Sommarföräldrar 2015 del 2

@Mauen har du övervägt sele/bärsjal när det blir vagnvägran? Det är guld. Min lilla har provat vagnen en gång men det gick sådär så vagnen är stora tjejens, de få gånger vi tar fram den, medan mini tills vidare får åka på magen mest hela dagarna. Jag använder f.n en Manduca som jag tycker är helt lagom smidig.

@Honungshumlan hopplöst att inte ha matlådor. Hade ofta fabrikat av sorten skicka-i-stekpanna/micro/kastrull när stora tjejen var liten. Lär bli samma sak när sambon går tillbaka till jobbet den här gången som nödlösning när dagen är kaos. Inte så mumsigt men ger nödvändig energi för ett par timmar till.
Jodå, har en ergobaby jag (och barnen) gillar. Det blir ganska jobbigt bara att ha ett barn i selen och ett i vagnen. Ett riktigt träningspass! Men det går.
 
@Amha Katten är väldigt gåpåig och intresserad av L men har inte lagt sig på henne än *peppar, peppar*. Ska däremot bli intressant och se ifall honkatten flyttar hemifrån för gott när hon får träffa L. Hon har inte varit hemma på halva sommaren eftersom hon upptäckt att grannen gärna matar byns alla djur så hon har hållt till där:meh:

Ställde mej på vågen igår kväll och är redan nere på min startvikt:nailbiting: trodde jag skulle få dras med alla extraktion i ett bra tag. Började iofs på 75 kg så nu kanske jag kan få komma ner på 65 igen, var ett par år sen man var där.
 
Är han tillräckligt stadig för att bäras på ryggen? Det tycker jag är lättare i alla fall.

Hur vet man att barnet är tillräckligt stadigt att sitta på ryggen?
Jag behöver knappt stödja huvudet när jag bär honom i famnen. Han orkar hålla upp huvudet och överkroppen en stund när han ligger på mage. Men fixar inte riktigt att sitta i bumbon utan att jag stöttar upp honom. Matstolen går bättre eftersom han kan luta huvudet mot ryggstödet. Det skulle vara skönt att kunna bära i becon på ryggen nu när han väger över 7kg...
 
Hur vet man att barnet är tillräckligt stadigt att sitta på ryggen?
Jag behöver knappt stödja huvudet när jag bär honom i famnen. Han orkar hålla upp huvudet och överkroppen en stund när han ligger på mage. Men fixar inte riktigt att sitta i bumbon utan att jag stöttar upp honom. Matstolen går bättre eftersom han kan luta huvudet mot ryggstödet. Det skulle vara skönt att kunna bära i becon på ryggen nu när han väger över 7kg...
Det där har nog bär-tråden bättre koll på. Jag hade nog väntat tills jag inte behövt oroa mig över att barnet gör sig illa av att jag inte tänkt mig för i en rörelse. Det känns ju som att det är det som är grejen, att man inte snabbt kan korrigera med händerna.
 
Det där har nog bär-tråden bättre koll på. Jag hade nog väntat tills jag inte behövt oroa mig över att barnet gör sig illa av att jag inte tänkt mig för i en rörelse. Det känns ju som att det är det som är grejen, att man inte snabbt kan korrigera med händerna.

Okej, jag ställer frågan där :)
Tror att det är lite tidigt ännu kanske.
 
Ha ha - ja fyfan om en vuxen människa varit lika som en bebis hade i allafall jag inte stått ut så länge med den
Nää, verkligen inte. Hua. Bebisar är små och söta till en grad vuxna sällan når. Men, det är bara mina egna barn som är söta nog att jag ska stå ut ;)
 
Note to self : drick inte enbart cola (eller äta skräp) under en hel dag - det slår tillbaka dagen efter.

L var suverän igår när vi var på rally halva dagen. Trots dörnande bilar, som for förbi, sov hon gott i sin vagn och sov även när vi handlade efteråt. Men då vi var ute i skogen med endast korv och läsk att köpa så blev det en del skräpmat och senare kvällsmys med chips, godis och cola. Natten var orolig med långa matningar och idag har hon varit väääldigt gnällig och har bara sovit lite drygt en timme alltsomallt. Inget har dugit och hon tömde mjölkautomaterna helt så vi var tvungna att mata med mjölk jag pumpat ur tidigare då hon bara velat äta.

Nu har hon äntligen somnat, på mej, så blir nog sittandes ett tag eftersom jag inte vågar flytta henne. Hon måste sova nu stackarn.
 
Note to self : drick inte enbart cola (eller äta skräp) under en hel dag - det slår tillbaka dagen efter.

L var suverän igår när vi var på rally halva dagen. Trots dörnande bilar, som for förbi, sov hon gott i sin vagn och sov även när vi handlade efteråt. Men då vi var ute i skogen med endast korv och läsk att köpa så blev det en del skräpmat och senare kvällsmys med chips, godis och cola. Natten var orolig med långa matningar och idag har hon varit väääldigt gnällig och har bara sovit lite drygt en timme alltsomallt. Inget har dugit och hon tömde mjölkautomaterna helt så vi var tvungna att mata med mjölk jag pumpat ur tidigare då hon bara velat äta.

Nu har hon äntligen somnat, på mej, så blir nog sittandes ett tag eftersom jag inte vågar flytta henne. Hon måste sova nu stackarn.
Oj vilken dag ni verkar ha haft! Håller tummarna för att hon sover mycket inatt.
 
Jag har burit K en del i trikåsjal, men känt att det börjat bli lite tungt sista veckorna. Var därför och köpte en vävd sjal i helgen och vilken skillnad! Jätteskönt och idag lyckades jag till och med amma i den :banana: K har haft en period med strulig amning och idag och igår vägrat amma vid ett par tillfällen trots tydligt hungrig. Fick då tipset att amma i sjal och det fungerade perfekt!
 
Igår kunde jag inte hålla mig längre :love:
B558AF5D-7001-4DC3-A107-156BE72E27A8_zpshfs74zvo.jpg
 
Tvåmånaderskoll på bvc idag. 5700 gram och 58 cm. Följer kurvorna fint även om jag undrar om det inte mättes fel på längden sist (56 cm, bortsett från det måttet följer hon en klockren kurva). Vår bvc-tant är rätt torr och tråkig tycker jag, men sålänge man inte har några problem är det ju egentligen struntsamma, man är ju ändå inte där så ofta.

Som exempel får man ju ett frågeformulär om förlossningsdepression och när jag fyllt i det då berättade jag att det varit tuffa veckor och att det berodde på sjuk fölunge som vi sen avlivat, då sa hon bara "ja sånt är livet". Varför fråga om man inte bryr sig mer?

Nästa gång är det vaccination och jag bävar redan :nailbiting: Jag som aldrig trodde att jag skulle bry mig om det tycker plötsligt det känns hemskt att något ska göra ont på min bebis:angel:
 
Måste varit mina urusla matvaror i lördags som ställde till det för L, igår och idag har hon varit sitt vanliga jag igen.

Red för första gången igår:) men kom bara ett par hundra meter för hon kändes inte helt ren. Hoppade av och upptäckte en svullnad på ena hasen:rage: så var bara att gå hem igen. Typiskt att båda hästarna ska bli skadade samtidigt, jag som i princip aldrig haft en skadad häst.

@superstar Tråkigt att hon inte visade mer sympati. Att förlora en fölunge är jobbigt.
 
Jag är så nöjd med mina boobs!
De har anpassat sig fint till att bara pumpas 3 gånger om dygnet och bara dagtid utan att ge mindre mängd mjölk, bara att slänga in i kylen och sprida ut över målen under dagen. Det ger mig så mycket mer frihet!
På natten får han ersättning av praktiska skäl, att vänta på att mjölk ska värmas är inte As melodi.

Vi har kommit över den jobbigaste delen av utvecklingssprånget. Nu sover han mycket istället för att gnälla sig igenom dagarna.
 
Jag är så nöjd med mina boobs!
De har anpassat sig fint till att bara pumpas 3 gånger om dygnet och bara dagtid utan att ge mindre mängd mjölk, bara att slänga in i kylen och sprida ut över målen under dagen. Det ger mig så mycket mer frihet!
På natten får han ersättning av praktiska skäl, att vänta på att mjölk ska värmas är inte As melodi.

Vi har kommit över den jobbigaste delen av utvecklingssprånget. Nu sover han mycket istället för att gnälla sig igenom dagarna.
Hmpf.... Mina boobs sköter sig inte alls så bra! Måste pumpa 5-6 ggr/dag och ger ändå ca 20 % ersättning. Visserligen har jag två barn att förse med mjölk.
 
Spruta idag. Hon tog det ganska bra och gick ganska lätt att trösta. Han blev superledsen och nästan otröstlig. Fick ge lite sockerlösning och gå ut med honom ur rummet. Har gett honom en alvedon och nu sover han gott. Kvinnor är allt mindre känsliga :D
Han; 6070g 60 cm
Hon; 4900g 58 cm
Tillväxttakten har avstannat lite. Men de låg bra på sina kurvor.
 
Hmpf.... Mina boobs sköter sig inte alls så bra! Måste pumpa 5-6 ggr/dag och ger ändå ca 20 % ersättning. Visserligen har jag två barn att förse med mjölk.

Jag har haft mycket mjölk hela tiden och i början läckte de hejdlöst om jag inte pumpade lika ofta som du. Sen någon månad tillbaka så började de hålla kvar mjölken bättre och då kunde jag börja pumpa mer sällan. Kanske kan det bli så för dig med lite längre fram :)

Jämför jag mängden som han ska äta enligt ersättningspaketet (170-200ml)så äter han rätt mycket mindre (150ml) men eftersom han växer så det knakar så räcker ju den mängden bröstmjölk bevisligen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 965
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 110
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 449
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 456
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp