Sommarföräldrar 2015 del 2

Här har vi börjat med ersättning och urpumpad bröstmjölk. Min svamp (?) på brösten har inte gett med sig, blivit skickad fram och tillbaka från ställen innan de äntligen tog prov igår! La av amningen i förr går för det tar för ont! Lillen har fått för lite mat den sista halva veckan tydligen. Varit gnällig,sovit dåligare. Vi har trott att magen har spökat. I onsdags vid rdg drack han 260ml på 2h fast jag ammat några timmar före. Igår åt han forf hetsigt men lugnat sig nu. Sovit hela natten förutom 1mål. Nöjd bebis och ännu nöjdare morsa. Har haft riktig beslutsångest ang amningen. Har lidit av smärtan varje sugtag samt timmar efteråt. Hoppas jag får nån medicin snart. Känns lite bättre nu iom att jag slutat amma.

Försöker minska i mjölkprod nu genom att pumpa ur det värsta för att inte få stockning. Hoppas att det sinar snart...

Precis samma som mig. Håller också på och försöker minska produktionen. Ammar kanske 1-2 mål på dagen, resten ersättning, sen ammar på natten. Försöker minska successivt, för jäklar vad det spänner och gör ont. Försöker handmjölka ur det värsta pch dra ut på timmarna mellan amningarna extra också.
Blir inte heller av med svampen så nu lägger jag ner amningen, inte värt smärtan längre.
 
Precis samma som mig. Håller också på och försöker minska produktionen. Ammar kanske 1-2 mål på dagen, resten ersättning, sen ammar på natten. Försöker minska successivt, för jäklar vad det spänner och gör ont. Försöker handmjölka ur det värsta pch dra ut på timmarna mellan amningarna extra också.
Blir inte heller av med svampen så nu lägger jag ner amningen, inte värt smärtan längre.
Nattamning ökar produktionen har jag fått höra så försök ta bort den.
 
Precis samma som mig. Håller också på och försöker minska produktionen. Ammar kanske 1-2 mål på dagen, resten ersättning, sen ammar på natten. Försöker minska successivt, för jäklar vad det spänner och gör ont. Försöker handmjölka ur det värsta pch dra ut på timmarna mellan amningarna extra också.
Blir inte heller av med svampen så nu lägger jag ner amningen, inte värt smärtan längre.

Jäkla svamp! Är så lättad att få sluta amma,blev en pina tillslut! Williams mage mår dessutom mycket bättre nu mer ersättning. Inga gaser,ingen magknip,bajsar flera ggr/dag. Detta fast jag försökte hålla bort 'gasig' mat från min sida. Blev ju tillslut att man inte vågade äta ngt.

Mina bröst är hårda och sjuka,är rädd för mjölkstockning. Tog värkmedicin i morse t.om. Pumpade ut det värsta imorse, ca 30 ml sammanlagt.

Ang ersättning. Rekommendationen på förp har jag följt men han var inte riktigt nöjd igår. Verkade hungrig. Googlade lite och såg att fler bebisar i samma ålder åt uppåt dubbelt upp mot rek.mängd. Så nu blir det fri tillgång:D Har tänkt att han kanske är tuttig pga att amn slutat. Svårt det här med bebisar....
 
Varför sova när man kan hämta förrymda hästar i grannbyn kl 7 en lördagmorgon?
11925908_1190234674325492_1890208787_n.jpg

Som tur var så var L nyäten när jag blev upplyst om pållarna nattliga äventyr. Så det var bara på med kläder, i med L i selen och vandra iväg. Tanthästen var ganska trött så hon fastnade inte på kort:D
 
Jäkla svamp! Är så lättad att få sluta amma,blev en pina tillslut! Williams mage mår dessutom mycket bättre nu mer ersättning. Inga gaser,ingen magknip,bajsar flera ggr/dag. Detta fast jag försökte hålla bort 'gasig' mat från min sida. Blev ju tillslut att man inte vågade äta ngt.

Mina bröst är hårda och sjuka,är rädd för mjölkstockning. Tog värkmedicin i morse t.om. Pumpade ut det värsta imorse, ca 30 ml sammanlagt.

Ang ersättning. Rekommendationen på förp har jag följt men han var inte riktigt nöjd igår. Verkade hungrig. Googlade lite och såg att fler bebisar i samma ålder åt uppåt dubbelt upp mot rek.mängd. Så nu blir det fri tillgång:D Har tänkt att han kanske är tuttig pga att amn slutat. Svårt det här med bebisar....

Jag kör också lite på fri tillgång, tänker att det är samma som med amning. Bebisen äter så mycket den orkar..

Jag tycker också det är skönt att ta bort amningen! Jag blir så begränsad i och med att jag måste äta mjölkproteinfritt, plus allt annat som jag undviker för att han inte ska bli gasig, prickig osv.
När amningen är slut helt ska jag trycka i mig en stor princesstårta, mjukglass, potatisgratäng, ett stort glasmjölk, diverse ostar. Allt sånt jag missat under sommarens middagar, kalas etc. :D

Dessutom är lill plutt nöjdare efter flaskan! Alltid ett plus!
 
Jag kör också lite på fri tillgång, tänker att det är samma som med amning. Bebisen äter så mycket den orkar..

Jag tycker också det är skönt att ta bort amningen! Jag blir så begränsad i och med att jag måste äta mjölkproteinfritt, plus allt annat som jag undviker för att han inte ska bli gasig, prickig osv.
När amningen är slut helt ska jag trycka i mig en stor princesstårta, mjukglass, potatisgratäng, ett stort glasmjölk, diverse ostar. Allt sånt jag missat under sommarens middagar, kalas etc. :D

Dessutom är lill plutt nöjdare efter flaskan! Alltid ett plus!
Samma här. Åt också mjölkprot.fritt,drack inte kaffe m.m. Hjälpte inte helt, så vi körde med Cuplaton (finsk motsv till Minifom). Nu har han inte haft ngra problem alls,bajsar utan problem, nöjd efter han ätit. Blev frustrerad i slutet och bara slog och sparkade mej och grät vid bröstet stackarn.... Nä amn var nog inget för mej!
 
@Rosen-Knoppen Kör med Nans hypoallergi ersättning förrästen. Iom att jag själv som barn inte tålde mjölkprot plus då han verkat känslig för vad jag ätit. Anv du vanlig ersättning?
 
Här rullar allt på! Edith är nu 3 månader och 1 vecka och väger nu drygt 5,8 kg och är ca 60 cm lång. Har planat ut lite, men längd och vikt följer varandra och då är det ingen fara sa BVC.

Sover liiite bättre dagtid, men annars är det ju nätterna hon sover bäst. Nytt rekord häromnatten, i egen säng utan matpaus från 23-06.30!

Vi är annars fullt uppe i planering inför dopet.

Sambon skulle ringa solisten och meddela vilka låtar vi ska ha, bland annat "Circle of life".
Tror ni inte den förvirrade karlen sa "Lions sleeps tonight" istället?! :laugh:
(Snacka om tur att han sa vad han sagt, hade avlidit tror jag om hon hade börjat sjunga på introt till den andra...)

Måste bara visa vårt nytillskott och Ediths nya bästis, som dessutom råkar vara född exakt samma dag:



Där Edith är där är katten, precis som hon vet att de är av samma sort...

:love:
 
Ikväll har jag varit på födelsedags fest helt själv, utan barn :o
Kändes oförskämt skönt faktiskt, att vara få vara jag och inte mamma-jag för några timmar.
T var med pappa på pappakväll tillsammans med bebiskompisarna. vars mammor jag var ute med. :D
Ammade senaste vid 14 och nu när jag kom hem vid 01.30. Alltså nästan 12h imellan och det gick oväntat bra. Hade handpumpen i väskan ifall jag skulle behövt lätta på trycket men det behövdes inte. Mörks att det blir mindre och mindre mjölk.
Vart tom mysigt att amma nu när jag kom hem eftersom jag varit borta, glömde för nån sekund att det gjorde lite ont..:grin:
 
Ikväll har jag varit på födelsedags fest helt själv, utan barn :o
Kändes oförskämt skönt faktiskt, att vara få vara jag och inte mamma-jag för några timmar.

Inte riktat specifikt mot dig nu, men gud vad jag längtar efter den tid där mammor kan säga att de varit iväg själva och att det var roligt och skönt utan att använda skämssmileyn eller benämna "skönt att bara vara jag"-känslan som "oförskämd".
 
Inte riktat specifikt mot dig nu, men gud vad jag längtar efter den tid där mammor kan säga att de varit iväg själva och att det var roligt och skönt utan att använda skämssmileyn eller benämna "skönt att bara vara jag"-känslan som "oförskämd".

Tar inte alls illa upp utan.. Faktiskt..utan mer: varför gör använde jag den?
Reflekterade inte alls över det i natt men nu när du säger det..
Jag skäms inte, jag hade as kul..
Men det är säkert som nån oskriven norm att man ska skämmas lite och tycka det är jobbigt att vara ifrån barnet och "skäms-smileyn" åker med av bara farten.
Bra tanke! :) Fick mig att tänka till lite..
 
Inte riktat specifikt mot dig nu, men gud vad jag längtar efter den tid där mammor kan säga att de varit iväg själva och att det var roligt och skönt utan att använda skämssmileyn eller benämna "skönt att bara vara jag"-känslan som "oförskämd".
Jag passar på när min man är hemma,jobbar och bor bort annars må-sen torsd kväll. For in till stan och shoppade själv på fre, igår var jag och ponnyn ut på kärrtur. Det är så skönt,är mycket gladare och piggare morsa efteråt. Skäms inte alls;) Snarare borde jag åka hemifrån mer så pappa får sköta mer,blir lätt att jag tar på mig rollen att sköta allt själv. W är bara 5v ännu,men ser åt vilket håll det gårO_o
 
@Rosen-Knoppen Bra att det börjar ge med sig! Mina känns mindre spända,började med kålinlägg igår kväll. Har inte pumpat än idag och tänkte inte göra det förrän jag måste.
 
Jag passar på när min man är hemma,jobbar och bor bort annars må-sen torsd kväll. For in till stan och shoppade själv på fre, igår var jag och ponnyn ut på kärrtur. Det är så skönt,är mycket gladare och piggare morsa efteråt. Skäms inte alls;) Snarare borde jag åka hemifrån mer så pappa får sköta mer,blir lätt att jag tar på mig rollen att sköta allt själv. W är bara 5v ännu,men ser åt vilket håll det gårO_o

Härligt att höra!
 
Jag passar på när min man är hemma,jobbar och bor bort annars må-sen torsd kväll. For in till stan och shoppade själv på fre, igår var jag och ponnyn ut på kärrtur. Det är så skönt,är mycket gladare och piggare morsa efteråt. Skäms inte alls;) Snarare borde jag åka hemifrån mer så pappa får sköta mer,blir lätt att jag tar på mig rollen att sköta allt själv. W är bara 5v ännu,men ser åt vilket håll det gårO_o
Det är väldigt lätt hänt att det blir så när man är hemma mycket själv. Min sambo börjar jobba igen 1 oktober så han har fått göra mycket. Periodvis har han knappt kunnat ta i bebisen då hon äter konstant några dagar i stöten men jag passar på att överlämna när det ser lugnt ut. Ibland sover hon länge hos honom, ibland går det bara 10 minuter och då sköter han mer markservice. Dock har han hintat om att han vill kunna mata också så jag har kommit till planeringsstadiet att köpa en pump, ska bara komma till skott. Nu verkar det som att amningen funkar (får se på Bvc i veckan men bebis har fått valkar i alla fall) och då vill jag inte gärna lägga till ersättning i onödan, åtminstone inte förrän jag känner att amningen låser mig. Jag vet inte om min kropp är så bra på att öka produktionen efter att den fått konkurrens av ersättning (tidigare erfarenhet då BB ansåg att ersättning var nr1 för min stora utan egentlig anledning och brösten hämtade aldrig in det trots försök i 3-4 månader).

Stora tjejen var och är extremt bunden till mig trots att jag när hon var 2.5-3 månader jobbade extra så det är mycket viktigare att lämna över lilla till sambon mycket redan nu känner jag för att tvinga dem att lära känna varandra tidigt. Stora hade ju fullt upp med att öka produktionen på mina boobs när hon var nyfödd och låg verkligen hela dagar vid bröstet. Det var hopplöst att försöka lämna över (tro mig, jag var mycket amningsmätt vid det läget). Tur att tiden ändras så hon faktiskt sett att hon har en fin pappa också :)
 
Jag pumpar också bara i värsta värsta fall, och bara så lite att det slutar spänna så det gör ont.. Spända är det ju "bra" att dom är..

Sambon gillar när dom är spända iaf :D:angel:
Nåjo e ju ganska fasta då. Men saknar mina små (mindre) bröst. Längtar till att kunna springa och hoppa igen utan att de hoppar så mycket
Det är väldigt lätt hänt att det blir så när man är hemma mycket själv. Min sambo börjar jobba igen 1 oktober så han har fått göra mycket. Periodvis har han knappt kunnat ta i bebisen då hon äter konstant några dagar i stöten men jag passar på att överlämna när det ser lugnt ut. Ibland sover hon länge hos honom, ibland går det bara 10 minuter och då sköter han mer markservice. Dock har han hintat om att han vill kunna mata också så jag har kommit till planeringsstadiet att köpa en pump, ska bara komma till skott. Nu verkar det som att amningen funkar (får se på Bvc i veckan men bebis har fått valkar i alla fall) och då vill jag inte gärna lägga till ersättning i onödan, åtminstone inte förrän jag känner att amningen låser mig. Jag vet inte om min kropp är så bra på att öka produktionen efter att den fått konkurrens av ersättning (tidigare erfarenhet då BB ansåg att ersättning var nr1 för min stora utan egentlig anledning och brösten hämtade aldrig in det trots försök i 3-4 månader).

Stora tjejen var och är extremt bunden till mig trots att jag när hon var 2.5-3 månader jobbade extra så det är mycket viktigare att lämna över lilla till sambon mycket redan nu känner jag för att tvinga dem att lära känna varandra tidigt. Stora hade ju fullt upp med att öka produktionen på mina boobs när hon var nyfödd och låg verkligen hela dagar vid bröstet. Det var hopplöst att försöka lämna över (tro mig, jag var mycket amningsmätt vid det läget). Tur att tiden ändras så hon faktiskt sett att hon har en fin pappa också :)

Huh...har det lyxigt här då. Pysen klarar sig flera timmar i sträck utan käk,speciellt nu då han äter ersättning. Låter jobbigt att amma i timtal. W har nog ingen skillnad på mamma och pappa ännu,han ler åt alla som tar i honom. Dock ger vi upp försöket att låta honom sova på pappas sida. Han sover inte en blund,medan jag har vant mig och sover bra brevid snusande (och drömmande) bebis:love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 966
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 110
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 452
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 457
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp