt fint vinterväder med solsken och gnistrande snötäcke :).

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.