Har inte haft utsläppt hår mer än typ 15 min åt gången sedan S. föddes....
Inte jag heller.. Mitt hår börjar se väääldigt risigt ut. Först tofs på huvudet i 9månader för att inte kräkas på det och nu sen M föddes för snart 6månader sen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte haft utsläppt hår mer än typ 15 min åt gången sedan S. föddes....
Hjälper ju heller inte att man tappade typ 1/3 de första månaderna efter förlossningen! Försöker ha det i fläta så mycket som möjligt. Men å andra sidan har jag alltid håret uppsatt när jag jobbar med så är väl inte jättestor skillnadInte jag heller.. Mitt hår börjar se väääldigt risigt ut. Först tofs på huvudet i 9månader för att inte kräkas på det och nu sen M föddes för snart 6månader sen
Vad svårt! Är det bara feber? Jag tänker att det kan vara urinvägsinfektion men jag har ingen erfarenhet av det. Jag har bara erfarenhet av att ha flugit med 11-månaders öronbarn som nyligen varit förkylt -> avrådes starkt!Fortfarande feber piggare idag och feberfri mitt på dagen efter Alvedon men stiger till 38 när de slutar verka samt till 39.2 ikväll.
Flyget går 8.15 måndag morgon och jag vet verkligen inte hur vi ska göra. Borde nog stanna hemma om hon har feber igen imorgon kväll men en liten del av mig tycker ge Alvedon och åk typ.. Flygturen tar 5 h, mest det som känns allt för länge med en halvsjuk bebis.
Hur hade ni gjort?
Inte jag heller.. Mitt hår börjar se väääldigt risigt ut. Först tofs på huvudet i 9månader för att inte kräkas på det och nu sen M föddes för snart 6månader sen
Jag klippte av mig håret (när jag till slut kände att det var värt att prioritera), det var så sjukt sprött av att ha suttit i en knut i drygt 6 månader. Jätteskönt!
Frissan känns som en bra plan...Det är min plan nu också.. Av med håret och lite uppfräschning av färg
Vad svårt! Är det bara feber? Jag tänker att det kan vara urinvägsinfektion men jag har ingen erfarenhet av det. Jag har bara erfarenhet av att ha flugit med 11-månaders öronbarn som nyligen varit förkylt -> avrådes starkt!
Riktigt jobbig natt här med. Jag hade hunnit sova 30 min när F vaknade kl 00 och sen var vaken nästan två timmar. Och han är inte alls glad, blir knappt nöjd i famnen heller utan skrek mest. Upptäckte igår att två nya tänder är på väg så möjligen beror oroligheten på det.Skitnatt. Oftast ok nätter nu med bara en amning men i natt var det fan hela tiden. Tredje muggen kaffe nu. Sportlov och jag har lovat ta dotter och kompisar till ishallen. Mamma kommer och jag måste handla. Och Renbädda igen eftersom någon lurvig sak hårat ner gästsängen.
Känner mig stressad över att åka på ghs på lördag och köra ensam hem på natten.
Behövs inte mycket för att stressa mig.numera.
Vi planerar att skola in V augusti 2019. Då är han nästan 2 år gammal. Storebror skolade vi in när han var 16 månader, och det gick bra, men nu har vi möjlighet att vara lediga lite längre så då passar vi på att skola in efter sommaren. Vi hoppas att V får plats på samma förskola som storebror går på och vi borde ha goda chanser till det .Var och tittade på en av förskolorna bi köar till idag. Verkade bra.
Vi har tänkt att han ska börja i januari 2018 men blir lite orolig över att inte få plats på någon av förskolorna i närheten, har inte någon lust att åka till andra änden av kommunen. Känns ju som större chans att hamna där man vill om man börjar efter sommaren, men vi vill inte att han börjar då så vi får chansa och hoppas på det bästa helt enkelt.
När planerar ni andra att de ska börja förskola?
Var och tittade på en av förskolorna bi köar till idag. Verkade bra.
Vi har tänkt att han ska börja i januari 2018 men blir lite orolig över att inte få plats på någon av förskolorna i närheten, har inte någon lust att åka till andra änden av kommunen. Känns ju som större chans att hamna där man vill om man börjar efter sommaren, men vi vill inte att han börjar då så vi får chansa och hoppas på det bästa helt enkelt.
När planerar ni andra att de ska börja förskola?