Sommarföräldrar 2015 del 2

Vi har bokat resa till Thailand :nailbiting: i december... T kommer vara 5 månader..
Nervöst att resa med bebis!!! :nailbiting:
Redan börjat göra listor med snart som ska fixas innan, packas..

Nån som rest med barn som har nå tips?:)
Kolla upp hur man gör med ersättning så du vet om du ska ha med tetra eller pulver om tanken är att ge ersättning då.
 
Vi har bokat resa till Thailand :nailbiting: i december... T kommer vara 5 månader..
Nervöst att resa med bebis!!! :nailbiting:
Redan börjat göra listor med snart som ska fixas innan, packas..

Nån som rest med barn som har nå tips?:)

Reste med sonen till Irland när han var två månader, och sedan en tripp till Brasilien när tösen var 5 månader.
Dom åt ersättning och när vi var i Brasilien så köpte vi vatten som vi kokade på hotellet till tösens ersättning.
Det funkade fint :)
 
Vi har bokat resa till Thailand :nailbiting: i december... T kommer vara 5 månader..
Nervöst att resa med bebis!!! :nailbiting:
Redan börjat göra listor med snart som ska fixas innan, packas..

Nån som rest med barn som har nå tips?:)
Vet förresten en som hade svårt att få i sitt barn vatten i flaska eller hur det var. Det barnet fick en liten filt/tygbit som doppades i vatten med jämna mellanrum att snutta på. Det var tydligen effektivt.
 
Fy bubblan för höstförkylningar! Jag har haft ont i halsen hela helgen och idag slog nästäppan till med besked. Vad finns det för nässpray man får ta när man ammar? Lillan verkar iaf ha klarat sig helt ok, lite snorig men inte så att hon är påverkad och jag har inte behövt göra några åtgärder ännu.

Min hyresvärd (fårbonde) var här med ett jättefint fårskinn till Kajsa :heart Jag har verkligen velat köpa ett men dom är ju rätt dyra så jag blev verkligen jätteglad.

Ikväll ska jag rida min häst för första gången sedan mars? Februari? Hade ju tänkt låta henne ha mammaledigt ert tag till men nu blev ju livet inte som planerat så det är väl lika bra att hon får börja jobba lite.
 
Fy bubblan för höstförkylningar! Jag har haft ont i halsen hela helgen och idag slog nästäppan till med besked. Vad finns det för nässpray man får ta när man ammar? Lillan verkar iaf ha klarat sig helt ok, lite snorig men inte så att hon är påverkad och jag har inte behövt göra några åtgärder ännu.

Min hyresvärd (fårbonde) var här med ett jättefint fårskinn till Kajsa :heart Jag har verkligen velat köpa ett men dom är ju rätt dyra så jag blev verkligen jätteglad.

Ikväll ska jag rida min häst för första gången sedan mars? Februari? Hade ju tänkt låta henne ha mammaledigt ert tag till men nu blev ju livet inte som planerat så det är väl lika bra att hon får börja jobba lite.

Ja fybubblan för förkylningar!
Jag vakna i natt med jätte ont i glasen och legat hela dagen med feber.. Tur att T varit väldigt lugn och funnit sig i att ligga i soffan hela dagen. Hoppas han slipper bli sjuk!

Vad snällt av er hyresvärd!
Jag hittade en helt ny Åkpåse fodrad med fårskinn på blocket för 500:- som kostar 1500:- ny så den slog jag till på.
 
I helgen som var hade vi barnvakt för första gången i några timmar medan jag och sambon var på stand-up. Det hade gått jättebra fram till 10min innan vi kom tillbaka. Han var jättetrött och jättehungrig på samma gång och då blev det för jobbigt. Skönt att det inte var så länge han hade varit ledsen. Det var skönt att bara få vara vi två en stund. Bara att sitta fram i passagerarsätet i bilen brevid sambon var udda, men trevligt!

As nya grej är att få stå upp med hjälp. Det är superkul!
Att köra in fingrarna i munnen, ofta så att han klöks är också kul:p
 
Här är det också fingrarna och gärna hela händerna i munnen! Att stå är skoj, men framförallt att sitta. Överlag är fröken K på rätt gott humör nu. När hon väl är ledsen är det antingen hunger eller trötthet, inget annat.

Igår kväll skrittade jag ut i 20 min på min häst och idag sov K i vagnen så att jag kunde tömköra en halvtimme, behövde bara stoppa i nappen en gång. Lyxigt! Överlag sover hon väldigt mycket tycker jag, men det är väl därför hon är på bra humör när hon väl är vaken. Äntligen har vi kunnat börja plocka bort amningsnappen också :up:
 
Det gör vår donna också. Fingrarna i munnen hela tiden, gärna hela näven och långt bak så man klöks alternativt kräks lite. :meh:

I helgen som var hade vi barnvakt för första gången i några timmar medan jag och sambon var på stand-up. Det hade gått jättebra fram till 10min innan vi kom tillbaka. Han var jättetrött och jättehungrig på samma gång och då blev det för jobbigt. Skönt att det inte var så länge han hade varit ledsen. Det var skönt att bara få vara vi två en stund. Bara att sitta fram i passagerarsätet i bilen brevid sambon var udda, men trevligt!

As nya grej är att få stå upp med hjälp. Det är superkul!
Att köra in fingrarna i munnen, ofta så att han klöks är också kul:p

Japp det där med fingrarna i munnen känns igen :D och det dreglas till förbanelse :p

Vi var hos barnläkaren idag och fastställde att det är med största sannolikhet mjölkallergi och blev överskrivna till barnklinikens allergiavdelning. Uppföljning om 3 månader i samband med att det börjas äta mer mat.

Ikväll tog sambon med T på middag med farfar så jag får vila själv ostört och bli kvitt den här förkylningen.. En fördel med ersättning...
 
Lustigt förresten det här med hur mycket känslor det ligger i det här med amning. Jag hade hört det innan men inte förstått det riktigt. Å ena sidan blir jag avundsjuk på er som ger ersättning och lätt som en plätt kan lämna era barn med pappa längre eller kortare stunder. Samtidigt är jag livrädd om amningen och vågar inte för allt i världen riskera att den börjar strula.

Sitter just nu och ammar i sadelkammaren och lilla fröken tig en ovanligt lång matstund. Livet har verkligen blivit annorlunda, allt annat får vänta :p
 
Lustigt förresten det här med hur mycket känslor det ligger i det här med amning. Jag hade hört det innan men inte förstått det riktigt. Å ena sidan blir jag avundsjuk på er som ger ersättning och lätt som en plätt kan lämna era barn med pappa längre eller kortare stunder. Samtidigt är jag livrädd om amningen och vågar inte för allt i världen riskera att den börjar strula.

Sitter just nu och ammar i sadelkammaren och lilla fröken tig en ovanligt lång matstund. Livet har verkligen blivit annorlunda, allt annat får vänta :p

Jag hade likadant innan jag bröjade ge ersättning, hade sån ångest och var livrädd om amningen trots att den inte funka alls.. Det var hemskt, jag grät och grät och grät på tanken om att jag kanske var tvungen att ersättning. Efter första flaskan var det dubbla känslor, nu känns det bara skönt. Jag ammar ju fortfarande på nätter och på morgonen och kan tom tycka det är mysigt nu, för oss blev det mer kvalité på amningen efter att ha börjat med ersättning, innan var det ångest inför varje matstund. Nu kan jag njuta av min bebis igen..

Jag skulle faktiskt aldrig ha börjat med ersättning om amningen fungerat, det var mer för att rädda det sjunkande skeppet (mina bröstvårtor)..
Amningen kan strulas till om man börjar med ersättning, men det behöver inte göra det..
 
A låter hälsa att händerna smakar ännu bättre när munnen är full av gröt. Gissa om det var gröt överallt efter det :D tur att jag inte är så känslig för kladd.

Utvecklingssprånget har återigen gått in i en gnällig period. Förra veckan var babygymmet hysteriskt roligt. Den här veckan ska han bara stå, sitta i knät, titta på sig själv i spegeln och lyssna på när man sjunger för honom. Babygymmet är så ute, han blir vansinnigt arg om jag lägger honom där.
Våra vagnpromenader består mest av gnäll. Funderar på om jag kan byta till sittdelen redan? Den har fullt liggläge så somnar han kan jag ju bara lägga ned honom.
I bärselen är han nöjd när han kan se ut lite, men det är jobbigt att gå långa rundor med den. Hunden är inte nöjd med halvtimmespromenader.
 
A låter hälsa att händerna smakar ännu bättre när munnen är full av gröt. Gissa om det var gröt överallt efter det :D tur att jag inte är så känslig för kladd.

Utvecklingssprånget har återigen gått in i en gnällig period. Förra veckan var babygymmet hysteriskt roligt. Den här veckan ska han bara stå, sitta i knät, titta på sig själv i spegeln och lyssna på när man sjunger för honom. Babygymmet är så ute, han blir vansinnigt arg om jag lägger honom där.
Våra vagnpromenader består mest av gnäll. Funderar på om jag kan byta till sittdelen redan? Den har fullt liggläge så somnar han kan jag ju bara lägga ned honom.
I bärselen är han nöjd när han kan se ut lite, men det är jobbigt att gå långa rundor med den. Hunden är inte nöjd med halvtimmespromenader.
Jag bytte till sittvagn tidigt med dottern och kommer inte sätta in liggdelen i vagnen även om bebis skulle få prova vagn då jag vill ha möjlighet att växla mellan barnen utan massa meck. Så länge jag har barnet mot mig bryr jag mig inte om vad de sitter eller ligger i ;) lutningen anpassad efter barnets styrka bara.

Vad har du för sele förresten? Kanske kan vara så att du behöver en annan om det behövs. Jag är väldigt sams med min manduca och bär massor i den. Smidigt sätt att få lugn och ro här ;)
 
Jag bytte till sittvagn tidigt med dottern och kommer inte sätta in liggdelen i vagnen även om bebis skulle få prova vagn då jag vill ha möjlighet att växla mellan barnen utan massa meck. Så länge jag har barnet mot mig bryr jag mig inte om vad de sitter eller ligger i ;) lutningen anpassad efter barnets styrka bara.

Vad har du för sele förresten? Kanske kan vara så att du behöver en annan om det behövs. Jag är väldigt sams med min manduca och bär massor i den. Smidigt sätt att få lugn och ro här ;)

Tror att jag testar sittdelen när jag ska fixa i trädgården senare idag. Jag lär ju få veta fort om det är poppis eller ej :D
Selen är en beco gemini så den är ergonomisk och bra. Jag bär gärna i den när jag är i stan eller där jag går långsamt. Men vid raska hundpromenader föredrar jag vagnen.
 
Tror att jag testar sittdelen när jag ska fixa i trädgården senare idag. Jag lär ju få veta fort om det är poppis eller ej :D
Selen är en beco gemini så den är ergonomisk och bra. Jag bär gärna i den när jag är i stan eller där jag går långsamt. Men vid raska hundpromenader föredrar jag vagnen.
Ibland kan en ergonomisk sele vara dåligt anpassad för en viss kroppstyp menar jag :) hoppas sittvagn är OK med bebis!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 966
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 110
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 458
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 459
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp