Sommarföräldrar 2015 del 2

T är nog i samma språng. 3 månader och 3 veckor.
Humörsvängningar, sover oroligt, vaknar ofta och vill sova på min arm. Frustrerad och über glad omvartannat.
Pratar och bubblar och stoppar allt i munnen.
 
Kan våra barn vara i samma språng? Från att ha sovit i egen säng i två månader måste nu dottern sova i min armhåla, sover oroligt, äter oftare på natten och har sjukt mycket konstiga ljud för sig dagtid.

Då är nog min tjej också i samma språng! Eftersom alla andra också verkar va det. Känns skönt att skylla på ett språng i alla fall! Hon har senaste veckan ätit 4 ggr per natt istället för 1. Och gör mera ljud och tuggar på sina händer. Dödligt trött efter kl 18 också. Blir 3 månader nu 23e så jag tror det är ett språng!
 
Vi har just kommit ut ur det utvecklingssprånget som ni är i nu. Det var slitigt, men han lärde sig jättemycket roligt under det språnget.

Idag fick jag hem klämpåsarna som jag beställde, superfina! Ska bli spännande att inviga dem imorgon. Jag köpte gummipipar till dem med, som ju också passar på köpeklämpåsarna eftersom det är samma pip. Jag satte en pip på en klämpåse jag hade hemma, det blev succé. Han hade mycket lättare att suga ut purén och det blev mindre kladd eftersom det var en liten springa i pipen som minskade flödet.

Imorgon blir han 5 månader, vart tar tiden vägen?
 
Vi har just kommit ut ur det utvecklingssprånget som ni är i nu. Det var slitigt, men han lärde sig jättemycket roligt under det språnget.

Idag fick jag hem klämpåsarna som jag beställde, superfina! Ska bli spännande att inviga dem imorgon. Jag köpte gummipipar till dem med, som ju också passar på köpeklämpåsarna eftersom det är samma pip. Jag satte en pip på en klämpåse jag hade hemma, det blev succé. Han hade mycket lättare att suga ut purén och det blev mindre kladd eftersom det var en liten springa i pipen som minskade flödet.

Imorgon blir han 5 månader, vart tar tiden vägen?
Det här med språng alltså ... Jag vette tusan om jag märker någon skillnad. Känns som att 12- och 17 veckorssprången har gått i varandra. Inte jättehemskt men mycket frustration.
 
Det här med språng alltså ... Jag vette tusan om jag märker någon skillnad. Känns som att 12- och 17 veckorssprången har gått i varandra. Inte jättehemskt men mycket frustration.
Jag håller med men efteråt brukar jag inse att det varit ett språng och att hon plötsligt kan en massa nytt :D
 
Ja tiden flyger verkligen iväg! Vi ska ha dop i helgen så väldigt mycket att göra och mycket släkt som ska stanna över. Blir megaroligt!

Ännu gladare blev jag när min nya skötväska kom idag! Elodie Details black edition. Den har allt jag önskar och älskar och är snygg och känns lyxig med äkta läderdetaljer. Jag vill känna mig lyxig även som småbarnsmamma ;)
Gillar väskor för övrigt också!

Vad har ni för skötväskor?
 
Ja tiden flyger verkligen iväg! Vi ska ha dop i helgen så väldigt mycket att göra och mycket släkt som ska stanna över. Blir megaroligt!

Ännu gladare blev jag när min nya skötväska kom idag! Elodie Details black edition. Den har allt jag önskar och älskar och är snygg och känns lyxig med äkta läderdetaljer. Jag vill känna mig lyxig även som småbarnsmamma ;)
Gillar väskor för övrigt också!

Vad har ni för skötväskor?
Inget lyxigt här, en ryggsäck. Händerna är liksom fulla hela tiden, med två barn....

För övrigt känns det som jag har förfallit....:p Tappar massa hår och går nästan bara i mjukiskläder. Försöker jag ta på mig mina gamla kläder passar de inte?! Jag väger lika mycket, men kroppen verkar ha ändrat sig. Byxorna håller på att trilla ner, men tröjorna känns så små! Har väl fått pinnben och jättestor överkropp, snyggt.:grin:
 
@Mauen här är en till som förfallit :grin: Några kg sitter kvar, har svårt att finna energi till att ta tag i det. Håret rasar av :mad:

@Kaki jag har en "specialdesignad" skötväska som jag älskar :love: Är en kompis mamma som sytt den. Många fina små detaljer i matchande tyg. Och massor med plats, jag har en förmåga att släpa med mig hur mycket prylar som helst numera.
 
Ja tiden flyger verkligen iväg! Vi ska ha dop i helgen så väldigt mycket att göra och mycket släkt som ska stanna över. Blir megaroligt!

Ännu gladare blev jag när min nya skötväska kom idag! Elodie Details black edition. Den har allt jag önskar och älskar och är snygg och känns lyxig med äkta läderdetaljer. Jag vill känna mig lyxig även som småbarnsmamma ;)
Gillar väskor för övrigt också!

Vad har ni för skötväskor?

Jag har en som är beige i botten med bruna handtag och har mönster som föreställe typ en afrikansk savann.. Har elefanter och giraffer på, i nån ljusbrun färg.. Så den är ganska diskret men händer lite ändå..
Mycket bra fack..
Köpte den i Filippinerna.

Men hade gärna haft en i typ svart läder också, som är lite lyxigare..
 
@Kaki vi har en laptopväska från Björn Borg som vi köpte på outlet för 200 spänn. Jag tyckte det var roligare att lägga pengarna på kläder till A istället. Men så är jag ingen väskmänniska annars heller. Har gärna telefon och nycklar i jackfickan istället :)

@Mauen förfallen är bara förnamnet :D Jag lever i mina älskade baggyjeans, amningsbh som numera är för stor och inte gör något för formen. Upptill en neddrägglad och lite kräksig t-shirt. För vem orkar byta tröja var gång det händer?
 
Jag kom i mina jeans för en vecka sedan men med gummisnodd. Har några kilo kvar jag med men försöker äta någorlunda vettigt och tappar fortfarande lite sakta men säkert :) har inte riktigt orkat bry mig mer än att jag försöker äta ok. Motion är en bristvara. Några promenader ibland, cyklar när jag ska i närområdet. Ja, ungefär så. Jag har ingen plan på att stanna på nuvarande vikt men det känns inte helt motiverande med träning när det tar 45 min att få på barnen kläder och komma ut och när sambon kommer hem vid 19 är det fullt upp tills stora tjejen sover och jag ser helst att jag får ta det lite lugnt innan jag är trött kl. 21-22. Det får liksom ta den tid det tar innan jag är i form. Bebistiden återkommer inte så jag försöker njuta av det jag kan så träning är prio2. När bebis är lite äldre, kanske börjat smaka på gröt och sånt, vore det trevligt att komma ut själv på pw, iklädd lite snyggare sportplagg så man får känna sig riktigt duktig och fit. Just nu sitter hon för det mesta fast i mina boobs så det blir skrikfest när jag går för långt bort :p

Kläder.. Ja, amningsbh (i bästa fall, annars kör jag utan :p ), mjukisar och kräkfläckig tröja. Satte upp bebis i selen i förmiddags. Skulle städa lite hjälpligt inför besök. Bebis fontänkräks 4 gånger på rad över mina bröst och mage. Tack för den, haha! Tur att doften av magsyra mattas av efter några timmar.
 
@Kaki Jag tycker skötväskor är ohyggligt dyra så jag använder min vanliga väska som jag använde till jobbet. Den är grå, har två stora fack och på framsidan är det en dödskalle och texten "the end". Men sen gillar jag ju det mörka och klär mej gärna i svart. Favoritbodyn till Linnea har jag fått av syrran och är i kamouflage-tyg:D
 
Kul med många svar! Jag är alltid nyfiken på folks stilar :)
@Mauen förfall är du inte ensam om. Håret rasar varje gång jag duschat. Benen är inte rakade på alldeles för länge. Bor bh-löst i amningslinnen. Får på mig mina gamla kläder men magen är mjuk och hängig ännu :/

Har tänkt prova sjal och se om jag kan promenera i skogen med henne med den! :)
 
Alltså den här amningsvägran tär på oss. K har varit svår vid bröstet till och från nästan hela tiden och just nu blir det bara värre. Aldrig hade jag kunnat ana att det skulle vara så mycket känslor i det här med amning. Jag har gott om mjölk, har aldrig haft ont eller sår och vill verkligen amma. Andra klagar på att barnet ligger vid bröstet konstant men mitt barn vill inte amma alls :cry: Nattetid funkar det fint, dagtid är det en kamp. Har förstått att det är vanligt i den här åldern men det här har ju hållt på länge :cry:
 
What? Jag trodde alla steg upp varje morgon,duschar och sminkar sig i 1h!!:rofl: nää här är en till som lunkar omkring i hängiga (för stora) mysbrallor och spyfläckig tröja...på lö ska jag ut på fest å lämna ungen med sin pappa. Behöver jag säga hur lyxigt det känns att få klä sig i klänning,fixa håret och sminka sig?!:p
 
What? Jag trodde alla steg upp varje morgon,duschar och sminkar sig i 1h!!:rofl: nää här är en till som lunkar omkring i hängiga (för stora) mysbrallor och spyfläckig tröja...på lö ska jag ut på fest å lämna ungen med sin pappa. Behöver jag säga hur lyxigt det känns att få klä sig i klänning,fixa håret och sminka sig?!:p

På lördag ska vi ha dop och jag längtar också efter att ha klänning! Sen att jag kommer behöva assistans för att få av den varje gång hon vill amma är okej under en dag :P Det handlar väl om max 3 gånger...
 
Jag känner att jag faktiskt börjar komma tillbaka till mitt vanliga jag. Visst kroppen är lite mer otajt än innan men jag är tillbaka på start vikt.
Rumpan är inte var den en gång var. brösten är mindre och "ofyllda".
Lite extra fett på magen utan att den är degig.
Jag har för det mesta strumpbyxor, kjol, lite lösare topp och kofta varvat med jeans, linne och kofta. Har väl typisk "hm stil".

Jag har börjat träna. Så skönt att röra på sig. Utöver dagliga promenader på ca 6-7km så blir det 1-2 pass på friskis i veckan.

Förövrigt så funderar jag på att börja med mjölkfritt igen. Inte för att jag tänkte börja amma igen, inte för Truls skull. Utan för min skull. Har ibs i grunden och har mått så otroligt bra i magen på mjölkfri kost. Märkte direkt jag började med mjölkprodukter att jag fick ont i magen igen. Precis som innan graviditeten.
Svullen mage, gasig, magknip, trögare mage.
Och nu såhär i efterhand. Jag var ju mjölprotein allergisk som liten. Jag kanske fortfarande är det. Jag kanske bara har vant mig med att leva med magproblemen.
 
Alltså den här amningsvägran tär på oss. K har varit svår vid bröstet till och från nästan hela tiden och just nu blir det bara värre. Aldrig hade jag kunnat ana att det skulle vara så mycket känslor i det här med amning. Jag har gott om mjölk, har aldrig haft ont eller sår och vill verkligen amma. Andra klagar på att barnet ligger vid bröstet konstant men mitt barn vill inte amma alls :cry: Nattetid funkar det fint, dagtid är det en kamp. Har förstått att det är vanligt i den här åldern men det här har ju hållt på länge :cry:

Hur gammal är hon nu? Det är ju som du skriver inte alls särskilt ovanligt att det kommer en period när allt annat är så himla spännande. Sonen hade en sådan period vid ca 3 månader. Men vi hade det inte alls så jobbigt som ni verkar ha det. Iaf så var det som att han "åt ikapp" kvälls och nattetid, och verkade inte missnöjd om dagarna så vi lät det bara vara. Ungefär vid samma tid märkte jag att han blev mycket mer effektiv när han äter. Varje amning dagtid tar max 5 minuter, sällan så länge. Och han har ju hela tiden gått upp som han ska så gissar att han fått i sig det han behöver.
 
Hur gammal är hon nu? Det är ju som du skriver inte alls särskilt ovanligt att det kommer en period när allt annat är så himla spännande. Sonen hade en sådan period vid ca 3 månader. Men vi hade det inte alls så jobbigt som ni verkar ha det. Iaf så var det som att han "åt ikapp" kvälls och nattetid, och verkade inte missnöjd om dagarna så vi lät det bara vara. Ungefär vid samma tid märkte jag att han blev mycket mer effektiv när han äter. Varje amning dagtid tar max 5 minuter, sällan så länge. Och han har ju hela tiden gått upp som han ska så gissar att han fått i sig det han behöver.

Även vår onge var sådär när hon var runt tre månader (och nu igen när hon är sex månader). Livet är helt enkelt för spännande för att ligga på rygg och käka. :D
 
Hur gammal är hon nu? Det är ju som du skriver inte alls särskilt ovanligt att det kommer en period när allt annat är så himla spännande. Sonen hade en sådan period vid ca 3 månader. Men vi hade det inte alls så jobbigt som ni verkar ha det. Iaf så var det som att han "åt ikapp" kvälls och nattetid, och verkade inte missnöjd om dagarna så vi lät det bara vara. Ungefär vid samma tid märkte jag att han blev mycket mer effektiv när han äter. Varje amning dagtid tar max 5 minuter, sällan så länge. Och han har ju hela tiden gått upp som han ska så gissar att han fått i sig det han behöver.
Fast grejen är att jag inte upplever att hon är särskilt intresserad av det som händer runtomkring, hon vill bara inte äta. Hon är tre månader och en vecka. Egentligen har det hållt på såhär sedan jag lyckades få bort amningsnappen och det är väl tre veckor sedan. Fast kunde vara innan också. Hon har alltid ätit väldigt kort 5-10 minuter, så hon är nog väldigt effektiv, men nu kan det dessutom gå 4-5 timmar emellan, ännu längre på natten och jag märker ju att hon är hungrig, men ändå vill hon inte äta :meh: Går bäst när hon är nyvaken så det är tur att hon sover många gånger per dag... Funderar på att börja koppmata henne med utpumpad mjölk emellanåt, inte kul med ledsen och hungrig tjej :(
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 967
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 110
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 458
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 460
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp