Hur har ni det, alla Sommarföräldrar? Vi är inne i en hyfsat krävande 5-månadersfas. Han vill sitta upp men kan inte riktigt själv, så han vobblar åt alla möjliga håll och kanter samtidigt som jag försöker parera så gott jag kan. Han ska dessutom ta tag i ALLT!!! Den lilla knubbiga handen fäktar runt och griper i allt som är inom räckhåll. Det gäller att vara med så han inte griper tag i något olämpligt. Han är dessutom mer närhetssökande nu och vill amma mer än tidigare.
Men han är såklart supergo också. Glad och go för det mesta och ler åt alla han möter
Fröken blir 11 månader snart, 8 månader korrigerat. Hon är inte helt nöjd med världen just nu. Hon har börjat ställa sig upp mot allt som är i rätt höjd och lite till och när det inte går som hon vill blir frustrerad och gnällig. Det är inte alltid bra att jag går utom synhåll heller, fast hon sitter hos pappa... Annars sitter hon stadigt men är inte betrodd att sitta själv då hon tippar baklänges ibland så när jag inte orkar passa lägger jag en kudde bakom. Krypandet är det full fart på med och allt ska pillas och smakas på, gärna sånt som man inte får ha som plast och kablar. Matglad är hon också och sitter man och äter i soffan med henne brevid blir man överkörd av bebis som ska ha tallriken.