Sommarföräldrar 2015 del 2

@Honungshumlan Hon vägde 5070 g förra veckan så hon lär väl väga närmare 5,5 kg nu (så som hon äter:nailbiting:). Comfort kanske inte är så stora ändå så kan ju köpa ett paket och prova. Hon lär ju växa i dom nån gång:D
 
Idag har jag haft en gnällig liten grabb här hemma. I eftermiddag tog det 45min att få honom att sova. Jag la honom i hans säng och började läsa en bok för honom, då brukar han somna fort, men icke. Resultatet blev en ännu gnälligare bebis. Tänkte att han var hungrig och värmde på lite mjölk, resultat asförbannad bebis. La honom i vagnen och körde ut honom på altanen. Efter två minuter, nöjd och sovande bebis. Inte är det lätt att göra de små krabaterna nöjda alltid.

Han vaknade efter en timme och var jättepruttig och ledsen. Inget funkade förutom när han fick höra på babblarna en stund, så då fick han göra det, så jag kunde få andas ut och samla lite tålamod. Sen var han jätteglad när han hade pruttat klart, inte lätt med magknip.
 
@Honungshumlan Hon vägde 5070 g förra veckan så hon lär väl väga närmare 5,5 kg nu (så som hon äter:nailbiting:). Comfort kanske inte är så stora ändå så kan ju köpa ett paket och prova. Hon lär ju växa i dom nån gång:D

Dottern är ju ändå född 13 juni så jag svarar, vi har också gått upp till libero strl 4 precis. Vi gick direkt från newborn 2 till comfort 4, det enda vi saknade i början var kissindikatorn men man vänjer sig!
 
När Libero Newborn 2 blev för små köpte jag Comfort 3 eftersom jag inte fattade att det fanns Newborn 3 också (mycket man ska förstå och lära sig...) De var enorma så som tur var fick jag tag i Newborn 3 inne i stan (Uppsala) De finns tydligen inte på så många ställen... Nu har hon Comfort 3 men börjar nog snart bli dags för 4.

Ikväll har K varit hos mina föräldrar en timme eftersom jag hade insläppet i stallet och sambon jobbar borta. Smidigt att ha dem nära, jag var bara borta en timme. Hon hade varit ledsen en stund men var glad när jag kom så det var skönt :)

Vi har dop den 21 november. Efter mycket velande har vi bestämt att det bara blir allra närmaste familjen, blir eftermiddagsdop och sen middag efter med föräldrar och syskon med familjer. Blir ändå 17 personer... Hade hellre haft "alla" släktingar och vänner, men det hade blivit runt 70 personer och det kändes lite saftigt, särskilt med tanke på att sambon åker utomlands i jobb två dagar senare.
 
Rätt dåligt att newborn 3 inte finns överallt. Vi i småstäder vill ju också ha passande blöjor. Får testa comfort iaf, inte roligt att hon blivit så röd.
 
K blev också röd av Pampers och dessutom tycker jag att de luktar så illa? Tyckte ofta de luktade kiss vilket bara händer med Libero om de är jättefulla.
 
Rätt dåligt att newborn 3 inte finns överallt. Vi i småstäder vill ju också ha passande blöjor. Får testa comfort iaf, inte roligt att hon blivit så röd.
Jag tycker inte jag bor i en liten stad men de var svåra att få tag på här också. Vet att vi hittade ett paket någonstans men sen gick vi på comfort
 
Rätt dåligt att newborn 3 inte finns överallt. Vi i småstäder vill ju också ha passande blöjor. Får testa comfort iaf, inte roligt att hon blivit så röd.
Tips: när blöjorna är stora så sätt spännena långt ner på ytan de går att fästa och riktade lite neråt. Med stora tjejen fick vi göra så varje gång vi skulle byta storlek i början för att de skulle sitta vettigt runt låren.
 
Dopklänningen i även mina drömmar :love: Men A får klara sig med den som redan går i arv. Vi ska nämligen också döpa henne lördag 24e oktober :) roligt nog är det rosa sidenbandet borta så jag köpte ett rött hon ska ha istället, och pynta med rönnbär i kyrkan!

Tycker det är lika fint med klänning som gått i arv! Vi hade en sån till sonen från min sambos sida, men sen hade jag bara en vanlig klänning när jag döptes själv och vi (jag;)) ville gärna ha nåt som hon eventuellt kan föra vidare.

Fint med rönnbär! :)
 
Angående blöjor har vi kört Pampers på båda tills de har kunnat ha Liberos Up n' go.

Pampers newborn känns smidigare än Liberos, men när det gäller byxblöjor är Liberos hästlängder bättre!

Nu är jag himla nyfiken på Liberos nya Touch, har någon sett/provat ännu? Verkar super!

(Tänk att det gått så långt att man ser fram emot lanseringen av en ny blöj-kollektion... :meh::D) #föräldraledig
 
Läkarbesök för A idag, tyvärr glömde jag helt bort det :( Det har väl helt enkelt varit för mycket denna veckan, dessutom blev jag väldigt plötsligt sjuk i tisdags och fick från ingenstans 40 graders feber O_o Bättre nu men inte frisk. Usch så pinsamt att glömma :down:

Gjorde jag också med sonen, naturligtvis på läkarbesök.. :down: Men jag tror de är vana vid halvdementa föräldrar, antingen ammar man ut hjärnan eller så försvinner den i samma takt som sömnen. :meh:

Hoppas du mår bättre! :)
 
Angående blöjor har vi kört Pampers på båda tills de har kunnat ha Liberos Up n' go.

Pampers newborn känns smidigare än Liberos, men när det gäller byxblöjor är Liberos hästlängder bättre!

Nu är jag himla nyfiken på Liberos nya Touch, har någon sett/provat ännu? Verkar super!

(Tänk att det gått så långt att man ser fram emot lanseringen av en ny blöj-kollektion... :meh::D) #föräldraledig
Jag prövade touch-blöjan på underbara barn-mässan men var inte så imponerad. Hade inte hört om den innan men den delades ut där. Visst var den supermjuk och kändes väldigt skön för barnet men efter några timmar på så kändes den fuktig och sunkig som om den var överfull fast den inte var det. Jag bar henne i sjal och det blir ju rätt svettigt så vet inte om det bidrog men det kändes inte så fräscht iaf.
 
Jag gillar inte heller Pampers. Upplever att T blir röd i rumpan. Han har Liberos comfort stl 3. Har en touch blöja hemma som jag inte provat än.. Får prova nån dag..
 
Hej, nya utvecklingssprång! Dottern som normalt sett vaknar 1-2 gånger per natt vaknade inatt fyra gånger. Normalt sett äter hon bra på natten, inatt var det strul vid brösten som sen fortsatt hela dagen (vi som haft okomplicerad amning hela 3 dagar, yey :grin:). Humörssvängningar som heter duga, har växlat mellan strålande glad och skitförbannad ungefär var tredje sekund. Testar nya ljud och stoppar saker i munnen... Var ska detta sluta?
 
Hej, nya utvecklingssprång! Dottern som normalt sett vaknar 1-2 gånger per natt vaknade inatt fyra gånger. Normalt sett äter hon bra på natten, inatt var det strul vid brösten som sen fortsatt hela dagen (vi som haft okomplicerad amning hela 3 dagar, yey :grin:). Humörssvängningar som heter duga, har växlat mellan strålande glad och skitförbannad ungefär var tredje sekund. Testar nya ljud och stoppar saker i munnen... Var ska detta sluta?
Kan våra barn vara i samma språng? Från att ha sovit i egen säng i två månader måste nu dottern sova i min armhåla, sover oroligt, äter oftare på natten och har sjukt mycket konstiga ljud för sig dagtid.
 
Kan våra barn vara i samma språng? Från att ha sovit i egen säng i två månader måste nu dottern sova i min armhåla, sover oroligt, äter oftare på natten och har sjukt mycket konstiga ljud för sig dagtid.
Låter så! Hur gammal är hon? Kajsa är 3 månader och 1 vecka. Enligt Wonder weeks-appen kan detta språng pågå så länge som 5 veckor :crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 967
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 110
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 458
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 460
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17
  • Atletix

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp