Nåjo e ju ganska fasta då. Men saknar mina små (mindre) bröst. Längtar till att kunna springa och hoppa igen utan att de hoppar så mycket
Jag saknar också mina mindre bröst..
Saknar framförallt att kunna sova på mage!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nåjo e ju ganska fasta då. Men saknar mina små (mindre) bröst. Längtar till att kunna springa och hoppa igen utan att de hoppar så mycket
Kolla upp hur man gör med ersättning så du vet om du ska ha med tetra eller pulver om tanken är att ge ersättning då.Vi har bokat resa till Thailand i december... T kommer vara 5 månader..
Nervöst att resa med bebis!!!
Redan börjat göra listor med snart som ska fixas innan, packas..
Nån som rest med barn som har nå tips?
Kolla upp hur man gör med ersättning så du vet om du ska ha med tetra eller pulver om tanken är att ge ersättning då.
Vi har bokat resa till Thailand i december... T kommer vara 5 månader..
Vet förresten en som hade svårt att få i sitt barn vatten i flaska eller hur det var. Det barnet fick en liten filt/tygbit som doppades i vatten med jämna mellanrum att snutta på. Det var tydligen effektivt.Vi har bokat resa till Thailand i december... T kommer vara 5 månader..
Fy bubblan för höstförkylningar! Jag har haft ont i halsen hela helgen och idag slog nästäppan till med besked. Vad finns det för nässpray man får ta när man ammar? Lillan verkar iaf ha klarat sig helt ok, lite snorig men inte så att hon är påverkad och jag har inte behövt göra några åtgärder ännu.
Min hyresvärd (fårbonde) var här med ett jättefint fårskinn till Kajsa Jag har verkligen velat köpa ett men dom är ju rätt dyra så jag blev verkligen jätteglad.
Ikväll ska jag rida min häst för första gången sedan mars? Februari? Hade ju tänkt låta henne ha mammaledigt ert tag till men nu blev ju livet inte som planerat så det är väl lika bra att hon får börja jobba lite.
As nya grej är att få stå upp med hjälp. Det är superkul!
Att köra in fingrarna i munnen, ofta så att han klöks är också kul
Det gör vår donna också. Fingrarna i munnen hela tiden, gärna hela näven och långt bak så man klöks alternativt kräks lite.
I helgen som var hade vi barnvakt för första gången i några timmar medan jag och sambon var på stand-up. Det hade gått jättebra fram till 10min innan vi kom tillbaka. Han var jättetrött och jättehungrig på samma gång och då blev det för jobbigt. Skönt att det inte var så länge han hade varit ledsen. Det var skönt att bara få vara vi två en stund. Bara att sitta fram i passagerarsätet i bilen brevid sambon var udda, men trevligt!
As nya grej är att få stå upp med hjälp. Det är superkul!
Att köra in fingrarna i munnen, ofta så att han klöks är också kul
Lustigt förresten det här med hur mycket känslor det ligger i det här med amning. Jag hade hört det innan men inte förstått det riktigt. Å ena sidan blir jag avundsjuk på er som ger ersättning och lätt som en plätt kan lämna era barn med pappa längre eller kortare stunder. Samtidigt är jag livrädd om amningen och vågar inte för allt i världen riskera att den börjar strula.
Sitter just nu och ammar i sadelkammaren och lilla fröken tig en ovanligt lång matstund. Livet har verkligen blivit annorlunda, allt annat får vänta
Jag bytte till sittvagn tidigt med dottern och kommer inte sätta in liggdelen i vagnen även om bebis skulle få prova vagn då jag vill ha möjlighet att växla mellan barnen utan massa meck. Så länge jag har barnet mot mig bryr jag mig inte om vad de sitter eller ligger i lutningen anpassad efter barnets styrka bara.A låter hälsa att händerna smakar ännu bättre när munnen är full av gröt. Gissa om det var gröt överallt efter det tur att jag inte är så känslig för kladd.
Utvecklingssprånget har återigen gått in i en gnällig period. Förra veckan var babygymmet hysteriskt roligt. Den här veckan ska han bara stå, sitta i knät, titta på sig själv i spegeln och lyssna på när man sjunger för honom. Babygymmet är så ute, han blir vansinnigt arg om jag lägger honom där.
Våra vagnpromenader består mest av gnäll. Funderar på om jag kan byta till sittdelen redan? Den har fullt liggläge så somnar han kan jag ju bara lägga ned honom.
I bärselen är han nöjd när han kan se ut lite, men det är jobbigt att gå långa rundor med den. Hunden är inte nöjd med halvtimmespromenader.
Jag bytte till sittvagn tidigt med dottern och kommer inte sätta in liggdelen i vagnen även om bebis skulle få prova vagn då jag vill ha möjlighet att växla mellan barnen utan massa meck. Så länge jag har barnet mot mig bryr jag mig inte om vad de sitter eller ligger i lutningen anpassad efter barnets styrka bara.
Vad har du för sele förresten? Kanske kan vara så att du behöver en annan om det behövs. Jag är väldigt sams med min manduca och bär massor i den. Smidigt sätt att få lugn och ro här
Ibland kan en ergonomisk sele vara dåligt anpassad för en viss kroppstyp menar jag hoppas sittvagn är OK med bebis!Tror att jag testar sittdelen när jag ska fixa i trädgården senare idag. Jag lär ju få veta fort om det är poppis eller ej
Selen är en beco gemini så den är ergonomisk och bra. Jag bär gärna i den när jag är i stan eller där jag går långsamt. Men vid raska hundpromenader föredrar jag vagnen.