Sommarföräldrar 2015 del 2

7-8 veckor denna gången, något kortare förra gången. Seeegt!!
Ew :s jag hade räknat med att på de där 8 veckorna som är normalspann skulle det bli mörkt till färgen ganska snart och vara mest slem och sånt sista veckorna. Hade inte en tanke på att man skulle blöda länge. Vore ju trevligt att åtminstone kunna övergå till trosskydd snart... Vad man ska behöva stå ut med.

@Rosen-Knoppen jag läste att snittade kvinnor ofta blöder mindre och min egen undersökning stämmer ju i alla fall. Jag som blir äcklad av min egen mens tycker att det här är helvidrigt :p
 
Idag känner jag mig som super woman!
Vi har en elektriker hemma som drar om elen. Jag ville inte lämna hunden ensam med honom och det var föräldragrupp och dessutom den gången då hon skulle visa babymassage. Således så fick jag stoppa in hund och barn i bilen och åka till stan själv. Hunden fick sitta i bilen under tiden och sen tog vi en promenad i stan. Hunden blir jätte uppspelt av sånt här och ska tala om sin glädje högt. Inte alltid så lätt med en bebis mao. Men jag löste det helt själv och det gick ganska smärtfritt. Är dock helt slut nu. Blir soffan en stund innan jag får vara trevlig och bjuda elektrikern på kaffe.
 
Idag känner jag mig som super woman!
Vi har en elektriker hemma som drar om elen. Jag ville inte lämna hunden ensam med honom och det var föräldragrupp och dessutom den gången då hon skulle visa babymassage. Således så fick jag stoppa in hund och barn i bilen och åka till stan själv. Hunden fick sitta i bilen under tiden och sen tog vi en promenad i stan. Hunden blir jätte uppspelt av sånt här och ska tala om sin glädje högt. Inte alltid så lätt med en bebis mao. Men jag löste det helt själv och det gick ganska smärtfritt. Är dock helt slut nu. Blir soffan en stund innan jag får vara trevlig och bjuda elektrikern på kaffe.
Amningshjärna? Går in i tråden, ser att du skrivit ett inlägg. Kommer till superwoman och elektriker, fick direkt för mig att det var @krambanan som skrivit inlägget. Hm.. ;)
 
I morgon blir vår tjej 12 veckor! Oj va tiden springer iväg!

Det har hänt massor sista veckan, tydligaste utvecklingssprånget hittills! Hon rör på huvudet mycket mer när hon följer med blicken, verkligen ser sig omkring och letar. Griper tag i kläder, filtar, handdukar eller vad som finns i närheten har börjat röra dessa saker mot munnen också. Händerna i munnen har hon ju haft länge men nu tittar hon en hel del på händerna också.

Rutiner börjar växa fram lite sakta också. Hon äter en gång runt 21 på kvällen, sover sen oftast till 03 då hon äter igen och sen sover till 07 då hon bajsar och äter. Ibland en extra amning på natten. Är sen vaken 1-2 timmar innan hon sover igen. Dagarna är fortfarande mer olika, beroende på vad vi gör.

Vi har varit borta hos sambons familj denna vecka så det har varit mycket intryck, mycket bilåkning och mycket nya människor men allt har gått jättebra. Det börjar dock märkas att hon gör skillnad på människor och att hon är lite "blyg". Ofta är hon helt tyst och lugn när vi är bland folk och sen hinner vi inte mer än att sätta oss i bilen eller komma hem innan hon börjar skratta och prata oavbrutet :D

Amningen har varit lite tjorvig denna vecka, som alltid vid sprången. Nattetid går det strålande, utan amningsnapp och utan krångel. Men dagtid måste hon ha amningsnappen och ofta ammas gående eller i sjal. Annars bara skriker hon och vägrar ta bröstet :grin: Ett väldigt humör har hon också, om jag erbjuder bröstet vid "fel" tillfälle blir hon vansinnig. Men i övrigt är hon i princip alltid på bra humör, så hon är förlåten :p
 
Vändning från mage till rygg - check! Vi har varit väldigt dåliga på magträningen - hon blir ju så arg :o Men en kompis tipsade om att lägga henne med överkroppen på en kudde så hon kommer upp lite och då var det lite roligare :D Nu la jag henne på mage i sängen, så kanske lite "fusk" då underlaget är mjukt men ändå utan kudden. Och vips så snurrade hon över,två gånger.
 
Vändning från mage till rygg - check! Vi har varit väldigt dåliga på magträningen - hon blir ju så arg :o Men en kompis tipsade om att lägga henne med överkroppen på en kudde så hon kommer upp lite och då var det lite roligare :D Nu la jag henne på mage i sängen, så kanske lite "fusk" då underlaget är mjukt men ändå utan kudden. Och vips så snurrade hon över,två gånger.
Jag har också varit mycket dålig på den träningen :o nu var hon ju stark när hon föddes men jag har väl magtränat ett par minuter vid ett par tillfällen i veckan. Tänkte att jag skulle göra det idag igen och bevisligen går det framåt för nu kom hon upp riktigt ordentligt och ganska länge. Hon åker ju sele mest hela dagarna och jag gissar att hon får lite styrka där med även om det kanske inte alls är riktigt samma som att ligga på golvet.

Jag monterade ståbräda på vagnen häromdagen. Stora tjejen älskade den men jag lyckades inte sälja in vagnen till bebis. Tur att det finns bra bärdon så vi kan fortsätta med det ett tag till.
 
Jag har också varit mycket dålig på den träningen :o nu var hon ju stark när hon föddes men jag har väl magtränat ett par minuter vid ett par tillfällen i veckan. Tänkte att jag skulle göra det idag igen och bevisligen går det framåt för nu kom hon upp riktigt ordentligt och ganska länge. Hon åker ju sele mest hela dagarna och jag gissar att hon får lite styrka där med även om det kanske inte alls är riktigt samma som att ligga på golvet.

Jag monterade ståbräda på vagnen häromdagen. Stora tjejen älskade den men jag lyckades inte sälja in vagnen till bebis. Tur att det finns bra bärdon så vi kan fortsätta med det ett tag till.
Här bärs det också mycket och jag tror att det har gjort mycket nytta för nackstyrkan för hon är väldigt stark nu, sitter gärna upp med bara lätt stöd runt mage eller armar.

Efter att jag skrev inlägget ovan vände hon sig även i babygymet så nu är det på riktigt ;) Men självklart inte varken när mormor var här eller när jag filmade :p
 
924598_1496877850638186_1524195463_n.jpg

Nu vet jag var jag kan parkera L sen om jag behöver göra något:D
Ska inhandla några slöjstjärtar så blir underhållningen total.
 
Idag har A också rullat från mage till rygg. Han låg på divanen i soffan när jag satt brevid och rätt vad det var så tippade han över. Vet inte vem som blev mest förvånad , han eller jag :D. Det gick fint att göra om det så pappa fick se när han kom hem med. Från rygg till mage är han långt ifrån nära att rulla. Men å andra sidan har han blivit jättemycket stadigare de senaste två veckorna så det kanske går fortare än vad jag tror.
 
Nu är amningen över..
Igår natt tjafsa han vid bröstet, såren bröjade gå upp igen och göra ont. Bestämde mig för att det nog var sista natten.
Så nu i natt hade jag för berett vatten i termos, flaska och doserare med ersättning.
Så i natt har han bara fått ersättning. Och brösten är inte ens spända, så
Antagligen så finns det inte så har det sinat på bra de senaste dagarna och det är såklart därför han tjafsat, ätit oftare, sovit oroligt. Han har varit hungrig. I natt har han ätit två gånger och somnat som en stock efter.

Så nu ska jag äta allt jag inte kunna ännu. Jag ska inte deppa över att amningen inte funkat. Jag har ammat i 3,5 månad med de värsta förutsättningarna. Jag är stolt! Jag ska fira mig själv med princesstårta och min älsklings T får hålla sig till sin mjölkfria ersättning.
 
Nu är amningen över..
Igår natt tjafsa han vid bröstet, såren bröjade gå upp igen och göra ont. Bestämde mig för att det nog var sista natten.
Så nu i natt hade jag för berett vatten i termos, flaska och doserare med ersättning.
Så i natt har han bara fått ersättning. Och brösten är inte ens spända, så
Antagligen så finns det inte så har det sinat på bra de senaste dagarna och det är såklart därför han tjafsat, ätit oftare, sovit oroligt. Han har varit hungrig. I natt har han ätit två gånger och somnat som en stock efter.

Så nu ska jag äta allt jag inte kunna ännu. Jag ska inte deppa över att amningen inte funkat. Jag har ammat i 3,5 månad med de värsta förutsättningarna. Jag är stolt! Jag ska fira mig själv med princesstårta och min älsklings T får hålla sig till sin mjölkfria ersättning.
Otroligt bra kämpat! Du har stått ut länge! Njut nu av de fördelar som finns med att inte amma :) Lycka till!
 
@Rosen-Knoppen Skönt att det gick bra tillslut! För mig gick det också väldigt smidigt att få mjölken att sina. På en vecka var brösten normala. Min svampodling var negativ,så om det sist och slutligen var svamp eller ngt annat vet ingen,men det gör inte ont längre.

Annars rullar allt på. Sover sina turer i vagnen, leker i babygymmet (då hinner jag springa ut och mata hästarna) äter och är allmänt nöjd. Idag ska vi in till stan för att morsan behöver nåt nytt till dopet som är nästa vecka!
 
Nu är amningen över..
Igår natt tjafsa han vid bröstet, såren bröjade gå upp igen och göra ont. Bestämde mig för att det nog var sista natten.
Så nu i natt hade jag för berett vatten i termos, flaska och doserare med ersättning.
Så i natt har han bara fått ersättning. Och brösten är inte ens spända, så
Antagligen så finns det inte så har det sinat på bra de senaste dagarna och det är såklart därför han tjafsat, ätit oftare, sovit oroligt. Han har varit hungrig. I natt har han ätit två gånger och somnat som en stock efter.

Så nu ska jag äta allt jag inte kunna ännu. Jag ska inte deppa över att amningen inte funkat. Jag har ammat i 3,5 månad med de värsta förutsättningarna. Jag är stolt! Jag ska fira mig själv med princesstårta och min älsklings T får hålla sig till sin mjölkfria ersättning.
Vad var det som gjorde att du gick över på mjölkfritt?

Min lilla har varit kass i magen länge, efter två laddningar ren vattenbajs i natt och bråkig mage dagligen plus att huden i ansiktet är tråkig kommer jag från och med i morgon skrota mjölken någon vecka eller två för att se om det blir någon skillnad. Blir det någon skillnad så hallelujah och är det oförändrat får det vara som det är. Bvc tycker att så länge hon ökar i vikt behöver vi inte dra några stora växlar vilket jag håller med om men det är tokigt synd om bebis med den där bråkiga magen :(
 
Vad var det som gjorde att du gick över på mjölkfritt?

Min lilla har varit kass i magen länge, efter två laddningar ren vattenbajs i natt och bråkig mage dagligen plus att huden i ansiktet är tråkig kommer jag från och med i morgon skrota mjölken någon vecka eller två för att se om det blir någon skillnad. Blir det någon skillnad så hallelujah och är det oförändrat får det vara som det är. Bvc tycker att så länge hon ökar i vikt behöver vi inte dra några stora växlar vilket jag håller med om men det är tokigt synd om bebis med den där bråkiga magen :(

Exakt samma symtom som din faktiskt.. Vattentunna diarrér hela tiden (flera gånger i timmen), utslag i ansikte, hals och ner på bröstkorg och skrikfest.. Och sen har jag varit mjölkprotein allergisk.
Min BVC tyckte det inte spela roll att han gick upp i vikt, det kan vara allergi ändå. Och läkaren höll med..
Tänk på att du måste vara utan helt i minst 3veckor. Det tar två veckor för proteinet att försvinna från bröstmjölken och ungefär lika lång tid för bebisens kropp att bli av med allt och börja läka tarmarna..
Provocerar du för tidigt så kan det bli missvisande, du kanske tror att det inte blir skillnad för att det inte är bra ännu..
 
Nu är amningen över..
Igår natt tjafsa han vid bröstet, såren bröjade gå upp igen och göra ont. Bestämde mig för att det nog var sista natten.
Så nu i natt hade jag för berett vatten i termos, flaska och doserare med ersättning.
Så i natt har han bara fått ersättning. Och brösten är inte ens spända, så
Antagligen så finns det inte så har det sinat på bra de senaste dagarna och det är såklart därför han tjafsat, ätit oftare, sovit oroligt. Han har varit hungrig. I natt har han ätit två gånger och somnat som en stock efter.

Så nu ska jag äta allt jag inte kunna ännu. Jag ska inte deppa över att amningen inte funkat. Jag har ammat i 3,5 månad med de värsta förutsättningarna. Jag är stolt! Jag ska fira mig själv med princesstårta och min älsklings T får hålla sig till sin mjölkfria ersättning.
Bra beslut!
 
Åh, vad mycket lättare det är att ha barn nu! De äter och sover bra, och är glada mest hela tiden! Han gillar vagnen igen och igår kunde jag tom klippa en häst med dem sovande utanför stallet. Nu har vi varit och handlat. :)
 
Lilla L är inte så liten längre. 5070 g och 56 cm blev domen. 1 kg upp sen förra bvc-besöket för 3 veckor sen.
 
Exakt samma symtom som din faktiskt.. Vattentunna diarrér hela tiden (flera gånger i timmen), utslag i ansikte, hals och ner på bröstkorg och skrikfest.. Och sen har jag varit mjölkprotein allergisk.
Min BVC tyckte det inte spela roll att han gick upp i vikt, det kan vara allergi ändå. Och läkaren höll med..
Tänk på att du måste vara utan helt i minst 3veckor. Det tar två veckor för proteinet att försvinna från bröstmjölken och ungefär lika lång tid för bebisens kropp att bli av med allt och börja läka tarmarna..
Provocerar du för tidigt så kan det bli missvisande, du kanske tror att det inte blir skillnad för att det inte är bra ännu..
Aha, jag läste mig till 2 veckor men då kör vi väl på 3 om det inte blir någon hallelujah-upplevelse då.

Vi har inte riktigt lika jävliga diarréer tack och lov. Det finns oftast en del fast även om en hel del är vatten och slem, man ser spår av detta i blöjan. Bebis tror i sina magkramper att hon är hungrig och ligger och snuttar, gnäller och kräks om vartannat. Bär man henne över axeln och guppar omkring kommer det gärna i båda ändar, i kombination med skrik och gnäll. Tack och lov lugnt på natten i alla fall, utöver div blöjbyten. Tänkte inatt "en vacker dag får jag nog ligga i sängen hela natten..." :D

Som sagt, funkar det så är det ju bra med det, är det ingen skillnad får jag söka vidare och kryssa fingrarna för att det går över.
 
Åh, vad mycket lättare det är att ha barn nu! De äter och sover bra, och är glada mest hela tiden! Han gillar vagnen igen och igår kunde jag tom klippa en häst med dem sovande utanför stallet. Nu har vi varit och handlat. :)

Jag klippte också häst med barnet sovandes i vagnen utanför igår :D
 
Jag kommer på mig själv att jag stressar utan anledning. Som nu, A sover i sängen på ovanvåningen, jag har babyvakten på och sitter i soffan. Jag har nyss druckit en kaffe och pumpat. Jag har inte något som jag måste göra. Istället för att ta det lugnt och njuta av stillheten så sitter jag och tänker på allt som jag skulle kunna få gjort. Samtidigt så känner jag att så fort jag börjat med något så kommer A vakna och vara hungrig. Dumma tankar bort!
Jag tror att det grundar i rastlöshet, jag är mer stillasittande, utan någon mental sysselsättning, än vad jag är van vid.
Är det någon som känner igen sig?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 967
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 110
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 458
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 460
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp