Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hänger hemma med min lilla snoris även om han känns lite torrare idag. Min man lyckades fixa löparvagnen provisoriskt så ett tag övervägde jag en löprunda, men det är ju så kallt! Kanske imorgon
Tack! Ja han har en jättehärlig frisyr. Jag trodde han skulle tappa mer men syntfrillan växer och frodas och även runtom är det mycket hår som kommer.Gosse, så söt! Och frillan!
Min unge är flintis, håret verkar inte ha särskilt bråttom. Annat är det med resten av kroppen! Kryp, klättra, kläng. Det gäller att mamma håller sig nära för när en står på benen ska en såklart släppa soffkanten och då får en smaka på gravitationen.
Gosse, så söt! Och frillan!
Min unge är flintis, håret verkar inte ha särskilt bråttom. Annat är det med resten av kroppen! Kryp, klättra, kläng. Det gäller att mamma håller sig nära för när en står på benen ska en såklart släppa soffkanten och då får en smaka på gravitationen.
Usch, låter smartast att stanna hemma. Inte kul att ge sig ut med höst i snöstorm.Här snöar och blåser det så jag blir galen. Fjärde dygnet med kraftigt snöfall nu ihop med drivbildning. Ser inte infarten som var skottad igår kväll. Hunden vägrar gå ut och satte sig PÅ entrétrappan och kissade nyss.
Ska egentligen köra häst imorgon men det är olyckor överallt och rödmarkerat på vägarna längs hela kusten så får nog skippa det om inget drastiskt händer över dagen.
Knodd toppar det dåliga vädret med att vara sååå gnällig. Misstänker tänderna, annars vet jag inte vad det kan vara. Han har sin pipmugg som han älskar att bita på, har fyllt den med kallt vatten. Kan man ge Alvedon också?
Tack för tips! Babblarna går faktiskt flera gånger om dagen just nu.Här småsnöar det lite och är -15. Vi upptäckte precis att det gamla uppvärmningssystemet, som vi trodde att vi förstått oss på , hade termostaten inställd på 15 grader i större delen av huset så det var alltså den temperaturen vi hade när vi gick upp. Is på insidan av fönstren Efter förskolelämning ska jag försöka ta mig iväg och köpa lite målarfärg bland annat, om väglaget tillåter.
@Fritidsryttare om du har flytande alvedon kan du stryka det på tänderna, alternativt på en tandborste som han får gnaga på. Kylda frukt- och grönsaksstavar kan vara skönt för honom att suga på. Och låt honom se Babblarna om det hjälper, det är okej!
Aj aj, hoppas du inte slog dig allt för illa!Jag fick för mig att jag prompt skulle lämna storebror på förskolan idag. Han ville så gärna gå.
Så på med kläder och bebis i bärsele och storebror i pulkan. 1km oplogad gångväg med snö upp till halva vaden. Så sjukt tungt. Tog 45min att ta sig till förskolan i snålblåst och snö överallt.
Var helt gråtfärdig.
Lyckades halka strax innan förskolan också men ville inte göra illa lillebror i bärselen så jag fick parera ramlingen så jag landa på häften och knät. Aj aj aj.
Satte mig på busshållplatsen påvägen hem och hoppades på att det skulle komma en buss, det gjorde det så tog bussen hem och haltade från bussen.
Ringde sambon och grät och bad honom gå tidigare från jobbet så han kunde ta bilen och hämta sonen kl.15. Han har så mycket övertid och komp att ta ut så det är löjligt. Han ställer jämt upp på jobbet och jobbar över, kommer in tidigare. Så han kan gott ta ut nån timme komp tycker jag.
Jag vet egentligen inte om alvedon tas upp ”den vägen” men jag har läst att andra gör så Annars finns ju Babydent gel som smärtlindring men inte värt att ge sig ut i snöstorm för att skaffa det.Usch, låter smartast att stanna hemma. Inte kul att ge sig ut med höst i snöstorm.
Vi har gett alvedon någon gång när tänderna varit besvärliga, dock inte så som @hvala beskrev, men det kan ju vara värt att prova . Hur många tänderna har din knodd nu?
Tack för tips! Ja du, han har åtminstone en, men jag tycker att den är för bred, så frågan är om han inte har två på gång samtidigt i nederkäken? Sen ser det ut som att det är en tredje som inte har trängt upp genom tandköttet ännu, det ser lite grått ut mest. Så det är fullt upp där i munnen, inte konstigt att han har ont!Usch, låter smartast att stanna hemma. Inte kul att ge sig ut med höst i snöstorm.
Vi har gett alvedon någon gång när tänderna varit besvärliga, dock inte så som @hvala beskrev, men det kan ju vara värt att prova . Hur många tänderna har din knodd nu?
Nää stackare! Hoppas du fått hem sambon och att det onda ger med sig snabbt!Jag fick för mig att jag prompt skulle lämna storebror på förskolan idag. Han ville så gärna gå.
Så på med kläder och bebis i bärsele och storebror i pulkan. 1km oplogad gångväg med snö upp till halva vaden. Så sjukt tungt. Tog 45min att ta sig till förskolan i snålblåst och snö överallt.
Var helt gråtfärdig.
Lyckades halka strax innan förskolan också men ville inte göra illa lillebror i bärselen så jag fick parera ramlingen så jag landa på häften och knät. Aj aj aj.
Satte mig på busshållplatsen påvägen hem och hoppades på att det skulle komma en buss, det gjorde det så tog bussen hem och haltade från bussen.
Ringde sambon och grät och bad honom gå tidigare från jobbet så han kunde ta bilen och hämta sonen kl.15. Han har så mycket övertid och komp att ta ut så det är löjligt. Han ställer jämt upp på jobbet och jobbar över, kommer in tidigare. Så han kan gott ta ut nån timme komp tycker jag.
Stackars dig.Jag fick för mig att jag prompt skulle lämna storebror på förskolan idag. Han ville så gärna gå.
Var helt gråtfärdig.
Aj aj, hoppas du inte slog dig allt för illa!
Stackars dig.
Så typiskt dock det där att man minsann "ska"...