Vi har också en V70 (-05).
Först hade vi en Besafe Izi Plus. Det är en bra stol men den är jättestor så när vi hade den i baksätet blev det extremt trångt på passagerarsidan fram. Jag tycker också att den var rätt bökig att montera. Det är en bygel som ”pumpas” fast mot stolsryggen men när den trycks ut lyfter stolen från sätet istället för att kilas fast. Jag kanske gjorde fel men jag fick inte till det på ett bra sätt. Annars är det bra komfort för barnet, smidigt att kunna ändra lutning under färd och bra med magnetfästen för bältet så att spännena är ur vägen när man ska sätta i barnet.
Nu inför att M skulle komma har vi köpt en Axkid Minikid till dottern istället. Den är mycket (!) lättare att montera och är förvisso också ganska stor, men när den står uppe på sätet kan jag sitta ganska bekvämt framför. Det kommer tydligen en ny variant av Minikid nu när som helst, om den inte redan släppts. Det är nog bra att invänta den och se vad som är nytt. Släppet av den kommer förmodligen också medföra att priset på äldre versioner sänks. Om du undrar något om Minikid är det bara att fråga
M kommer snart byta bort babyskyddet och då blir det en Britax Max-way. Den tar liten plats i bilen och är plus-testad precis som de andra stolarna. Vi kommer ha den bakom förarsätet. Den är ganska hög så det är nog bästa placeringen för att den inte ska skymma sikten.