Sommarföräldrar 2015 del 2

Jag har haft mycket mjölk hela tiden och i början läckte de hejdlöst om jag inte pumpade lika ofta som du. Sen någon månad tillbaka så började de hålla kvar mjölken bättre och då kunde jag börja pumpa mer sällan. Kanske kan det bli så för dig med lite längre fram :)

Jämför jag mängden som han ska äta enligt ersättningspaketet (170-200ml)så äter han rätt mycket mindre (150ml) men eftersom han växer så det knakar så räcker ju den mängden bröstmjölk bevisligen.
Mina har aldrig läckt... Varje matning går det åt minst 240 ml. Det är ungefär vad jag kan pumpa.
 
Mina har aldrig läckt... Varje matning går det åt minst 240 ml. Det är ungefär vad jag kan pumpa.

Får du ut en större mängd om det går längre mellan pumpningarna? Om du tex hoppar över en gång?

Jag får ut ca320ml vid 9 på förmiddagen, 250ml vid 15 och 200ml vid 21. Han äter ungefär var tredje timme på dagen och ett mål på natten. Så nattmålet och första morgonmålet består av ersättning. Jag pumpar inget mellan 21-9 men då är de bra fulla och har läckt en del.
 
Får du ut en större mängd om det går längre mellan pumpningarna? Om du tex hoppar över en gång?

Jag får ut ca320ml vid 9 på förmiddagen, 250ml vid 15 och 200ml vid 21. Han äter ungefär var tredje timme på dagen och ett mål på natten. Så nattmålet och första morgonmålet består av ersättning. Jag pumpar inget mellan 21-9 men då är de bra fulla och har läckt en del.
Sammantaget blir det inte mer ändå... Jag måste få ut minst 1,5 liter per dag och då ger jag ändå ersättning ett mål (natten) och fyller på med ersättning om de vill ha mer när jag gett bröstmjölk. Undrar hur mkt en människa max kan producera? Jag hade kanske inte blivit långlivad som mjölkko :p
 
Sammantaget blir det inte mer ändå... Jag måste få ut minst 1,5 liter per dag och då ger jag ändå ersättning ett mål (natten) och fyller på med ersättning om de vill ha mer när jag gett bröstmjölk. Undrar hur mkt en människa max kan producera? Jag hade kanske inte blivit långlivad som mjölkko :p

Jag försökte googla lite men inte med något större resultat. På Bröstmjölkscentralen i Göteborg hade rekordet en mamma som hade donerat 99L de första 3 månaderna. Det är ju mer än en liter extra om dagen :eek:
 
Vad skönt @superstar att kunna få sova lite mer ordentligt :) Här hade vi också sömnrekord mellan 21-01, alltså 4 timmar. Din dotter är väl lite drygt en månad äldre än min så man kan ju hoppas att sömnen är lika här med om en månad:D
 
@Elli_J tyvärr gick jag inte och la mig förrän 23.30 så för mig blev det inte så många timmars sömn ;) Men jätteskönt att hon börjar sova mer sammanhängande, jag hoppas att det är en trend! Jag brukar alltid amma vid 23 när jag går och lägger mig men igår gjorde jag inte det för hon sov så gott så jag var helt inställd på bli väckt för att amma vid 01 så blev helt paff när klockan nästan var 5. Om jag hade ammat vid 23, undrar om hon hade sovit till 07 då :D

Som peppar och för att styrka din teori kan jag säga att för en månad sedan hade hon knappt nånsin haft längre sammanhängande sömn än 4 timmar ;)
 
Mina brukar sova ca 21-03, (inatt till 04). Bra! Men, de har börjat med en irriterande vana att vilja ha napparna vid 01-tiden för att hålla på och spotta ut dem och vilja ha dem i ca 1,5 timme. Suck.
 
Lillan har uppenbarligen ett "sovdygn" vilket är väldigt Tacksamt då jag idag kör en tripp på drygt 25 mil med henne själv. Vi har kört drygt två timmar och hon har sovit hela vägen. Nu amningspaus och fika innan vi åker vidare. Håll tummarna att resten av resan går lika smidigt :)
 
@superstar Jag brukar gå och lägga mej när L har somnat, vilket brukar bli runt 21,30-22,30 just för att få sova så mycket som möjligt. Men 20,30 känns lite väl tidigt :D

L sover oftast inte mer än 2 timmar i stöten och dagtid enbart på mej. Försöker jag lägga henne i nestet vaknar hon antingen direkt eller inom 30 minuter:meh: På natten kan hon sova i sin säng iaf.

@Mauen Träligt med napparna, kanske ska vara glad att L vägrar napp:D
 
Idag stannade vågen på 7320g och 64cm på längden, minibebisen är ett minne blott!
På söndag blir han 4 månader och vi får börja med smakisar, spännande.

Mindre spännande är att min mens kom tillbaka idag :turd::yuck::rage::arghh:
 
@Elli_J det går inte att sova i vagn under promenad? Jag kan om jag går riktigt långsamt på slutet lämna vagnen still och hon sover vidare en stund.
Men min tjej är inte heller någon sjusovare på dagtid, men sovit 3-5 h i stöten på natt.

Hoppas du kommer dit snart :)
 
@superstar Jag brukar gå och lägga mej när L har somnat, vilket brukar bli runt 21,30-22,30 just för att få sova så mycket som möjligt. Men 20,30 känns lite väl tidigt :D

L sover oftast inte mer än 2 timmar i stöten och dagtid enbart på mej. Försöker jag lägga henne i nestet vaknar hon antingen direkt eller inom 30 minuter:meh: På natten kan hon sova i sin säng iaf.

@Mauen Träligt med napparna, kanske ska vara glad att L vägrar napp:D
Skönt att hon sover bra själv på natten iaf. Här har vi som sagt haft ett riktigt sovdygn, så får se hur natten går men hittills har jag inte sett något samband mellan nattsömn och hur mycket hon sover på dagen. Tacksamt var iaf att hon fortsatte sova resten av bilresan också, jag hade aldrig kunnat drömma om att det skulle gå så enkelt!
 
@Kaki Det brukar vara 50/50 ifall vagnen duger. Antingen är den vedervärdig eller så kan hon sova en bra stund. Men nu det senaste har hon ratat den, förutom i lördags. Antar att hon bara är inne i en period nu då hon vill vara nära så förhoppningsvis vänder det snart. Lite jobbigt är det dock då jag lovat att måla två skyltar till en födelsedagsfest (som hålls imorgon) och sambon är bortrest ett par dar, men det får väl gå på nåt sätt:D

@superstar Skönt att hon kunde sova hela bilresan, är ju inte alltid så lätt att stanna ifall bebben blir ledsen.
 
Här har vi börjat med ersättning och urpumpad bröstmjölk. Min svamp (?) på brösten har inte gett med sig, blivit skickad fram och tillbaka från ställen innan de äntligen tog prov igår! La av amningen i förr går för det tar för ont! Lillen har fått för lite mat den sista halva veckan tydligen. Varit gnällig,sovit dåligare. Vi har trott att magen har spökat. I onsdags vid rdg drack han 260ml på 2h fast jag ammat några timmar före. Igår åt han forf hetsigt men lugnat sig nu. Sovit hela natten förutom 1mål. Nöjd bebis och ännu nöjdare morsa. Har haft riktig beslutsångest ang amningen. Har lidit av smärtan varje sugtag samt timmar efteråt. Hoppas jag får nån medicin snart. Känns lite bättre nu iom att jag slutat amma.

Försöker minska i mjölkprod nu genom att pumpa ur det värsta för att inte få stockning. Hoppas att det sinar snart...
 
Här är en till som hoppas på lång tid innan mensen återkommer! Men får typ mensvärk någon enstaka gång per dag. Skumt för jag hade inte mensvärk en enda gång efter att jag slutade med ppiller innan jag blev gravid!

Lillan har idag sovit typ 3h totalt på hela dagen. Övertrött tjej som ändå varit förvånansvärt glad stundvis idag däckade kl åtta i sin säng.

Måste tipsa om babymassage!!!
Vi va på det igår, tänkte öva lite ikväll och när jag "frågade om lov" genom att gnugga olja mellan händerna nära hennes ögon/öron så storlog hon! Och log hela massagestunden. De är så smarta små bebisar!! :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 966
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 110
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 452
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 457
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp