Sommarföräldrar 2015 del 2

Usch, det låter verkligen drygt :/ men visst hade du "alltid" problem med dem? Kan man inte åtgärda det på något mer permanent sätt efter graviditeten?

Inte alltid men jag har dåliga förutsättningar och får lätt inflammationer. Blev utredd för eventuell operation i höstas efter förra vårens h-vete men då var jag ju frisk och problemfri så varför operera? :meh: Nu är det ett rent helvete, får ont i stort sett varje dag framåt eftermiddagen/kvällen trots behandling. Idag fick jag skicka meddelande till maken som satt två rum bort för att jag inte själv orkade gå och hämta alvedon. Tyvärr är jag inte tillräckligt sjuk (ingen feber och inget konstant var) för att få mer mediciner så länge jag är gravid :( Så jag gråter och äter alvedon...
 
Inte alltid men jag har dåliga förutsättningar och får lätt inflammationer. Blev utredd för eventuell operation i höstas efter förra vårens h-vete men då var jag ju frisk och problemfri så varför operera? :meh: Nu är det ett rent helvete, får ont i stort sett varje dag framåt eftermiddagen/kvällen trots behandling. Idag fick jag skicka meddelande till maken som satt två rum bort för att jag inte själv orkade gå och hämta alvedon. Tyvärr är jag inte tillräckligt sjuk (ingen feber och inget konstant var) för att få mer mediciner så länge jag är gravid :( Så jag gråter och äter alvedon...
Åh vad hemskt :( funkar det hyggligt på alvedon då? Du kanske kan få någon bättre smärtlindring i alla fall annars? Finns det några alternativa behandlingar man kan prova i ett desperat försök?
 
Åh vad hemskt :( funkar det hyggligt på alvedon då? Du kanske kan få någon bättre smärtlindring i alla fall annars? Finns det några alternativa behandlingar man kan prova i ett desperat försök?

Alvedon funkar rätt så bra bara jag tar det i tid. Det enda de vill ge mig under längre perioder är kortisonspray och Rinexin (avsvällande), det jag brukar bli bäst hjälp av är en rätt så lång kur kortisontabletter. Vi har testat 10 dagar med det + antibiotika, kortisonkuren hjälpte tillfälligt men var för kort (väntat) och antibiotikan var fel sort men det starkaste/mest rätta jag fick ta som gravid så det var en chansning.

För ett par veckor sedan hade jag ett riktigt bryt när jag insåg att det inte kommer gå över innan förlossningen (minst!) och att jag inte kan få mer hjälp. Jag är väldigt sällan deppig och gnällig, maken var riktigt orolig ett tag. Det känns sjukt att det värsta med graviditeten hittills är bihålorna..!
 
Det kan inte vara en grund för igångsättning om det knäcker dig så? Jag kan inte ens sätta mig in i hur jävlig sits du är i.
 
Det kan inte vara en grund för igångsättning om det knäcker dig så? Jag kan inte ens sätta mig in i hur jävlig sits du är i.

Jag vill helst slippa igångsättning, det kan bli aktuellt ändå iom att magen inte växer som den ska. Och nu är vi ju nästan i mål :)
 
"Bara halva dagarna" :p det låter sisådär men det är skönt att du är vid gott mod även om du ledsnat.

Bf om 4 dagar. Jag är sinnessjukt trött på att vara gravid och den där jäkla nerven i ljumsken som pajar hela ena benet när den hamnar i kläm (var och varannat steg) men ändå lyckas jag som regel tänka "asch, snart är det slut, 4 dagar plus eventuellt ett par veckor, det är inte hela världen". Det värsta är att jag känner mig så trött, jag är ju mer sliten än pigg. Sen känner jag att kroppen förbereder sig (som den gjort så länge..). Bebisen bökar långt ner i bäckenet idag med smärta som följd. Tänk att det kan vara så välkommet med ont trots att det ibland blir lite mörkt framför ögonen :p sen hoppas jag såklart på att ungen kommer snart så jag kan slippa krämpor. Det vore ganska trevligt.
 
Här misstänkerjsg att det första utvecklingssprånget har kommit. Fröken K har inte varit lika lätt som vanligt att vara mamma åt idag, mycket gnäll och gråt utan synlig orsak, egentligen har hon bara varit nöjd när hon ätit eller sovit. På förmiddagen var hon otröstlig, vilket aldrig hänt tidigare. Tog på sjalen och gick en promenad och då somnade hon till sist så jag kunde äta lunch och vika lite tvätt.
 
Här misstänkerjsg att det första utvecklingssprånget har kommit. Fröken K har inte varit lika lätt som vanligt att vara mamma åt idag, mycket gnäll och gråt utan synlig orsak, egentligen har hon bara varit nöjd när hon ätit eller sovit. På förmiddagen var hon otröstlig, vilket aldrig hänt tidigare. Tog på sjalen och gick en promenad och då somnade hon till sist så jag kunde äta lunch och vika lite tvätt.

Den här lilla plutten är också inne i den fasen. Vill vara nära hela tiden och snuttig.
Jag laddade hem appen "the wonder weeks", där alla steg står beskrivna. Väldigt bra faktiskt.
 
Den här lilla plutten är också inne i den fasen. Vill vara nära hela tiden och snuttig.
Jag laddade hem appen "the wonder weeks", där alla steg står beskrivna. Väldigt bra faktiskt.
Det lustiga här är att hon inte är särskilt nöjd med närhet heller, vilket annars alltid brukar hjälpa. Idag låg hon i soffan och började smågnälla så jag tog upp henne och då blev smågnället till illvrål. Tack för den :cool:
 
Jahas...nu är stunden inne! Ligger på förlossningen nu och har startat igångsättning med ballong. Har redan haft kraftiga sd så jag kallsvettats och funderat vad fan jag gett mig in på. Och detta är bara början! Håll tummarna på att det inte drar ut alltför länge:crazy:
 
Jahas...nu är stunden inne! Ligger på förlossningen nu och har startat igångsättning med ballong. Har redan haft kraftiga sd så jag kallsvettats och funderat vad fan jag gett mig in på. Och detta är bara början! Håll tummarna på att det inte drar ut alltför länge:crazy:
Jag blev också igångsatt med ballong. Visst, tiden på sjukhus blev längre än om förlossningen hade startat spontant hemma men det gick hur fint som helst för mig och jag är jättenöjd med min förlossning. Hoppas att du får samma upplevelse. Det kommer gå bra. Nu är du på plats och snart har du din bebis i famnen och slipper vara gravid :)!
 
Jahas...nu är stunden inne! Ligger på förlossningen nu och har startat igångsättning med ballong. Har redan haft kraftiga sd så jag kallsvettats och funderat vad fan jag gett mig in på. Och detta är bara början! Håll tummarna på att det inte drar ut alltför länge:crazy:
Heja heja!
 
Jahas...nu är stunden inne! Ligger på förlossningen nu och har startat igångsättning med ballong. Har redan haft kraftiga sd så jag kallsvettats och funderat vad fan jag gett mig in på. Och detta är bara början! Håll tummarna på att det inte drar ut alltför länge:crazy:

Heja heja! Spännande! Kommer säkert gå super!
 
Det lustiga här är att hon inte är särskilt nöjd med närhet heller, vilket annars alltid brukar hjälpa. Idag låg hon i soffan och började smågnälla så jag tog upp henne och då blev smågnället till illvrål. Tack för den :cool:

Det där känns igen. Ibland vill L bara ligga och småyla på egen hand, stör man henne då blir hon skitsur.
 
@Lindon Heja heja! Det är tufft men inte långt kvar nu!

@Tassetass ja alla andra pratar om klängperiod och närhetskrävande men här verkar rätt recept vara ligga i knäet, gärna i amningskudden, men inte vara uppe i famnen. Så det är nog bara att knäppa på tvn och gilla läget :cool:
 
Jahas...nu är stunden inne! Ligger på förlossningen nu och har startat igångsättning med ballong. Har redan haft kraftiga sd så jag kallsvettats och funderat vad fan jag gett mig in på. Och detta är bara början! Håll tummarna på att det inte drar ut alltför länge:crazy:
Aj, ja ballongen är inget trevlig men jag håller tummarna för att det händer något snart :)
 
Svarar alla: tack! De säger ändå att ballong är bättre än medicin så jag hoppas det går relativt snabbt. Det är nu man ska plocka fram sin jävlar anamma å finska sisu:devil:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 946
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 415
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 436
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp