Sommarföräldrar 2015 del 2

Jag sitter nu och väntar på en välbehövlig massage, fy bubblan så skönt det ska bli! Men är hur nojig som helst över att ha lämnat lillan och blir så arg på mig själv för det, hon är ju med sin pappa! Men jag helammar ju och vi har prövat med kopp en gång och då gick det inte. Men han kan ju mata med sked om det skulle behövas, och hon brukar ha ganska långa amningspauser på förmiddagen. Blä va fånig jag är!
 
Jag sitter nu och väntar på en välbehövlig massage, fy bubblan så skönt det ska bli! Men är hur nojig som helst över att ha lämnat lillan och blir så arg på mig själv för det, hon är ju med sin pappa! Men jag helammar ju och vi har prövat med kopp en gång och då gick det inte. Men han kan ju mata med sked om det skulle behövas, och hon brukar ha ganska långa amningspauser på förmiddagen. Blä va fånig jag är!
Asch, du är relativt nybliven förälder. Man får vara nojig, speciellt första gångerna man lämnar barnet. Jag är nervös när andra än jag åker iväg med min stora dotter ;) tåget kanske spårar ur, bilen kör i diket på motorvägen osv. Dock inte när jag lämnar dottern i huset med någon. Det har jag släppt efter en tid.
 
Ibland kan en ergonomisk sele vara dåligt anpassad för en viss kroppstyp menar jag :) hoppas sittvagn är OK med bebis!

Sittdelen fick tummen upp! Eller ja, han somnade efter 5min :D. Jag fick planterat lite nya blommor i utekrukorna och några nya perenner som också fick följa med hem från växtbutiken. Det blir ofta rätt dyrt bara att gå in i affären, fattar inte varför :p

Sen när jag skulle gå med hunden så somnade han innan jag hann ut genom dörren och sov halva promenaden så då fick han ligga ner. Sen när han vaknade efter en halvtimme så fick han sitta upp och var ganska nöjd. Jag slapp powerwalka för att komma hem snabbt med en ylande bebis och samtidigt sjunga alla sånger jag kommer på. Nog för att det är bra för flåset och förmodligen en kul syn för alla jag möter, men inte så njutbart :D
 
Fria tillgången på NAN funkar bra här! Ungen äter som en häst:p hade ökat 400g i vikt på 1v sen vi börjat med ersättning. Charmade läkaren på sin 6v kontroll också. Ler åt alla och pratar för fullt då han är vaken.
 
Jösses, hur ska det gå att vara själv med barnen nästa vecka? Bebis maratonäter hela morgonen. Idag satte jag bebis i selen i hopp om att kunna göra frukost. Sambon klev upp och gjorde frukost, bebisen fick ett av sina arga bebisen-utbrott så jag gav upp och la mig i sängen med henne igen (=glada bebisen). Sambon serverade mig frukost i sängen. Vad för man? Lutar åt att ha färdiga mackor att ta fram till mig och stora tjejen som vi kan äta i sängen i nödfall.

Innan har jag för det mesta suttit vid bordet och ammat samtidigt som jag äter men försöker gärna undvika det då min bröstrygg har förvandlats till smärtsamt renoveringsobjekt. Jag behöver nog en massage.
 
Jösses, hur ska det gå att vara själv med barnen nästa vecka? Bebis maratonäter hela morgonen. Idag satte jag bebis i selen i hopp om att kunna göra frukost. Sambon klev upp och gjorde frukost, bebisen fick ett av sina arga bebisen-utbrott så jag gav upp och la mig i sängen med henne igen (=glada bebisen). Sambon serverade mig frukost i sängen. Vad för man? Lutar åt att ha färdiga mackor att ta fram till mig och stora tjejen som vi kan äta i sängen i nödfall.

Innan har jag för det mesta suttit vid bordet och ammat samtidigt som jag äter men försöker gärna undvika det då min bröstrygg har förvandlats till smärtsamt renoveringsobjekt. Jag behöver nog en massage.

Ja jag kan tänka att mig att blir lite mer meck när man har en till att tänka på.. Men färdiga smörgåsar kanske är en bra idé?

Här hemma har natten varit sådär halv jobbig, T har blivit förkyld och är jätte täppt i näsan. Har behövt använda nässugen flera gånger i natt, och han blir så hysteriskt ledsen varje gång :cry: önskar dom små liven kunde förstå att man gör det för deras egen skull. :(
 
Jösses, hur ska det gå att vara själv med barnen nästa vecka? Bebis maratonäter hela morgonen. Idag satte jag bebis i selen i hopp om att kunna göra frukost. Sambon klev upp och gjorde frukost, bebisen fick ett av sina arga bebisen-utbrott så jag gav upp och la mig i sängen med henne igen (=glada bebisen). Sambon serverade mig frukost i sängen. Vad för man? Lutar åt att ha färdiga mackor att ta fram till mig och stora tjejen som vi kan äta i sängen i nödfall.

Innan har jag för det mesta suttit vid bordet och ammat samtidigt som jag äter men försöker gärna undvika det då min bröstrygg har förvandlats till smärtsamt renoveringsobjekt. Jag behöver nog en massage.
Usch ja...
Sambon ska till Kina och vara borta 10 dagar om några veckor. Kommer bli en prövning... Har minst fyra hästar hemma som ska skötas också.
 
Usch ja...
Sambon ska till Kina och vara borta 10 dagar om några veckor. Kommer bli en prövning... Har minst fyra hästar hemma som ska skötas också.
Matlåda!! :p min stora fundering är hur vi ska orka laga mat för en vecka, 2 mål om dagen, på helgen. Jag har kommit fram till att vi kommer köpa massor med frysfabrikat såsom äcklig pytt i panna och sånt att göra i nödfall.
 
L har ändrat sig och nu är vagnen faktiskt ganska ok att ligga i, det blir iaf inte gallskrik så fort hon läggs ner i den:banana: Hon har kunnat ligga i den så jag haft möjlighet att sköta ena hästens sår under hela veckan och idag sov hon i den ca 3 timmar när vi var på traktorrace:) Hon har även utvecklats en hel del den senaste veckan och har börjat "prata" (mest nyanserade skrik än så länge) och har även fyrat av ett och annat leende.

Och här betyder klökas samma som att ha kväljningar:D mvh smålänning
 
I flera månader har jag funderat över hur jag ska lösa cykelturerna med bebis. Jag insåg att man behöver en halvavancerad cykelvagn för att kunna montera babyinsatser. Nu är det löst! Efter ett par dagar på blocket hittade jag en vagn som jag tror kommer passa oss perfekt. Croozer inklusive joggingset (jisses vad jag saknat en joggingvagn när jag var igång och tränade!). Stadig och rymlig så nu hoppas jag att den fyller sin funktion :) ska bara skaffa mig ett babyskydd för den.
 
Nu har T fått sitt 3 månaders vaccin, usch det var inte kul!
T vart jätte ledsen men gick att trösta ganska fort.. Har laddat med alvedon hemma och hoppas han slipper feber!
 
Vilken kväll vi haft..
T fick jätte hög feber..
Lite små varm vid 17 tiden men vid gott mod, åt en flaska och somna om. Vakna vid 19 och var jätte ledsen, något varmare än innan. Erbjöd honom lite mer ersättning, han åt kanske 90ml och bars grät grät grät. Kändes ännu varmare helt plötsligt.
Tempade, stackarn hade 39,4 i temp. Inte konstigt han var ledsen.
Ont i benen verkar han ha också, kan knappt nudda dom utan att han blir helt hysterisk.
Bytte blöja, tog av bodyn för att vara så sval som möjligt. Gav honom en alvedon supp.
Han fortsatte gråta helt hysterisk.
Gick in i sovrummet, öppna fönstret, släckte ner och satte på en avslappningsskiva jag i vanliga fall har på jobbet på vilan när det små barnen ska sova.
La ner i babynestet med tunn filt och buffa på rumpan, tog 2 min så sov han.
Skrek och grät i två timmar. Stackars liten, livet är inte alltid lätt!
 
Hur länge blödde ni efter förlossningen? Sist blödde jag kanske 2 veckor och sårvätska ytterligare 1-2 veckor. Nu är det över 4 veckor sedan och jag blöder fortfarande :s ibland mer, ibland mindre. Fortfarande färskt. Jag är jättetrött på detta nu.
 
Hur länge blödde ni efter förlossningen? Sist blödde jag kanske 2 veckor och sårvätska ytterligare 1-2 veckor. Nu är det över 4 veckor sedan och jag blöder fortfarande :s ibland mer, ibland mindre. Fortfarande färskt. Jag är jättetrött på detta nu.
Låter lite länge.... Mitt var nog helt borta på 4-5 v.
 
Hur länge blödde ni efter förlossningen? Sist blödde jag kanske 2 veckor och sårvätska ytterligare 1-2 veckor. Nu är det över 4 veckor sedan och jag blöder fortfarande :s ibland mer, ibland mindre. Fortfarande färskt. Jag är jättetrött på detta nu.

7-8 veckor denna gången, något kortare förra gången. Seeegt!!
 
Hur länge blödde ni efter förlossningen? Sist blödde jag kanske 2 veckor och sårvätska ytterligare 1-2 veckor. Nu är det över 4 veckor sedan och jag blöder fortfarande :s ibland mer, ibland mindre. Fortfarande färskt. Jag är jättetrött på detta nu.

Blödde färskt i 1 vecka sen små små flytningar varje dag till 4 veckor efter förlossningen, sen fram till 6 veckor bara ca 1 gång om dagen liiite flytning. Sen var det borta helt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 966
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 110
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 458
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 459
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp