Sommarföräldrar 2015 del 2

Jag försöker verkligen unvika tv tittandet, om vi tittar på tv vänder jag bort honom... Men jäklar vad lpng hals en unge kan få, och vridas i 360 grader kan den. Han gör verkligen allt för att få en klimt :D vart ska detta sluta?
Precis samma här! Ska erkännas att jag har den på en del när jag är hemma såhär mycket och har alltid försökt vända bort henne från den men oj vad hon maskar och ålar flr att komma runt. Den är faktiskt på allt mindre nu just därför.
 
Angående rotavccin så har det inte nämnts med ett enda ord här. Ok att man kan få betala själv men vore ju bra om man fick valet iaf...
 
@Lindon vet inte hur din man är men jag själv fastnade lättare när dottern var liten och inte gjorde så mycket. Nu blir det lite mobilsurf på buke när man har en minut ledig. Ska jag ta fram dator t.ex hinner den inte vakna till liv innan jag måste ränna iväg på annat, som nu har jag satt henne på att plocka ihop leksaker hon vill ha med sig till mormor och bebis äter ;) serier och sånt hinner jag inte se utan avbrott förrän på kvällen så det känns inte värt. Sen vet jag iofs familjer där TV är igång hela tiden varje dag samtidigt som barnen varierar lek och tv-tittande. Jag blir otroligt stressad av det så här är TV:n på när den används och när tösen börjar röra sig för mycket stängs den av.

Det funkar för oss. För att bryta beteendet fick vi möblera om lite. Tv:n flyttade tillfälligt till en plats utan lekyta pga renovering och blev kvar :p tidigare tv-rum/vardagsrum blev lekrum med en soffa för de vuxna. Jättemysigt faktiskt :)
 
@Ahma Enda programmet vi följer med någolunda sen W kom är faktiskt idol. Jag sätter faktiskt inte på tvn alls då han är vaken. Tycker att jag kan koncentrera mig på honom då han en gång är vaken. Surfar hellre då han sover. Min man kollar tv då han matar honom som då blir på helgen eftersom han bor borta i veckorna och jobbar. Vet en familj där tvn står på hela dagen,jobbigt att vara på besök då man hela tiden dras med blicken fast man egentligen kollar. Märker på lillen också att blicken söker sig mot telefoner och tvn lätt.
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Åh fy vilken ledsen tjej jag har här hemma ikväll :cry: Hon fick ju 3-månadersvaccinet idag och har kanske varit lite trött och närhetstörstande idag, åkt mycket sjal och sele men annars varit ungefär som vanligt. Strax efter halv sju blev hon ledsen och kändes varm så jag satte på pyjamas och tog tempen (ingen feber) och satte upp henne i sjalen där hon ALLTID brukar somna och bli nöjd men hon skrek hysteriskt i nästan en timme. Då tog jag ner henne och gav Alvedon (varför hade jag inte köpt oral lösning så hade jag sluppit ta mer henne :grin:). Upplevde då att hon blev mer ledsen när jag tog på låren så tänkte att hon var öm efter sticket och försökte trösta henne när hon låg brevid mig istället. Inget funkade så satte upp i selen istället då den nog ger mindre tryck på låren än sjalen och efter att ha skrikit hysteriskt ytterligare nästan en timme somnade hon helt slutkörd :( Sambon jobbar borta, blir en spännande natt :crazy: Men förhoppningsvis sover hon gott nu, men hon borde vakna och bara hungrig snart. Jag kanske borde försöka sova jag med :idea:
 
Åh fy vilken ledsen tjej jag har här hemma ikväll :cry: Hon fick ju 3-månadersvaccinet idag och har kanske varit lite trött och närhetstörstande idag, åkt mycket sjal och sele men annars varit ungefär som vanligt. Strax efter halv sju blev hon ledsen och kändes varm så jag satte på pyjamas och tog tempen (ingen feber) och satte upp henne i sjalen där hon ALLTID brukar somna och bli nöjd men hon skrek hysteriskt i nästan en timme. Då tog jag ner henne och gav Alvedon (varför hade jag inte köpt oral lösning så hade jag sluppit ta mer henne :grin:). Upplevde då att hon blev mer ledsen när jag tog på låren så tänkte att hon var öm efter sticket och försökte trösta henne när hon låg brevid mig istället. Inget funkade så satte upp i selen istället då den nog ger mindre tryck på låren än sjalen och efter att ha skrikit hysteriskt ytterligare nästan en timme somnade hon helt slutkörd :( Sambon jobbar borta, blir en spännande natt :crazy: Men förhoppningsvis sover hon gott nu, men hon borde vakna och bara hungrig snart. Jag kanske borde försöka sova jag med :idea:

Usch då, stackars liten!
Hoppas att det går över fort.
 
Idag var första gången som A satt med vid middagsbordet i sin egna stol. Väl upppallad, men ändå. Han tyckte det var spännande att sitta och titta på verkade det som. Han börjar bli så stor den lille mannen.
 
Idag var första gången som A satt med vid middagsbordet i sin egna stol. Väl upppallad, men ändå. Han tyckte det var spännande att sitta och titta på verkade det som. Han börjar bli så stor den lille mannen.
Vi har pratat om det, att det kommer vara stor skillnad att äta när lillan sitter med vid bordet :D Då känns dom plötsligt väldigt stora! Vi provade att sätta henne i stolen i helgen som var. Lite väl mycket slagsida, men om ett par veckor så... :p

Nu sover hon iaf i sin säng, efter en kaotisk kväll. Hoppas hon får sova gott hela natten utan smärta eller feber :cautious:
 
Här är fullt ös medvetslös!

Edith blev 4 månader i lördags, och det händer saker varje dag. Allra helst ska man stå i knäet hos folk, så man är lagom mör i armarna framåt kvällen.

Idag kom också första skrattet! :love:

Vi var på babymassage idag, verkade uppskattat även om hon mest ålade runt och glodde på bebisarna bredvid.

Annars har vi fullt upp med dop-planeringen, Edith döps på söndag och vi ska ha över 50 gäster. Så jag bakar och bakar, skriver listor och planerar dekorationer.

Denna sydde jag klart idag, tur man inte har ett jobb att sköta också. :angel:



Gjorde nog förresten århundradets fynd! Jag hade kollat lite efter en dopklänning som kan gå i arv från våra barn sen (om de ens vill döpa sina barn vill säga).

Hittade dröm-dopklänningen på NK för 6500 kr, vilket kändes lite väl saftigt. Min sambo såg ut såhär :eek:.

Lyckades dock efter mycket letande hitta den på en engelsk sajt för 4000 kr och beställde. Dagen efter får jag ett mail att den är slut och inte görs mer..
Googlar i panik, hittar ett enda ex på utförsäljning. 1700 kr inklusive expressleverans till dörren! Så egentligen har jag alltså tjänat 4800 kr! :idea:

Ja, det må vara ytligt och gammeldags, men visst är den fin?! :)



Nu hoppas vi bara allt flyter på bra med planeringen och själva dopet!
 
Så tänker jag också. Och jämfört med en brudklänning är den ju billig, plus att en brudklänning är ännu mindre chans att man återanvänder. :idea:
 
Läkarbesök för A idag, tyvärr glömde jag helt bort det :( Det har väl helt enkelt varit för mycket denna veckan, dessutom blev jag väldigt plötsligt sjuk i tisdags och fick från ingenstans 40 graders feber O_o Bättre nu men inte frisk. Usch så pinsamt att glömma :down:
 
Vilken fin dopklänning @Thera :)
Här ska vi också börja planera dop. Behöver dock inte tänka på klänning för vi kommer använda den som min mormor sydde när min mamma skulle döpas och sen har den använts till mammas syskon, mej och mina syskon samt våra kusiner:)

För övrigt så blev jag rejält uppskrämd av lilla L igår morgon. Hon somnade runt 23 på kvällen och nån gång runt 5 vaknade jag och vart väldigt förvånad över att klockan var så mycket och L inte ätit nåt under natten. La min hand på hennes och den var iskall:nailbiting: Kan ju säga att jag blev lika iskall inombords men petade till henne och fick en grymtning tillbaka så jag kunde andas ut igen. Inte förrän vid 7 vaknade hon och hade därmed sovit i hela 8 timmar. Inatt var det däremot matning två gånger som vanligt. Trots att jag inte är jätteorolig så finns ju alltid tanken om psd i bakhuvudet.
 
Idag var vi och handlade mat och eftersom A oftast äter i bilen antingen innan eller precis efter vi har handlat klart så ser jag vilka som parkerar på familjeparkeringsplatserna. Jag blir lika irriterad varje gång. För av 6 platser så är det 4-5 som parkerar som varken har svårt att ta sig ut och in ur bilen (för då kan jag tycka att det är helt ok) eller har barn. Ingen respekt alls för oss som behöver det extra utrymmet för att få in barn i bilen mm. Problemet är att platserna ligger närmast ingången, hade de legat längre ifrån så hade de nog fått vara ifred.

Irritationsmoment nummer två, är alla som hostar och snörvlar antingen rakt ut eller direkt i handen. Jag vill inte bli sjuk och definitivt inte att A blir det om det går att undvika.

Tror jag skickar sambon att handla istället så jag slipper anstränga blodtrycket så :D:p
 
Vilken fin dopklänning @Thera :)
Här ska vi också börja planera dop. Behöver dock inte tänka på klänning för vi kommer använda den som min mormor sydde när min mamma skulle döpas och sen har den använts till mammas syskon, mej och mina syskon samt våra kusiner:)

För övrigt så blev jag rejält uppskrämd av lilla L igår morgon. Hon somnade runt 23 på kvällen och nån gång runt 5 vaknade jag och vart väldigt förvånad över att klockan var så mycket och L inte ätit nåt under natten. La min hand på hennes och den var iskall:nailbiting: Kan ju säga att jag blev lika iskall inombords men petade till henne och fick en grymtning tillbaka så jag kunde andas ut igen. Inte förrän vid 7 vaknade hon och hade därmed sovit i hela 8 timmar. Inatt var det däremot matning två gånger som vanligt. Trots att jag inte är jätteorolig så finns ju alltid tanken om psd i bakhuvudet.

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Usch, jag är också livrädd för psd. Med vårt första barn låg jag ofta vaken och lyssnade efter andetag, och min puls steg i taket varje gång det dröjde lite.

Eller om man tyckte han sov ovanligt länge på dagen, så gick man och kollade i vagnen och precis då var han helt stilla. Sen helt plötsligt drar de ju ett sånt där djupt andetag, men tankarna hinner fara rätt långt innan dess. :down:

Nu med Edith har vi faktiskt köpt ett andningslarm, så himla skönt att kunna släppa oron lite. :bow:
 
@Thera Ja usch ibland ser man ju inte ens att dom andas. Andningslarm har jag inte funderat på men det kanske skulle införskaffas så jag kan sova ordentligt. När jag vaknar sådär så kan jag inte somna om utan måste både dubbelkolla och trippelkolla att hon verkligen andas.
 
Här är fullt ös medvetslös!

Edith blev 4 månader i lördags, och det händer saker varje dag. Allra helst ska man stå i knäet hos folk, så man är lagom mör i armarna framåt kvällen.

Idag kom också första skrattet! :love:

Vi var på babymassage idag, verkade uppskattat även om hon mest ålade runt och glodde på bebisarna bredvid.

Annars har vi fullt upp med dop-planeringen, Edith döps på söndag och vi ska ha över 50 gäster. Så jag bakar och bakar, skriver listor och planerar dekorationer.

Denna sydde jag klart idag, tur man inte har ett jobb att sköta också. :angel:



Gjorde nog förresten århundradets fynd! Jag hade kollat lite efter en dopklänning som kan gå i arv från våra barn sen (om de ens vill döpa sina barn vill säga).

Hittade dröm-dopklänningen på NK för 6500 kr, vilket kändes lite väl saftigt. Min sambo såg ut såhär :eek:.

Lyckades dock efter mycket letande hitta den på en engelsk sajt för 4000 kr och beställde. Dagen efter får jag ett mail att den är slut och inte görs mer..
Googlar i panik, hittar ett enda ex på utförsäljning. 1700 kr inklusive expressleverans till dörren! Så egentligen har jag alltså tjänat 4800 kr! :idea:

Ja, det må vara ytligt och gammeldags, men visst är den fin?! :)



Nu hoppas vi bara allt flyter på bra med planeringen och själva dopet!

Dopklänningen i även mina drömmar :love: Men A får klara sig med den som redan går i arv. Vi ska nämligen också döpa henne lördag 24e oktober :) roligt nog är det rosa sidenbandet borta så jag köpte ett rött hon ska ha istället, och pynta med rönnbär i kyrkan!
 
@Elli_J Fyy! Lillen har skrämt mig några gånger också. Då han sover i vagnen sista turen för dagen sover han oftast utan ljud - annars brukar han spotta tutten,grymta,prata i sömnen som man då hör i babymonitorn. Om han inte låtit på någon timme måste jag alltid smyga ut,sticker man in handen och känner en kall näsa då blir jag genast rädd. Vi hade flera minus här för nån vecka sen. Då trodde jag att han frusit ihjäl. Fast han hade vinteroverall på..jösses vad man nojjar!

På natten har vi andningsalarm i spjälsängen. Sovit där nu 1v,gick inte att sova med oss längre, flyttade sig i sömnen så han låg tvärsöver. Jag,mannen och 3 katter fick trycka ihop oss i ett hörn...:D
 
Vad har ni för blöjor till era små? Jag har använt libero newborn till Linnea men när vi skulle gå upp till storlek 3 så fanns det inte att köpa nånstans. Var till och med i grannstaden och kollade i mataffärerna där utan framgång. Känns som storlek 3 i comfort skulle bli alldeles för stort eftersom det är för 5-9 kg. Köpte då pampers, eftersom det behövdes större blöjor, men nu har L blivit väldigt röd i baken så vill helst köpa något annat märke. Tänkte om någon av er har erfarenhet av dom lite mer okända märkena, typ Icas egna.
 
Vad har ni för blöjor till era små? Jag har använt libero newborn till Linnea men när vi skulle gå upp till storlek 3 så fanns det inte att köpa nånstans. Var till och med i grannstaden och kollade i mataffärerna där utan framgång. Känns som storlek 3 i comfort skulle bli alldeles för stort eftersom det är för 5-9 kg. Köpte då pampers, eftersom det behövdes större blöjor, men nu har L blivit väldigt röd i baken så vill helst köpa något annat märke. Tänkte om någon av er har erfarenhet av dom lite mer okända märkena, typ Icas egna.

Vi kör libero comfort i stl4 numera. Jag har bytt storlek så fort han nått den undre vikten. De har inte varit för stora alls då. Upplever snarare att de blir väl små när han närmar sig den övre vikten. Men så är han lite rund om magen och inte så lång.
Jag antar att det gör sitt med kroppsformen :D

As kusin har Willys egna märke och de är nöjda med dem, har dock inte provat något annat märke själv.

Vad väger hon? Är det långt kvar till 5kg?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 967
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 111
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 462
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 461
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp