Sommarföräldrar 2015 del 2

Jag kommer på mig själv att jag stressar utan anledning. Som nu, A sover i sängen på ovanvåningen, jag har babyvakten på och sitter i soffan. Jag har nyss druckit en kaffe och pumpat. Jag har inte något som jag måste göra. Istället för att ta det lugnt och njuta av stillheten så sitter jag och tänker på allt som jag skulle kunna få gjort. Samtidigt så känner jag att så fort jag börjat med något så kommer A vakna och vara hungrig. Dumma tankar bort!
Jag tror att det grundar i rastlöshet, jag är mer stillasittande, utan någon mental sysselsättning, än vad jag är van vid.
Är det någon som känner igen sig?
Ja, med stora tjejen var det så. Jag hade massa krav på mig själv att jag skulle hålla det rent och snyggt, laga mat till sambon kom hem osv.
 
Ja, med stora tjejen var det så. Jag hade massa krav på mig själv att jag skulle hålla det rent och snyggt, laga mat till sambon kom hem osv.
Hm, fast jag känner inte det som att jag har krav på mig att sköta hushållet på det viset. Snarare att jag är uttråkad och ensam.
Jag känner igen mig i känslan från tiden när jag pluggade och var hemma mycket.
Det är kanske dags att se mig om efter någon aktivitet där vi får komma iväg och träffa lite folk.
 
@Honungshumlan Räcker upp en hand! Kan vara helt urslut och nästan sova stående,men kan inte sova när lillen sover. Ligger först och försöker,sen börjar tankarna snurra, tillslut tappar jag tålamodet och stiger upp. :banghead:Somnar endast i misstag, typ då jag nattar lillen. Är van med stressigt jobb där man är på fötter jämt/gör tusen saker samtidigt, har hästarna som jag vanligen motionerar, tränar själv. Då jag var gravid och fick sd av allt en tid led jag...nu borde man träna mindfulness om man nånsin ska lära sig:grin:
 
Jag kommer på mig själv att jag stressar utan anledning. Som nu, A sover i sängen på ovanvåningen, jag har babyvakten på och sitter i soffan. Jag har nyss druckit en kaffe och pumpat. Jag har inte något som jag måste göra. Istället för att ta det lugnt och njuta av stillheten så sitter jag och tänker på allt som jag skulle kunna få gjort. Samtidigt så känner jag att så fort jag börjat med något så kommer A vakna och vara hungrig. Dumma tankar bort!
Jag tror att det grundar i rastlöshet, jag är mer stillasittande, utan någon mental sysselsättning, än vad jag är van vid.
Är det någon som känner igen sig?
Absolut!! Jag stressar hela tiden när de sover. Så dumt!
 
Hm, fast jag känner inte det som att jag har krav på mig att sköta hushållet på det viset. Snarare att jag är uttråkad och ensam.
Jag känner igen mig i känslan från tiden när jag pluggade och var hemma mycket.
Det är kanske dags att se mig om efter någon aktivitet där vi får komma iväg och träffa lite folk.
Uttråkad och ensam var jag i början. Åkte ofta hem till mamma i veckorna. När tösen var 5 månader hade vi premiär på öppna fsk. Alldeles för sent, jag hade behövt det tidigare.
 
Och
Ew :s jag hade räknat med att på de där 8 veckorna som är normalspann skulle det bli mörkt till färgen ganska snart och vara mest slem och sånt sista veckorna. Hade inte en tanke på att man skulle blöda länge. Vore ju trevligt att åtminstone kunna övergå till trosskydd snart... Vad man ska behöva stå ut med.

@Rosen-Knoppen jag läste att snittade kvinnor ofta blöder mindre och min egen undersökning stämmer ju i alla fall. Jag som blir äcklad av min egen mens tycker att det här är helvidrigt :p

Jag är less på skiten efter fyra dagar!
 
Var förvarar ni era barnvagnar då de inte används?vi har haft vår att stå i ett utrymme mellan huset och pannrummet. Fungerar som 'arbetsingång' där vi kommer in med stallskläder,hänger hästtäcken på torkning osv. Lillen brukar även sova där då det vart dåligt väder ute då det är svalt och mörkt.

Blev idag varse om att det blivit kallare. En mus tittade fram där vi har skräpet inne i huset :arghh:Första musen vi sett och märkt av under de 7 år vi bott inne i huset. Såå...barnvagnen blir snart bo åt dom små krypen:crazy:Ifjol tog dom fågelmat från en säck vi hade i gången och samlade i våra stallsskor...vill inte precis ha möss där lillen ska sova. Han använder vagnen x3/dag så det blir ett jäkla jobb att släpa in den i huset av och an. Plus att den ju är skitig under. Hur gör ni?
 
Var förvarar ni era barnvagnar då de inte används?vi har haft vår att stå i ett utrymme mellan huset och pannrummet. Fungerar som 'arbetsingång' där vi kommer in med stallskläder,hänger hästtäcken på torkning osv. Lillen brukar även sova där då det vart dåligt väder ute då det är svalt och mörkt.

Blev idag varse om att det blivit kallare. En mus tittade fram där vi har skräpet inne i huset :arghh:Första musen vi sett och märkt av under de 7 år vi bott inne i huset. Såå...barnvagnen blir snart bo åt dom små krypen:crazy:Ifjol tog dom fågelmat från en säck vi hade i gången och samlade i våra stallsskor...vill inte precis ha möss där lillen ska sova. Han använder vagnen x3/dag så det blir ett jäkla jobb att släpa in den i huset av och an. Plus att den ju är skitig under. Hur gör ni?

Vi har inte något vettigt ställe att förvara vagnen tyvärr. Inte ens i någon av våra två hallar finns det någon plats där den kan stå. Hittills har A sovit en hel del i den inomhus så då har den fått stå i köket. Är den smutsig så spolar vi av däcken innan vi tar in den. Drömmen vore en groventré i en tvättstuga i markplan..
 
I garaget :p sover det barn i den står den ute med dörren på glänt om vädret tillåter att dörren är öppen eller i hallen. Det blir skitigt och trångt men vad tusan. Hade jag haft en barnvakt som larmar om.barnet vaknar hade jag använt den och slagit igen dörren.

@Lindon du har ingen lift i vagnen du kan lyfta ur? I så fall kan du ju bara lyfta in barnet i den.
 
Ja det är svårt det här med vagnförvaring. Vår ligger ofta i bilen men då suckar jag om jag ska använda den här hemma och måste ta ur den. Vi har en stallvagn också, mest den som används här hemma. Den har än så länge stått i ett kallförråd men nu börjar jag fundera på att ha den i tvättstuganmen dit är det bökig källartrappa så då måste jag lyfta ur lillan innan...

Hör är ytterligare en som blir stressad när bebis sover. Mest för att jag inte har en aning om hur länge hon sover, inga vidare rutiner för det på dagtid än.
 
Vår ligger mest i bilen, har jag använt med hemmavid rullar jag in den i vår mini hall under natten, annars står den på farstukvisten under tak under dagen..
Vi har klinkers i hallen så det är bara att torka av om vagnen är lerig..
 
@Amha Jo man kan ta lös vagnsdelen, kom på det igår direkt efter jag postat inlägget. Tog in den i natt,fortfarande skärrad över musen;)

På nya hus med grovingång hade jag förvarat vagnen där men på vårt 70 tals hus är grovingången där vi förvarar täcken. Är inte tät så dit slipper då alla kräk in.. Får helt enkelt montera vagnen på och av varje gång.
 
Vår ligger mest i bilen, har jag använt med hemmavid rullar jag in den i vår mini hall under natten, annars står den på farstukvisten under tak under dagen..
Vi har klinkers i hallen så det är bara att torka av om vagnen är lerig..

Vi har laminat i farstun...klinkers tål att tänkas på då vi renoverar nästa gång...
 
Värt det när småbarn kommer in med leriga stövlar. Gärna en golvbrunn så man kan ta vattenslangen :D
Jo! Vi hade väl inte barn i tankarna då vi renoverade:angel: ser framför mig gummistövlar som hoppat i gödselstacken vandra in i vardagsrummet på svart laminat:nailbiting:
 
Jo! Vi hade väl inte barn i tankarna då vi renoverade:angel: ser framför mig gummistövlar som hoppat i gödselstacken vandra in i vardagsrummet på svart laminat:nailbiting:
Vi har ju ingen gödselstack nära men däremot vatten och lera. Både jag och dottern går barfota när det är varmt, ut via altandörren i vardagsrummet, ner på gräset, in med gräsiga fötter osv. Lägg till diverse fordon och sånt barn gärna åker omkring på som orsakar långa repor :D jag är glad att vi köpte ett hus där golvet ligger sedan huset byggdes i mitten av 60-talet. Slipvänligt trägolv. En vacker dag slipar vi och lackar ;)
 
Vi har laminat i farstun...klinkers tål att tänkas på då vi renoverar nästa gång...

Ja jag tycker klinkers är guld värt i en hall faktiskt. Så smidigt att kunna svabba av, speciellt sen när det blir snöslask ute. Vi hade parkett i vår förra bostad, inte alls lika bra, parketten blev tillslut väldigt ful av stenar, blask osv
 
Var förvarar ni era barnvagnar då de inte används?vi har haft vår att stå i ett utrymme mellan huset och pannrummet. Fungerar som 'arbetsingång' där vi kommer in med stallskläder,hänger hästtäcken på torkning osv. Lillen brukar även sova där då det vart dåligt väder ute då det är svalt och mörkt.

Blev idag varse om att det blivit kallare. En mus tittade fram där vi har skräpet inne i huset :arghh:Första musen vi sett och märkt av under de 7 år vi bott inne i huset. Såå...barnvagnen blir snart bo åt dom små krypen:crazy:Ifjol tog dom fågelmat från en säck vi hade i gången och samlade i våra stallsskor...vill inte precis ha möss där lillen ska sova. Han använder vagnen x3/dag så det blir ett jäkla jobb att släpa in den i huset av och an. Plus att den ju är skitig under. Hur gör ni?

I vardagsrummet.
Jag använder vagnen mycket, en del inne men ffa ute flera gånger om dagen. Nu har vi singel på gårdsplanen mellan huset och stallet (där den körs mest :D) så den blir inte särskilt skitig såhär års. Till blötare perioder kan jag spola och torka den i stallet och bära in i huset, är den inte sååå skitig har vi hjulskydd att sätta på, ser ut som pyttesmå rattmuffar typ.
 
Ja jag tycker klinkers är guld värt i en hall faktiskt. Så smidigt att kunna svabba av, speciellt sen när det blir snöslask ute. Vi hade parkett i vår förra bostad, inte alls lika bra, parketten blev tillslut väldigt ful av stenar, blask osv
Klarar sig klinker från repor? Har fått för mig att det repas.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 967
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 110
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 458
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 460
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp