Sommarföräldrar 2015 del 2

Fast grejen är att jag inte upplever att hon är särskilt intresserad av det som händer runtomkring, hon vill bara inte äta. Hon är tre månader och en vecka. Egentligen har det hållt på såhär sedan jag lyckades få bort amningsnappen och det är väl tre veckor sedan. Fast kunde vara innan också. Hon har alltid ätit väldigt kort 5-10 minuter, så hon är nog väldigt effektiv, men nu kan det dessutom gå 4-5 timmar emellan, ännu längre på natten och jag märker ju att hon är hungrig, men ändå vill hon inte äta :meh: Går bäst när hon är nyvaken så det är tur att hon sover många gånger per dag... Funderar på att börja koppmata henne med utpumpad mjölk emellanåt, inte kul med ledsen och hungrig tjej :(

T är precis likadan med flaskan just nu... Är hungrig men äter knappt 90ml när han i vanliga fall äter kanske 210..
Det är inte så att han är mer intresserad av det som händer runt omkring, han vill bara inte ha. Han leker hellre med flaskan..
Och sen blir han så sjukt hysterisk när han kommer på att han är hungrig, men han äter nästan inget ändå..
 
T är precis likadan med flaskan just nu... Är hungrig men äter knappt 90ml när han i vanliga fall äter kanske 210..
Det är inte så att han är mer intresserad av det som händer runt omkring, han vill bara inte ha. Han leker hellre med flaskan..
Och sen blir han så sjukt hysterisk när han kommer på att han är hungrig, men han äter nästan inget ändå..
Precis så gör tjejen...
 
Åh, ändå skönt att höra att fler har det likadant även om jag lider med er. Och att det kan hända även med flaska och inte bara är kopplat till amningen.
 
Här är en till som ibland inte äter. W har börjat göra så att han spottar maten,vrider sig som en orm. Sen när han är påklädd och ligger i vagnen börjar han skrika. Nappen flyger och han är så arg. Tar man in honom tillbaka kastar han i sig maten med stora klunkar....brukar mata honom ibland liggandes i vagnen. Vaggar på samma gång så brukar han somna med flaskan i munnen:grin:

Han är bara 10v men har pågått 2v. Kommer nån förbi när han äter börjar han skratta och fräser ut maten....
 
Igår invigde vi klämpåsarna med mango och jordgubbspuré. Det blev en succé, såpass att tårarna sprutade när den tog slut :D. Det glömde han bort så fort flaskan kom fram som väl var.

Idag var vi på bvc och nu väger han 8.2kg och är 67cm lång. Han fick vaccin med och det var ju inte så kul precis. Det tog en stund innan han blev glad igen. Ikväll var han jätteledsen och hade ont i låren så han fick lite flytande Alvedon. Det hjälpte så bra att han inte alls ville somna vid 19.30 när hans pappa la honom. Sambons högläsning ackompanjerades av tjoanden och babbel :love:
 
Nu har sambon åkt till Kina för att vara borta tom sön nästa v. Jag brukar inte ha några problem med att han är borta (när vi inte hade barn). Kunde till och tycka att det var skönt att bara rå om sig själv. Men nu känns det tomt och sårbart... Vi är liksom ett bra team han och jag, nu är det helt upp till mig. Och tänk om det händer mig något? Hur länge kan det dröja innan någon märker det? Ska mina små ligga helt ensamma och skrika tills någon märker det? Det oroade mig när jag kvällsfodrade idag... Får nog avtala med någon att jag hör av mig på något sätt till någon. Men det kan man ju inte hålla på med var och varannan minut... Konstigt vad som händer med en när man får barn. Jag har VERKLIGEN aldrig haft något katastroftänk innan (knappt konsekvenstänk :o).
 
Nu har sambon åkt till Kina för att vara borta tom sön nästa v. Jag brukar inte ha några problem med att han är borta (när vi inte hade barn). Kunde till och tycka att det var skönt att bara rå om sig själv. Men nu känns det tomt och sårbart... Vi är liksom ett bra team han och jag, nu är det helt upp till mig. Och tänk om det händer mig något? Hur länge kan det dröja innan någon märker det? Ska mina små ligga helt ensamma och skrika tills någon märker det? Det oroade mig när jag kvällsfodrade idag... Får nog avtala med någon att jag hör av mig på något sätt till någon. Men det kan man ju inte hålla på med var och varannan minut... Konstigt vad som händer med en när man får barn. Jag har VERKLIGEN aldrig haft något katastroftänk innan (knappt konsekvenstänk :o).
Jag har katastroftankar till den grad att det ger mig ångestattacker bitvis. Försök att inte göda dem så att säga, det är fruktansvärt när det blir riktigt illa och för mig hindrar det mig i min vardag. Jag kan inte njuta fullt ut av det jag har.

När din partner är på jobbet, hörs ni hela tiden då? Tänker att om ni hörs till och från när han är borta kanske han kan höra av sig om det finns anledning till oro. Annars tänker jag att risken att det ska bli något just nu är ganska liten. Just nu är du OK, barnen finns runt dig. Njut av det du kan och försök ta dig igenom dagarna även om du saknar avlastningen du är van vid. Riskmedveten ska man alltid vara men låt det inte ta över ditt liv för guds skull! Jag kan skriva en hel bok om de där tankarna och jag gjorde missen att göda upp dem. Det är ett helvete att försöka bli av med.
 
Jag har katastroftankar till den grad att det ger mig ångestattacker bitvis. Försök att inte göda dem så att säga, det är fruktansvärt när det blir riktigt illa och för mig hindrar det mig i min vardag. Jag kan inte njuta fullt ut av det jag har.

När din partner är på jobbet, hörs ni hela tiden då? Tänker att om ni hörs till och från när han är borta kanske han kan höra av sig om det finns anledning till oro. Annars tänker jag att risken att det ska bli något just nu är ganska liten. Just nu är du OK, barnen finns runt dig. Njut av det du kan och försök ta dig igenom dagarna även om du saknar avlastningen du är van vid. Riskmedveten ska man alltid vara men låt det inte ta över ditt liv för guds skull! Jag kan skriva en hel bok om de där tankarna och jag gjorde missen att göda upp dem. Det är ett helvete att försöka bli av med.
Du har helt rätt och jag försöker slå bort tankarna när de kommer. Men fascinerande vad det gör med en att bli förälder. Och det är bara tanken på att det skulle hända mig något när jag är ensam med barnen som skrämmer mig. Att de skulle ligga helt ensamma och ledsna... Annars far jag runt sim vanligt; har precis hoppat in min treåring och vinglar runt på fyraåringen som börjat med den härliga idéen att stå på bakbenen... Men då är någon hos barnen och kan ta hans om dem om det händer något. Jag ska ta fasta på ditt råd och strunta i de tankarna också!
 
Jag är också ensam mycket med min dotter och har precis samma tankar. När hon ligger uppe och sover och jag går nerför trappan ser jag framför mig hur jag ska halka i trappan och bryta ryggen så att jag ska höra henne skrika men inte kunna röra mig... Man är lite knäpp och jag försöker verkligen ALLTID ha mobilen på mig.
 
Igår invigde vi klämpåsarna med mango och jordgubbspuré. Det blev en succé, såpass att tårarna sprutade när den tog slut :D. Det glömde han bort så fort flaskan kom fram som väl var.

Idag var vi på bvc och nu väger han 8.2kg och är 67cm lång. Han fick vaccin med och det var ju inte så kul precis. Det tog en stund innan han blev glad igen. Ikväll var han jätteledsen och hade ont i låren så han fick lite flytande Alvedon. Det hjälpte så bra att han inte alls ville somna vid 19.30 när hans pappa la honom. Sambons högläsning ackompanjerades av tjoanden och babbel :love:
Klämpåsarna som man fyller själv låter verkligen toppen! Ska helt klart investera i såna tills det är dags för att börja äta här.
 
Jag är också ensam mycket med min dotter och har precis samma tankar. När hon ligger uppe och sover och jag går nerför trappan ser jag framför mig hur jag ska halka i trappan och bryta ryggen så att jag ska höra henne skrika men inte kunna röra mig... Man är lite knäpp och jag försöker verkligen ALLTID ha mobilen på mig.
Skönt att man inte är ensam :p
Är väl naturens sätt att se till att man är extra vaksam.
 
Jag tänker också mycket på om min man skulle gå bort vad som händer då, eller om jag krockar och dör. Försöker slå bort de tankarna och leva i nuet. Man vet aldrig när det är slut. Hur kan man älska ett barn så mycket?blir varm i hjärtat bara att tänka på honom:heart:love:
 
Jag har också lite katastroftankar ibland, men jag är ganska bra på att slå undan dem. Jag har tränat på det innan jag fick barn. Ett tag hade jag en hel del ångest när jag körde bil på motorvägen, pga av att jag en gång nickade till en morgon på väg till jobbet.
 
Vad hände med min bebis? Hon är ju jättestor! :love:
1975057_10153063771572046_2307851079971063260_n.jpg
 
Lilla fröken är för övrigt rätt trist sällskap ikväll :confused: :angel: :p Vi har myskväll utan pappan och hon har sovit sedan han åkte vid 15.30, bortsett från två matpauser. Bra att hon äter iofs, men jag hade tänkt vi skulle umgås :p
 
Vad hände med min bebis? Hon är ju jättestor! :love:
1975057_10153063771572046_2307851079971063260_n.jpg

Vilken sötnos :love:

Håller med! Vad hände? Vart tig min mini plutt bebis vägen? :D
AQKAAAACPrFodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDExMDAyMy85LTMvMjAxNS0xMC0yMy0yMDE0XzU2MmE3OTAzOTYwNmVlM2RjYzEwNjBkYi5qcGc

Vill sitta i egen stol och allt :love:
Blir 4 månader imorgon och börjar bli en helt egen person. Skrattar högt och ljudligt åt saker. Charmar allt och alla. Är kittlig under fötter, armar och på halsen, bryter ihop av skratt när man kilar honom. Har humor och jag kan riktigt se buset i ögonen på honom. Men är världens lugnaste och goaste unge.
 
K vände många gånger till rygg för några veckor sedans verkar hon ha glömt det igen, haha. Här har vi första riktiga förkylningen. Hon har varit lite snorig innan men nu är det snor och rinniga ögon i massor får se hur det utvecklas. Snorsugen är invigd med positivt resultat :) Natten gick över förväntan, tur att hon sover på sida för när hon tippade över på rygg blev det jobbigare. Idag ska vi besiktiga bilen i övrigt bara vara hemma och mysa.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 966
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 110
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 458
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 459
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp