Sommarföräldrar 2015 del 2

Jag har provat men jag får tametusan inte till det, jag får inte på den, den ramlar av, han hinner blir frustrerad och skriker och då blir jag irriterad och kastar amningsnappen och kör utan :p
Men jag har faktiskt precis kokat dem och tänkte ge dem en ny chans..
De finns väl i olika storlekar? Provat en annan storlek?

@Equilina tyvärr ingen bebis här. Är pigg, har storstädat huset, bakat frallor, bakat bullar, köpt lysrör idag, köpt några presenter till dottern som hon får om vi får besökare som glömt bort att vi har två barn osv. Lite sammandragningar, mensvärk osv har jag ju. Sambon tog det där sabla körkortet idag i alla fall :)
 
De finns väl i olika storlekar? Provat en annan storlek?

@Equilina tyvärr ingen bebis här. Är pigg, har storstädat huset, bakat frallor, bakat bullar, köpt lysrör idag, köpt några presenter till dottern som hon får om vi får besökare som glömt bort att vi har två barn osv. Lite sammandragningar, mensvärk osv har jag ju. Sambon tog det där sabla körkortet idag i alla fall :)

Ja jag har provat olika modeller och storlekar, jag är helt enkelt hopplös :crazy:
Men sitter faktiskt och ammar med amningsnapp nu, den kom på och sitter kvar :D
Började sätta på den i god tid medans han sov så den var redo när han visa att han var hungrig så vi slapp bråka då. Kanske går att göra så jämt men nu när vi är hemma iaf så jag får öva i lugn och ro.,:)
 
De finns väl i olika storlekar? Provat en annan storlek?

@Equilina tyvärr ingen bebis här. Är pigg, har storstädat huset, bakat frallor, bakat bullar, köpt lysrör idag, köpt några presenter till dottern som hon får om vi får besökare som glömt bort att vi har två barn osv. Lite sammandragningar, mensvärk osv har jag ju. Sambon tog det där sabla körkortet idag i alla fall :)

Yay, bra jobbat sambon!
Vi har också lite extrapresenter i hallgarderoben och har en nerpackad i förlossningsväskan som hon ska "få av syskonet" när vi kommer hem.
Jag börjar tröttna på förvärkar BTW :meh:
 
Hej utvecklingsprång! Någon har bytt ut min sovande nöjda lilla bebis mot en vaken liten terrorist med humörsvängningar utan något mellanläge. Antingen är allt superkul och ska jollras åt eller så är allt pest och pina. Sova går an en halvtimma högst i taget och mat ska serveras ofta men bara lite i taget, för inte har han tid att äta heller. Måste vara väldigt jobbigt att vara lilla A just nu.
Jag får sova hyfsat om natten i allafall, ett nattmål och ett på tidig morgon.
 
Hej utvecklingsprång! Någon har bytt ut min sovande nöjda lilla bebis mot en vaken liten terrorist med humörsvängningar utan något mellanläge. Antingen är allt superkul och ska jollras åt eller så är allt pest och pina. Sova går an en halvtimma högst i taget och mat ska serveras ofta men bara lite i taget, för inte har han tid att äta heller. Måste vara väldigt jobbigt att vara lilla A just nu.
Jag får sova hyfsat om natten i allafall, ett nattmål och ett på tidig morgon.
Åh va skönt det är att läsa så man blir påmind om att det är helt normalt! K har knappt sovit alls idag, bara korta stunder och det är inte alls likt henne. Arg och ledsen om vartannat. Värmen gör det inte lättare heller...
 
Åh va skönt det är att läsa så man blir påmind om att det är helt normalt! K har knappt sovit alls idag, bara korta stunder och det är inte alls likt henne. Arg och ledsen om vartannat. Värmen gör det inte lättare heller...

Helt normalt. Men inte mindre jobbigt för det :)
Och bara för att jag skrev så så däckade det lilla livet istället för att bli hungrig vid tresnåret som jag trodde och sover fortfarande.. Stackars hunden får vänta på sin promenad, för inte vågar jag mig hemifrån nu. Aldrig blir man nöjd som mamma :D
 
Hittade den senaste listan på sida 17, plockar fram den nu när det snart är dags för augustibebisarna..

Juni
5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 33 år, andra barnet, Edith, född 11/6 kl 02.19, 4260 g, 52 cm.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet, flicka född 23/6.
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm. Truls född 25/6, kl 19.41, 3770 g, 50cm. Akut kejsarsnitt sätessbjudning
.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm. Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala. Flicka född 12/7 10.16. 3960 gram, 51 cm

19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet
23 - Equilina, 28 år, andra barnet
 
Yay, bra jobbat sambon!
Vi har också lite extrapresenter i hallgarderoben och har en nerpackad i förlossningsväskan som hon ska "få av syskonet" när vi kommer hem.
Jag börjar tröttna på förvärkar BTW :meh:
Jag insåg att vi saknar presentpapper men det finns nog tid till det med. Har gömt dem i skåpet, blev lite låtsasmat till lek-köket. Går ju att dela i många paket också.

Skriver under på förvärkarna. Har faktiskt haft riktiga intervaller idag med lätt mensvärk. Varje gång sitter jag och hejar på dem, kom igen! Lite mer! Lite mer! Och så dör det ut. Jaja, bf i morgon. Det finns tid.
 
Juni
5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 33 år, andra barnet, Edith, född 11/6 kl 02.19, 4260 g, 52 cm.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet, flicka född 23/6.
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm. Truls född 25/6, kl 19.41, 3770 g, 50cm. Akut kejsarsnitt sätessbjudning
.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm. Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala. Flicka född 12/7 10.16. 3960 gram, 51 cm

19 - Kaki, 25 år, första barnet. Flicka född 23/7.

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet
23 - Equilina, 28 år, andra barnet

La till dotterns födelsedag men kan inte få den fet... :)
 
Jag insåg att vi saknar presentpapper men det finns nog tid till det med. Har gömt dem i skåpet, blev lite låtsasmat till lek-köket. Går ju att dela i många paket också.

Skriver under på förvärkarna. Har faktiskt haft riktiga intervaller idag med lätt mensvärk. Varje gång sitter jag och hejar på dem, kom igen! Lite mer! Lite mer! Och så dör det ut. Jaja, bf i morgon. Det finns tid.

Snart så!! :)
 
Förlåt @Amha men verkar som jag tränger mig före i kön:o

Vattnet gick vid halv 7 idag och jag har varit inne för kontroll på förlossningen och är lite öppnad, men har blivit hemskickad igen. Har värkar med 15-20 minuters mellanrum så förhoppningsvis drar det igång snart. Min mamma har haft snabba förlossningar med oss alla tre syskon så hoppas jag har ärvt det från henne:D
 
Förlåt @Amha men verkar som jag tränger mig före i kön:o

Vattnet gick vid halv 7 idag och jag har varit inne för kontroll på förlossningen och är lite öppnad, men har blivit hemskickad igen. Har värkar med 15-20 minuters mellanrum så förhoppningsvis drar det igång snart. Min mamma har haft snabba förlossningar med oss alla tre syskon så hoppas jag har ärvt det från henne:D

:bump::banana::bump::banana::bump:
Vad spännande!
Hoppas du får en smidig förlossning :)
 
Jag blev tipsad om ett Youtubeklipp för någon vecka sedan med en kvinna som var gäst hos Oprah. Hon hade lyckats tyda bebisars vilja genom hur de skriker.
Först var jag lite skeptisk men efter att jag har lyssnat på A så stämmer det rätt bra i alla fall.

Hon kallade det de 5 skriken:
NEH! = hungrig
OWH! = trött
HEH! = obekväm
EAIR! = pruttig
EH! = rapig

Speciellt NEH! Är A jätte tydlig med, oftast som ett illvrål, morsan är ju så långsam med maten :D. Men en morgon när han låg i sängen under sin älskade mobil och skrattade, så fäste han blicken hårt mot mig och sa NEH! väldigt bestämt och tydligt. Trött och pruttig är också enkelt att känna igen. Obekväm och rapig lite värre.
Det är fint att förstå lite mer av vad han vill, det är ju inte alltid kroppsspråket är så tydligt. Men en kombination av kroppsspråket och de 5 skriken så har vår vardag underlättats mycket :bump:
 
S
Jag blev tipsad om ett Youtubeklipp för någon vecka sedan med en kvinna som var gäst hos Oprah. Hon hade lyckats tyda bebisars vilja genom hur de skriker.
Först var jag lite skeptisk men efter att jag har lyssnat på A så stämmer det rätt bra i alla fall.

Hon kallade det de 5 skriken:
NEH! = hungrig
OWH! = trött
HEH! = obekväm
EAIR! = pruttig
EH! = rapig

Speciellt NEH! Är A jätte tydlig med, oftast som ett illvrål, morsan är ju så långsam med maten :D. Men en morgon när han låg i sängen under sin älskade mobil och skrattade, så fäste han blicken hårt mot mig och sa NEH! väldigt bestämt och tydligt. Trött och pruttig är också enkelt att känna igen. Obekväm och rapig lite värre.
Det är fint att förstå lite mer av vad han vill, det är ju inte alltid kroppsspråket är så tydligt. Men en kombination av kroppsspråket och de 5 skriken så har vår vardag underlättats mycket :bump:

Vad spännande! Det måste jag se!
Det är först nu jag börjar förstå Ts olika tecken, men kan fortfarande tycks det är svårt att veta vad han vill ibland..
Förlåt @Amha men verkar som jag tränger mig före i kön:o

Vattnet gick vid halv 7 idag och jag har varit inne för kontroll på förlossningen och är lite öppnad, men har blivit hemskickad igen. Har värkar med 15-20 minuters mellanrum så förhoppningsvis drar det igång snart. Min mamma har haft snabba förlossningar med oss alla tre syskon så hoppas jag har ärvt det från henne:D

:D Hoppas det går snabbt och smidigt och att du om några timmar ligger med bebis i famnen..
 
Förlåt @Amha men verkar som jag tränger mig före i kön:o

Vattnet gick vid halv 7 idag och jag har varit inne för kontroll på förlossningen och är lite öppnad, men har blivit hemskickad igen. Har värkar med 15-20 minuters mellanrum så förhoppningsvis drar det igång snart. Min mamma har haft snabba förlossningar med oss alla tre syskon så hoppas jag har ärvt det från henne:D
Det är ingen fara ;) jag knallar omkring med mina förbenade sammandragningar/förvärkar så kroppen förbereder sig ju, det räcker för mig just nu :p
 
Kl 17.43 kom det ut en liten, liten tös, 2755 g och 47 cm lång. Allt har gått jättebra och hon sover just nu i sin balja.

Sitter och kollar på hoppning och väntar på att sambon ska komma tillbaka. Han har varit 35 mil bort idag, på jobb, så han hade inte tid att packa ihop några kläder utan fick typ åka direkt till bb.
 
Kl 17.43 kom det ut en liten, liten tös, 2755 g och 47 cm lång. Allt har gått jättebra och hon sover just nu i sin balja.

Sitter och kollar på hoppning och väntar på att sambon ska komma tillbaka. Han har varit 35 mil bort idag, på jobb, så han hade inte tid att packa ihop några kläder utan fick typ åka direkt till bb.
Grattis!

Jag har varit ute i blåbärsriset igen :p bitvis jobbigt att gå då magen drar ihop sig och kombination mensvärk osv men det var skönt att få en stund i skogen med lilltjejen, avslutade kvällen med restaurang med familjen och sedan rensa bär :) njuter av tiden när det är bara vi, har ju ingen aning om vad syskon kommer betyda i vår familj även om jag räknar med att det ska berika oss och inte tvärt om :)
 
Kl 17.43 kom det ut en liten, liten tös, 2755 g och 47 cm lång. Allt har gått jättebra och hon sover just nu i sin balja.

Sitter och kollar på hoppning och väntar på att sambon ska komma tillbaka. Han har varit 35 mil bort idag, på jobb, så han hade inte tid att packa ihop några kläder utan fick typ åka direkt till bb.
Grattis! Kan inte föreställa mig hur det är att ha en så liten :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 950
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 422
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 438
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp