Här har vi börjat med ersättning och urpumpad bröstmjölk. Min svamp (?) på brösten har inte gett med sig, blivit skickad fram och tillbaka från ställen innan de äntligen tog prov igår! La av amningen i förr går för det tar för ont! Lillen har fått för lite mat den sista halva veckan tydligen. Varit gnällig,sovit dåligare. Vi har trott att magen har spökat. I onsdags vid rdg drack han 260ml på 2h fast jag ammat några timmar före. Igår åt han forf hetsigt men lugnat sig nu. Sovit hela natten förutom 1mål. Nöjd bebis och ännu nöjdare morsa. Har haft riktig beslutsångest ang amningen. Har lidit av smärtan varje sugtag samt timmar efteråt. Hoppas jag får nån medicin snart. Känns lite bättre nu iom att jag slutat amma.
Försöker minska i mjölkprod nu genom att pumpa ur det värsta för att inte få stockning. Hoppas att det sinar snart...
Precis samma som mig. Håller också på och försöker minska produktionen. Ammar kanske 1-2 mål på dagen, resten ersättning, sen ammar på natten. Försöker minska successivt, för jäklar vad det spänner och gör ont. Försöker handmjölka ur det värsta pch dra ut på timmarna mellan amningarna extra också.
Blir inte heller av med svampen så nu lägger jag ner amningen, inte värt smärtan längre.