Tänk att alla bebisar i tråden är ute snart!! Var ju precis den startade....
En uppdatering från oss;
Här är det lite lugnare
Han skriker inte lika mycket, så skönt. Hans temperament lär vi få leva med. Vi brukar säga att han styr familjen nu. Han väger nu 5,5 kg och 58 lång. Hon väger 4,5 kg och 54 lång. Äntligen har nätterna blivit bättre! De äter ca 21, 03 och 7.
De nätter han inte skriker ngt emellan får vi därför sova ganska mycket. Sambon har börjat jobba, men jobbar bara tre dagar i veckan augusti ut. Har fått hjälp av våra familjer mkt de dagar han jobbat och inte varit helt själv så många dagar, 1-2 i veckan.
En fråga om avföring (dom jag aldrig fattat varför det tjatas om innan jag fick barn):
De har avföring väldigt sällan, 1-2 ggr per vecka. Jag får så olika bud om detta. Läser man på 1177 står det att avföring så sällan är ok om de bara äter bröstmjölk. Mina får ersättning 1-2 mål per dygn. En på BVC tyckte att det är lugnt. Nästa tyckte att ersättningen kan ha gjort dem förstoppade (och pratade om en "fisventil?"). När jag var på barnakuten sa läkaren att de ska ha avföring en gång om dagen och tyckte vi skulle ge laktulose. (Var där eftersom BVC tyckte att han var gul, ingen fara). Som det är nu får de alltså d-droppar, minfom och numera laktulose. Hon får även järndroppar eftersom hon vägde under 2,5 kg när hon föddes och det tydligen är risk för järnbrist då. Eftersom järn kan göra dem förstoppade har jag dock "slarvat" ganska mkt med järnet. Hade hon vägt 34 g mer hade hon ju inte behövt dem. Hur ser ni på det här?
Dumt att jag inte frågade mer på barnakuten idag, men han skrek så mkt att jag blev yr